PT - Zajezdnia Podgórze [T]
PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Wieści z Zajezdni Podgórze
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Rozpoczęły się przenumerowania wagonów GT8S.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Zrobili #312 jako #316, może chcą mieć GT8C po kolei tzn #311, 312, 313. Teraz remontowany #310 dostanie #312.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Są jakieś plany dalszych kasacji/przenosin Konstali i Wiedeńców?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
W artykule o dostawie Lajkoników (podlinkowanym wcześniej w stosownym temacie) pojawia się też informacja nt. planów rozbudowy Zajezdni Podgórze. Czy ktoś wie w którą stronę będzie rozbudowana? Na zachód, wschód, północ? Będzie to kosztem sąsiadujących zakładów?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/16-la ... 38351.htmlplanujemy też inwestycje w zajezdni tramwajowej Podgórze, gdzie część przylegających do zajezdni działek jest już kupiona.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Niedawno czytałem, że rozbudowa zajezdni ma być w kierunku zachodnim. Mają zostać przy tym dobudowane nowe tory wjazdowe, włączające się w okolicy przystanku Brożka. Nie wiem jednak na ile to prawdziwa informacja, jej źródła również nie mogę podać bo najzwyczajniej nie pamiętam.Kaszmir pisze: ↑30 paź 2020, 10:48 W artykule o dostawie Lajkoników (podlinkowanym wcześniej w stosownym temacie) pojawia się też informacja nt. planów rozbudowy Zajezdni Podgórze. Czy ktoś wie w którą stronę będzie rozbudowana? Na zachód, wschód, północ? Będzie to kosztem sąsiadujących zakładów?https://lovekrakow.pl/aktualnosci/16-la ... 38351.htmlplanujemy też inwestycje w zajezdni tramwajowej Podgórze, gdzie część przylegających do zajezdni działek jest już kupiona.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
MPK na pewno nabyło tą działkę naprzeciwko US gdzie była hurtownia elektryczna Legrand i jest jeszcze warsztat samochodowy. Ten teren to była kiedyś własność MPK i teraz ponownie ją odkupili. W którymś Przewoźniku Krakowskim pisali, że mają koncepcję rozbudowy, podana była ilość torów w km do wykonania i zwrotnic. Nie wiadomo też, czy ten budynek wyburzą czy go przystosują do serwisowania tramwajów. Od strony Brożka jest też duży plac postojowy, który wykorzystywany jest do postoju dla szczytowych brygad autobusowych. Może to o te dwa miejsca chodzi. Mapy nie widziałem. Ma być trzeci wjazd za Biurowcem MPK pomiędzy przystankami Borsucza a Brożka n/ż.
doklejam link
http://mpk.krakow.pl/Data/Files/_public ... k/pk75.pdf
doklejam link
http://mpk.krakow.pl/Data/Files/_public ... k/pk75.pdf
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-p ... 38660.html
Obecnie prowadzone są prace w celu przywrócenia sieci na żeberku naprzeciw US. Wybudowano fundamenty pod słupy i zmieniono ogrodzenie które spowodowało że cały torowisko jest już na terenie MPK a nie hurtowni.
Obecnie prowadzone są prace w celu przywrócenia sieci na żeberku naprzeciw US. Wybudowano fundamenty pod słupy i zmieniono ogrodzenie które spowodowało że cały torowisko jest już na terenie MPK a nie hurtowni.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Rozbudowa super, lecz może warto byłoby zacząć - powoli - myśleć o trzeciej zajezdni tramwajowej? Niewątpliwie przydałaby się takowa w północno-zachodnich rejonach miasta, zwłaszcza wobec planowanych inwestycji tamże (tramwaj do Górki Narodowej, Azorów, Galerii Bronowice, i na Piastowskiej).
Sprawdziłem i podczas gdy my mamy dwie zajezdnie, to:
Warszawa - ma cztery, i szykują się na piątą,
Wrocław - ma trzy (mimo mniejszej sieci niż krakowska).
Sprawdziłem i podczas gdy my mamy dwie zajezdnie, to:
Warszawa - ma cztery, i szykują się na piątą,
Wrocław - ma trzy (mimo mniejszej sieci niż krakowska).
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Oj tak, zgadzam się. Rosnąca długość naszej sieci tramwajowej będzie nas zmuszała nie tylko do wysyłania większej ilości brygad tramwajowych na miasto, lecz także wykonywania kursów wyjazdowych/zjazdowych w miejsca, które są bardziej odległe od położenia naszych dotychczasowych zajezdni. Uważam, że takie wykonywanie długich kursów właściwie na pusto może trochę dać się we znaki w kosztach. Moim zdaniem zdecydowanie warto pomyśleć o jakiejś trzeciej zajezdni tramwajowej właśnie na północy miasta, bowiem to właśnie tam sieć ma najbardziej się rozwinąć. Za kilka lat (no, może kilkanaście/kilkadzieścia?) z Azorów będzie można szybko dojechać tramwajem czy to w kierunku Krowodrzy Górki, czy w kierunku Bronowic i Cichego Kącika, więc jest tam chyba najlepsze miejsce na umiejscowienie takiej zajezdni.Kaszmir pisze: ↑24 lis 2020, 22:52 Rozbudowa super, lecz może warto byłoby zacząć - powoli - myśleć o trzeciej zajezdni tramwajowej? Niewątpliwie przydałaby się takowa w północno-zachodnich rejonach miasta, zwłaszcza wobec planowanych inwestycji tamże (tramwaj do Górki Narodowej, Azorów, Galerii Bronowice, i na Piastowskiej).
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Są miasta jak np. Wiedeń, Bazylea które mają zajezdnie garażowe lub ogrodzone tory odstawcze. W Polsce stosowane kiedyś w Poznaniu (Budziszyńska) obecnie w Toruniu. To jest tanie i łatwe szybkie do wykonania. Budowa zajezdni to olbrzymi koszt budowy i później utrzymania. To kilka lat planowania i samej budowy. Kilka miast w Polsce ograniczyło ilość zajezdni w ostatnich kilkudziesięciu latach, rozbudowując istniejące (Wrocław, Łódź, Szczecin, Gdańsk). Wrocław już chyba żałuje, bo chciał budować nową zajezdnię a Gdańsk ma w planach w rejonie rozbudowanych tras. Ogrodzone tory odstawcze, to bezpieczne miejsce przechowywania taboru w nocy ale też poza szczytem. Garażowe wiedeńskie zajezdnie to zwykle wiaty z obsługą myjni i małym przeglądem stanu pociągów, bez napraw.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Mimo wszystko Wrocław - z mniejszą siecią tramwajową - i tak ma więcej zajezdni niż Kraków. Można zrozumieć, czemu nie chcieli iść w jeszcze jedną.
Pomysł z zajezdniami garażowymi ciekawy.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Gdyby jakimś cudem powstał jeszcze łącznik Mistrzejowice - Górka Narodowa to na Górce Narodowej obok tego P&R mogliby zrobić taką mniejszą zajezdnię.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
W dniu dzisiejszym żeberka bez sieci naprzeciw US (a w zasadzie teraz po przyłączeniu części torowiska trójkąt manewrowy) otrzymały sieć. Z betonu na torowisko powrócił tyrystor 105Na z GOP.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
105NT #TT021 jest w TR. W przyszłym roku przejdzie NG.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość