Skała, Sułoszowa

- Linie, trasy, rozkłady
Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 29 lis 2022, 13:02

Z tego co liczę "227" jechałoby dokładnie tyle co "267". Ale policzę jeszcze raz - później.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 29 lis 2022, 13:10

Zieleńczanin pisze: 29 lis 2022, 13:02 Z tego co liczę "227" jechałoby dokładnie tyle co "267". Ale policzę jeszcze raz - później.
Wydłużenie 227 nigdy nie było brane pod uwagę.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Skała

Post autor: Adrian14 » 29 lis 2022, 13:39

Może lepiej wydłużyć 207, a np 227 zrobić z wjazdem do Trojanowic?

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 29 lis 2022, 13:59

Adrian14 pisze: 29 lis 2022, 13:39 Może lepiej wydłużyć 207, a np 227 zrobić z wjazdem do Trojanowic?
Problem w tym że 207 kończy daleko od granicy z gminą Skała a nie sądzę żeby Zielonki chciały dopłacać do kursowania 207 na odcinku do Brzozówki. Mimo wszystko nie licząc wariantu z 337 to byłaby najlepsza opcja dla Skały, a poza tym tchnęłaby życie w 207 który w porównaniu do innych linii w Zielonkach jest pustakiem.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 30 lis 2022, 4:24

Przejazdy techniczne przegubowców na "301" i "304" dowodzą, że coś powoli rusza w temacie wozów 18-metrowych na aglomeracji. Jeśli tylko wyrobiłyby na wydłużonej trasie "337", to wg mnie jest to najlepsza opcja.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 30 lis 2022, 10:52

Rozmawiałem z radną Aleksandrą Mikułą. W skrócie ustalenia wyglądają tak:

1. 267 zostaje wydłużona do Skały
2. A12 i A13 dostaje 2x więcej kursów (łącznie 10 par połączeń dziennie)
3. A12 dostaje wjazd kieszeniowy do Skały
4. A12 I A13 będzie obsługiwana standardowymi autobusami 12m
5. 337 pozostaje nie wydłużone

Szczegóły prześlę popołudniu po powrocie do domu.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Skała

Post autor: Scania_9640 » 30 lis 2022, 10:53

miloszkasperczyk pisze: 30 lis 2022, 10:52 Rozmawiałem z radną Aleksandrą Mikułą. W skrócie ustalenia wyglądają tak:

1. 267 zostaje wydłużona do Skały
2. A12 i A13 dostaje 2x więcej kursów (łącznie 10 par połączeń dziennie)
3. A12 dostaje wjazd kieszeniowy do Skały
4. A12 I A13 będzie obsługiwana standardowymi autobusami 12m
5. 337 pozostaje nie wydłużone

Szczegóły prześlę popołudniu po powrocie do domu.
267 z tą samą częstotliwością?

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Skała

Post autor: mkm3 » 30 lis 2022, 11:27

267 do Skały, czyli coś co było naturalne od dawna, mam nadzieję, że tak będzie. Ciekawe, czy wydłużą w styczniu, czy dopiero po wejściu w życie nowego cennika biletu, bo w nim zakłada się wejście Skały do III strefy biletowej. Zastanawia mnie, czy linie ALD też mogłyby wejść do biletu metropolitarnego w ramach integracji?

A co do 337 - gmina Zielonki się nie zgodziła? MPK nie wyśle przegubów? Mówiono coś na ten temat?

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 30 lis 2022, 12:06

mkm3 pisze: 30 lis 2022, 11:27 267 do Skały, czyli coś co było naturalne od dawna, mam nadzieję, że tak będzie. Ciekawe, czy wydłużą w styczniu, czy dopiero po wejściu w życie nowego cennika biletu, bo w nim zakłada się wejście Skały do III strefy biletowej. Zastanawia mnie, czy linie ALD też mogłyby wejść do biletu metropolitarnego w ramach integracji?

A co do 337 - gmina Zielonki się nie zgodziła? MPK nie wyśle przegubów? Mówiono coś na ten temat?
Wydłużenie będzie w styczniu, a przynajmniej nic nie wskazywało na to żeby miało być później. Na ALD też wchodzi w bilet metropolitarny i w przypadku 337 gmina Zielonki się nie zgodziła
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Skała

Post autor: Adrian14 » 30 lis 2022, 13:44

Czyli po kosztach. Ciekawe czy chociaż dołożą do wzkm dla drugiej brygady bo jeśli nie to rozkład 267 będzie wybitnie marny.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Skała

Post autor: Scania_9640 » 30 lis 2022, 14:12

miloszkasperczyk pisze: 30 lis 2022, 12:06 Wydłużenie będzie w styczniu, a przynajmniej nic nie wskazywało na to żeby miało być później. Na ALD też wchodzi w bilet metropolitarny i w przypadku 337 gmina Zielonki się nie zgodziła
I dobrze że nie zgodzili się, mieszkańcy Skały zapchaliby autobus już na starcie i nie byłoby miejsca dla osób z gminy Zielonki.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 30 lis 2022, 14:57

Adrian14 pisze: 30 lis 2022, 13:44 Czyli po kosztach. Ciekawe czy chociaż dołożą do wzkm dla drugiej brygady bo jeśli nie to rozkład 267 będzie wybitnie marny.
Będzie druga brygada na 267.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

CzłowiekPolar
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 26 lis 2022, 23:09

Re: Skała

Post autor: CzłowiekPolar » 30 lis 2022, 15:01

Scania_9640 pisze: 30 lis 2022, 14:12 I dobrze że nie zgodzili się, mieszkańcy Skały zapchaliby autobus już na starcie i nie byłoby miejsca dla osób z gminy Zielonki.
Nie jeśli 337 dostałoby przegubowce, ale z tego co wiem, Zielonki generalnie były oporne w tych ustaleniach.
Będzie druga brygada na 267.
Dobra informacja!

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Skała

Post autor: tomek_m » 30 lis 2022, 15:13

miloszkasperczyk pisze: 30 lis 2022, 10:52
2. A12 i A13 dostaje 2x więcej kursów (łącznie 10 par połączeń dziennie)
A13 ma po jednym kursie w obu kierunkach na dobę. Po zmianach będzie to 2x w każdą stronę na dobę. Faktycznie częstotliwość zabójcza. Nie wiem czy 20 brygad wystarczy do obsługi. :lol:
Lepiej nieco jest na A12, pięć kursów w obu kierunkach, po zmianach będzie to dziesięć kursów w obie strony. I tak to wygląda na większości linii autobusowych KMŁ. Śmiech na sali.
Przykład komunikacji organizowanej przez gminę Iwanowice na linii Michałowice P&R - Władysław W tygodniu 18 kursów w każdą stronę w obu kierunkach https://www.iwanowice.pl/zapuveer/2022/ ... dyslaw.pdf
Więc ja się pytam, z czym do pana? :lol:
Dobrze że województwo nie jest jedynym organizatorem komunikacji, bo transport publiczny by wręcz po za miastami nie istniał.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 351
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 30 lis 2022, 18:54

Ok, wróciłem do domu więc mogę porządniej napisać informacje o zmianach w transporcie w gminie Skała. Dla osób nie zapoznanych z wcześniejszymi wpisami przeprowadziłem rozmowę z Panią Aleksandrą Mikułą, przewodniczącą komisji komunalnej i planowania przestrzennego w Skale zajmującą się tematem transportu w gminie.

1. Kwestia wydłużenia 337 do Skały, alternatywa dla 337.
Mimo uzgodnień ustnych dostaliśmy odmowę przedłużenia 337 do Skały, więc planujemy przedłużenie 267 do Skały oraz jednoczesne wzmocnienie linii A12 kolei małopolskich ze zmianą trasy tak aby zahaczała też o Skałę. W obliczu planów dot biletu metropolitalnego jest to rozwiązanie które zapewni dojazd na 1 bilecie miesięcznym zdecydowanej większości miejscowości
2.Kwestie organizacyjne, zaawansowanie wydłużenia 267.
oczekujemy na aneks 267, mamy wyceny wariantowanych kursow oraz obecnej siatki. utrzymanie obecnej siatki wymaga dolozenia autobusu i kierowcy, jeszcze czekamy na przeliczenie
3. nowe godziny odjazdów autobusów ALD
(z rynku w Skale) : A13 4:51 19;11 A12 5:41 6:41 8:11 12:11 13:41 14:41 17:26 20:41
(MDA): A13 9:20 20:30 A12 5:40 7:40 10:20 13:55 15:40 16:40 19:20 22:30

Kursy mają być obsługiwane standardowymi autobusami niskopodłogowymi 12m. linie ALD będą objęte biletem metropolitarnym, łącznie z 267 będą 22 kursy dziennie w obie strony.

4. Plany na przyszłość i problemy z Gminą Zielonki
marzy mi się jeszcze żeby z naramy 257 zjechało do szczodrkowic ale to na pewno nie w tym roku no i nocny
-na upartego 280 też mogłoby jechać przez Szczodrkowice
- mogłoby ale na ta chwile nie widze mozliwosci negocjacji z gmina zielonki
nie wierze im (gmina zielonki) na słowo dopóki nie podpiszą aneksu to nie uwierzę w to
-Chociaż 267 ma małe znaczenie dla Zielonek
-dlatego tu upatruje szanse na to ze się powiedzie
Już piszą pisma że chcą więcej kursów 337 bo się nie mieszczą
Tak tylko wyszło na to że nas ztp zrobiło w konia - w 2019 rozważaliśmy przedłużenie 267 lub 237 kazali się wstrzymać bo planują agloekspresy. Nie przyłączyliśmy się wtedy i w algoekspresie nas pominęli a teraz się już nie dają podpiać.
Bo jak to jest mamy pieniądze chcemy zrobić transport a nie ma możliwości i jakieś zgody trzeba
-267 połączy w końcu Skałę ze Smardzowicami i Maszycami A na upartego Też się dojedzie do Krakowa
-A na upartego Też się dojedzie do Krakowa Jak ktoś chce szybciej czy na prosto może jechać busem
Tu chodzi o argument kasowy i ten jeden bilet
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] i 4 gości