Skawina
: 23 maja 2020, 11:19
http://kmkrakow.pl/Ponadto, zostanie wprowadzona zmiana nazwy przystanku "Skawina Ofiar Katynia" na "Kopanka Ofiar Katynia" (przystanek jest obsługiwany przez linię 233).
http://kmkrakow.pl/Ponadto, zostanie wprowadzona zmiana nazwy przystanku "Skawina Ofiar Katynia" na "Kopanka Ofiar Katynia" (przystanek jest obsługiwany przez linię 233).
http://kmkrakow.pl/773
od 01.07.2020
Likwidacja linii
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku zakończeniem projektu INTERREG CE 1100 „LOW-CARB", od dnia 01.07.2020 r. (środa) tymczasowa linia aglomeracyjna 773 zostanie zlikwidowana.
Linie: 201, 223, 233, 273, 283, 293
od 03.01.2021 Zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że na wniosek Gminy Skawina, od dnia 03.01.2021 r. (niedziela) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych:
linie 201 i 233 - zostaną zlikwidowane. W zamian będzie uruchomiona nowa linia 293;
linia 223 - zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy w dni powszednie;
linia 273 - zostanie przywrócona na stałą trasę w centrum Skawiny a ponadto zostanie wprowadzona korekta stałej trasy zakładająca wjazdy do centrum miejscowości Polanka Hallera. Linia będzie kursować po następującej nowej stałej trasie: Skawina SCK (nowa pętla obok stacji kolejowej) - Skawina: Niepodległości - Mickiewicza - Rynek - Korabnicka - Popiełuszki - Krakowska - Rynek - Mickiewicza - Hallerów (DW953) - ... - przystanek "Gołuchowice Sklep" - wjazd do miejscowości Polanka Hallera i zawrócenie na pętli - powrót do DW953 - ... - Grabie Pętla. Przystanki "Skawina Rynek" i "Skawina Szkoła" będą obsługiwane: w kierunku Grabia Pętli tylko po zawróceniu na układzie ulicznym przy cmentarzu (w kierunku Kalwarii Zebrzydowskiej) natomiast w kierunku Skawiny SCK tylko przed zawróceniem (w kierunku Krakowa). Przystanek "Polanka Hallera Dwór" w kierunku Grabia Pętli zostanie przeniesiony do nowej lokalizacji na drogę prowadzącą do centrum miejscowości (po skręcie z DW953). Zostanie uruchomiony nowy przystanek "Polanka Hallera Centrum", który będzie funkcjonować na drodze w centrum miejscowości: w kierunku Grabia Pętli przed zawróceniem na pętli w Polance Hallera, w kierunku Skawiny SCK po zawróceniu. Zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy w dni powszednie i w soboty, wraz z uruchomieniem dodatkowych kursów;
linia 283 - zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy we wszystkie dni tygodnia;
linia 293 - zostanie uruchomiona nowa linia kursująca po następującej trasie (jak dotychczas linia 233): Borek Fałęcki - Zakopiańska - Zawiła - Babińskiego - Skotnicka - Skawina: Krakowska - Popiełuszki - pętla "Skawina" - Popiełuszki - Krakowska (powrót: Korabnicka) - Rynek - Mickiewicza - Piłsudskiego - Energetyków - Podbory - Kopanka - Kopanka Pętla. Wybrane kursy w dni powszednie i w soboty oraz wszystkie kursy w dni świąteczne będą realizowane na trasie wariantowej (skróconej): Borek Fałęcki - Skawina. Ponadto, wybrane kursy w dni powszednie będą obsługiwać przystanki: "Skawina Pileckiego" i "Kopanka Ofiar Katynia".
Też nie rozumiem tego niepotrzebnego zamętu związanego ze zmianą numeracji. Przez to trzeba na wszystkich przystankach wymieniać dodatkowo tabliczki z numerkiem.
Rozkłady pojawiły się już na stronie MPK. Na "293" symboliczne cięcia względem "201"+"233". Zniknął 1 kurs w dni powszednie, 3 w święta oraz przybył jeden w sobotę. Na plus za to wzmocnienie "273", które otrzymało 2 dodatkowe kursy w dni powszednie i 3 w soboty. "283" dostało mniej więcej ujednolicony rozkład i będzie kursować ze stałym f~30 w dni powszednie. Sumarycznie przybyły na niej 2 kursy w dni powszednie, natomiast w soboty ubyły 2 oraz jeden w niedziele i święta. Tak więc, jeśli chodzi o ilość kursów, różnie można odbierać te zmiany.
Tak, w latach 1981-1995 było pozamiejskie "701" którego trasa w całości przebiegała poza Krakowem Miało różne trasy, generalnie kręciło się między Skawiną i Korabnikami / Sidziną: http://www.kmk.krakow.pl/liniebus_750_799.html
Szczerze to nie słyszałem o takich planach, ale moim zdaniem chyba nie byłby to najlepszy pomysł. Obecna pętla w Skawinie znajduje się bliżej większych osiedli, więc tym samym uważam, że więcej pasażerów ma zapewniony dostęp do autobusu. Oczywiście, dobrze by było jakby dojazd do dworca kolejowego był zapewniony, ale nie jestem pewien czy dobrym rozwiązaniem byłoby robienie tam centrum przesiadkowego. Według mnie lepiej byłoby, gdyby niektóre autobusy przejeżdżające nieopodal dworca po prostu podjeżdżały pod niego, zatrzymując się tam. Dzięki temu mieszkańcy większych osiedli skawińskich nie zostaliby pozbawieni dużej ilości autobusów, a dojazd do dworca byłby zapewniony. Nie uważam, żeby był on na tyle istotny, aby kierować tam wszystkie autobusy.
Tak określano to na stronie gminy i w lokalnych mediach, wraz ze wdrażaniem planu mobilności dla Skawiny.prezes pisze: ↑22 gru 2020, 22:49 Szczerze to nie słyszałem o takich planach, ale moim zdaniem chyba nie byłby to najlepszy pomysł. (...) Według mnie lepiej byłoby, gdyby niektóre autobusy przejeżdżające nieopodal dworca po prostu podjeżdżały pod niego, zatrzymując się tam. Dzięki temu mieszkańcy większych osiedli skawińskich nie zostaliby pozbawieni dużej ilości autobusów, a dojazd do dworca byłby zapewniony.