impuls pisze: ↑10 kwie 2021, 11:52
Wymieniłem własne spostrzeżenia. To nie są informacje MPK. Widziałem komisję która dokładnie spisywała stan RZ216+RZ217. Kilka dni wcześniej to samo było z RW113+RB513. Zobaczymy co skasują. W Podgórzu jest strasznie ciasno i nie ma miejsca na zwiększenie taboru. Nadal w nocy część wagonów nocuje na pętli w Łagiewnikach. Muszą kasować 1:1.
Stan RZ216+RZ217 jest chyba doskonale wszystkim znany (
viewtopic.php?f=7&t=926&p=11789#p11789) i żadna komisja niczego ciekawego raczej nie stwierdzi
. Skład ten zresztą został w ubiegłym roku już odstawiony i przywrócono go tylko i wyłącznie z powodu zapotrzebowania na rekordową ilość brygad. Kursuje on jednak przede wszystkim na szczytowych brygadach linii "13", gdzie dwuskłady Konstali są jednak potrzebne, dlatego jego kasacji sobie jakoś nie wyobrażam. Wiem że w Podgórzu z miejscem ciężko, jednak może jakimś rozwiązaniem byłoby np. pozostawienie składów RZ216+RZ217 oraz RZ220+RZ230 na torze odstawczym pętli w Nowym Bieżanowie? Składy te i tak kursują wyłącznie na "13" (dni powszednie) oraz "9" (weekendy), więc dla nikogo raczej nie stanowiłoby to wielkiego problemu (nawet niewielki zysk mógłby z tego wyniknąć), a składy te same w sobie są bezwartościowe i w przypadku ich zniszczenia MPK nie poniosłoby w zasadzie żadnej straty. Byłoby to jednak rozwiązanie prowizoryczne, a docelowo tak naprawdę trzeba będzie kiedyś powiększyć tą podgórską zajezdnię ...
Kitek pisze: ↑10 kwie 2021, 12:19
W Podgórzu są też wagony GT8S, których modernizacja skończy się w tym roku, więc będzie można zwiększyć ich wykorzystanie. Ponadto, wszystkie wagony NGT6 są po NG a NGT8 przechodzą NB, co też umożliwi ich duże użycie.
Po powrocie "17" oraz "12" (prawdopodobnie przedłużonej do Kurdwanowa, co doda jej przynajmniej brygadę), wszystkie GT8x i tak prawdopodobnie zostaną wykorzystane. Może w połączeniu z zakończeniem NB NGT8 jakoś "na styk" to wystarczy, jednak raczej wykorzystanie tramwajów z tej zajezdni przekroczy wówczas 85%, co już może czasem stwarzać pewne problemy.
impuls pisze: ↑10 kwie 2021, 18:43
Dokładnie Kitek masz rację. Nawet już wzięli środek jednego z ostatnich dwóch do malowania i lada dzień wezmą ostatnie dwa GT8S do TR.
Czyli przed oddaniem TŁ sprawa GT8x będzie już zamknięta (co jak pisałem nie rozwiązuje wszystkich problemów, ale jednak cieszy)
.
impuls pisze: ↑10 kwie 2021, 18:43
Robiony jest piętnasty NGT8 (wychodzi jeden na miesiąc), czyli pod koniec roku powinni skończyć NB NGT8, najpóźniej w I kwartale 2022.
Dobrze byłoby jakby również przed oddaniem TŁ zakończyli tą sprawę (co jak sam piszesz pewne niestety nie jest, ale szanse są).
impuls pisze: ↑10 kwie 2021, 18:43
Będą wchodzić do TR Pesy z Podgórza w najbliższych latach ale pewnie po jednej.
Wykorzystanie 2014N i tak jest bardzo słabe, więc mam nadzieję, że skierowanie ich do TR wyjdzie im tylko i wyłącznie na dobre.
impuls pisze: ↑10 kwie 2021, 18:43
W Zajezdni w Hucie powinni oddać na wiosnę dwa długie tory odstawcze. Później w lecie kolejne dwa najbliżej nowej Hali. Po ukończeniu nowej Hali dojdą kolejne trzy tory. Stopniowo w Hucie będzie można zwiększyć ilostan taboru. Może przejść do przerzutu części taboru z Podgórza. Eksploatowanie tylko kilku pociągów jakiegoś typu staje się nieekonomiczne. Tak było z N-i czy GT6 że wszystkie ściągnięto pod koniec eksploatacji do jednej zajezdni. Tak będzie z 105Na i E1+c3. Gdy ich ilostan się jeszcze obniży i znikną z obsługi kolejnych linii.
Wszelakich przerzutów dotyczących 105Na oraz E1+c3 spodziewam się raczej dopiero przy dostawach STL2. Obecnie raczej się na to nie zanosi, ponieważ gdyby miało tak być, pierwsze roszady już raczej miałyby miejsce.
impuls pisze: ↑10 kwie 2021, 18:43
Zatem MPK skoro rozbudowuje Zajezdnie planuje zwiększyć ilostan pociągów. Jeśli chodzi o ilość pociągów, od wielu lat Zajezdnie posiadały mniej więcej po równo lub z niewielką przewagą Podgórza. np. Podgórze 150 pociągów, Huta 148 poc. Przed dostawą Lajkoników w Hucie ilość spadła do 144. Obecnie Podgórze nadal ma 150 pociągów, a Huta 152. Czyli obecna dostawa już zwiększyła ilostan taboru o kilka pociągów ale tylko w Hucie.
W związku z tym wszystkim co piszesz ciekawi mnie gdzie trafią STL2 (w Podgórzu zbyt wiele miejsca raczej dla nich nie będzie). Z pewnością również zostaną rozdzielone pomiędzy obie zajezdnie, jednak pytanie o to jakie będą wówczas proporcje tego rozdziału.