Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: pawel200020 » 16 mar 2022, 13:08

Scania_9640 pisze: 10 mar 2022, 1:10
Myślałem, że jednak zostawią HW158 na zabytek..
HW158 już we wakacje został rozmontowany, choć przez długi czas stał nieruszany

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 27 mar 2022, 21:35

Trwa zwalnianie torów pod nowe wagony. W ostatnich dniach na betonie wylądował RW127, a RB527 ma też tam trafić. Poprzednie przetargi na pozbycie się wagonów tramwajowych w 2021 roku się nie udały. Teraz wobec problemów z rudą żelaza i okresu wojny złom będzie znowu w cenie.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Jamnik » 01 sie 2022, 11:34


lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: lukasmaj » 01 sie 2022, 16:00

Jamnik pisze: 01 sie 2022, 11:34 BH071 idzie na złom:
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Auto praktycznie nie jeździło. Pytanie, po co kupować takie wynalazki typu BH071, DE601, DE606?

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: tomek_m » 01 sie 2022, 16:27

To była pierwsza hybryda w Krakowie? Który to rocznik?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: pasazer_mobilisu » 01 sie 2022, 16:48

Jamnik pisze: 01 sie 2022, 11:34 BH071 idzie na złom:
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Wydaje mi się że już wcześniej było info o chęci pozbycia się tego pojazdu.
lukasmaj pisze: 01 sie 2022, 16:00 Auto praktycznie nie jeździło. Pytanie, po co kupować takie wynalazki typu BH071, DE601, DE606?
DE606 jeszcze niedawno jeździł, od kiedy przestał? Na pewno cena za nie była atrakcyjna i chęć wpisania sobie na stan większej ilości ekologicznego taboru przeważyła.
tomek_m pisze: 01 sie 2022, 16:27 To była pierwsza hybryda w Krakowie? Który to rocznik?
Tak, 2010.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: tomek_m » 01 sie 2022, 16:56

Trzeba też brać pod uwagę, że w tamtym czasie Solaris dopiero zaczynał przygodę z hybrydami i nie były to jeszcze wozy tak dopracowane jak obecnie. Zapewne tam jest wiele rozwiązań prototypowych, które zostały porzucone w kolejnych generacjach przez co brak części i w ogóle naprawa jest nieopłacalna.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Krakowianin » 01 sie 2022, 17:51

pasazer_mobilisu pisze: 01 sie 2022, 16:48

DE606 jeszcze niedawno jeździł, od kiedy przestał? Na pewno cena za nie była atrakcyjna i chęć wpisania sobie na stan większej ilości ekologicznego taboru przeważyła
#DE606 jeździ spokojnie, #DE601 również. W piątek #DE601 kursował do godzin popołudniowych.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Jamnik » 01 sie 2022, 18:18

pasazer_mobilisu pisze: 01 sie 2022, 16:48 Wydaje mi się że już wcześniej było info o chęci pozbycia się tego pojazdu.
Tak, ale z tego co kojarzę wtedy był wystawiony na sprzedaż jako sprawny.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 28 wrz 2022, 23:07

Zaczyna się czyszczenie torów. Wystawiono 6 pudeł wagonów dawno odstawionych, skasowanych w 2021 roku.
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html

Jest też nowy stan taboru. Oficjalnie w 2022 roku skasowano RW111+RB537.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 12 lis 2022, 22:34

Oficjalnie w 2022 roku skasowano RW111+RB511, HW168, HW125+HB525, HW152+HB552, HZ207+HZ208. Na oficjalną kasację czeka jeszcze RW137+RB511. Zmniejszono ilostan jeszcze przed wprowadzeniem Stadlerów II serii. Ale to były głównie wagony po kolizjach, wypadkach lub z poważnymi usterkami, których nie opłacało się naprawiać. Pewnie niewiele się już zmieni do końca roku. Ale wprowadzenie do ruchu na przestrzeni 2022-23 60 Stadlerów II serii na pewno spowoduje lawinę kasacji w 2023 roku. Około 30 obecnych pociągów zostanie skasowanych. Zostanie powiększony ilostan taboru głównie w Zajezdni Nowa Huta w związku z rozbudową sieci. W Podgórzu nie ma miejsca i nowe wagony mogą wejść tylko wymiennie. Kasowane będą głównie składy E1+c3. Ostatnio już nie odmalowują ich i część pociągów czeka na odstawienie wraz z wejściem Stadlerów II. Zostaną też podmienione solówki E1 na te lepsze ze składów. Odstawią też kilka najgorszych 105Na. Mniej będzie składów 105Na i w ufokach mogą podmienić część najgorszych egzemplarzy. Podgórze zakończy eksploatację E1+c3. W 2024 zostaną śladowe ilości c3 lub zakończą eksploatacje doczep. Są też pogłoski o sprowadzaniu tramwajów używanych dwukierunkowych. Wtedy kasacji E1+c3 i 105Na będzie więcej. Powyższe zdania to tylko moje prognozy a nie oficjalna informacja.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Tramwajolog14 » 13 lis 2022, 18:26

impuls pisze: 12 lis 2022, 22:34 Zostaną też podmienione solówki E1 na te lepsze ze składów.
No jasne, po co zastępować je niskimi tramwajami :roll: . Skoro kasujemy stare tramwaje, to czemu zaczynamy od tych długich? Czy c3 są w gorszym stanie od E1, że trzeba je kasować pierwsze?
impuls pisze: 12 lis 2022, 22:34 Są też pogłoski o sprowadzaniu tramwajów używanych dwukierunkowych.
Niech zgadnę, 26 metrów długości? :lol:
Obym nie miał racji...

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 16 lis 2022, 22:01

Tramwajolog14 pisze: 13 lis 2022, 18:26


Niech zgadnę, 26 metrów długości? :lol:
Obym nie miał racji...
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... zesci.html

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 16 lis 2022, 22:02

Dodam, że na tej ilości się może sprawa nie zakończyć.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Bayer2003 » 16 lis 2022, 22:11

Czyli sprowadzenie kolejnych GT8SU z Düsseldorfu i modernizacja ich do GT8N jak dobrze rozumiem? Mam nadzieję, że chociaż piąte drzwi po każdej stronie uda się zamontować, chociaż i tak jest to jedno wielkie nieporozumienie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości