Strona 1 z 13

Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 23 maja 2020, 21:10
autor: Kitek
Zakładam nowy temat ;) Według opublikowanego właśnie zestawienia taboru przez Pana M. Wojtaszka odstawione do kasacji są:
RW112+RB512
HW105+HB505
HW107+HB507
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... a-podgorze
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... -nowa-huta

Re: Kasacje pojazdów

: 23 maja 2020, 22:03
autor: Arsents
A #RW114+HB514 przeszedł do Huty.

Re: Kasacje pojazdów

: 23 maja 2020, 22:20
autor: kot_feliks
W sumie to nie zdziwiłbym się, gdyby docelowo wszystkie wiednie wylądowały w NH.

Re: Kasacje pojazdów

: 23 maja 2020, 22:57
autor: pasazer_mobilisu
Arsents pisze: 23 maja 2020, 22:03 A #RW114+HB514 przeszedł do Huty.
A nie RB?
Chyba RB
kot_feliks pisze: 23 maja 2020, 22:20 W sumie to nie zdziwiłbym się, gdyby docelowo wszystkie wiednie wylądowały w NH.
Tylko co w zamian? Mają dostać tylko 15 Stadlerów według ostatnich doniesień, no chyba że zakładamy mniej brygad po epidemii to te kilka różnicy nie będzie stanowiło problemu.

Re: Kasacje pojazdów

: 23 maja 2020, 23:06
autor: Kitek
Tylko co wtedy z obsługą linii "10" i "22"? Zawsze te pojedyncze brygady były z Podgórza na tych liniach. A jakoś nie kwapią się puszczać niskaczy w tygodniu na "22" (bo "10" to wiadomo).

Re: Kasacje pojazdów

: 24 maja 2020, 7:41
autor: pasazer_mobilisu
Kitek pisze: 23 maja 2020, 23:06 Tylko co wtedy z obsługą linii "10" i "22"? Zawsze te pojedyncze brygady były z Podgórza na tych liniach. A jakoś nie kwapią się puszczać niskaczy w tygodniu na "22" (bo "10" to wiadomo).
Jeszcze są 105Na, które mogą je obsłużyć.
Próbowałem jakoś przydzielić te Lajkoniki (przy założeniu 15 PH, 35 PT) do linii, które obsługują poszczególne zajezdnie ale uznałem że nie ma to sensu - ostatnie tygodnie to ciągłe zmiany i ciężko przewidzieć jak to wszystko będzie wyglądać gdy zamówienie będzie zrealizowane w komplecie.

Re: Kasacje pojazdów

: 24 maja 2020, 11:27
autor: kot_feliks
Przecież przydział brygad może się trochę zmienić, na "22" równie dobrze mogą wyjechać nowe wagony, "10" to jest w ogóle do zaorania w obecnej wersji (tzn. może prędzej, czy później dojdą jednak do wniosku, że w obecnej sytuacji utrzymywanie "2" nie ma sensu itp., itd.,).

A co w zamian? Ot choćby 2x105Na, które jeśli skasują część wagonów, to też pewnie "powinny" wylądować w jednym miejscu.

Re: Kasacje pojazdów

: 24 maja 2020, 12:36
autor: Kitek
pasazer_mobilisu pisze: 24 maja 2020, 7:41Próbowałem jakoś przydzielić te Lajkoniki (przy założeniu 15 PH, 35 PT) do linii, które obsługują poszczególne zajezdnie ale uznałem że nie ma to sensu - ostatnie tygodnie to ciągłe zmiany i ciężko przewidzieć jak to wszystko będzie wyglądać gdy zamówienie będzie zrealizowane w komplecie.
Też się bawiłem w takie zestawienie. Trudno wyrokować jednak jak ostatecznie zostanie podzielony tabor między zajezdniami i czy nie będzie jakichś przenosin.
kot_feliks pisze: 24 maja 2020, 11:27Przecież przydział brygad może się trochę zmienić, na "22" równie dobrze mogą wyjechać nowe wagony,
Chyba, że nadal będzie wymówka ze stanem torowiska na Ujastku (a jakoś NGT8 tam jeździły na "22"...)
kot_feliks pisze: 24 maja 2020, 11:27"10" to jest w ogóle do zaorania w obecnej wersji (tzn. może prędzej, czy później dojdą jednak do wniosku, że w obecnej sytuacji utrzymywanie "2" nie ma sensu itp., itd.,).
Najwyższa pora, żeby obecna "2" przeszła do historii.

Re: Kasacje pojazdów

: 24 maja 2020, 16:12
autor: ABC
Kitek pisze: 23 maja 2020, 23:06 Tylko co wtedy z obsługą linii "10" i "22"? Zawsze te pojedyncze brygady były z Podgórza na tych liniach. A jakoś nie kwapią się puszczać niskaczy w tygodniu na "22" (bo "10" to wiadomo).
Linia 22 przez wiele lat była obsługiwana tylko przez Nową Hutę. Parę lat temu było znacznie więcej łączeń niż obecnie. I można na pierwszych dwóch kursach 10 i 22 z Łagiewnik i Borku puścić GT8N i po dojechaniu do Nowej Huty przechodziłyby na 21. I wieczorem tak samo z powrotem.

I wtedy obsługa w całości linii 10 i 22 przez wiedeńczyki. Zresztą linia 22 już tak funkcjonowała.

Re: Kasacje pojazdów

: 24 maja 2020, 20:39
autor: pasazer_mobilisu
ABC pisze: 24 maja 2020, 16:12 z Łagiewnik i Borku puścić GT8N i po dojechaniu do Nowej Huty przechodziłyby na 21. I wieczorem tak samo z powrotem.
Pomysł ciekawy i chyba bardziej realny niż przenosiny GT8N do PH.

Re: Kasacje pojazdów

: 03 cze 2020, 21:06
autor: Łukasz
Ruszają kasacje taboru tramwajowego
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... amwajowego
Ze spisu taboru publikowanego tutaj wynika, że ze stanu zdjęte zostały 2 składy E1+c3 w zajezdni Nowa Huta oraz 1 skład E1+c3 w zajezdni Podgórze. Najpewniej są to pociągi: HW105+HB505, HW107+HB507 i RW112+RB512.
Z zajezdni Podgórze do zajezdni Nowa Huta przeniesiony został skład 2x105Na - RZ207+RZ208. Dodatkowo, dokonano przełączenia wagonów w wybranych składach. Pojawiły się nowe pociągi 2x105Na: HZ252+HZ260, HZ258+HZ254 oraz E1+c3: RW111+RB537, RW134+RB554, RW137+RB511 i RW159+RB534

Re: Kasacje pojazdów

: 03 cze 2020, 21:44
autor: Bayer2003
Łukasz pisze: 03 cze 2020, 21:06 Ruszają kasacje taboru tramwajowego
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... amwajowego
Ze spisu taboru publikowanego tutaj wynika, że ze stanu zdjęte zostały 2 składy E1+c3 w zajezdni Nowa Huta oraz 1 skład E1+c3 w zajezdni Podgórze. Najpewniej są to pociągi: HW105+HB505, HW107+HB507 i RW112+RB512.
Z zajezdni Podgórze do zajezdni Nowa Huta przeniesiony został skład 2x105Na - RZ207+RZ208. Dodatkowo, dokonano przełączenia wagonów w wybranych składach. Pojawiły się nowe pociągi 2x105Na: HZ252+HZ260, HZ258+HZ254 oraz E1+c3: RW111+RB537, RW134+RB554, RW137+RB511 i RW159+RB534
Zna ktoś może konkretniejsze plany kasacji Konstali/informacje o tym, które wagony już zostały skasowane (jeżeli oczywiście jakieś zostały).

Co do przepięcia wagonów to decyzja ciekawa, wolałbym jednak (jak myślę wielu forumowiczów) połączenie ich w sposób dający 3x105Na.

Osobiście szkoda mi trochę decyzji o przeniesieniu do Nowej Huty akurat składu RZ207+RZ208, przed COVID19 kilkukrotnie zdarzało mi się jechać nim na linii "13" i był to jeden z najprzyjemniejszych składów. Po takiej decyzji na "13" nie zawita już nigdy, oby teraz tylko dobrze służył pasażerom "1" i "9".

Re: Kasacje pojazdów

: 06 cze 2020, 11:23
autor: Kitek
Na stronie http://www.kmk.krakow.pl został zaktualizowany ilostan taboru. Skasowano już trochę wagonów.
Z Wiedni skasowano #HW105, #HW107 i #RW112 z przyczepami i odstawiono #RW108, #RW109, #RW110, #RW113 z przyczepami.
Z Konstali odstawiono #RZ204+RZ205, #RZ213+RZ212 oraz #RZ216+RZ217.

Re: Kasacje pojazdów

: 17 cze 2020, 14:03
autor: Bayer2003
Jeden ze składów 105Na oficjalnie zezłomowany. Na stronie MPK wagonów tego typu już tylko 68 (34 składy). A Lajkoników w ruchu liniowym nadal nie widać :/

Re: Kasacje pojazdów

: 29 cze 2020, 10:14
autor: ABC
W kilku tematach i na różnych forach, można przeczytać o różnych przypuszczeniach, które wagony i w jakiej ilości zostaną zezłomowane po dostawie Lajkoników.

Chciałbym tylko przypomnieć, że składy 105Na miały zakończyć żywot już w roku 2013.
Wpierw obliczano, że produkcja 25 EU8N i dostawa 24 NGT8 pozwoli wycofać składy (po decyzji o zwiększeniu ilości EU8N do 40 sztuk tym bardziej).

Dostawy Krakowiaków wycofały co prawda trójskłady, ale część z nich zostało jako składy, a później maksymalizacja znowu zwiększyła ich wykorzystanie.