Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Kitek » 05 mar 2021, 21:12

Według psmkms skład RW109+RW509 został odstawiony do kasacji.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Kitek » 14 mar 2021, 12:47

Według psmkms skład HW161+HB559 został odstawiony do kasacji.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Kitek » 29 mar 2021, 13:28

Według https://www.mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/ w Zajezdni Nowa Huta został zdjęty ze stanu jeden E1+c3 oraz jeden skład 2x105Na.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: tomta1 » 04 kwie 2021, 22:01

Według PSMKMS odstawiono, choć jeszcze nie skasowano, #HW157+HB517 oraz #HZ290+HZ291.

Po odstawieniu #HB517 — jeśli mnie moje bazy nie mylą — pozostał tylko jeden czynny (a w sumie to bierny, ba dum tss) wagon z lat 50. XX wieku niebędący zabytkiem – #RB511, jadący w pociągu #RW137+RB511.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: pasazer_mobilisu » 04 kwie 2021, 22:12

tomta1 pisze: 04 kwie 2021, 22:01 jeden czynny (a w sumie to bierny, ba dum tss)
Zrobiłeś mi tym dzień :lol:

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 04 kwie 2021, 23:21

tomta1 pisze: 04 kwie 2021, 22:01
Po odstawieniu #HB517 — jeśli mnie moje bazy nie mylą — pozostał tylko jeden czynny (a w sumie to bierny, ba dum tss) wagon z lat 50. XX wieku niebędący zabytkiem – #RB511, jadący w pociągu #RW137+RB511.
Dodajmy nie tylko w Krakowie ale w Polsce. Po dostarczeniu do GOP-u dwukierunkowych wagonów Mederus Beta MF AC BD zaczęły one obsługiwać linię 38 w Bytomiu. Zastąpiły N-i dotychczas najstarsze wagony w ruchu liniowym w Polsce. Podobno N-i kiedyś mają powrócić po wydłużeniu 38 ale póki co w najbliższych kilku latach na to się nie zanosi. Tak więc Kraków stał się bastionem najstarszych w ruchu liniowym wagonów w Polsce. Są to doczepy c3 z lat 1959-61. Masz rację RB511 to jedyna pozostała doczepa z 1959 i może nie doczekać lata. Stan RW137 jest kiepski i prawdopodobnie oba wagony wkrótce zostaną skasowane.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Bayer2003 » 05 kwie 2021, 10:05

tomta1 pisze: 04 kwie 2021, 22:01 Według PSMKMS odstawiono, choć jeszcze nie skasowano, #HW157+HB517 oraz #HZ290+HZ291.
Czyli jeden z najlepszych (jeżeli nie najlepszy) skład Konstali został odstawiony. Dlaczego - tego chyba nikt nie wie, zwłaszcza że wśród samych stopiątek można znaleźć o wiele gorsze egzemplarze (chociażby podgórski wagon RZ220, który już dosyć mocno zardzewiał). W Nowej Hucie pewnie też gorsze egzemplarze by się znalazły (z czasów podgórskich kojarzę jeszcze skład HZ207+HZ208, który może najgorszy nie był, jednak ~rok temu był raczej w dolnej połowie składów Podgórskich). Warto tutaj też dodać, że wagony takie jak RZ213, RZ216 oraz RZ217 zostały już odstawione i powróciły, więc jeszcze nie wszystko stracone, jednak szanse na to duże już niestety nie są. Wielka szkoda, był to skład zdecydowanie unikatowy i osobiście miałem nadzieję, że właśnie on zostanie kiedyś pozostawiony jako zabytkowy. Teraz już prawie na pewno wiadomo, że tak się nie stanie :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: tomta1 » 05 kwie 2021, 10:12

Bayer2003 pisze: 05 kwie 2021, 10:05 Czyli jeden z najlepszych (jeżeli nie najlepszy) skład Konstali został odstawiony. Dlaczego - tego chyba nikt nie wie, zwłaszcza że wśród samych stopiątek można znaleźć o wiele gorsze egzemplarze(…). Wielka szkoda, był to skład zdecydowanie unikatowy(…).
Właśnie sobie uświadomiłem, że to nie był 105Na+105Na, tylko 105Nb+105Na, choć to „b” to takie trochę udawane.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 05 kwie 2021, 12:28

Też dla mnie zaskoczeniem jest że skasowano HZ254 i teraz HZ290+HZ291 a jeszcze nieeksploatowany jest obecnie HZ287. Wagony z 1989 roku. Konstrukcje 105Na czasem tracą ostoję z racji swojej niezbyt trwałej konstrukcji. Nawet po kilku latach z tego powodu pojedyncze wagony kasowano. Ten skład HZ290+HZ291 chyba miał też dawno NG a inne starsze wagony kilka lat po nim. Ostatnio podpicowano kilka starszych składów w Hucie HZ270+HZ271 czy HZ275+HZ276 a kasuje się młodsze. Zgadzam się z Bayer2003, że wizualnie wiele 105-ek wygląda gorzej, ale musiała być jakaś przyczyna, że właśnie te zdjęli.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Lw25 » 05 kwie 2021, 13:22

1989 to był głęboki kryzys, mimo remontów mogły mieć konstrukcję z g**nolitu i kartonu.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Bayer2003 » 05 kwie 2021, 20:15

tomta1 pisze: 05 kwie 2021, 10:12 Właśnie sobie uświadomiłem, że to nie był 105Na+105Na, tylko 105Nb+105Na, choć to „b” to takie trochę udawane.
Osobiście nie powiedziałbym że udawane, kilka zmian względem 105Na w pierwszym wagonie tego składu jednak było (chociaż oczywiście skala różnic w stosunku do 105Nb z Warszawy/805Nb z Grudziądza była o wiele mniejsza). Mimo wszystko był to unikalny wagon z rodziny stopiątek w Polsce i chyba nigdy nie zrozumiem decyzji MPK o jego ostawieniu.
impuls pisze: 05 kwie 2021, 12:28 Też dla mnie zaskoczeniem jest że skasowano HZ254 i teraz HZ290+HZ291 a jeszcze nieeksploatowany jest obecnie HZ287. Wagony z 1989 roku.
HZ290 to wagon z 1988 roku. HZ287 może jeszcze powrócić, jednak stanie to się kiedy któryś z nowohuckich wagonów ulegnie uszkodzeniu/jeżeli zostanie podjęta decyzja o powstaniu kolejnego ufoka. W przeciwnym razie pewnie za kilka tygodni/miesięcy też będzie czekało go odstawienie :(.
impuls pisze: 05 kwie 2021, 12:28 Zgadzam się z Bayer2003, że wizualnie wiele 105-ek wygląda gorzej, ale musiała być jakaś przyczyna, że właśnie te zdjęli.
Przyczyny możemy nigdy nie poznać, ponieważ mogło być nią np. jakieś najechanie/pożar wagonu na terenie zajezdni. Mało prawdopodobny scenariusz, jednak wykluczyć się go moim zdaniem nie da.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 05 kwie 2021, 21:32

Bayer2003 pisze: 05 kwie 2021, 20:15
HZ290 to wagon z 1988 roku.
Tak mówią dane. HZ290 to oryginalny numer 934 a HZ291 to numer pierwotny 935 z 1989 roku. Ale ja pamiętam dostawę z 1988 i od 911 do 922 łączono w składach, później były trzy ufoki 923+924+925, 926+927+928, 929+930+931 a na końcu skład 932+933. Ten 934 jako prototyp nie został wprowadzony z tymi wcześniej wymienionymi do ruchu w 1988r. Nie miał pary. Wprowadzono go do ruchu w 1989 razem z 935 i cały okres eksploatacji z tym wagonem przebył. Nie mam pewności czy przybył 1988 czy razem z dostawą w 1989r. Jako prototyp był dłużej testowany w Chorzowie albo w Krakowie. Jeszcze była ta osobna dostawa po raz drugi 932+933 bo pierwotne wagony z tym numerem przenieśli na Naukę jazdy.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Kitek » 09 kwie 2021, 21:06

krakus pisze: 06 kwie 2021, 15:20 Odstawiono skład#RW113-513.
impuls pisze: 07 kwie 2021, 13:17 Jeszcze w całości RW113+RB513 stoi na żeberku do wykolejania wagonów.
PSMKMS potwierdza, że skład RW113+RB513 został odstawiony do kasacji.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Jamnik » 09 kwie 2021, 21:50

Skoro kolejny Lajkonik został wpisany na stan, to pewnie RW110, czyli ostatni pełny skład bez modernizacji, już nie wyjedzie. Dobrze mi się wydaje? Dziś już nie jeździł.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 09 kwie 2021, 22:51

Jamnik pisze: 09 kwie 2021, 21:50 Skoro kolejny Lajkonik został wpisany na stan, to pewnie RW110, czyli ostatni pełny skład bez modernizacji, już nie wyjedzie. Dobrze mi się wydaje? Dziś już nie jeździł.
Myślę, że jeszcze będzie można sfocić ostatni z oryginalnymi oknami skład wiedni w postaci RW110+RB510. Teraz będą przychodzić Lajkoniki do Huty, więc Podgórze nie będzie kasować wagonów. W Podgórzu w najgorszym stanie są RZ216+RZ217, RZ220+RZ230, RW137+RB511, RW132+RB539. RW110+RB510 pewnie też zejdzie przy pierwszej dostawie ale jego stan nie jest taki zły.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości