PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: impuls » 12 lip 2023, 21:41

Bombardier stworzył wspaniałe tramwaje zwłaszcza NGT6 w których wszystko super funkcjonuje. W NGT8 były problemy choćby hałasowanie wózka tocznego na rozjazdach, które poprawiono podczas napraw w TR. Doceniono Bombardiera na zachodzie i nazbierał liczne kontrakty, które do dzisiaj z wielkim opóźnieniem są realizowane przez Alstom. Na usprawiedliwienie była jakaś powódź w jednym z zakładów i to zaburzyło łańcuch zamówień. W Stadlerach gorsze jest hamowanie tzw. miękkie, motorniczy musi więcej namachać się zadajnikiem. Wolniej zamykają się drzwi. To wszystko sprawia, że są motorniczy, którzy mówią wprost wolą jeździć Pesą lub Bombardierem. Czują się pewniej i pomykają szybciej. MPK próbuje wymóc jeszcze poprawę tych systemów.

Justforfun
Znawca
Posty: 135
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Justforfun » 12 lip 2023, 21:56

impuls pisze: 12 lip 2023, 21:41 Bombardier stworzył wspaniałe tramwaje zwłaszcza NGT6 w których wszystko super funkcjonuje. W NGT8 były problemy choćby hałasowanie wózka tocznego na rozjazdach, które poprawiono podczas napraw w TR. Doceniono Bombardiera na zachodzie i nazbierał liczne kontrakty, które do dzisiaj z wielkim opóźnieniem są realizowane przez Alstom. Na usprawiedliwienie była jakaś powódź w jednym z zakładów i to zaburzyło łańcuch zamówień. W Stadlerach gorsze jest hamowanie tzw. miękkie, motorniczy musi więcej namachać się zadajnikiem. Wolniej zamykają się drzwi. To wszystko sprawia, że są motorniczy, którzy mówią wprost wolą jeździć Pesą lub Bombardierem. Czują się pewniej i pomykają szybciej. MPK próbuje wymóc jeszcze poprawę tych systemów.
I kiedyś motorniczy mówili mi, że lubią jeździć Pesami przez dobrą klimę wewnątrz. NGT8 też nieźle wypadało podobno na tej płaszczyźnie. Stadlery różnie. Jednak i tak uważam, że za 2 lata MPK ogarnie temat ze Stadlerami tak jak z NGT8.
Ex kierowca MPK, PW.

PKPfan
Miłośnik
Posty: 86
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: PKPfan » 13 lip 2023, 12:51

Poza tym Stadlery będą najliczniejszą serią w Krakowie, więc z czasem i efekt skali ułatwi utrzymanie

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: impuls » 08 sie 2023, 21:58

Przejeżdżałem w nocy koło Zajezdni i są jeszcze możliwości upchania kilku pociągów. Mogą jeszcze spokojnie przyjmować Stadlery II i stopniowo kasować E1+c3. Inaczej jest w Podgórzu. Tam już jest mega ciasno i nie wiem czy upchają jeszcze te dwa Stadlery II serii które mają dotrzeć.

kucyk
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: kucyk » 11 kwie 2024, 22:11

Jak przejeżdżałem dzisiaj w okolicach Zajezdni przy Ujastku - zauważyłem, że dzisiaj zniknął praktycznie w całości budynek SO2. :)

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kojak » 14 kwie 2024, 13:01

A jest gdzieś dostępny plan przebudowy tej zajezdni? Tam mnóstwo miejsca jest zmarnowane, weszłoby znacznie więcej składów na tym terenie niż obecnie.

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 218
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: mikolaj.boron » 14 kwie 2024, 16:34

Kojak pisze: 14 kwie 2024, 13:01 A jest gdzieś dostępny plan przebudowy tej zajezdni? Tam mnóstwo miejsca jest zmarnowane, weszłoby znacznie więcej składów na tym terenie niż obecnie.
Przebudowywany jest tylko budynek SO2, zajezdnia przecież nie tak dawno była gruntownie rozbudowywana.

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: impuls » 14 kwie 2024, 20:25

Kojak pisze: 14 kwie 2024, 13:01 A jest gdzieś dostępny plan przebudowy tej zajezdni? Tam mnóstwo miejsca jest zmarnowane, weszłoby znacznie więcej składów na tym terenie niż obecnie.
Cała Zajezdnia od nowa została przeprojektowana i zagospodarowana. W ostatnich latach wymieniono 95% torów i wszystkie rozjazdy. Zwiększono ilość torów odstawczych na tyle ile się dało. To nieprawda co piszesz. Już na obecnym terenie nie ma wolnych terenów do zagospodarowania. Poza torowiskami są drogi technologiczne dojazdowe i parkingi dla pracowników. MPK kilka lat temu chciała pozyskać teren przylegający bliżej kombinatu. może jak pozyska to wtedy. Ale obecnie eksploatuje 174 pociągi z których część brygad musi wyjeżdżać bardzo daleko. Zatem, lepiej aby myśleli o trzeciej Zajezdni na północnym zachodzie Krakowa niż ciągłej rozbudowie Huty. Trwa rozbudowa Hali SO2, która będzie mieć 4 tory i trzy odstawcze obok. I Etap rozbudowy Hali SO2 zakończył się może dwa- trzy lata temu. Wyburzono starą Halę trzytorową i wybudowano nową dwutorową. Obecnie wyburzają całe zaplecze SO2 i też wyburzyli garaże które się w tym rejonie mieściły. Ten rejon w środku zajezdni właśnie na nowo zostanie zagospodarowany. Ostatnim etapem będzie zadaszenie torów postojowych olbrzymiej wiązki torów. Są już wybudowane słupy konstrukcyjne, trzeba tylko ogłosić przetarg na zrobienie dachu i ścian bocznych. Układ torów znajdziesz w przetargach MPK rozbudowy torów odstawczych, budowy SO4, SO2, Bramy II. To dużo szukania ale jest.

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kojak » 14 kwie 2024, 22:16

Szukania na niecałą minutę:
https://www.youtube.com/watch?v=nBWrjrC3QxE
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... chemat.png
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/46466#photo

Chodzi mi o te budynki, które są blisko ogrodzenia od strony WOK S7, nie wiem co to jest, ale czy nie dało się tego przenieść w inne miejsce, aby te tory postojowe były dłuższe i bez takich zawijasów?

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: impuls » 14 kwie 2024, 23:14

Ale to wszystko co zamieściłeś jest nieaktualne. Na filmiku wiata dla zabytków w budowie, podobnie SO2 I etap w budowie. Teraz już są oba obiekty i tory. Ten narożny budynek 20 sekunda filmu to podstacja - nie do zmiany. Ok 45 sekundy jest rejon SO2 czyli wówczas w budowie SO2 I Etap ze starą częścią której już teraz praktycznie nie ma, obok dachy garażów też ich nie ma. Mapa torowisk jest zła stara nie ma torów do wiaty na zabytki. Inaczej jest przy II bramie są dodatkowe tory. Zdjęcia jeszcze starsze nie ma na nich nawet wiaty SO4.

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kojak » 15 kwie 2024, 10:45

impuls pisze: 14 kwie 2024, 23:14 Ale to wszystko co zamieściłeś jest nieaktualne. Na filmiku wiata dla zabytków w budowie, podobnie SO2 I etap w budowie. Teraz już są oba obiekty i tory. Ten narożny budynek 20 sekunda filmu to podstacja - nie do zmiany. Ok 45 sekundy jest rejon SO2 czyli wówczas w budowie SO2 I Etap ze starą częścią której już teraz praktycznie nie ma, obok dachy garażów też ich nie ma. Mapa torowisk jest zła stara nie ma torów do wiaty na zabytki. Inaczej jest przy II bramie są dodatkowe tory. Zdjęcia jeszcze starsze nie ma na nich nawet wiaty SO4.
Dzięki za wyjaśnienie, mnie tam nie było całe wieki, nie orientuję się.
W 40 sekundzie po lewej stronie przy ogrodzeniu są dwa budynki, których gdyby nie było, tory byłyby proste. Te budynki jeszcze istnieją?


Tu mamy też zdjęcia:
https://gazetakrakowska.pl/zajezdnia-no ... 1-18251927

impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: impuls » 15 kwie 2024, 15:00

Kojak pisze: 15 kwie 2024, 10:45 Dzięki za wyjaśnienie, mnie tam nie było całe wieki, nie orientuję się.
W 40 sekundzie po lewej stronie przy ogrodzeniu są dwa budynki, których gdyby nie było, tory byłyby proste. Te budynki jeszcze istnieją?


Tu mamy też zdjęcia:
https://gazetakrakowska.pl/zajezdnia-no ... 1-18251927
Tak te budyneczki techniczne były tylko projektant dodał tory za nimi bliżej ogrodzenia. Widocznie nie mógł tych budynków usunąć i przesunąć w inne miejsce. Są takie budynki konieczne na terenie Zajezdni jak Akumulatorownia która została rozbudowana czy Hala Szlifierni podtorowej którą zbudowano. A ostatnie zdjęcia już są bardziej aktualne, choć jak pisałem już wyburzono garaże i SO2 starą część (te obiekty w gruszce torowej).

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kojak » 15 kwie 2024, 17:26

Obrazek

Zaznaczyłem ten fragment, o którym mówię, że wg mnie jest tam sporo miejsca zmarnowane, gdyby te tory dało się wyprostować, bez takich łuków, to weszłoby więcej tramwajów. Po prostu te tory, które są obok hali wydłużyć aby i zrobić normalne skręty 90st a nie takie esy floresy.

Swoją drogą ciekawe co to za budyneczki, że nie dało się, lub nie opłacało się ich przesunąć.

A pytajnikami 1 i 2 zaznaczyłem inne obiekty, co to jest?

kucyk
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: kucyk » 15 kwie 2024, 17:37

Napiszę Ci krótko. Na tych łukach w czerwonym prostokącie również stoją nocą tramwaje. Już nie pamiętam co to za pozostałości budynkowe w tym czerwonym prostokącie zostały. Co do budynków ze znakami zapytania oznaczonych cyframi 1 i 2 to już ich od kilku dni nie ma. Zostały zburzone i związane to jest z toczącą się przebudową SO2. ;)

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kojak » 15 kwie 2024, 17:46

Czyli jak tych budynków z pytajnikami nie ma, to dałoby sie te łuki lekko wyprostować.a nie robić takich zawijasów, na prostym odcinku wcześniej można rozdzielić tor na 2. Te zawijasy kradną sporo miejsca.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości