Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Zakładam nowy temat Według opublikowanego właśnie zestawienia taboru przez Pana M. Wojtaszka odstawione do kasacji są:
RW112+RB512
HW105+HB505
HW107+HB507
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... a-podgorze
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... -nowa-huta
RW112+RB512
HW105+HB505
HW107+HB507
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... a-podgorze
http://psmkms.krakow.pl/index.php/cieka ... -nowa-huta
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kasacje pojazdów
A #RW114+HB514 przeszedł do Huty.
-
- Ekspert
- Posty: 1086
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Kasacje pojazdów
W sumie to nie zdziwiłbym się, gdyby docelowo wszystkie wiednie wylądowały w NH.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1431
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Kasacje pojazdów
A nie RB?
Chyba RB
Tylko co w zamian? Mają dostać tylko 15 Stadlerów według ostatnich doniesień, no chyba że zakładamy mniej brygad po epidemii to te kilka różnicy nie będzie stanowiło problemu.kot_feliks pisze: ↑23 maja 2020, 22:20 W sumie to nie zdziwiłbym się, gdyby docelowo wszystkie wiednie wylądowały w NH.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:47 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kasacje pojazdów
Tylko co wtedy z obsługą linii "10" i "22"? Zawsze te pojedyncze brygady były z Podgórza na tych liniach. A jakoś nie kwapią się puszczać niskaczy w tygodniu na "22" (bo "10" to wiadomo).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1431
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Kasacje pojazdów
Jeszcze są 105Na, które mogą je obsłużyć.
Próbowałem jakoś przydzielić te Lajkoniki (przy założeniu 15 PH, 35 PT) do linii, które obsługują poszczególne zajezdnie ale uznałem że nie ma to sensu - ostatnie tygodnie to ciągłe zmiany i ciężko przewidzieć jak to wszystko będzie wyglądać gdy zamówienie będzie zrealizowane w komplecie.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:52 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 1086
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Kasacje pojazdów
Przecież przydział brygad może się trochę zmienić, na "22" równie dobrze mogą wyjechać nowe wagony, "10" to jest w ogóle do zaorania w obecnej wersji (tzn. może prędzej, czy później dojdą jednak do wniosku, że w obecnej sytuacji utrzymywanie "2" nie ma sensu itp., itd.,).
A co w zamian? Ot choćby 2x105Na, które jeśli skasują część wagonów, to też pewnie "powinny" wylądować w jednym miejscu.
A co w zamian? Ot choćby 2x105Na, które jeśli skasują część wagonów, to też pewnie "powinny" wylądować w jednym miejscu.
Re: Kasacje pojazdów
Też się bawiłem w takie zestawienie. Trudno wyrokować jednak jak ostatecznie zostanie podzielony tabor między zajezdniami i czy nie będzie jakichś przenosin.pasazer_mobilisu pisze: ↑24 maja 2020, 7:41Próbowałem jakoś przydzielić te Lajkoniki (przy założeniu 15 PH, 35 PT) do linii, które obsługują poszczególne zajezdnie ale uznałem że nie ma to sensu - ostatnie tygodnie to ciągłe zmiany i ciężko przewidzieć jak to wszystko będzie wyglądać gdy zamówienie będzie zrealizowane w komplecie.
Chyba, że nadal będzie wymówka ze stanem torowiska na Ujastku (a jakoś NGT8 tam jeździły na "22"...)kot_feliks pisze: ↑24 maja 2020, 11:27Przecież przydział brygad może się trochę zmienić, na "22" równie dobrze mogą wyjechać nowe wagony,
Najwyższa pora, żeby obecna "2" przeszła do historii.kot_feliks pisze: ↑24 maja 2020, 11:27"10" to jest w ogóle do zaorania w obecnej wersji (tzn. może prędzej, czy później dojdą jednak do wniosku, że w obecnej sytuacji utrzymywanie "2" nie ma sensu itp., itd.,).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kasacje pojazdów
Linia 22 przez wiele lat była obsługiwana tylko przez Nową Hutę. Parę lat temu było znacznie więcej łączeń niż obecnie. I można na pierwszych dwóch kursach 10 i 22 z Łagiewnik i Borku puścić GT8N i po dojechaniu do Nowej Huty przechodziłyby na 21. I wieczorem tak samo z powrotem.
I wtedy obsługa w całości linii 10 i 22 przez wiedeńczyki. Zresztą linia 22 już tak funkcjonowała.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1431
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Kasacje pojazdów
Pomysł ciekawy i chyba bardziej realny niż przenosiny GT8N do PH.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:47 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kasacje pojazdów
Ruszają kasacje taboru tramwajowego
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... amwajowego
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... amwajowego
Ze spisu taboru publikowanego tutaj wynika, że ze stanu zdjęte zostały 2 składy E1+c3 w zajezdni Nowa Huta oraz 1 skład E1+c3 w zajezdni Podgórze. Najpewniej są to pociągi: HW105+HB505, HW107+HB507 i RW112+RB512.
Z zajezdni Podgórze do zajezdni Nowa Huta przeniesiony został skład 2x105Na - RZ207+RZ208. Dodatkowo, dokonano przełączenia wagonów w wybranych składach. Pojawiły się nowe pociągi 2x105Na: HZ252+HZ260, HZ258+HZ254 oraz E1+c3: RW111+RB537, RW134+RB554, RW137+RB511 i RW159+RB534
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Kasacje pojazdów
Zna ktoś może konkretniejsze plany kasacji Konstali/informacje o tym, które wagony już zostały skasowane (jeżeli oczywiście jakieś zostały).Łukasz pisze: ↑03 cze 2020, 21:06 Ruszają kasacje taboru tramwajowego
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... amwajowego
Ze spisu taboru publikowanego tutaj wynika, że ze stanu zdjęte zostały 2 składy E1+c3 w zajezdni Nowa Huta oraz 1 skład E1+c3 w zajezdni Podgórze. Najpewniej są to pociągi: HW105+HB505, HW107+HB507 i RW112+RB512.Z zajezdni Podgórze do zajezdni Nowa Huta przeniesiony został skład 2x105Na - RZ207+RZ208. Dodatkowo, dokonano przełączenia wagonów w wybranych składach. Pojawiły się nowe pociągi 2x105Na: HZ252+HZ260, HZ258+HZ254 oraz E1+c3: RW111+RB537, RW134+RB554, RW137+RB511 i RW159+RB534
Co do przepięcia wagonów to decyzja ciekawa, wolałbym jednak (jak myślę wielu forumowiczów) połączenie ich w sposób dający 3x105Na.
Osobiście szkoda mi trochę decyzji o przeniesieniu do Nowej Huty akurat składu RZ207+RZ208, przed COVID19 kilkukrotnie zdarzało mi się jechać nim na linii "13" i był to jeden z najprzyjemniejszych składów. Po takiej decyzji na "13" nie zawita już nigdy, oby teraz tylko dobrze służył pasażerom "1" i "9".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Kasacje pojazdów
Na stronie http://www.kmk.krakow.pl został zaktualizowany ilostan taboru. Skasowano już trochę wagonów.
Z Wiedni skasowano #HW105, #HW107 i #RW112 z przyczepami i odstawiono #RW108, #RW109, #RW110, #RW113 z przyczepami.
Z Konstali odstawiono #RZ204+RZ205, #RZ213+RZ212 oraz #RZ216+RZ217.
Z Wiedni skasowano #HW105, #HW107 i #RW112 z przyczepami i odstawiono #RW108, #RW109, #RW110, #RW113 z przyczepami.
Z Konstali odstawiono #RZ204+RZ205, #RZ213+RZ212 oraz #RZ216+RZ217.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Kasacje pojazdów
Jeden ze składów 105Na oficjalnie zezłomowany. Na stronie MPK wagonów tego typu już tylko 68 (34 składy). A Lajkoników w ruchu liniowym nadal nie widać :/
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Kasacje pojazdów
W kilku tematach i na różnych forach, można przeczytać o różnych przypuszczeniach, które wagony i w jakiej ilości zostaną zezłomowane po dostawie Lajkoników.
Chciałbym tylko przypomnieć, że składy 105Na miały zakończyć żywot już w roku 2013.
Wpierw obliczano, że produkcja 25 EU8N i dostawa 24 NGT8 pozwoli wycofać składy (po decyzji o zwiększeniu ilości EU8N do 40 sztuk tym bardziej).
Dostawy Krakowiaków wycofały co prawda trójskłady, ale część z nich zostało jako składy, a później maksymalizacja znowu zwiększyła ich wykorzystanie.
Chciałbym tylko przypomnieć, że składy 105Na miały zakończyć żywot już w roku 2013.
Wpierw obliczano, że produkcja 25 EU8N i dostawa 24 NGT8 pozwoli wycofać składy (po decyzji o zwiększeniu ilości EU8N do 40 sztuk tym bardziej).
Dostawy Krakowiaków wycofały co prawda trójskłady, ale część z nich zostało jako składy, a później maksymalizacja znowu zwiększyła ich wykorzystanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość