PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Ale jak Ty je wyprostujesz? Przecież ten wewnętrzny łuk to już jest prawie na styk. Weź pod, że tam są jeszcze zwrotnice.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Jeśłi te rudery w gruszce zostały usunięte to jest na to miejsce.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Nie ma na to miejsca. Wyjaśnię Ci dlaczego. Jak widzisz z lotu ptaka całe te łuki tworzą jak to nazwałeś "gruszkę" pośrodku. Tak to wygląda i tak wyglądać musi bo w 90 % tymi łukami jeżdżą tramwaje wyjeżdżające z Hal Napraw i Przeglądów by potem po umyciu zostać ustawione na tych wszystkich torach odstawczych do obsługi linii na następny dzień. Te tramwaje jeżdżą już po bardzo ostrych łukach (z góry wygląda to na łezkę) które się bardzo szybko zużywają i nie ma możliwości tych łuków jeszcze bardzie zaostrzyć (aby wyprostować pewien odcinek torów).
Uważam, że zostało to zrobione bardzo dobrze i z głową tylko, że i tak każdy zdaje sobie sprawę, że te słabe elementy torowiska (czyli łuki i zwrotnice) ulegną bardzo szybko wielkiej degradacji przy tak wielkim obciążeniu tramwajami każdego dnia.
Wiem co piszę bo miałem z tym do czynienia pracując w tej zajezdni. Torowisko wyglądało przez lata bardzo źle i pieniędzy na remonty zawsze brakowało i zapewne nadal brakuje. Były tylko doraźne proste naprawy (najczęściej napawania).
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Myślę, że projektanci na tych łukach zrobili maksimum. Uwzględnili różne potrzebne przeploty torowe. Proste linie można narysować i co dalej?
A w torowej gruszce wybudują trzy ślepe tory dla odstawiania wagonów i dwa dodatkowe tory drugiej części SO2. Będą też dwa stanowiska zadaszone dla dźwigu i unimoga.
A w torowej gruszce wybudują trzy ślepe tory dla odstawiania wagonów i dwa dodatkowe tory drugiej części SO2. Będą też dwa stanowiska zadaszone dla dźwigu i unimoga.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Hmm w sumie pasowałoby zobaczyć co oni zaprojektowali.
Projektant się zna na rzeczy, więc powinien zaprojektować dobrze, chociaż życie pokazuje, że projektant też alfą i omegę nie jest, co widzieliśmy przy okazji Obwodnicy Krakowa (węzeł, który został zaprojektowany przez projektanta i trzeba go przeprojektować, bo grupka internautów dostrzegła coś, czego kształcony projektant nie dostrzegł).
Po prostu ciekawi mnie, dlaczego nie można było zrobić więcej rzędów i dłuższych odcinków prostych.
Projektant się zna na rzeczy, więc powinien zaprojektować dobrze, chociaż życie pokazuje, że projektant też alfą i omegę nie jest, co widzieliśmy przy okazji Obwodnicy Krakowa (węzeł, który został zaprojektowany przez projektanta i trzeba go przeprojektować, bo grupka internautów dostrzegła coś, czego kształcony projektant nie dostrzegł).
Kawa nie wyklucza herbaty, przecież te proste linie chyba nie kolidują z tymi torami odstawczymi w gruszce..impuls pisze: ↑15 kwie 2024, 21:39 Myślę, że projektanci na tych łukach zrobili maksimum. Uwzględnili różne potrzebne przeploty torowe. Proste linie można narysować i co dalej?
A w torowej gruszce wybudują trzy ślepe tory dla odstawiania wagonów i dwa dodatkowe tory drugiej części SO2. Będą też dwa stanowiska zadaszone dla dźwigu i unimoga.
Po prostu ciekawi mnie, dlaczego nie można było zrobić więcej rzędów i dłuższych odcinków prostych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość