Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Kitek » 06 lis 2020, 19:52

Bayer2003 pisze: 06 lis 2020, 19:21 Ale HW101 zostaje???
Zostaje, przecież jest szykowany na wagon zabytkowy ;)
Kaszmir pisze: 06 lis 2020, 19:41Alternatywa jest - przez Kombinat - jednak wtedy trzeba by dać jakieś zadośćuczynienie dla os. Na Skarpie.
Myślę, że jednak trochę przedłużą żywot solówek i do remontu Ptaszyckiego będą jeździć na "16". I tak czekają nas remonty Ptaszyckiego i Alei Solidarności, więc nie wiadomo ile "16" pojeździ w przyszłym roku.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Bayer2003 » 06 lis 2020, 20:00

Kaszmir pisze: 06 lis 2020, 19:41
Bayer2003 pisze: 06 lis 2020, 19:21Informacja o skasowaniu pozostałych E1 solo jest dobrą informacją (jeżeli jest ona prawdziwa). Pytanie tylko co pojedzie wówczas na "16" - rozepną E1+c3 po modernizacji w celu obsługi tej linii, czy może dopuszczą np. EU8N na Ptaszyckiego? Mam nadzieję, że zamach na trasę tej linii nie jest planowany (nie ma moim zdaniem sensownej alternatywy dla jej przebiegu).
Alternatywa jest - przez Kombinat - jednak wtedy trzeba by dać jakieś zadośćuczynienie dla os. Na Skarpie.
Pytanie - jaką linię widzisz jako zadośćuczynienie? Jak dla mnie kandydatów niestety brak.
Kitek pisze: 06 lis 2020, 19:52
Bayer2003 pisze: 06 lis 2020, 19:21 Ale HW101 zostaje???
Zostaje, przecież jest szykowany na wagon zabytkowy ;)
Uff, to dobrze. Przyznam, że ze wszystkich E1 ten konkretny egzemplarz nawet lubię. Ciekawe co jeszcze na zabytek zostawią (spodziewam się jakiegoś składu E1+c3 po modernizacji)?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Jamnik » 06 lis 2020, 20:02

HW101 zostaje, bo ma być zabytkiem. Po coś go ratowali po wypadku ;) Składu po modernizacji okien bym nie zostawiał. Ewentualnie któryś po wymianie siedzieć i tej delikatnej modernizacji wnętrza chyba, że o to Ci chodzi.

Ale gdzie tam jest napisane, że wszystkie solo pójdą do kasacji? Ja widzę tylko: "to jeden z tramwajów przeznaczonych do kasacji w tym roku".

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Kitek » 06 lis 2020, 20:04

Bayer2003 pisze: 06 lis 2020, 20:00Pytanie - jaką linię widzisz jako zadośćuczynienie? Jak dla mnie kandydatów niestety brak.
Już wiele razy był wałkowany ten temat (nawet i na tym forum - wystarczy poszukać w innych wątkach). Kaszmir sam proponował wcześniej "502" czy teraz "152" wydłużyć w rejony Szpitala Żeromskiego (co osobiście popieram!), ale to nie jest temat o tym ;)
Jamnik pisze: 06 lis 2020, 20:02 Ale gdzie tam jest napisane, że wszystkie solo pójdą do kasacji? Ja widzę tylko: "to jeden z tramwajów przeznaczonych do kasacji w tym roku".
Autor również napisał w kolejnych zdaniach: "Dlatego ciekawi mnie, co będzie jeździło na tej linii. Na tę chwilę jedynym taborem jaki może wjeżdżać na ulicę Ptaszyckiego (w normalnych warunkach), są właśnie E1 i c3. Możliwe, że rozłączą kilka zmodernizowanych składów wiedeńskich do obsługi tej linii."
Czyli sugeruje, że solówki znajdą się na złomie. Co więcej, półtora temu Impuls też o tym pisał ;)
impuls pisze: 30 mar 2019, 0:14 W pierwszej kolejności po dostawie 50 Stadlerów kasowane będą E1+c3 te bez modernizacji czyli numery 102-103, 105-114, 156-159, 161-163 wraz ze swoimi doczepami oraz E1 solo od 166-174. Być może zdejmą też trochę doczep po modernizacji z przedziału 515-555. Te E1 po modernizacji zastąpią te z przedziału 166-174. Skasują trochę 105Na rocznik 1984, 1985 które się już sypią wagony od 204-209, 212-213, 216-217, 219-220, 225-226, 250-251,264-266, 270-271, 275-276, 284-285, 292-293.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Zieleńczanin » 06 lis 2020, 20:24

Jamnik pisze: 06 lis 2020, 20:02 Składu po modernizacji okien bym nie zostawiał. Ewentualnie któryś po wymianie siedzieć i tej delikatnej modernizacji wnętrza chyba, że o to Ci chodzi.
Jakiś skład E1+c3 powinien zostać ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Bayer2003 » 06 lis 2020, 20:44

Jamnik pisze: 06 lis 2020, 20:02 HW101 zostaje, bo ma być zabytkiem. Po coś go ratowali po wypadku ;) Składu po modernizacji okien bym nie zostawiał. Ewentualnie któryś po wymianie siedzieć i tej delikatnej modernizacji wnętrza chyba, że o to Ci chodzi.
Stan przed modernizacją (nawet przed wymianą siedzeń) doskonale ukazuje HW101, który zostaje.
Dla kontrastu zostawiłbym również właśnie skład z nowymi oknami, żeby pokazać następnym pokoleniom jak wyglądały te wagony po modernizacji, co jest moim zdaniem dosyć ważne.
Oczywiście można byłoby jako trzeci zostawić skład przed modernizacją, jednak pytanie - gdzie trzymać te wszystkie zabytki? Liniowe zajezdnie (Podgórze i Nowa Huta) nie są zbyt pojemne, więc moim zdaniem nie powinno się ich dodatkowo zaśmiecać.
Kitek pisze: 06 lis 2020, 20:04
Bayer2003 pisze: 06 lis 2020, 20:00Pytanie - jaką linię widzisz jako zadośćuczynienie? Jak dla mnie kandydatów niestety brak.
Już wiele razy był wałkowany ten temat (nawet i na tym forum - wystarczy poszukać w innych wątkach). Kaszmir sam proponował wcześniej "502" czy teraz "152" wydłużyć w rejony Szpitala Żeromskiego (co osobiście popieram!), ale to nie jest temat o tym ;)
Czyli Ptaszyckiego zostawiamy z jedną linią tramwajową, a z "16" robimy w dużym stopniu dubla dla "21"? Moim zdaniem to niestety nie przejdzie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Jamnik » 06 lis 2020, 21:06

Oczywiście najfajniej byłoby zostawić 3 wagony w każdej wersji. HW101 i po jednym sprzed modernizacji okien i po, ale gdyby trzeba było, to z tych dwóch ostatnich osobiście wybrałbym ten ze starymi oknami. Nowe okna trochę jednak odjęły wartości historycznej tym wozom. Stare okna dodają klimat i przypominają mi te z pociągów PKP. Nowe to dla mnie nic szczególnego - obecnie w każdym pojeździe są podobne.
Zieleńczanin pisze: 06 lis 2020, 20:24
Jamnik pisze: 06 lis 2020, 20:02 Składu po modernizacji okien bym nie zostawiał. Ewentualnie któryś po wymianie siedzieć i tej delikatnej modernizacji wnętrza chyba, że o to Ci chodzi.
Jakiś skład E1+c3 powinien zostać ;)
Tak. Nie napisałem, żeby nie zostawiać składu Wiedeń+doczepa tylko, że osobiście nie zostawiałbym składu z nowymi oknami :)
A może być też tak, że idąc po taniości, MPK nie zostawi żadnego E1 oprócz HW101, tylko zachowają jedną doczepę i dopną do "sto jedynki", tworząc skład zabytkowy. Oby jednak tak nie zrobili.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 07 lis 2020, 0:09

Ostatnie aktualizacje wprowadzenia nowych pojazdów na stronie MPK to "ząb za ząb" 33 metry za 33 metry. Wprowadzono 33 metrowego HY849, skasowano 33 metrowy skład wiedni HW156+HB556. Wprawdzie będzie ubywać ilostan ilości wagonów bo jeden wagon wchodzi za dwa ale przestrzeni przybędzie bo Stadlery są szersze o komforcie pomijam. Dzisiaj podobnie za RY830 zdjęto skład wiedni z Podgórza. Istotna jest ilość pociągów a nie wagonów. Pociągiem określam skład wiedni czy trójskład 105Na a także wszystkie wieloczłonowe nowoczesne czy przerobione wagony. W sierpniu w 2016 roku po dostawach Krakowiaków i rozpięciu ufoków było w ilostanie 298 pociągów. Przez kolejne lata ta liczba malała, bo nie było nowych dostaw. Malała tylko o kilka pociągów, które uległy różnym wypadkom. Obecnie mamy znowu ufoki i po ubytkach powrócono do 298 pociągów w ilostanie. Według zapowiedzi może dojść do niewielkiego wzrostu i mniejszej ilości kasacji związanej z przewidywanym rozwojem nowych linii. Być może ilostan pociągów może zwiększy się do poziomu 310 ale nie więcej. Na dziś olbrzymie problemy są z parkowaniem w nocy. Nadal tramwaje wystają w nocy poza teren zajezdni bo się w niej nie mieszczą . Parkują na pętli w Łagiewnikach czy wzdłuż Ujastek. Po oddaniu torów wokół II bramy w Hucie może będą mogli ograniczyć kasacje. Na dziś musi być iść ząb za ząb.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Kaszmir » 09 lis 2020, 17:26

Kitek pisze: 06 lis 2020, 20:04Kaszmir sam proponował wcześniej "502" czy teraz "152" wydłużyć w rejony Szpitala Żeromskiego (co osobiście popieram!), ale to nie jest temat o tym ;)
Pomysł akurat nie jest mój ;) Zaczerpnąłem go z wariantów W3 i W4 niedoszłej reformy komunikacyjnej z 2011 (no, wtedy na Placu Centralnym kończyło "502" więc to ono było proponowane do przedłużenia do Szpitala)
https://krabok.wordpress.com/2014/10/09 ... -schematy/
Bayer2003 pisze: 06 lis 2020, 20:44Czyli Ptaszyckiego zostawiamy z jedną linią tramwajową, a z "16" robimy w dużym stopniu dubla dla "21"? Moim zdaniem to niestety nie przejdzie.
"16" i "21" już dublowały się przez wiele lat i dla "16" była to zdecydowanie popularniejsza trasa. Ptaszyckiego zostałoby z jedną linią, jednak w zamian dostałoby autobus, czyli połączenie nie tylko po Hucie, lecz i z centrum miasta, do tego kursujące cały tydzień, od rana do wieczora.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 09 gru 2020, 23:55

Do listy skasowanych pojazdów trzeba dopisać HZ274. Po wypadku HZ281 który został skasowany w 2019 roku, wagon HZ280 pozostał bez pary. Połączono go z HZ273 odstawiając HZ274. Przez kilka miesięcy HZ274 stał jako rezerwa, aż wreszcie go rozbebeszono. Nadal fizycznie stoi wrak tego wagonu na terenie Zajezdni w Nowej Hucie i czeka na złomowanie.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 18 gru 2020, 21:54

Ukazało się wreszcie, długo oczekiwane ogłoszenie o pozbyciu się 16 wagonów tramwajowych. Ciągle musieli te wraki po zajezdni tylko przesuwać. Jak zwykle znowu jest błąd w przypadku jednej doczepy c3. Chodzi o doczepę którą skasowano RB532 a w przetargu jest jako RB531. Numery RB532 ma już zeskrobane, ale póki co ta RB531 na razie jeździ i pozostanie
http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... rstwo.html

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 21 gru 2020, 22:32

Okazuje się, że to nie jedyny błąd tego przetargu. Podano w nim HZ277 zamiast HZ274. HZ277 skasowano w 2016 roku a HZ274 już od dwóch lat nie może doczekać się wywózki. Skasowano dzisiaj skład Wiedeński w Hucie. Zrobiono to nawet bez wprowadzenia nowych Stadlerów. Te dwa komunikaty ze strony MPK "czystki", zwiastują powrót odbioru dostaw nowych wagonów. Może nie akurat teraz, ale w styczniu ruszą na pewno ostro z dostawami. Zwalniają tory i kasują przed dostawą, muszą mieć zapewnienia rozwiązania ostatnich problemów ze Stadlerami.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: Jamnik » 21 gru 2020, 23:16

impuls pisze: 21 gru 2020, 22:32Skasowano dzisiaj skład Wiedeński w Hucie.
Wiadomo, o który chodzi? Jakiś kolejny, czy po prostu któryś z wcześniej odstawionych został uwzględniony w spisie?

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 23 gru 2020, 18:55

RW139, RB532, RZ212 mocno rozbebeszone trafiły dzisiaj na beton.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

Post autor: impuls » 29 gru 2020, 17:42

Od jutra schodzi jeden skład wiedeński. Na razie nie znam numerów. Na podstawie taboru na stronie MPK.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości