Skała, Sułoszowa

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Skała

Post autor: mkm3 » 03 sie 2022, 12:25

kot_feliks pisze: 03 sie 2022, 12:18 Na 337 nie wyrobiłby 18m? Może przenieść toto do Mobilisa, bo z MPK i tak się kompletnie żadna zmiana nie uda
Też uważam, że najtańszym rozwiązaniem jest wysłanie przegubów na linię 337. Co do pozostałych linii - jeśli rzeczywiście widać, że są puste kursy to można zoptymalizować siatkę, dodać tam gdzie jest to bardziej potrzebne. 287 naturalnie jakby pojechała do centrum Zielonek, tylko czy jest gdzie zawrócić?
Zieleńczanin pisze: 03 sie 2022, 10:35 "227" nie odciąża prawie wcale "337" (może o kilka osób na kurs) i jeździ puste. W jaki sposób odciążyć miałyby "287" czy "267", które w porównaniu do "227" mają więcej wad i żadnych zalet?
chodziło o to, że skoro 267 przez Glogera na większym odcinku będzie się pokrywać z 337 to może być jakimś wspomożeniem, gdyby coś nie pojechało lub było niezabieralne.

inforall
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 03 sie 2022, 12:36

Re: Skała

Post autor: inforall » 03 sie 2022, 12:38

Witam wszystkich. A teraz wrzucę coś co zaburzy dyskusję. Dzisiaj otrzymałem i wrzucam świeżego maila z gm. Zielonki, a w nim:
UG ZIELONKI pisze:Aby wydłużyć linię 337 do Skały konieczne jest wyrażenie zgody przez Gminę Zielonki, a na dzień dzisiejszy nie została ona wyrażona. Linia 337 jest finansowana przez Gminę Zielonki i Miasto Kraków, zatem bez naszej zgody nie może na niej dojść do żadnych zmian.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 03 sie 2022, 14:05

inforall pisze: 03 sie 2022, 12:38 Witam wszystkich. A teraz wrzucę coś co zaburzy dyskusję. Dzisiaj otrzymałem i wrzucam świeżego maila z gm. Zielonki.
Nie było żadnej oficjalnej zgody, bo na ten moment sprawa jest na etapie pomiędzy rezolucją i informacją, że "Skała chce 337" a podpisywaniem dokumentów i pojawieniem się zgód (przynajmniej to wynika z tego co mówią radni, burmistrz w gminie Skała). W zasadzie to nic dziwnego że jest taka odpowiedź, skoro poza nieoficjalnymi spotkaniami, rozmową na kilku zebraniach sołeckich i rezolucją nie podjęto dalej idących działań. W najgorszym wypadku w 2023 wydłuży się 267 i ogłosi "wielki" sukces, żeby kompletnie nie rozczarować mieszkańców przed wyborami.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Skała

Post autor: Scania_9640 » 03 sie 2022, 14:17

Kaszmir pisze: 03 sie 2022, 11:43 Jak tak piszecie, to zastanawiam się czy najlepszym rozwiązaniem nie byłoby po prostu zwiększenie częstotliwości "337". Nawet f12/24 zamiast f15/30 - różnica to jeden (szczyt) albo pół (międzyszczyt) kursu/godzinę.

Nawet zrobić to kosztem optymalizacji pozostałych linii. Skoro "207" jeździ puste, może likwidacja i wydłużenie "287" do Trojanowic (wszystkimi kursami albo np. wariantami z f60) + może wyprostowanie "267" przez Glogera?

Tylko głośno myślę ;)
Z moich obserwacji, a także pomiarów w których uczestniczyłem wyszło, że 227 jeździ najbardziej puste z KG, a 207 ma całkiem dobre napełnienia. Może w roku szkolnym wygląda to inaczej ale w czasie trwania pomiarów 227 miało najmniejsze napełnienie, a i 280 również bardzo słabiutko.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Skała

Post autor: damian_krk2 » 03 sie 2022, 14:49

Scania_9640 pisze: 03 sie 2022, 14:17 Z moich obserwacji, a także pomiarów w których uczestniczyłem wyszło, że 227 jeździ najbardziej puste z KG, a 207 ma całkiem dobre napełnienia. Może w roku szkolnym wygląda to inaczej ale w czasie trwania pomiarów 227 miało najmniejsze napełnienie, a i 280 również bardzo słabiutko.
Również miałem pomiar na 227 i 280. Na 227 w dzień powszedni zapełnienie nie przekraczało 40 osób (pomiar miałem od 15 do 24:30). Natomiast na 280 w niedzielę było to max 20 parę osób i to bardzo rzadko.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 04 sie 2022, 12:08

Rozkłady jazdy linii KMŁ A12 i A13 pojawiły się w aplikacjach mobilnych (Mobile MPK, e-podróżnik, jakdojadę.pl) i z tego co widzę linii A12 dodano nawet jeden kurs o 22:30 z Krakowa.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 04 sie 2022, 19:31

miloszkasperczyk pisze: 03 sie 2022, 11:11 Na nową linię 367 albo 237 GS po prostu nie stać. Nawet gdyby było stać tą gminę to nadal nie uważam że 3,5 tysięczne miasteczko generuje tak ogromne potoki pasażerów że wydłużone 337 mu nie wystarczy. Tym bardziej że część pasażerów prawdopodobnie pozostanie przy busach albo będzie korzystać z KMŁ (w przypadku KMŁ bardziej GS niż same miasto).
Pamiętaj, że "337" pojedzie też chociażby przez Cianowice czy Szczodrkowice, co razem da ok. 5-6 tysięcy mieszkańców w zasięgu tej linii. I ja wiem, że Skała nie zapełni tego w 100%. Ale biorąc pod uwagę obecne zapełnienia tej linii może to spowodować niezabieralność, i według mnie to bardziej niż prawdopodobne.
miloszkasperczyk pisze: 03 sie 2022, 11:11 Wątpię żeby 287 okazała się w Skale hitem, prawdopodobnie wydłużenie jej do Skały skończyłoby się na tym że 2/3 autobusu wysiadłoby na Zielonki UG i czekało na przesiadkę do 337 tak jak ma to miejsce na linii 267 gdzie połowa a czasem więcej osób przesiada się w Zielonkach. Tym sposobem 287 jechałoby dalej na pusto a 337 miałoby problem żeby przejąć pasażerów od 287.
To wytłumacz mi proszę, jakim cudem "337" miałoby przejąć pasażerów ze Skały, skoro sam piszesz, że gdyby w Zielonkach wysiadło 2/3 pasażerów "287" ze Skały, to "337" miałoby problemy z ich przejęciem. To co by się stało, gdyby całość potoków ze Skały przeszło na "337"?
miloszkasperczyk pisze: 03 sie 2022, 11:11 Może problem niezabieralnego 337 rozwiązałoby uatrakcyjnienie pozostałych połączeń tj. 267, 207 i przede wszystkim 227 wtedy uważam że zrobiłoby się miejsce na pasażerów ze Skały tym bardziej że już teraz z gminy Skała jest wielu pasażerów tej linii (to nie jest przypadek że do Brzozówki potrafi być 50% zajętych miejsc), więc nie rozumiem tej argumentacji że "Skała zajmie miejsce" skoro już to robi. Może warto ulepszyć inne linie w GZ a nie blokować rozwój sąsiednim gminom.
Wytłumacz mi, dlaczego Zielonki mają płacić za to, aby Skała dostała zbiorkom. Zresztą, "227" ma całe dwa wspólne przystanki w Krakowie z "337", co też wpływa na jej zapełnienia. I nie da się jej uatrakcyjnić bez wydłużenia, które z kolei podaje w wątpliwość sens istnienia pętli na Krowodrzy Górce.
Brak akceptacji dla wydłużenia "337" nie jest blokowaniem rozwoju sąsiednim gminom. Jeśli Skała zechce nowej linii, to myślę, że Zielonki przynajmniej częściowo by się dołożyły. Albo jeśli wydłużona zostałaby "287", tutaj tym bardziej jest interes Zielonek. Myślę, że ustalenie, że Skała dopłaca 25% do odcinka Zielonki UG - Brzozówka Oskarówka i 50% do części trasy na swoim terenie jest realne do osiągnięcia.
Kaszmir pisze: 03 sie 2022, 11:43 Jak tak piszecie, to zastanawiam się czy najlepszym rozwiązaniem nie byłoby po prostu zwiększenie częstotliwości "337". Nawet f12/24 zamiast f15/30 - różnica to jeden (szczyt) albo pół (międzyszczyt) kursu/godzinę.
Wzmocnienie "337" - jestem za, nawet bardzo, ale do bardziej ludzkiej częstotliwości. W Skale wtedy byłoby f~24/48, zapamiętać tego nijak się nie da.
Kaszmir pisze: 03 sie 2022, 11:43 Nawet zrobić to kosztem optymalizacji pozostałych linii. Skoro "207" jeździ puste, może likwidacja i wydłużenie "287" do Trojanowic (wszystkimi kursami albo np. wariantami z f60) + może wyprostowanie "267" przez Glogera?
"207" puste nie jeździ. No i obsłużenie jej relacji wydłuża podróż mieszkańcom Trojanowic o jakieś 40% rozkładowo. Ideowo nie mam nic przeciwko, no ale raczej na to zgody nie będzie.
kot_feliks pisze: 03 sie 2022, 12:18 Na 337 nie wyrobiłby 18m? Może przenieść toto do Mobilisa, bo z MPK i tak się kompletnie żadna zmiana nie uda
Do Owczar da radę na pewno (bo był kiedyś na tej trasie), dalej też powinien.
mkm3 pisze: 03 sie 2022, 12:25 287 naturalnie jakby pojechała do centrum Zielonek, tylko czy jest gdzie zawrócić?
Nie ma. Pętla tam funkcjonowała, ale ponad 90 lat temu.
mkm3 pisze: 03 sie 2022, 12:25 chodziło o to, że skoro 267 przez Glogera na większym odcinku będzie się pokrywać z 337 to może być jakimś wspomożeniem, gdyby coś nie pojechało lub było niezabieralne.
Tyle, że gdzie mieliby wsiąść ci pasażerowie, których nie zabrała "337"? Większość potoków generuje Kleparz i Szpital Narutowicza.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 04 sie 2022, 19:36

kot_feliks pisze: 03 sie 2022, 12:18Na 337 nie wyrobiłby 18m?
W sumie... ;)

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 04 sie 2022, 20:03

Radni ze Skały mieli taki pomysł żeby 337 było obsługiwane autobusami przegubowymi ale skoro na 304 i 301 się nie da, to wątpię żeby były na 337.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Skała

Post autor: tomek_m » 04 sie 2022, 20:35

Kraków jest chyba jedynym miastem w Polsce, które nie wysyła autobusów przegubowych na linie Aglomeracyjne, oczywiście jak jest na nie zapotrzebowanie. Przynajmniej ja o drugim takim mieście nie słyszałem :roll:

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 04 sie 2022, 21:12

Myślę że takie rozwiązanie zadowoliłoby wszystkich forumowiczów (tylko czy gminę Skała na to stać):

1. Uruchomienie szczytowej przyspieszonej linii 367 Nowy Kleparz - Skała Rynek z pominięciem Owczar f30 godz. 6-9 i 14-16
2. w pozostałych godzinach i w weekendy wydłużenie co 2 kurs 337 f60

Linia szczytowa rozwiązałaby problem niezabieralnego 337 a w pozostałych godzinach myślę że bez problemu 337 przyjmie dodatkowych pasażerów.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Skała

Post autor: kot_feliks » 04 sie 2022, 23:22

miloszkasperczyk pisze: 04 sie 2022, 20:03 Radni ze Skały mieli taki pomysł żeby 337 było obsługiwane autobusami przegubowymi ale skoro na 304 i 301 się nie da, to wątpię żeby były na 337.
Da się, tylko trzeba się z tych linii pozbyć MPK :mrgreen:

Kierman
Specjalista
Posty: 350
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Skała

Post autor: Kierman » 05 sie 2022, 4:55

kot_feliks pisze: 04 sie 2022, 23:22 Da się, tylko trzeba się z tych linii pozbyć MPK :mrgreen:
Ale czy ZTP jako organ nadzorujący i zlecający rozkłady nie może wymusić wypuszczenia przegubowców na takie linie jak 301 czy 337 po wydłużeniu do Skały?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 05 sie 2022, 17:39

miloszkasperczyk pisze: 04 sie 2022, 21:12 Myślę że takie rozwiązanie zadowoliłoby wszystkich forumowiczów (tylko czy gminę Skała na to stać):

1. Uruchomienie szczytowej przyspieszonej linii 367 Nowy Kleparz - Skała Rynek z pominięciem Owczar f30 godz. 6-9 i 14-16
2. w pozostałych godzinach i w weekendy wydłużenie co 2 kurs 337 f60

Linia szczytowa rozwiązałaby problem niezabieralnego 337 a w pozostałych godzinach myślę że bez problemu 337 przyjmie dodatkowych pasażerów.
To jest najlepsze możliwe rozwiązanie. Hmm, może gdyby zrobić "337" i "367" z f~20 w szczycie, to Zielonki by się wtedy dorzuciły? Łączne f~10 jest zdecydowanie w interesie gminy.
No i proponowałbym wydłużenie wszystkich kursów "337" poza szczytem do Skały, jeśli byłyby pieniądze.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 05 sie 2022, 20:18

Zieleńczanin pisze: 05 sie 2022, 17:39 To jest najlepsze możliwe rozwiązanie. Hmm, może gdyby zrobić "337" i "367" z f~20 w szczycie, to Zielonki by się wtedy dorzuciły? Łączne f~10 jest zdecydowanie w interesie gminy.
No i proponowałbym wydłużenie wszystkich kursów "337" poza szczytem do Skały, jeśli byłyby pieniądze.
Przedstawię ten pomysł Pani radnej, która zainicjowała temat MPK do Skały oraz Panu burmistrzowi. Mam nadzieję że taki wariant zostanie rozważony podczas rozmów z GZ i ZTP.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości