Skała, Sułoszowa

- Linie, trasy, rozkłady
tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Skała

Post autor: tomek_m » 01 sie 2022, 16:19

Adrian14 pisze: 01 sie 2022, 11:47 Trochę się dziwię, że tak walczą o te kursy do Owczar. Tam nie ma aż takich potoków.
To dopowiem ironicznie.
Po co w ogóle "337" po wydłużeniu do Skały miałoby wjeżdżać do Owczar. Owczary przecież mają jeszcze "280" Jak się coś daje, to nie powinno się odbierać. A jeśli już, to po pokryjomu, no przy zmianie rozkładu odjąć jeden kurs, przy kolejnej kolejny itd... 😉

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 01 sie 2022, 21:17

I tak Zielonki tracą na zmianach i to dość mocno, bo co drugi kurs "337" będzie niezabieralny...

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 01 sie 2022, 21:23

Zieleńczanin pisze: 01 sie 2022, 21:17 I tak Zielonki tracą na zmianach i to dość mocno, bo co drugi kurs "337" będzie niezabieralny...
Więc może nie ma sensu pchać tego kursu od Skały na siłę przez Owczary żeby go nie zapychać jeszcze dodatkowymi pasażerami.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 01 sie 2022, 21:32

Zieleńczanin pisze: 01 sie 2022, 21:17I tak Zielonki tracą na zmianach i to dość mocno, bo co drugi kurs "337" będzie niezabieralny...
Za to zyskają połączenie km w stronę Skały. Wiadomo, na pewno dużo więcej osób jedzie do Krakowa, jednak na pewno są też osoby zmierzające właśnie na północ.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 01 sie 2022, 22:40

Kaszmir pisze: 01 sie 2022, 21:32 Za to zyskają połączenie km w stronę Skały. Wiadomo, na pewno dużo więcej osób jedzie do Krakowa, jednak na pewno są też osoby zmierzające właśnie na północ.
Przyda się przede wszystkim uczniom liceum mundurowemu w Skale do którego dojeżdża dużo osób nawet z Krakowa, mieszkańcom wsi w północnej części GZ w dotarciu do sklepów w Skale i Biedronki w Cianowicach.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Skała

Post autor: mkm3 » 02 sie 2022, 8:33

Przy tej okazji można wprowadzić też inne zmiany:
267 przekierować przez Glogera
287 wydłużyć przez Zielonki UG do Zielonki Jaskinia Zielonkowska (tutaj z tego co kojarzę jest nawet pętla).
Byłoby to jakieś odciążenie 337.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 02 sie 2022, 9:45

mkm3 pisze: 02 sie 2022, 8:33Przy tej okazji można wprowadzić też inne zmiany:
267 przekierować przez Glogera
287 wydłużyć przez Zielonki UG do Zielonki Jaskinia Zielonkowska (tutaj z tego co kojarzę jest nawet pętla).
Byłoby to jakieś odciążenie 337.
W pełni popieram wydłużenie "287"! Obecnie wydaje się marnować swój potencjał. Może też poprawiłaby się koordynacja z "267" (gdyby zostało na obecnej trasie) bo obecnie miejscami kuleje - np. z Krowodrzy w dni powszednie "267" jedzie 14:36 a "287" o 14:36, a o 21:30 to w ogóle oba jadą naraz.

Natomiast "267" chyba bym zostawił na obecnej trasie, czyli przez Witkowice i Marszowiec. Podejrzewam, że był jakiś powód dla którego wytyczono taką trasę - może połączenia wewnątrzgminne? Zawsze to też dodatkowy autobus tamże. Są pory gdy "267" i "287" są nieźle skoordynowane.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 02 sie 2022, 9:49

mkm3 pisze: 02 sie 2022, 8:33 Przy tej okazji można wprowadzić też inne zmiany:
267 przekierować przez Glogera
287 wydłużyć przez Zielonki UG do Zielonki Jaskinia Zielonkowska (tutaj z tego co kojarzę jest nawet pętla).
Byłoby to jakieś odciążenie 337.
Myślę że korzystniej byłoby przekierować 287 do pętli w Trojanowicach. Mieszkańcy wsi dostaliby dodatkową linię do dosyć rzadko jeżdżącego 207.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Skała

Post autor: Adrian14 » 02 sie 2022, 12:46

A może lepiej byłoby połączyć 287 z 280. I zwiększyć częstotliwość: Krowodrza/Kleparz - Marszowiec - Bibice i dalej jak 280 do Owczar.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Skała

Post autor: kot_feliks » 02 sie 2022, 13:29

Zieleńczanin pisze: 18 lip 2022, 11:29 Żeby podjąć realne działania, należy mieć pieniądze na nie. A naprawdę jest bardzo, bardzo krucho.
Wyścigi pustych tramwajów wieczorami, czy jazda przez 2/3 miasta w takcie 1/19 temu totalnie przeczą. Raczej powiedziałbym, że mamy bardzo bogate miasto. Jak nie ma pieniędzy, to się najpierw optymalizuje to, co jest, a u nas to wszystkim zwisa. I to.. latami :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 02 sie 2022, 15:33

kot_feliks pisze: 02 sie 2022, 13:29Wyścigi pustych tramwajów wieczorami, czy jazda przez 2/3 miasta w takcie 1/19 temu totalnie przeczą. Raczej powiedziałbym, że mamy bardzo bogate miasto. Jak nie ma pieniędzy, to się najpierw optymalizuje to, co jest, a u nas to wszystkim zwisa. I to.. latami :)
Trochę nie rozumiem co masz na myśli. By uruchomić linię aglo, to gminy w pierwszej kolejności muszą znaleźć pieniądze. Kraków zwykle nie blokuje takich rzeczy z powodu finansów - zwłaszcza, że większość kosztów po stronie Miasta się potem zwraca ze sprzedaży biletów. Jeśli Kraków mówi nie, to zazwyczaj powodem jest brak taboru w danej chwili, ew. konieczność poczekania do nowego roku kalendarzowego by uwzględnić finansowanie nowego połączenia w budżecie.

Regularnie krytykujesz stadne kursowanie tramwajów wieczorami. Zgodzę się że tak nie powinno być. Acz jak kiedyś wspominałem, stada w jednym miejscu często wynikają z koordynacji w innym. Można gdzieś poprawić, jednak zazwyczaj gdzieś indziej się zepsuje. A obecna liczba linii jest już optymalna i nie ma wg mnie kandydatów do dalszego scalania (nie licząc zestawów typu "9+49" czy "17+19" bo tu wieczorami kursuje tylko jedno z pary). Maksymalizacja uporządkowała to na tyle ile się dało.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 03 sie 2022, 10:35

miloszkasperczyk pisze: 01 sie 2022, 21:23 Więc może nie ma sensu pchać tego kursu od Skały na siłę przez Owczary żeby go nie zapychać jeszcze dodatkowymi pasażerami.
Nie, po prostu do Skały powinna pojechać linia mająca jak największą zdolność do przejęcia skalskich potoków. Najlepiej nowa, ale "287" jest również rozsądnym kandydatem. "337" ma coraz lepsze zapełnienia.
Kaszmir pisze: 01 sie 2022, 21:32 Za to zyskają połączenie km w stronę Skały. Wiadomo, na pewno dużo więcej osób jedzie do Krakowa, jednak na pewno są też osoby zmierzające właśnie na północ.
Nigdy nie widziałem nikogo, kto by wsiadł w gminie Zielonki do busa w stronę Skały albo wysiadł w gminie do busa z północy, pomijając samego siebie. A jeżdżę na północ całkiem często, dodatkowo wsiadam na najbardziej potokogennym przystanku w Zielonkach.
Można to też bardzo prosto zbadać - KMŁ jeżdżą ze Skały do Krakowa, można wysłać udip. Owszem, to jeden kurs dziennie, ale da jakikolwiek obraz.
miloszkasperczyk pisze: 01 sie 2022, 22:40 Przyda się przede wszystkim uczniom liceum mundurowemu w Skale do którego dojeżdża dużo osób nawet z Krakowa, mieszkańcom wsi w północnej części GZ w dotarciu do sklepów w Skale i Biedronki w Cianowicach.
Z wymienionych tu miejsc realnie potoki mogą być jedynie do cianowickiej Biedronki. Sklepy w Skale zapewne z powodzeniem zastąpić można poprzez Żabkę i Avitę w Brzozówce oraz sklepy w Zielonkach i Krakowie (może i dalej, ale autobus dwukrotnie częściej). Liceum mundurowe nie wydaje się być wielkim generatorem potoków w świetle tego, ile jest szkół w Krakowie.
mkm3 pisze: 02 sie 2022, 8:33 Przy tej okazji można wprowadzić też inne zmiany:
267 przekierować przez Glogera
287 wydłużyć przez Zielonki UG do Zielonki Jaskinia Zielonkowska (tutaj z tego co kojarzę jest nawet pętla).
Byłoby to jakieś odciążenie 337.
"227" nie odciąża prawie wcale "337" (może o kilka osób na kurs) i jeździ puste. W jaki sposób odciążyć miałyby "287" czy "267", które w porównaniu do "227" mają więcej wad i żadnych zalet?
Kaszmir pisze: 02 sie 2022, 9:45 W pełni popieram wydłużenie "287"! Obecnie wydaje się marnować swój potencjał.
Potencjał to ona ma, ale wykorzystany zostanie jedynie przy wydłużeniu na wschód, w stronę Bibic, ewentualnie do Skały.
Dlaczego? Bo nikt nie wybierze okrężnego "287" mając do dyspozycji częstsze "227" czy "337" jadące prosto do Krakowa zamiast krążenia po Marszowcu. Szczególnie, że "287" nawet w weekendy się spóźnia ze względu na korek na Mackiewicza.
Do Bibic z kolei jest 3 minuty szybciej trasą "287".
Kaszmir pisze: 02 sie 2022, 9:45 Natomiast "267" chyba bym zostawił na obecnej trasie, czyli przez Witkowice i Marszowiec. Podejrzewam, że był jakiś powód dla którego wytyczono taką trasę - może połączenia wewnątrzgminne?
Chciano pewnie zapewnić połączenie os. Marszowiec z centrum gminy. I tak wtedy "267" nie miała prawa być atrakcyjna nawet przez Glogera - reszta linii kończyła na Kleparzu ze znacznie lepszą częstotliwością, więc jedynie Maszyce i Grębynice miały interes w wyprostowaniu jej.
miloszkasperczyk pisze: 02 sie 2022, 9:49 Myślę że korzystniej byłoby przekierować 287 do pętli w Trojanowicach. Mieszkańcy wsi dostaliby dodatkową linię do dosyć rzadko jeżdżącego 207.
Trojanowice nie generują potoków nawet na zapełnienie "207", nowa linia to byłby totalny nadmiar dobrobytu. Realnie na górze wsi mieszka pewnie z 400 osób.
Adrian14 pisze: 02 sie 2022, 12:46 A może lepiej byłoby połączyć 287 z 280. I zwiększyć częstotliwość: Krowodrza/Kleparz - Marszowiec - Bibice i dalej jak 280 do Owczar.
Jakieś uzasadnienie?

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 03 sie 2022, 11:11

Zieleńczanin pisze: 03 sie 2022, 10:35 Nie, po prostu do Skały powinna pojechać linia mająca jak największą zdolność do przejęcia skalskich potoków. Najlepiej nowa, ale "287" jest również rozsądnym kandydatem.
Na nową linię 367 albo 237 GS po prostu nie stać. Nawet gdyby było stać tą gminę to nadal nie uważam że 3,5 tysięczne miasteczko generuje tak ogromne potoki pasażerów że wydłużone 337 mu nie wystarczy. Tym bardziej że część pasażerów prawdopodobnie pozostanie przy busach albo będzie korzystać z KMŁ (w przypadku KMŁ bardziej GS niż same miasto).

Wątpię żeby 287 okazała się w Skale hitem, prawdopodobnie wydłużenie jej do Skały skończyłoby się na tym że 2/3 autobusu wysiadłoby na Zielonki UG i czekało na przesiadkę do 337 tak jak ma to miejsce na linii 267 gdzie połowa a czasem więcej osób przesiada się w Zielonkach. Tym sposobem 287 jechałoby dalej na pusto a 337 miałoby problem żeby przejąć pasażerów od 287. Może problem niezabieralnego 337 rozwiązałoby uatrakcyjnienie pozostałych połączeń tj. 267, 207 i przede wszystkim 227 wtedy uważam że zrobiłoby się miejsce na pasażerów ze Skały tym bardziej że już teraz z gminy Skała jest wielu pasażerów tej linii (to nie jest przypadek że do Brzozówki potrafi być 50% zajętych miejsc), więc nie rozumiem tej argumentacji że "Skała zajmie miejsce" skoro już to robi. Może warto ulepszyć inne linie w GZ a nie blokować rozwój sąsiednim gminom.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 03 sie 2022, 11:43

Jak tak piszecie, to zastanawiam się czy najlepszym rozwiązaniem nie byłoby po prostu zwiększenie częstotliwości "337". Nawet f12/24 zamiast f15/30 - różnica to jeden (szczyt) albo pół (międzyszczyt) kursu/godzinę.

Nawet zrobić to kosztem optymalizacji pozostałych linii. Skoro "207" jeździ puste, może likwidacja i wydłużenie "287" do Trojanowic (wszystkimi kursami albo np. wariantami z f60) + może wyprostowanie "267" przez Glogera?

Tylko głośno myślę ;)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Skała

Post autor: kot_feliks » 03 sie 2022, 12:18

Ale czemu kosztem innych linii? ;) Skoro jest 3,2 mln na wyrzucenie do śmieci dla funu (poszerzenie pasa na Wielickiej), to czemu mamy ciąć jedną linię, aby wzmocnić inną? :)

Na 337 nie wyrobiłby 18m? Może przenieść toto do Mobilisa, bo z MPK i tak się kompletnie żadna zmiana nie uda :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości