PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Ponoć do zajezdni w hucie dotarła laweta za wagonem Konstal N3. Wagon był własnością TŚ Chorzów. Wagon w opłakanym stanie. Co z nim dalej? Zobaczymy.
Zdjęcia:
rok 2004 https://phototrans.pl/14,33855,0,Konstal_N3_115R.html
rok 2008 https://phototrans.pl/14,320619,0,Konstal_N3_115R.html
rok 2015 https://phototrans.pl/14,775405,0,Konstal_N3_115R.html
Zdjęcia:
rok 2004 https://phototrans.pl/14,33855,0,Konstal_N3_115R.html
rok 2008 https://phototrans.pl/14,320619,0,Konstal_N3_115R.html
rok 2015 https://phototrans.pl/14,775405,0,Konstal_N3_115R.html
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Nareszcie, stało się! Cytując dzisiejszy artykuł na psmkms.krakow.pl "Również z ruchu wycofany został wóz E1 numer HW173". Świetna wiadomość, gdyż ten tramwaj był w tragicznym stanie, ale to już historia!anty_wiedenczyk pisze: ↑26 lut 2023, 20:43 Abstrahując, to na ten moment solówką w najgorszym stanie jest zdecydowanie HW173.
Wydaje się, że na ten moment priorytetowo trzeba wysłać na złom #HW172 (niezmodernizowany), #HW122 (mocno przekrzywiony przód) i chyba #HW140 (nie mam zaufania, pomimo dokonanych napraw po zdarzeniu na al. Pokoju).
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Pytanie czy pozostałe egzemplarze na pewno są w lepszym stanie? Moim zdaniem trzeba jak najszybciej wycofać wszystkie 35 sztuk (z obydwóch zajezdni) zanim komuś stanie się krzywda, jednak będzie to możliwe dopiero pod koniec dostaw STL2 .anty_wiedenczyk pisze: ↑06 kwie 2023, 22:17 Wydaje się, że na ten moment priorytetowo trzeba wysłać na złom #HW172 (niezmodernizowany), #HW122 (mocno przekrzywiony przód) i chyba #HW140 (nie mam zaufania, pomimo dokonanych napraw po zdarzeniu na al. Pokoju).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Na temat kasacji zgadzam się z Wami w 100%. Niestety trochę 105-ek jest też w złej kondycji i pewnie kasacje pójdą na przemian z E1. Myślę tutaj o HZ246+HZ247 w którym dziury prześwitują na wylot. Wagon HZ264 jest przechylony do przodu, bo miał jakiś czas temu kolizję. Po niej ma wygiętą blachę z przodu. Jedzie jakby chciał zanurkować. Generalnie ufok z tym wagonem jest nieudany. HB536 to obraz nędzy i rozpaczy. Na razie kasują pociąg za nowy wagon Stadlera II wchodzący do ruchu. Ilość wagonów nawet ubywa, ale ilość miejsca dla pasażerów pozostaje podobna. Tak samo nie ubywa ilości pociągów i jest na tym samym poziomie.
Co dalej. Tutaj tylko można rozważać. Na pewno MPK i Miasto ma plany na zwiększenie ilości wozokilometrów tramwajowych związanych choćby z oddaniem Górki N. A co za tym idzie zwiększenie inwentarzu właśnie w Hucie. Bo tylko tutaj jest na to miejsce. Tylko czy w budżecie Miasta znajdą się na to pieniądze? Jeśli środków zabraknie i Górkę N otworzą "Janosikowo" to wtedy nie będzie konieczności zwiększania inwentarzu. Kasacji może być więcej i dalej ząb za ząb czyli pociąg za pociąg.
Co dalej. Tutaj tylko można rozważać. Na pewno MPK i Miasto ma plany na zwiększenie ilości wozokilometrów tramwajowych związanych choćby z oddaniem Górki N. A co za tym idzie zwiększenie inwentarzu właśnie w Hucie. Bo tylko tutaj jest na to miejsce. Tylko czy w budżecie Miasta znajdą się na to pieniądze? Jeśli środków zabraknie i Górkę N otworzą "Janosikowo" to wtedy nie będzie konieczności zwiększania inwentarzu. Kasacji może być więcej i dalej ząb za ząb czyli pociąg za pociąg.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Słyszałem, że w ostatnich dniach HZ246 został odmalowany, więc być może chcą trochę przedłużyć jego żywot. HZ264 faktycznie nie nadaje się na linię "52", jednak na chociażby "49" sprawdziłby się o wiele lepiej od wiedeńskiego truchła pomimo wad.impuls pisze: ↑07 kwie 2023, 23:22 Niestety trochę 105-ek jest też w złej kondycji i pewnie kasacje pójdą na przemian z E1. Myślę tutaj o HZ246+HZ247 w którym dziury prześwitują na wylot. Wagon HZ264 jest przechylony do przodu, bo miał jakiś czas temu kolizję. Po niej ma wygiętą blachę z przodu. Jedzie jakby chciał zanurkować. Generalnie ufok z tym wagonem jest nieudany.
Jeżeli będą kasacje ząb za ząb, a oszczędzone zostaną Konstale, wiedniozłom powinien zostać wybity do zera (dostarczonych ma zostać jeszcze 41 STL2, debiutować 45, tramwajów E1 pozostało 35), czego wszystkim pasażerom życzę. Przedłużenie "18" i "50" to dokładnie 10 brygad, więc wszystko by się zgadzało (warto wspomnieć, że STL2 zapewne będą miały lepsze wykorzystanie od wiedeńskiego truchła). Co do pieniędzy - prawdopodobnie na północy z okazji otwarcia tramwaju będzie rzeź autobusów i stąd pieniądze na przedłużenie dwóch linii się znajdą (chociaż o "17"/"19"/"44"/jakiejkolwiek innej trzeciej linii zapewne będzie można zapomnieć).impuls pisze: ↑07 kwie 2023, 23:22 Na razie kasują pociąg za nowy wagon Stadlera II wchodzący do ruchu. Ilość wagonów nawet ubywa, ale ilość miejsca dla pasażerów pozostaje podobna. Tak samo nie ubywa ilości pociągów i jest na tym samym poziomie.
Co dalej. Tutaj tylko można rozważać. Na pewno MPK i Miasto ma plany na zwiększenie ilości wozokilometrów tramwajowych związanych choćby z oddaniem Górki N. A co za tym idzie zwiększenie inwentarzu właśnie w Hucie. Bo tylko tutaj jest na to miejsce. Tylko czy w budżecie Miasta znajdą się na to pieniądze? Jeśli środków zabraknie i Górkę N otworzą "Janosikowo" to wtedy nie będzie konieczności zwiększania inwentarzu. Kasacji może być więcej i dalej ząb za ząb czyli pociąg za pociąg.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Kurs tramwaju kosztuje obecne 2,3 tego co kurs autobusu. Na wstępie zapowiedziano 20 kursów / h do Górki Narodowej ("18", "50"). Nie pokasują 46 kursów autobusów, nie ma tyle kandydatów nawet. Otwarcie trasy będzie wymagało sporych nakładów.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Nie musimy się z tym problemem martwić. W Krakowie zawsze sobie radzą z takimi czy większymi wyzwaniami. Zapomnieliście o polityce "Robin Hooda"?
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
W Podgórzu te 10 Stadlerów II, które mają przybyć, zastąpią pewnie 9 składów wiedni i może dwie najgorsze 105-ki. W Hucie do wprowadzenia jeszcze 35 wagonów. Może zastąpią składy wiedni, reszta musi pójść na zwiększenie w inwentarzu. Ważne, aby jak najszybciej zaczęli zastępować całodniowe 20 godzinne brygady na "22". Mam nadzieję, że powrócą, gdy się zrobi ciepło do weekendów bez szrotu.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Pytałem w dyskusji o tramwajach, jednak został ten temat przemilczany. Zważywszy na zbliżające się Igrzyska Europejskie, uda się wyeliminować białe kropelki na szybach pojazdów mytych w tej zajezdni? Bo przyznam szczerze, że słabo to wygląda, a pamiętam, że temat był kiedyś poruszany w lokalnych mediach.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Jeżeli chodzi o usunięcie białych kropek to musieliby zaraz po umyciu dokładnie wysuszyć pojazd, wtedy efekt kropek by znikł.Kowalik pisze:Pytałem w dyskusji o tramwajach, jednak został ten temat przemilczany. Zważywszy na zbliżające się Igrzyska Europejskie, uda się wyeliminować białe kropelki na szybach pojazdów mytych w tej zajezdni? Bo przyznam szczerze, że słabo to wygląda, a pamiętam, że temat był kiedyś poruszany w lokalnych mediach.
Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Przygotowane są już N-i do obsługi linii "23". Oba składy 20+511+573 i 607+502+436 dostały tablice malowane nie wypalane. Czcionka duża, ale z małym pogrubieniem. Szkoda, że do tego szczegółu nie przywiązuje się wagi, aby tablice wyglądały jak dawniej bywało.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Na takie upały dla pasażerów i motorniczych wprowadzenie w dni upalne wyłącznie taboru niskopodłogowego z klimatyzacją jest zbawienne. Ale dla pozostałych wagonów, które pozostają na terenie Zajezdni to niebezpieczne prażenie się w słońcu bez przewiewu, gwóźdź do trumny. Niestety nie wybudowano wiaty, która ochroniłaby wagony od nadmiaru ciepła nad częścią postojową. Widziałem dzisiaj, że dwóch pracowników cały czas, przetacza wokół zajezdni stojące E1+c3 i składy 105-ek. Widać już pierwsze efekty stania. Skład HW147+HB547 ma dach do remontu. Farba się złuszczyła od słońca. Zbyt długie stanie w takich temperaturach może przyczynić się do innych niekorzystnych zjawisk. Wysychają smary w częściach ruchomych, może dojść do odkształceń. Wagony są pozamykane i wewnątrz panuje wysoka temperatura. Stanie w jednym miejscu przy wysokich temperaturach może doprowadzić do odkształcenia się obręczy przy stuku z szyną. Istnieje nawet zagrożenie pożarowe, takie jak miało miejsce w Szczecinie w Nowym Porcie.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Czyli wagony jednak nie mogą stać bezczynnie.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Pytanie czy na pewno tabor ten kiedykolwiek pojawi się jeszcze na krakowskich torowiskach? W obydwóch zajezdniach wiedeńskich tramwajów pozostało teoretycznie 28, a debiutować ma jeszcze 30 STL2, Tina oraz kolejne GT8N. Oczywiście we wrześniu na pewno wiedeński złom pojawi się przynajmniej na części brygad "16" i "22", jednak najgorsze egzemplarze będą mogły zostać bez obaw skasowane. Stanem E1 nie należy się już przejmować i tutaj decyzja MPK jest w pełni zrozumiała. Gorzej jeżeli chodzi o Konstale.impuls pisze: ↑11 lip 2023, 21:36 Na takie upały dla pasażerów i motorniczych wprowadzenie w dni upalne wyłącznie taboru niskopodłogowego z klimatyzacją jest zbawienne. Ale dla pozostałych wagonów, które pozostają na terenie Zajezdni to niebezpieczne prażenie się w słońcu bez przewiewu, gwóźdź do trumny. Niestety nie wybudowano wiaty, która ochroniłaby wagony od nadmiaru ciepła nad częścią postojową. Widziałem dzisiaj, że dwóch pracowników cały czas, przetacza wokół zajezdni stojące E1+c3 i składy 105-ek. Widać już pierwsze efekty stania. Skład HW147+HB547 ma dach do remontu. Farba się złuszczyła od słońca.
O ile w przypadku tramwajów wiedeńskich nie należy się tym przejmować, o tyle kwadratowe koła w 105Na raczej nie będą dla pasażerów zbyt pozytywnym doświadczeniem. Na szczytówkach "13" oraz "44" nikt nie powinien na to narzekać, jednak "52" jest na tyle długą linią, że pasażer jadący niemal całą trasę może poczuć się bardzo niekomfortowo w trzęsącym się z takiego powodu tramwaju. Mam nadzieję, że MPK chociaż wyszlifuje obręcze w ufokach przed wrześniem jeżeli teraz się one odkształcają.impuls pisze: ↑11 lip 2023, 21:36 Zbyt długie stanie w takich temperaturach może przyczynić się do innych niekorzystnych zjawisk. Wysychają smary w częściach ruchomych, może dojść do odkształceń. Wagony są pozamykane i wewnątrz panuje wysoka temperatura. Stanie w jednym miejscu przy wysokich temperaturach może doprowadzić do odkształcenia się obręczy przy stuku z szyną.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
Stać dłużej pewnie nie powinny. Na 2-3 dni weekendu jednak mogłyby zostać, tak by wyjeżdżało wtedy 100% niskiego taboru, nawet w roku szkolnym. Nie bylibyśmy wszak pierwszym takim miastem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości