PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: kucyk » 29 mar 2023, 21:55

Ponoć do zajezdni w hucie dotarła laweta za wagonem Konstal N3. Wagon był własnością TŚ Chorzów. Wagon w opłakanym stanie. Co z nim dalej? Zobaczymy.

Zdjęcia:
rok 2004 https://phototrans.pl/14,33855,0,Konstal_N3_115R.html
rok 2008 https://phototrans.pl/14,320619,0,Konstal_N3_115R.html
rok 2015 https://phototrans.pl/14,775405,0,Konstal_N3_115R.html

anty_wiedenczyk
Pasażer
Posty: 45
Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: anty_wiedenczyk » 06 kwie 2023, 22:17

anty_wiedenczyk pisze: 26 lut 2023, 20:43 Abstrahując, to na ten moment solówką w najgorszym stanie jest zdecydowanie HW173.
Nareszcie, stało się! Cytując dzisiejszy artykuł na psmkms.krakow.pl "Również z ruchu wycofany został wóz E1 numer HW173". Świetna wiadomość, gdyż ten tramwaj był w tragicznym stanie, ale to już historia!

Wydaje się, że na ten moment priorytetowo trzeba wysłać na złom #HW172 (niezmodernizowany), #HW122 (mocno przekrzywiony przód) i chyba #HW140 (nie mam zaufania, pomimo dokonanych napraw po zdarzeniu na al. Pokoju).

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Bayer2003 » 06 kwie 2023, 22:43

anty_wiedenczyk pisze: 06 kwie 2023, 22:17 Wydaje się, że na ten moment priorytetowo trzeba wysłać na złom #HW172 (niezmodernizowany), #HW122 (mocno przekrzywiony przód) i chyba #HW140 (nie mam zaufania, pomimo dokonanych napraw po zdarzeniu na al. Pokoju).
Pytanie czy pozostałe egzemplarze na pewno są w lepszym stanie? Moim zdaniem trzeba jak najszybciej wycofać wszystkie 35 sztuk (z obydwóch zajezdni) zanim komuś stanie się krzywda, jednak będzie to możliwe dopiero pod koniec dostaw STL2 :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: impuls » 07 kwie 2023, 23:22

Na temat kasacji zgadzam się z Wami w 100%. Niestety trochę 105-ek jest też w złej kondycji i pewnie kasacje pójdą na przemian z E1. Myślę tutaj o HZ246+HZ247 w którym dziury prześwitują na wylot. Wagon HZ264 jest przechylony do przodu, bo miał jakiś czas temu kolizję. Po niej ma wygiętą blachę z przodu. Jedzie jakby chciał zanurkować. Generalnie ufok z tym wagonem jest nieudany. HB536 to obraz nędzy i rozpaczy. Na razie kasują pociąg za nowy wagon Stadlera II wchodzący do ruchu. Ilość wagonów nawet ubywa, ale ilość miejsca dla pasażerów pozostaje podobna. Tak samo nie ubywa ilości pociągów i jest na tym samym poziomie.
Co dalej. Tutaj tylko można rozważać. Na pewno MPK i Miasto ma plany na zwiększenie ilości wozokilometrów tramwajowych związanych choćby z oddaniem Górki N. A co za tym idzie zwiększenie inwentarzu właśnie w Hucie. Bo tylko tutaj jest na to miejsce. Tylko czy w budżecie Miasta znajdą się na to pieniądze? Jeśli środków zabraknie i Górkę N otworzą "Janosikowo" to wtedy nie będzie konieczności zwiększania inwentarzu. Kasacji może być więcej i dalej ząb za ząb czyli pociąg za pociąg.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Bayer2003 » 08 kwie 2023, 9:58

impuls pisze: 07 kwie 2023, 23:22 Niestety trochę 105-ek jest też w złej kondycji i pewnie kasacje pójdą na przemian z E1. Myślę tutaj o HZ246+HZ247 w którym dziury prześwitują na wylot. Wagon HZ264 jest przechylony do przodu, bo miał jakiś czas temu kolizję. Po niej ma wygiętą blachę z przodu. Jedzie jakby chciał zanurkować. Generalnie ufok z tym wagonem jest nieudany.
Słyszałem, że w ostatnich dniach HZ246 został odmalowany, więc być może chcą trochę przedłużyć jego żywot. HZ264 faktycznie nie nadaje się na linię "52", jednak na chociażby "49" sprawdziłby się o wiele lepiej od wiedeńskiego truchła pomimo wad.
impuls pisze: 07 kwie 2023, 23:22 Na razie kasują pociąg za nowy wagon Stadlera II wchodzący do ruchu. Ilość wagonów nawet ubywa, ale ilość miejsca dla pasażerów pozostaje podobna. Tak samo nie ubywa ilości pociągów i jest na tym samym poziomie.
Co dalej. Tutaj tylko można rozważać. Na pewno MPK i Miasto ma plany na zwiększenie ilości wozokilometrów tramwajowych związanych choćby z oddaniem Górki N. A co za tym idzie zwiększenie inwentarzu właśnie w Hucie. Bo tylko tutaj jest na to miejsce. Tylko czy w budżecie Miasta znajdą się na to pieniądze? Jeśli środków zabraknie i Górkę N otworzą "Janosikowo" to wtedy nie będzie konieczności zwiększania inwentarzu. Kasacji może być więcej i dalej ząb za ząb czyli pociąg za pociąg.
Jeżeli będą kasacje ząb za ząb, a oszczędzone zostaną Konstale, wiedniozłom powinien zostać wybity do zera (dostarczonych ma zostać jeszcze 41 STL2, debiutować 45, tramwajów E1 pozostało 35), czego wszystkim pasażerom życzę. Przedłużenie "18" i "50" to dokładnie 10 brygad, więc wszystko by się zgadzało (warto wspomnieć, że STL2 zapewne będą miały lepsze wykorzystanie od wiedeńskiego truchła). Co do pieniędzy - prawdopodobnie na północy z okazji otwarcia tramwaju będzie rzeź autobusów i stąd pieniądze na przedłużenie dwóch linii się znajdą (chociaż o "17"/"19"/"44"/jakiejkolwiek innej trzeciej linii zapewne będzie można zapomnieć).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kaszmir » 08 kwie 2023, 10:03

Bayer2003 pisze: 08 kwie 2023, 9:58Co do pieniędzy - prawdopodobnie na północy z okazji otwarcia tramwaju będzie rzeź autobusów i stąd pieniądze na przedłużenie dwóch linii się znajdą (chociaż o "17"/"19"/"44"/jakiejkolwiek innej trzeciej linii zapewne będzie można zapomnieć).
Kurs tramwaju kosztuje obecne 2,3 tego co kurs autobusu. Na wstępie zapowiedziano 20 kursów / h do Górki Narodowej ("18", "50"). Nie pokasują 46 kursów autobusów, nie ma tyle kandydatów nawet. Otwarcie trasy będzie wymagało sporych nakładów.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: kucyk » 08 kwie 2023, 14:56

Nie musimy się z tym problemem martwić. W Krakowie zawsze sobie radzą z takimi czy większymi wyzwaniami. Zapomnieliście o polityce "Robin Hooda"? :D

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: impuls » 08 kwie 2023, 17:20

W Podgórzu te 10 Stadlerów II, które mają przybyć, zastąpią pewnie 9 składów wiedni i może dwie najgorsze 105-ki. W Hucie do wprowadzenia jeszcze 35 wagonów. Może zastąpią składy wiedni, reszta musi pójść na zwiększenie w inwentarzu. Ważne, aby jak najszybciej zaczęli zastępować całodniowe 20 godzinne brygady na "22". Mam nadzieję, że powrócą, gdy się zrobi ciepło do weekendów bez szrotu.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kowalik » 19 cze 2023, 19:37

Pytałem w dyskusji o tramwajach, jednak został ten temat przemilczany. Zważywszy na zbliżające się Igrzyska Europejskie, uda się wyeliminować białe kropelki na szybach pojazdów mytych w tej zajezdni? Bo przyznam szczerze, że słabo to wygląda, a pamiętam, że temat był kiedyś poruszany w lokalnych mediach.

Michajlo
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:34

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Michajlo » 19 cze 2023, 21:00

Kowalik pisze:Pytałem w dyskusji o tramwajach, jednak został ten temat przemilczany. Zważywszy na zbliżające się Igrzyska Europejskie, uda się wyeliminować białe kropelki na szybach pojazdów mytych w tej zajezdni? Bo przyznam szczerze, że słabo to wygląda, a pamiętam, że temat był kiedyś poruszany w lokalnych mediach.
Jeżeli chodzi o usunięcie białych kropek to musieliby zaraz po umyciu dokładnie wysuszyć pojazd, wtedy efekt kropek by znikł.

Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka


impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: impuls » 28 cze 2023, 19:25

Przygotowane są już N-i do obsługi linii "23". Oba składy 20+511+573 i 607+502+436 dostały tablice malowane nie wypalane. Czcionka duża, ale z małym pogrubieniem. Szkoda, że do tego szczegółu nie przywiązuje się wagi, aby tablice wyglądały jak dawniej bywało.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: impuls » 11 lip 2023, 21:36

Na takie upały dla pasażerów i motorniczych wprowadzenie w dni upalne wyłącznie taboru niskopodłogowego z klimatyzacją jest zbawienne. Ale dla pozostałych wagonów, które pozostają na terenie Zajezdni to niebezpieczne prażenie się w słońcu bez przewiewu, gwóźdź do trumny. Niestety nie wybudowano wiaty, która ochroniłaby wagony od nadmiaru ciepła nad częścią postojową. Widziałem dzisiaj, że dwóch pracowników cały czas, przetacza wokół zajezdni stojące E1+c3 i składy 105-ek. Widać już pierwsze efekty stania. Skład HW147+HB547 ma dach do remontu. Farba się złuszczyła od słońca. Zbyt długie stanie w takich temperaturach może przyczynić się do innych niekorzystnych zjawisk. Wysychają smary w częściach ruchomych, może dojść do odkształceń. Wagony są pozamykane i wewnątrz panuje wysoka temperatura. Stanie w jednym miejscu przy wysokich temperaturach może doprowadzić do odkształcenia się obręczy przy stuku z szyną. Istnieje nawet zagrożenie pożarowe, takie jak miało miejsce w Szczecinie w Nowym Porcie.

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kolec » 11 lip 2023, 22:27

Czyli wagony jednak nie mogą stać bezczynnie.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Bayer2003 » 11 lip 2023, 22:38

impuls pisze: 11 lip 2023, 21:36 Na takie upały dla pasażerów i motorniczych wprowadzenie w dni upalne wyłącznie taboru niskopodłogowego z klimatyzacją jest zbawienne. Ale dla pozostałych wagonów, które pozostają na terenie Zajezdni to niebezpieczne prażenie się w słońcu bez przewiewu, gwóźdź do trumny. Niestety nie wybudowano wiaty, która ochroniłaby wagony od nadmiaru ciepła nad częścią postojową. Widziałem dzisiaj, że dwóch pracowników cały czas, przetacza wokół zajezdni stojące E1+c3 i składy 105-ek. Widać już pierwsze efekty stania. Skład HW147+HB547 ma dach do remontu. Farba się złuszczyła od słońca.
Pytanie czy na pewno tabor ten kiedykolwiek pojawi się jeszcze na krakowskich torowiskach? W obydwóch zajezdniach wiedeńskich tramwajów pozostało teoretycznie 28, a debiutować ma jeszcze 30 STL2, Tina oraz kolejne GT8N. Oczywiście we wrześniu na pewno wiedeński złom pojawi się przynajmniej na części brygad "16" i "22", jednak najgorsze egzemplarze będą mogły zostać bez obaw skasowane. Stanem E1 nie należy się już przejmować i tutaj decyzja MPK jest w pełni zrozumiała. Gorzej jeżeli chodzi o Konstale.
impuls pisze: 11 lip 2023, 21:36 Zbyt długie stanie w takich temperaturach może przyczynić się do innych niekorzystnych zjawisk. Wysychają smary w częściach ruchomych, może dojść do odkształceń. Wagony są pozamykane i wewnątrz panuje wysoka temperatura. Stanie w jednym miejscu przy wysokich temperaturach może doprowadzić do odkształcenia się obręczy przy stuku z szyną.
O ile w przypadku tramwajów wiedeńskich nie należy się tym przejmować, o tyle kwadratowe koła w 105Na raczej nie będą dla pasażerów zbyt pozytywnym doświadczeniem. Na szczytówkach "13" oraz "44" nikt nie powinien na to narzekać, jednak "52" jest na tyle długą linią, że pasażer jadący niemal całą trasę może poczuć się bardzo niekomfortowo w trzęsącym się z takiego powodu tramwaju. Mam nadzieję, że MPK chociaż wyszlifuje obręcze w ufokach przed wrześniem jeżeli teraz się one odkształcają.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kaszmir » 12 lip 2023, 10:50

Kolec pisze: 11 lip 2023, 22:27Czyli wagony jednak nie mogą stać bezczynnie.
Stać dłużej pewnie nie powinny. Na 2-3 dni weekendu jednak mogłyby zostać, tak by wyjeżdżało wtedy 100% niskiego taboru, nawet w roku szkolnym. Nie bylibyśmy wszak pierwszym takim miastem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości