Strona 10 z 13

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 16 mar 2022, 13:08
autor: pawel200020
Scania_9640 pisze: 10 mar 2022, 1:10
Myślałem, że jednak zostawią HW158 na zabytek..
HW158 już we wakacje został rozmontowany, choć przez długi czas stał nieruszany

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 27 mar 2022, 21:35
autor: impuls
Trwa zwalnianie torów pod nowe wagony. W ostatnich dniach na betonie wylądował RW127, a RB527 ma też tam trafić. Poprzednie przetargi na pozbycie się wagonów tramwajowych w 2021 roku się nie udały. Teraz wobec problemów z rudą żelaza i okresu wojny złom będzie znowu w cenie.

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 01 sie 2022, 11:34
autor: Jamnik

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 01 sie 2022, 16:00
autor: lukasmaj
Jamnik pisze: 01 sie 2022, 11:34 BH071 idzie na złom:
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Auto praktycznie nie jeździło. Pytanie, po co kupować takie wynalazki typu BH071, DE601, DE606?

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 01 sie 2022, 16:27
autor: tomek_m
To była pierwsza hybryda w Krakowie? Który to rocznik?

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 01 sie 2022, 16:48
autor: pasazer_mobilisu
Jamnik pisze: 01 sie 2022, 11:34 BH071 idzie na złom:
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html
Wydaje mi się że już wcześniej było info o chęci pozbycia się tego pojazdu.
lukasmaj pisze: 01 sie 2022, 16:00 Auto praktycznie nie jeździło. Pytanie, po co kupować takie wynalazki typu BH071, DE601, DE606?
DE606 jeszcze niedawno jeździł, od kiedy przestał? Na pewno cena za nie była atrakcyjna i chęć wpisania sobie na stan większej ilości ekologicznego taboru przeważyła.
tomek_m pisze: 01 sie 2022, 16:27 To była pierwsza hybryda w Krakowie? Który to rocznik?
Tak, 2010.

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 01 sie 2022, 16:56
autor: tomek_m
Trzeba też brać pod uwagę, że w tamtym czasie Solaris dopiero zaczynał przygodę z hybrydami i nie były to jeszcze wozy tak dopracowane jak obecnie. Zapewne tam jest wiele rozwiązań prototypowych, które zostały porzucone w kolejnych generacjach przez co brak części i w ogóle naprawa jest nieopłacalna.

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 01 sie 2022, 17:51
autor: Krakowianin
pasazer_mobilisu pisze: 01 sie 2022, 16:48

DE606 jeszcze niedawno jeździł, od kiedy przestał? Na pewno cena za nie była atrakcyjna i chęć wpisania sobie na stan większej ilości ekologicznego taboru przeważyła
#DE606 jeździ spokojnie, #DE601 również. W piątek #DE601 kursował do godzin popołudniowych.

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 01 sie 2022, 18:18
autor: Jamnik
pasazer_mobilisu pisze: 01 sie 2022, 16:48 Wydaje mi się że już wcześniej było info o chęci pozbycia się tego pojazdu.
Tak, ale z tego co kojarzę wtedy był wystawiony na sprzedaż jako sprawny.

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 28 wrz 2022, 23:07
autor: impuls
Zaczyna się czyszczenie torów. Wystawiono 6 pudeł wagonów dawno odstawionych, skasowanych w 2021 roku.
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html

Jest też nowy stan taboru. Oficjalnie w 2022 roku skasowano RW111+RB537.

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 12 lis 2022, 22:34
autor: impuls
Oficjalnie w 2022 roku skasowano RW111+RB511, HW168, HW125+HB525, HW152+HB552, HZ207+HZ208. Na oficjalną kasację czeka jeszcze RW137+RB511. Zmniejszono ilostan jeszcze przed wprowadzeniem Stadlerów II serii. Ale to były głównie wagony po kolizjach, wypadkach lub z poważnymi usterkami, których nie opłacało się naprawiać. Pewnie niewiele się już zmieni do końca roku. Ale wprowadzenie do ruchu na przestrzeni 2022-23 60 Stadlerów II serii na pewno spowoduje lawinę kasacji w 2023 roku. Około 30 obecnych pociągów zostanie skasowanych. Zostanie powiększony ilostan taboru głównie w Zajezdni Nowa Huta w związku z rozbudową sieci. W Podgórzu nie ma miejsca i nowe wagony mogą wejść tylko wymiennie. Kasowane będą głównie składy E1+c3. Ostatnio już nie odmalowują ich i część pociągów czeka na odstawienie wraz z wejściem Stadlerów II. Zostaną też podmienione solówki E1 na te lepsze ze składów. Odstawią też kilka najgorszych 105Na. Mniej będzie składów 105Na i w ufokach mogą podmienić część najgorszych egzemplarzy. Podgórze zakończy eksploatację E1+c3. W 2024 zostaną śladowe ilości c3 lub zakończą eksploatacje doczep. Są też pogłoski o sprowadzaniu tramwajów używanych dwukierunkowych. Wtedy kasacji E1+c3 i 105Na będzie więcej. Powyższe zdania to tylko moje prognozy a nie oficjalna informacja.

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 13 lis 2022, 18:26
autor: Tramwajolog14
impuls pisze: 12 lis 2022, 22:34 Zostaną też podmienione solówki E1 na te lepsze ze składów.
No jasne, po co zastępować je niskimi tramwajami :roll: . Skoro kasujemy stare tramwaje, to czemu zaczynamy od tych długich? Czy c3 są w gorszym stanie od E1, że trzeba je kasować pierwsze?
impuls pisze: 12 lis 2022, 22:34 Są też pogłoski o sprowadzaniu tramwajów używanych dwukierunkowych.
Niech zgadnę, 26 metrów długości? :lol:
Obym nie miał racji...

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 16 lis 2022, 22:01
autor: impuls
Tramwajolog14 pisze: 13 lis 2022, 18:26


Niech zgadnę, 26 metrów długości? :lol:
Obym nie miał racji...
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... zesci.html

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 16 lis 2022, 22:02
autor: impuls
Dodam, że na tej ilości się może sprawa nie zakończyć.

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja

: 16 lis 2022, 22:11
autor: Bayer2003
Czyli sprowadzenie kolejnych GT8SU z Düsseldorfu i modernizacja ich do GT8N jak dobrze rozumiem? Mam nadzieję, że chociaż piąte drzwi po każdej stronie uda się zamontować, chociaż i tak jest to jedno wielkie nieporozumienie.