Skała, Sułoszowa

- Linie, trasy, rozkłady
tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Zabierzów

Post autor: tomek_m » 21 gru 2022, 16:12

Kaszmir pisze: 21 gru 2022, 13:25 w Skale jeszcze parę dni temu były obawy, czy Zielonki na ostatnią chwilę nie zablokują wydłużenia "267", podobnie jak zablokowali agloX.
Dlaczego Zielonki miałyby zablokować wydłużenie "267" do Skały, skoro na ich terenie trasa autobusu się nie zmieni, ilość kursów ma nawet wzrosnąć. Chyba że w grę wchodzi czysta złośliwość.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów

Post autor: Scania_9640 » 21 gru 2022, 16:17

tomek_m pisze: 21 gru 2022, 16:12 Dlaczego Zielonki miałyby zablokować wydłużenie "267" do Skały, skoro na ich terenie trasa autobusu się nie zmieni, ilość kursów ma nawet wzrosnąć. Chyba że w grę wchodzi czysta złośliwość.
Może chodzi o to, żeby mieszkańcy Korzkwi, Grebynic i Zielonek nie jechali w tłoku z ludźmi ze Skały

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: Kaszmir » 21 gru 2022, 16:30

Tak, chodzi o tłok - tak samo jak w przypadku "337".

Ja to częściowo rozumiem bo z punktu "siedzenia" np. mieszkańca Smardzowic - lepszy pusty autobus do którego można sobie wsiąść na początku tras i zająć miejsce, niż pojazd przyjeżdżający z sąsiedniej gminy, wypełniony pasażerami.

Niemniej szkoda, że Zielonki zablokowały wydłużenie "337" - oczekiwałem raczej jakiejś konstruktywnej współpracy (np. "zgadzamy się jeśli będą przegubowce" albo "zgadzamy się jeśli dołożycie dodatkowe kursy"). Zwłaszcza, że i z Zielonek pewnie trochę osób jeździ od czasu do czasu do Skały.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Zabierzów

Post autor: miloszkasperczyk » 21 gru 2022, 17:17

Kaszmir pisze: 21 gru 2022, 16:30 Tak, chodzi o tłok - tak samo jak w przypadku "337".

Ja to częściowo rozumiem bo z punktu "siedzenia" np. mieszkańca Smardzowic - lepszy pusty autobus do którego można sobie wsiąść na początku tras i zająć miejsce, niż pojazd przyjeżdżający z sąsiedniej gminy, wypełniony pasażerami.
Smardzowice i Maszyce znajdują się w gminie Skała. Poza tym jednym z najważniejszych powodów do wydłużenia 267 miało być skomunikowanie tych miejscowości ze stolicą gminy.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: Kaszmir » 21 gru 2022, 17:40

miloszkasperczyk pisze: 21 gru 2022, 17:17Smardzowice i Maszyce znajdują się w gminie Skała. Poza tym jednym z najważniejszych powodów do wydłużenia 267 miało być skomunikowanie tych miejscowości ze stolicą gminy.
Oczywiście to mój błąd, dzięki za zwrócenie uwagi. Chodziło o rejony na trasie "267" w Zielonkach, np. Grębynice czy Korzkiew.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 21 gru 2022, 23:21

Kaszmir pisze: 21 gru 2022, 16:30Niemniej szkoda, że Zielonki zablokowały wydłużenie "337" - oczekiwałem raczej jakiejś konstruktywnej współpracy (np. "zgadzamy się jeśli będą przegubowce" albo "zgadzamy się jeśli dołożycie dodatkowe kursy").
Przeguby byłyby super, ale czy na pewno dałyby radę wyrobić na rynku w Skale? Nie byłbym zdumiony, gdyby nie były w stanie. Plus kwestia tego, czy na pewno wszystkie zatoki na trasie przyjęłyby przeguba bez problemu? Według mnie chociażby ta w Brzozówce za skrzyżowaniem z drogą do Owczar mogłaby mieć problemy.
Dodatkowe kursy - już samo wydłużenie "337" do Skały dorzuca co najmniej jedną brygadę (przy co drugim kursie), a poważniejsze wzmocnienia wymagałyby pewnie gdzieś kolejnych dwóch. W obecnej sytuacji bardzo dużo.
Zresztą naprawdę, nie dziwcie się, że Zielonkom nie podobają się zmiany niekorzystne dla gminy Zielonki. Bo taką zmianą jest dorzucenie wielu pasażerów kursom, które już obecnie jeżdżą naładowane, a prawdopodobnie po zakończeniu remontu Łokietka zaczęły/zaczną jeździć jeszcze bardziej dopchane.
Kaszmir pisze: 21 gru 2022, 16:30 Zwłaszcza, że i z Zielonek pewnie trochę osób jeździ od czasu do czasu do Skały.
W swoich niejednokrotnych podróżach busami z Zielonek do Olkusza nigdy nie spotkałem nikogo jadącego z terenu gminy Zielonki do gminy Skała. Jedynym pasażerem, który wsiada w gminie Zielonki za każdym razem jestem ja. Być może jeżdżę w złych godzinach, ale to poważnie nadwyręża teorię, że ktoś w tej relacji jeździ inaczej niż autem...
...bo i ciężko o cel podróży w Skale, który byłby przydatny dla samych Zielonek jako miejscowości, które odpowiadają za jakieś 60-70% potoków na trasie "337". Co najwyżej Zespół Szkół, ale przy 15 minutach spaceru do autobusu i nie najwyższym poziomie nauczania... dziękuję, wybieram szkołę w Krakowie, do której dojadę łatwiej.
Zresztą mówię to też z perspektywy mieszkańca Zielonek. Cała moja rodzina (od 11 lat w Zielonkach, od 25 w Krakowie) inaczej niż tranzytem i rowerem na wycieczce w Skale była raz. W celach turystycznych. Po prostu w tej miejscowości nie ma nic takiego, co mogłoby ściągnąć zieleńczan do niej. A już prawie zupełnie nie ma miejsc, które spowodowałyby regularne dojazdy.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 21 gru 2022, 23:53

Raczej nie ma szansy żeby w najbliższym czasie wydłużono 337. Może i dobrze bo po wydłużeniu 267, dodaniu kursów do A12 i A13 po prostu nie będzie takiej potrzeby, tym bardziej w momencie kiedy zostanie wprowadzona integracja biletowa ALD z KMK.
Uważam że Zielonki nie mają interesu w blokowaniu wydłużenia 267. Nie oszukujmy się, ta linia pełni marginalną rolę w tej gminie. Poza tym może w przypadku Zielonek nie ma sensu jeździć do Skały ale czas przejazdu z Grębynic do Krakowa jest porównywalny albo dłuższy z czasem dojazdu do Skały, więc wydłużone 267 dałoby alternatywny dostęp choćby do biedronki w Cianowicach lub na targ w Skale dla mieszkańców północnej części GZ. Myślę że dla starszych ludzi byłoby to wygodniejsze i bardziej znane niż jazda do Krakowa. Zresztą widzę to na przykładzie mojej rodziny mieszkającej w Owczarach, która z przyzwyczajenia robi zakupy i załatwia potrzebne sprawy raczej w Skale niż Krakowie. Myślę więc, że część mieszkańców Grębynic i Korzkwi mocno skorzysta na wydłużonym 267.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 22 gru 2022, 0:22

miloszkasperczyk pisze: 21 gru 2022, 23:53 Może i dobrze bo po wydłużeniu 267, dodaniu kursów do A12 i A13 po prostu nie będzie takiej potrzeby, tym bardziej w momencie kiedy zostanie wprowadzona integracja biletowa ALD z KMK.
Z tym się oczywiście w pełni zgadzam, ALD zapewni godną ofertę.
miloszkasperczyk pisze: 21 gru 2022, 23:53 Poza tym może w przypadku Zielonek nie ma sensu jeździć do Skały ale czas przejazdu z Grębynic do Krakowa jest porównywalny albo dłuższy z czasem dojazdu do Skały, więc wydłużone 267 dałoby alternatywy dostęp chodźby do biedronki w Cianowicach lub na targ w Skale dla mieszkańców północnej części GZ. Myślę że dla starszych ludzi byłoby to wygodniejsze i bardziej znane niż jazda do Krakowa.
Pod kątem czasu przejazdu być może byłoby szybciej, ale należy wziąć pod uwagę częstotliwość i czas na zrobienie zakupów. W Skale postój "267" nie wyniesie pewnie więcej niż 10 minut, do tego po 2 minuty z i do przystanku, przy którym jest Biedronka (czyli jeśli się nie mylę Skała Wieś). Czyli albo robisz zakupy w 14 minut, albo jedziesz następnym "267", czyli za 2 godziny. Trochę słabo, gdy jedziesz na większe zakupy.
Z kolei "267" ma ok. 20 minut postoju na Krowodrzy, a jednym kursem nawet 40 minut - co w przypadku Biedronki na Siewnej daje jakieś 35 minut na zakupy. Znacznie lepiej szczególnie biorąc pod uwagę to, że jedziesz na większe zakupy, bo małe możesz równie dobrze zrobić w swojej miejscowości.
miloszkasperczyk pisze: 21 gru 2022, 23:53 Zresztą widzę to na przykładzie mojej rodziny mieszkającej w Owczarach, która z przyzwyczajenia robi zakupy i załatwia potrzebne sprawy raczej w Skale niż Krakowie.
Jak mniemam, jadą oni autem, co mocno zmienia postać rzeczy.
miloszkasperczyk pisze: 21 gru 2022, 23:53 Myślę więc, że część mieszkańców Grębynic i Korzkwi mocno skorzysta na wydłużonym 267.
No i też musimy pamiętać o wielkości i lokalizacji tych miejscowości. Z Korzkwi prawdopodobnie na Siewną jechałoby się ok. 5-6 minut dłużej, co w świetle powyższych faktów stawia pod znakiem zapytania chęć lokalnych mieszkańców do jazdy do Skały - szczególnie, że w Krakowie jest więcej sklepów na trasie "267" niż tylko Biedronka, bo jest i Auchan przy Clepardii, zresztą nawet w Zielonkach jest Avita, a w Trojanowicach Lewiatan. Z Grębynic jest odczuwalnie dalej do Krakowa, jednakże tu się pojawia wielkość miejscowości. W Grębynicach mieszka wg Wikipedii 415 osób, w Korzkwi... 196. Czyli razem mamy 600 osób - tych, którzy wybieraliby między jazdą "267" do sklepu w Krakowie lub Skale byłaby prawdopodobnie garstka, która i tak miałaby ten dylemat maksymalnie raz czy dwa na tydzień.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Skała

Post autor: tomek_m » 22 gru 2022, 1:53

Zieleńczanin pisze: 21 gru 2022, 23:21 Przeguby byłyby super, ale czy na pewno dałyby radę wyrobić na rynku w Skale?
W latach 80/90 jeździły do Skały "Zemuny" więc i taki SU18 też powinien tam nawrócić.

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 153
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: Skała

Post autor: stefan » 22 gru 2022, 4:34

tomek_m pisze: 22 gru 2022, 1:53 W latach 80/90 jeździły do Skały "Zemuny" więc i taki SU18 też powinien tam nawrócić.
Troszkę świeższy przykład. ;-)
Załączniki
_MG_1968.jpg
_MG_1968.jpg (99.68 KiB) Przejrzano 948 razy

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Skała

Post autor: yosujiro » 22 gru 2022, 4:39

Ale wg wyświetlacza było to ekstremalne zadanie dla ALBy

A tak na serio, to po wyprowadzeniu głównego ruchu w stronę Wolbromia na obwodnicę, to ten ciasny ryneczek nie powinien stanowić problemu dla przeguba w codziennej eksploatacji. Jakoś 112 jeździ po rynku Dębnickim, a mam wrażenie, że jest tam podobnie ciasno co w Skale



lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Skała

Post autor: lukasmaj » 22 gru 2022, 8:39

Na obecną chwilę nie pojedzie przegub na aglomeracyjne. Zapomnijcie. Ile już trwa batalia o przeguby na 304 czy 301. Co chwilę nowe argumenty dlaczego nie...

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Skała

Post autor: Adrian14 » 22 gru 2022, 9:09

Zieleńczanin pisze: 22 gru 2022, 0:22 Z tym się oczywiście w pełni zgadzam, ALD zapewni godną ofertę.Pod kątem czasu przejazdu być może byłoby szybciej, ale należy wziąć pod uwagę częstotliwość i czas na zrobienie zakupów. W Skale postój "267" nie wyniesie pewnie więcej niż 10 minut, do tego po 2 minuty z i do przystanku, przy którym jest Biedronka (czyli jeśli się nie mylę Skała Wieś). Czyli albo robisz zakupy w 14 minut, albo jedziesz następnym "267", czyli za 2 godziny. Trochę słabo, gdy jedziesz na większe zakupy.
Z kolei "267" ma ok. 20 minut postoju na Krowodrzy, a jednym kursem nawet 40 minut - co w przypadku Biedronki na Siewnej daje jakieś 35 minut na zakupy. Znacznie lepiej szczególnie biorąc pod uwagę to, że jedziesz na większe zakupy, bo małe możesz równie dobrze zrobić w swojej miejscowości. Jak mniemam, jadą oni autem, co mocno zmienia postać rzeczy.
No i też musimy pamiętać o wielkości i lokalizacji tych miejscowości. Z Korzkwi prawdopodobnie na Siewną jechałoby się ok. 5-6 minut dłużej, co w świetle powyższych faktów stawia pod znakiem zapytania chęć lokalnych mieszkańców do jazdy do Skały - szczególnie, że w Krakowie jest więcej sklepów na trasie "267" niż tylko Biedronka, bo jest i Auchan przy Clepardii, zresztą nawet w Zielonkach jest Avita, a w Trojanowicach Lewiatan. Z Grębynic jest odczuwalnie dalej do Krakowa, jednakże tu się pojawia wielkość miejscowości. W Grębynicach mieszka wg Wikipedii 415 osób, w Korzkwi... 196. Czyli razem mamy 600 osób - tych, którzy wybieraliby między jazdą "267" do sklepu w Krakowie lub Skale byłaby prawdopodobnie garstka, która i tak miałaby ten dylemat maksymalnie raz czy dwa na tydzień.
Ale miała być dodatkowa brygada na 267. Czyli ktoś jadący na zakupy miałby ok 1h10/1h20 do następnego kursu. Chyba w sam raz licząc dojście i zakupy.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 22 gru 2022, 9:17

tomek_m pisze: 22 gru 2022, 1:53 W latach 80/90 jeździły do Skały "Zemuny" więc i taki SU18 też powinien tam nawrócić.
Ja jednak mam pewne obawy, bo ten rynek jest po prostu ciasny. Ale może przesadzam.
Adrian14 pisze: 22 gru 2022, 9:09 Ale miała być dodatkowa brygada na 267. Czyli ktoś jadący na zakupy miałby ok 1h10/1h20 do następnego kursu. Chyba w sam raz licząc dojście i zakupy.
Dodatkowa brygada, która zwiększyłaby częstotliwość do ok. f~80-90, nadal prawdopodobnie nie wydłużyłaby przerwy w Skale. Dalej pozostaje więc albo 14 minut, albo ponad półtorej godziny. Ten drugi czas to jednak dość dużo.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 22 gru 2022, 10:43

Właśnie trwa sesja rady miasta i gminy Skała podczas której przegłosowywany jest budżet na przyszły rok i omawiana będzie między innymi kwestia dotacji na ALD i prawdopodobnie też wydłużenie 267 do Skały.

Szczegóły z sesji podam po upublicznieniu treści uchwał przyjętych przez radę miejską.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości