Skała, Sułoszowa

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 05 sie 2022, 21:04

Pomijając spore koszty (może Zielonki by się dołożyły), pamiętacie, że MPK ma braki tak taborowe i kadrowe? I że jeśli (jeśli!) kierowcy się znajdą, to w kolejce do dodatkowych linii pierwszy jest Zabierzów?

Oczekiwanie na "367", nawet gdyby była kasa, oznacza prawdopodobnie dalsze odłożenie sprawy o kilkanaście miesięcy, a może dłużej.

Wg mnie jedyne rozwiązanie które jest realne do wprowadzenia w bliskiej perspektywie to wydłużenie "337". Tylko trzeba ogarnąć kwestię tłoku, może przegubowce.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 06 sie 2022, 13:55

Wniosek jest prosty - KMK do Skały zapewnić się obecnie nie da.
Bo jakie są opcje?
a) wydłużenie "337" bez wzmocnienia - Zielonki się nie zgodzą;
b) wydłużenie "337" w przegubach - skąd wziąć, skoro potrzeba ich z tego co liczę 8?
c) wydłużenie i wzmocnienie "337" - jeśli nie będzie ono minimalne, to nie starczy taboru;
d) nowe "367" - też nie starczy taboru.
Chociaż w sumie, to "367" w porównaniu do wydłużenia "337" bierze 2 autobusy więcej i 4 więcej niż obecnie, powinno się udać robić kółko co 100 minut. Może jest to realne?

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Skała

Post autor: tomek_m » 06 sie 2022, 18:23

Zieleńczanin pisze: 06 sie 2022, 13:55 Wniosek jest prosty - KMK do Skały zapewnić się obecnie nie da.
Bo jakie są opcje?
Zapomniałeś jeszcze o bieda wersji, czyli wydłużenie "267" ze Smardzowic do Skały wszystkimi kursami. Wiem że nie to taki wariant chodzi, ale obecnie Skała nawet tego nie ma. I pytanie, czy koniecznie musi być Agloekspress?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 06 sie 2022, 18:33

To wydłużenie czasu podróży do Skały o jakieś 13-14 minut w optymistycznym wariancie (jazda przez Al. Parkową w Cianowicach) lub o 15-16 w pesymistycznym wariancie (jazda przez ul. Smardzowicką w Cianowicach). Dużo, powodzenia w walce z busami.
Na Smardzowickiej autobus się mieści, wiem z autopsji. Ale czy na Al. Parkowej się uda - nie wiem.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Skała

Post autor: tomek_m » 06 sie 2022, 18:41

To w ostateczności można by wyprostować "267" w Zielonkach aby nie jeździł przez Marszowiec a prosto do Krakowa, a w zamian z Marszowca wydłużyć 287 do Zielonek(jest tam nieużywana pętla) jeśli jest potrzeba zachowania tego połączenia. Wówczas czas podróży na 267 się nie co skróci. Jeśli na już się nie da z agloekspressem to trzeba kombinować w inny sposób. Lepsze by było to niż nic.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 06 sie 2022, 19:12

Zieleńczanin pisze: 06 sie 2022, 13:55b) wydłużenie "337" w przegubach - skąd wziąć, skoro potrzeba ich z tego co liczę 8?
A skąd wiesz, że się ich nie znajdzie? Z tego co słyszałem obecnie przegubowców jest nadmiar, zresztą fakt pojawiania się ich na niektórych kursach "123" tego dowodzi.

I nie 8 brygad, a 4.
Zieleńczanin pisze: 06 sie 2022, 18:33To wydłużenie czasu podróży do Skały o jakieś 13-14 minut w optymistycznym wariancie (jazda przez Al. Parkową w Cianowicach) lub o 15-16 w pesymistycznym wariancie (jazda przez ul. Smardzowicką w Cianowicach). Dużo, powodzenia w walce z busami.
Co Ty ostatnio taki "wszystko na nie" się zrobiłeś?

Nie wiem czy walka z busami. Wiem, że ludzie dopominają się o "MPK do Skały" od lat. I nawet "267" jest lepsze niż nic. Osobom które nie lubią jeździć busami, niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami to już coś by dało (gdyby nie wyszło z "337"). Zawsze to początek.

Choć wg mnie i tak przegubowe "337" lepsze.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 06 sie 2022, 20:08

Zieleńczanin pisze: 06 sie 2022, 18:33 To wydłużenie czasu podróży do Skały o jakieś 13-14 minut w optymistycznym wariancie (jazda przez Al. Parkową w Cianowicach) lub o 15-16 w pesymistycznym wariancie (jazda przez ul. Smardzowicką w Cianowicach). Dużo, powodzenia w walce z busami.
Na Smardzowickiej autobus się mieści, wiem z autopsji. Ale czy na Al. Parkowej się uda - nie wiem.
W przypadku linii 267 rozważane było wyłącznie wydłużenie przez ul. Smardzowicką i w zasadzie nigdy nie słyszałem o tym żeby autobus miał jechać przez al. Parkową. Taki wariant uciąłby pół Cianowic od MPK i dużą część Smardzowic nie mówiąc o tym że Parkowa nie jest w najlepszym stanie i ta trasa częściowo przebiegałaby przez eksklawę Ojcowskiego PN co mogłoby dodać problemów.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 06 sie 2022, 20:21

Pisałem z burmistrzem GS i można odnieść wrażenie, że dość ostrożnie mówi o MPK do Skały. Przede wszystkim jest przeciwny szczytowemu 367 argumentując, że byłby zbyt drogi dla gminy oraz pisze, że GZ nie wyrazi zgodny na dopłaty do takiej linii.

Na informację o tym, że GZ nie wydała zgody na wydłużenie 337 odpowiedział:
Wiem i nasze stanowisko już zostało przekazane.
Kolejne pytanie: "Jeśli gmina Zielonki się w ogóle nie zgodzi to czy wtedy Skała zostanie bez MPK czy
np. zostanie wydłużone 267 jako rekompensata?" odpowiedział:
Jest taka możliwość.
Mimo wszystko uważam, że w wypadku problemów z 337 to Skale wystarczy 267 ze zmianą trasy na ul. Glogera i większa ilość kursów ALD (wzmocnienie A13 do 8-10 kursów dziennie). W wypadku wprowadzenia integracji biletowej KMŁ z KMK mamy w ten sposób dwie rzadkie ale mimo wszystko konkurencyjne wobec busów linie, a w przyszłości można byłoby jeszcze spróbować wydłużyć 280 przez Szczodrkowice i Cianowice do Skały.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Skała

Post autor: tomek_m » 06 sie 2022, 21:06

A13 obecnie wykonuje tylko jeden kurs dziennie. Dla kogo to? Przecież to żadna oferta.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 06 sie 2022, 21:13

tomek_m pisze: 06 sie 2022, 21:06 A13 obecnie wykonuje tylko jeden kurs dziennie. Dla kogo to? Przecież to żadna oferta.
Dlatego konieczne jest wzmocnienie tego połączenia do sensownej ilości kursów tak jak to napisałem poprzednio. Natomiast to zależy od dobrej woli województwa.
miloszkasperczyk pisze: 06 sie 2022, 20:21 Skale wystarczy 267 ze zmianą trasy na ul. Glogera i większa ilość kursów ALD (wzmocnienie A13 do 8-10 kursów dziennie).
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Skała

Post autor: edek3253 » 06 sie 2022, 21:49

A ktoś potrafi wytłumaczyć po co powstała linia A13 z 1 kursem? Komu to ma służyć?
A te odpowiedzi Burmistrza jeśli są świeże to szczerze pokazują, że to tylko umizgi do ludu z tym MPK. Rezolucje, rozmowy na czacie, zapytania.. Pewnie linia ruszy na chwilę przed wyborami.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 06 sie 2022, 21:59

edek3253 pisze: 06 sie 2022, 21:49 A ktoś potrafi wytłumaczyć po co powstała linia A13 z 1 kursem? Komu to ma służyć?
A te odpowiedzi Burmistrza jeśli są świeże to szczerze pokazują, że to tylko umizgi do ludu z tym MPK. Rezolucje, rozmowy na czacie, zapytania.. Pewnie linia ruszy na chwilę przed wyborami.
Pierwotnie miało to być coś w rodzaju "nocnego" do Skały i Sułoszowej jeden kurs koło 22:45 z MDA. Problem jest taki że zmieniono godziny odjazdu na dużo wcześniej i w sumie to ciężko określić czy ta linia ma współcześnie sens z taką "częstotliwością" i godziną odjazdu.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Skała

Post autor: tomek_m » 06 sie 2022, 22:32

Ogólnie to linie autobusowe KMŁ ilością kursów nie grzeszą. Wyjątkiem są tylko trasy w okolicach Wieliczki, wszystko pozostałe to średnio 5-6 kursów w obu kierunkach na dobę. A my tu na forum się rozwodzimy nad tym że np: "258" ma tylko 13 kursów w obu kierunkach w ciągu doby. Panowie, przecież to szczyt rozrzutności :twisted:

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 07 sie 2022, 0:50

tomek_m pisze: 06 sie 2022, 18:41 To w ostateczności można by wyprostować "267" w Zielonkach aby nie jeździł przez Marszowiec a prosto do Krakowa, a w zamian z Marszowca wydłużyć 287 do Zielonek(jest tam nieużywana pętla) jeśli jest potrzeba zachowania tego połączenia. Wówczas czas podróży na 267 się nie co skróci. Jeśli na już się nie da z agloekspressem to trzeba kombinować w inny sposób. Lepsze by było to niż nic.
Jest to rozsądna opcja i myślę, że wszystkie strony by ją mogły zaakceptować. Przy czym nie wiem, czy Zielonki nie chciałyby partycypacji w kosztach wydłużenia "287", być może nie.
Kaszmir pisze: 06 sie 2022, 19:12 A skąd wiesz, że się ich nie znajdzie? Z tego co słyszałem obecnie przegubowców jest nadmiar, zresztą fakt pojawiania się ich na niektórych kursach "123" tego dowodzi.
Obawiam się po prostu, że może być z nimi problem. Zresztą stawiam, że gdyby takie eldorado było, to przeguby byłyby na "304". Wiem, beton MPK - ale przy przegubach na "337" będzie o wiele większy.
Kaszmir pisze: 06 sie 2022, 19:12 I nie 8 brygad, a 4.
Ok, sorry, policzyłem wszystkie kursy w przegubach.
Przy czym teraz zastanawiam się, czy na pewno 4 brygady by wystarczyły. Kółko do Skały z Owczar trwa 22 minuty - a więc aby zmieścić się w częstotliwości, przerwa w Skale musi być 8 minut dłuższa niż w Owczarach. Obecnie planowo "337" ma 16 minut przerwy w Owczarach (i tego raczej dużo skrócić się nie da, korki robią swoje). Implikowałoby to 24 minuty postoju w Skale, do tego 84 minuty jazdy tam i z powrotem, razem 108 minut. Czy w takim razie 12 minut przerwy na Kleparzu wystarczy? Mam spore wątpliwości. Być może będzie musiało wystarczyć, bo 42 minuty to z drugiej strony bardzo długa przerwa, a 27 minut nie wchodzi w grę, bo to powoduje z kolei konieczność wygospodarowania 9 przegubów. Ogólnie mam wrażenie, że tutaj byłby problem, bo raczej postój krótszy niż 10 minut w Owczarach nie wchodzi w grę, a 18 minut na Kleparzu to może być zbyt mało.
Kaszmir pisze: 06 sie 2022, 19:12 Co Ty ostatnio taki "wszystko na nie" się zrobiłeś?
Hmm, przecież było kilka propozycji, które odbiegały mniej lub bardziej od mojej, a uznałem je za sensowne. Mam przeciwne zdanie od większości i nie boję się go wyrazić - to jest fakt.
Kaszmir pisze: 06 sie 2022, 19:12 Nie wiem czy walka z busami. Wiem, że ludzie dopominają się o "MPK do Skały" od lat. I nawet "267" jest lepsze niż nic. Osobom które nie lubią jeździć busami, niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami to już coś by dało (gdyby nie wyszło z "337"). Zawsze to początek.
W sensie wiesz, ja mam obawę, że zrealizuje się jeden z dwóch scenariuszy:
a) kółka wydłużają trasę tak mocno, że atrakcyjność "267" w Skale jest podobna do "278" w Krzeszowicach, bo dokładnie takie same straty czasowe przyniosłoby skierowanie "111" przez Przylasek Rusiecki w drodze do Pleszowa (+14 minut).
b) "267" wypala i to tak mocno, że będzie niezabieralne niczym "222" w weekend w Prusach.
Owszem, to początek, ale przykład "222" pokazuje, że często uznaje się go za koniec. Innym przykładem opcji b) jest "211", z kolei opcję a) reprezentują "223" i "278".
tomek_m pisze: 06 sie 2022, 21:06 A13 obecnie wykonuje tylko jeden kurs dziennie. Dla kogo to? Przecież to żadna oferta.
Dla mnie, jeżdżę tą linią :mrgreen:
miloszkasperczyk pisze: 06 sie 2022, 21:59 Pierwotnie miało to być coś w rodzaju "nocnego" do Skały i Sułoszowej jeden kurs koło 22:45 z MDA. Problem jest taki że zmieniono godziny odjazdu na dużo wcześniej i w sumie to ciężko określić czy ta linia ma współcześnie sens z taką "częstotliwością" i godziną odjazdu.
W niedzielę w stronę Krakowa jeździ ostatnio po kilka osób.

Awatar użytkownika
Paulow
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 13 lip 2022, 15:45

Re: Skała

Post autor: Paulow » 07 sie 2022, 22:12

Dla Skały jeszcze może być opcja wydłużenia całego 267 z jednoczesnym przetrasowaniem przez Glogera oraz wydłużenie wybranych kursów 337 np. co godzinę. Zyska więcej miejscowości m.in. Smardzowice, Maszyce dojazd do centrum swojej gminy (targ, urzędy, biedronka). Pojawi się konkretna konkurencja - i może to wymusi w busach zmiany w standardzie usług.

PS. Ciekawostka, że burmistrz obiecywał w kampanii połączenie nocne http://www.krzysztofwojtowicz.pl/
Zatem czy wydłużanie 937 też było rozważane?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości