Skała, Sułoszowa

- Linie, trasy, rozkłady
miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 22 gru 2022, 12:01

Już są wyniki głosowań nad projektami uchwał z dzisiejszej sesji. Przytoczę przegłosowane uchwały, które dotyczą transportu zbiorowego w gminie:

1. Uchwała ws. udzielenia przez Miasto i Gminę Skała dotacji celowej dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego na realizację zadania w zakresie organizowania publicznego transportu zbiorowego

Każdy z obecnych radnych głosował za tą uchwałą, która umożliwia zwiększenie ilości kursów na liniach ALD w gminie Skała. Od przyszłego roku Skała będzie dopłacać do ich funkcjonowania ok. 312 tyś złotych. Poza tym, że ma być zwiększona liczba kursów, na linie zostanie wysłany niskopodłogowy tabor 12m oraz linia A12 uzyska wjazd kieszeniowy do Skały.

Link do uchwały: https://bip.malopolska.pl/umigskala,a,2 ... jewod.html

2. Uchwała budżetowa Gminy Skała na 2023 rok

Zabezpieczono 623 tyś zł na utrzymanie transportu zbiorowego w gminie. Dla porównania w roku 2022 na ten cel było przeznaczone zaledwie 191 tyś zł. Poza pieniędzmi na ALD zostały zabezpieczone środki na utrzymanie wydłużonej do Skały linii 267.

Link do uchwały: https://bip.malopolska.pl/umigskala,a,2 ... 3-rok.html
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 22 gru 2022, 12:05

Zieleńczanin pisze: 21 gru 2022, 23:21Zresztą naprawdę, nie dziwcie się, że Zielonkom nie podobają się zmiany niekorzystne dla gminy Zielonki. Bo taką zmianą jest dorzucenie wielu pasażerów kursom, które już obecnie jeżdżą naładowane, a prawdopodobnie po zakończeniu remontu Łokietka zaczęły/zaczną jeździć jeszcze bardziej dopchane.
Ja też rozumiem Zielonki, obowiązkiem gminy jest dbanie przede wszystkim o swoich mieszkańców. Wg mnie warto natomiast w takich sytuacjach, zamiast mówić "nie", szukać rozwiązania "win-win". Np. "zgadzamy się na wydłużenie, jeśli zapewnicie to i to" (np. przegubowce czy więcej kursów).

Pewnie masz rację, że tych rzeczy nie da się, przynajmniej na razie, zapewnić. Dyskusja jednak inaczej wygląda gdy są jakieś szanse, nawet jeśli w dalszej perspektywie, niż gdy stawia się po prostu odmowę. Acz może Zielonki dały takie warunkowe zgody, trzeba by wybadać temat.
Zieleńczanin pisze: 21 gru 2022, 23:21W swoich niejednokrotnych podróżach busami z Zielonek do Olkusza nigdy nie spotkałem nikogo jadącego z terenu gminy Zielonki do gminy Skała. Jedynym pasażerem, który wsiada w gminie Zielonki za każdym razem jestem ja. Być może jeżdżę w złych godzinach, ale to poważnie nadwyręża teorię, że ktoś w tej relacji jeździ inaczej niż autem...
Ok. Podejrzewam, że są osoby które dojeżdżają do Skały (nawet odwiedzić znajomych), tym więcej im bliżej granicy gmin. Nie chodzi też o to ile jeździ obecnie busami, a o to ile mogłoby wybrać autobus bo z doświadczenia ten środek ma większe szanse przekonać kierowcę. Natomiast przyjmuję Twoje argumenty, że osób jadących w tej relacji jest mało.

Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden argument - więcej mieszkańców Skały w km to mniejsze korki w dojeździe do Krakowa, więc i przyspieszenie dojazdu dla pasażerów z Zielonek.
miloszkasperczyk pisze: 21 gru 2022, 23:53Może i dobrze bo po wydłużeniu 267, dodaniu kursów do A12 i A13 po prostu nie będzie takiej potrzeby, tym bardziej w momencie kiedy zostanie wprowadzona integracja biletowa ALD z KMK.
Ja się trochę zastanawiam, czy "267" nie będzie zbyt kluczyć dla pasażerów ze Skały i przez to okaże się mało popularne. f80-90 (takiej się spodziewam) raczej też bardzo nie zachęci, to inna dyskusja niż przy f30 na "337". Linie "A12" i "A13" mogą być rewolucją, czekamy na integrację taryfową.
lukasmaj pisze: 22 gru 2022, 8:39Na obecną chwilę nie pojedzie przegub na aglomeracyjne. Zapomnijcie. Ile już trwa batalia o przeguby na 304 czy 301. Co chwilę nowe argumenty dlaczego nie...
Sprawa jednak ruszyła i nawet jeśli idzie ciężko, wg mnie będzie szła do przodu. ZTP jest na tak, wykonano próbne przejazdy, urzędnikom naprawdę leży na sercu sprawa tłoku w "3xx". Padały głośne myśli, również ze strony urzędników, by wreszcie rozdzielić stawki aglo za przeguby tak by MPK nie miało takich oporów. W 2025 wejdzie przetarg na agloX, itd.

Trzeba walczyć i wierzyć, że się uda. Gdy pierwsza linia dostanie przegubowce, szlak będzie przetarty. Dla mnie kandydatem jest "301" bo tu obiektywnie przeszkody są najmniejsze (a wg mnie nawet ich nie ma). Jak to się uda, można iść dalej - "304", "310" albo "337".

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Skała

Post autor: tomek_m » 22 gru 2022, 12:25

Kaszmir pisze: 22 gru 2022, 12:05 Linie "A12" i "A13" mogą być rewolucją, czekamy na integrację taryfową.
No nie wiem czy taką rewolucją. Znacznie ma być wzmocniona linia A12 czyli ta która ze Skały pojedzie strasznie okrężną trasą. To nie będzie atrakcyjna oferta. A13 z kolei ma dostać tylko jedną parę kursów w obu kierunkach.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Skała

Post autor: mkm3 » 22 gru 2022, 13:23

Kaszmir pisze: 22 gru 2022, 12:05 Ja się trochę zastanawiam, czy "267" nie będzie zbyt kluczyć dla pasażerów ze Skały i przez to okaże się mało popularne.
Dlatego powinno się przekierować 267 przez Glogera. A 267 na pewno może przyciągnąć dzieci i emerytów z powodu darmowych przejazdów. Ponadto jeśli ktoś korzystał z busa oraz KMK na terenie Krakowa to tańsza może się okazać sieciówka I+II i jazda 267... no chyba, że Skała za parę miesięcy jednak też wejdzie do III strefy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 22 gru 2022, 13:32

mkm3 pisze: 22 gru 2022, 13:23Dlatego powinno się przekierować 267 przez Glogera.
Tak, pytanie czy wtedy nie trzeba by w zamian skierować coś przez Galicyjską, w miejsce "267".

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Skała

Post autor: tomek_m » 22 gru 2022, 13:34

Jeśli Zielonki koniecznie potrzebują tej relacji to może dobrym kandydatem byłoby "207". Albo skierowanie "287". Jest tam nieużywana pętla.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 22 gru 2022, 14:10

Z perspektywy mieszkańca gminy uważam że na ten moment uruchomienie dodatkowych kursów na ALD i wydłużenie 267 jest dużym sukcesem biorąc pod uwagę wieloletnią niechęć urzędników do rozwoju komunikacji publicznej w Skale. Niemniej jednak po wydłużeniu 267 uważam za konieczne podjęcie dyskusji z Gminą Zielonki w sprawie zmiany trasy 267 na jej terenie i przetrasowanie linii na ul. Glogera. Jednak uważam że będzie to trudne zadanie, więc cieszę się że wydłużenie 267 nie jest odwlekane przez kwestię trochę pokręconej trasy przez Marszowiec. Mimo wszystko można przesiąść się w Zielonkach np. na 337 a w przypadku godzin szczytu czasami czas przejazdu przez Marszowiec jest lepszy niż Pachońskiego.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Skała

Post autor: Zieleńczanin » 22 gru 2022, 15:46

Kaszmir pisze: 22 gru 2022, 13:32 Tak, pytanie czy wtedy nie trzeba by w zamian skierować coś przez Galicyjską, w miejsce "267".
Oczywiście, że trzeba, nie może nie być dojazdu z Os. Marszowiec (które notabene powinno być przystankiem w obu strefach - I i II) do centrum gminy. To połączenie szkolne i też pewnie kościelne, które jest potrzebne mimo żałosnej częstotliwości.
Tak samo ludzie z Galicyjskiej zapewne korzystają z dojazdu do sklepów na trasie "267".
tomek_m pisze: 22 gru 2022, 13:34 Jeśli Zielonki koniecznie potrzebują tej relacji to może dobrym kandydatem byłoby "207".
Jaki interes mają Zielonki w dopłacaniu większego hajsu, aby wydłużyć dojazd z Trojanowic w zamian za poprawę warunków dojazdu ze Skały? Nikt na to nie pójdzie.
tomek_m pisze: 22 gru 2022, 13:34 Albo skierowanie "287". Jest tam nieużywana pętla.
Już prędzej, ale znowu - Zielonki w tym jakiegoś wielkiego interesu nie mają, a już na pewno nie mają w wydłużanie tej linii gdziekolwiek dalej niż do centrum Zielonek (co jest konieczne - gdzieś trzeba nawrócić). To połączenie, owszem, jest potrzebne, ale nie oznacza to, że koniecznie musi być zapewniane z dużą częstotliwością. Szczególnie, że o ile linie jadące przez Glogera inne niż "337" mają niewielką atrakcyjność dla mieszkańców Zielonek, to te jadące przez Mackiewicza atrakcyjność już mają absolutnie zerową, bo nie mają żadnego przystanku wspólnego z "337", w przeciwieństwie do chociażby "207".
Myślę, że do takiego rozwiązania Skała musiałaby dopłacić.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 23 gru 2022, 0:10

Zieleńczanin pisze: 22 gru 2022, 15:46 Oczywiście, że trzeba, nie może nie być dojazdu z Os. Marszowiec (które notabene powinno być przystankiem w obu strefach - I i II) do centrum gminy. To połączenie szkolne i też pewnie kościelne, które jest potrzebne mimo żałosnej częstotliwości.
Tak samo ludzie z Galicyjskiej zapewne korzystają z dojazdu do sklepów na trasie "267".
Jaki interes mają Zielonki w dopłacaniu większego hajsu, aby wydłużyć dojazd z Trojanowic w zamian za poprawę warunków dojazdu ze Skały? Nikt na to nie pójdzie.
Już prędzej, ale znowu - Zielonki w tym jakiegoś wielkiego interesu nie mają, a już na pewno nie mają w wydłużanie tej linii gdziekolwiek dalej niż do centrum Zielonek (co jest konieczne - gdzieś trzeba nawrócić). To połączenie, owszem, jest potrzebne, ale nie oznacza to, że koniecznie musi być zapewniane z dużą częstotliwością. Szczególnie, że o ile linie jadące przez Glogera inne niż "337" mają niewielką atrakcyjność dla mieszkańców Zielonek, to te jadące przez Mackiewicza atrakcyjność już mają absolutnie zerową, bo nie mają żadnego przystanku wspólnego z "337", w przeciwieństwie do chociażby "207".
Myślę, że do takiego rozwiązania Skała musiałaby dopłacić.
Wystarczy wydłużyć część kursów linii 287 do Trojanowic albo do nieużywanej pętli przy Jaskini Zielonkowskiej i oznaczyć je w rozkładzie jako kursy wariantowe. Może ich być tyle samo ile było kursów 267 na tej trasie.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Skała

Post autor: damian_krk2 » 23 gru 2022, 21:24

To wydłużenie 267 od 1/2 stycznia czy od kiedy?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 23 gru 2022, 21:40

damian_krk2 pisze: 23 gru 2022, 21:24To wydłużenie 267 od 1/2 stycznia czy od kiedy?
Z tego co mi powiedziano, 1 stycznia podobno nierealny, natomiast ogólnie jest szansa że wydłużenie nastąpi w styczniu.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 23 gru 2022, 23:17

Kaszmir pisze: 23 gru 2022, 21:40 Z tego co mi powiedziano, 1 stycznia podobno nierealny, natomiast ogólnie jest szansa że wydłużenie nastąpi w styczniu.
Skąd takie informacje? Od ZTP, Gminy Zielonki czy Gminy Skała?
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skała

Post autor: Kaszmir » 24 gru 2022, 0:41

miloszkasperczyk pisze: 23 gru 2022, 23:17Skąd takie informacje? Od ZTP, Gminy Zielonki czy Gminy Skała?
Od Radnej gminy Skała.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 352
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Skała

Post autor: miloszkasperczyk » 24 gru 2022, 19:45

Pojawił się nowy rozkład jazdy dla linii A12 I A13 na stronie Kolei Małopolskich.

Link: https://kolejemalopolskie.com.pl/pl/roz ... autobusowe
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Skała

Post autor: mkm3 » 24 gru 2022, 19:53

Strasznie długi czas przelotu, może lepiej dla tych linii, żeby np. w Krakowie się zatrzymywała na wybranych przystankach.. w Zielonkach również?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości