Działalność ZTP

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Działalność ZTP

Post autor: pjetrek » 25 maja 2023, 19:20

Łukasz Franek w TVP Kraków, m.in. o wstępnej organizacji ruchu podczas remontu ul. Kościuszki i mostu Dębnickiego oraz o buspasie na Kamieńskiego. Jest też próba zagajenia o kwestii informowania mieszkańców przez ZTP, ale temat trochę przeszedł bokiem...

https://krakow.tvp.pl/70093650/25052023

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Działalność ZTP

Post autor: ant_sm » 26 maja 2023, 19:23

Na BIP ZTP pojawił się ponownie nabór do Działu Organizacji Transportu. Poprzedni pozostał bez rozstrzygnięcia, a zgłosiło się zaledwie dwóch kandydatów. Biorąc pod uwagę ile osób na forum tak zaciekle krytykuje wszelkie zmiany to aż dziwne, że tak mało kandydatów do tej pracy było :twisted:

https://www.bip.krakow.pl/?bip_id=616&s ... b&ACT=info

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Działalność ZTP

Post autor: mkm3 » 26 maja 2023, 19:35

Większość z nas nie studiowała transportu :D I nie wiem jak uważacie, ale często wychodzi, że osoba po transporcie z wielką wiedzą i tak podejmuje decyzję, którą pasażerowie są w stanie skorygować bez modeli matematycznych i baz w excelu.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Działalność ZTP

Post autor: ant_sm » 26 maja 2023, 21:23

mkm3 pisze: 26 maja 2023, 19:35 Większość z nas nie studiowała transportu :D
W zakresie wykształcenia nie ma wymogu studiów kierunkowych z transportu, jest zapis, że są preferowane studia techniczne i tyle. Dlatego nie ma tu znaczenia czy ktoś studiował transport czy nie.
mkm3 pisze: 26 maja 2023, 19:35I nie wiem jak uważacie, ale często wychodzi, że osoba po transporcie z wielką wiedzą i tak podejmuje decyzję, którą pasażerowie są w stanie skorygować bez modeli matematycznych i baz w excelu.
Moje obecne doświadczenie życiowe i zawodowe wskazuje raczej, że łatwo jest podejmować decyzje nie mając pełnej wiedzy oraz nie ponosząc konsekwencji swoich decyzji. Z poziomu forum łatwo jest dyskutować i tworzyć pomysły, natomiast w praktyce decyzje są podejmowane w oparciu o wiele aspektów nawet będących ze sobą w sprzeczności, o których mieszkańcy i miłośnicy po prostu nie wiedzą. I oczywiście jak zawsze podkreślam nie mam zamiaru nikogo bronić, bo ZTP podejmuje również głupie decyzje, tak po prostu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Działalność ZTP

Post autor: Kaszmir » 05 cze 2023, 10:52

ant_sm pisze: 26 maja 2023, 21:23Moje obecne doświadczenie życiowe i zawodowe wskazuje raczej, że łatwo jest podejmować decyzje nie mając pełnej wiedzy oraz nie ponosząc konsekwencji swoich decyzji. Z poziomu forum łatwo jest dyskutować i tworzyć pomysły, natomiast w praktyce decyzje są podejmowane w oparciu o wiele aspektów nawet będących ze sobą w sprzeczności, o których mieszkańcy i miłośnicy po prostu nie wiedzą. I oczywiście jak zawsze podkreślam nie mam zamiaru nikogo bronić, bo ZTP podejmuje również głupie decyzje, tak po prostu.
Wg mnie ZTP ma teraz słabszy okres. Były czasy gdzie śmiało chwaliliśmy sporo, a może i większość ich decyzji, np. lata 2016-2018 (wcześniej ZIKiT, potem ZTP). I nie chodzi tylko o to, że były wtedy dodatkowe pieniądze na km bo chwaliliśmy i wiele zmian które zamykały się na zero, np. zamianę "504" w krótsze ale częstsze "104", czy odwrotnie wydłużenie "12" do Huty kosztem kursów poza szczytem.

Obecnie jednak mam wrażenie, że ZTP się trochę gubi. Wiele pomysłów jest dziwnych i niezrozumiałych, wręcz przeczących ideom które promowano. Przykłady z ostatnich miesięcy - pomysł by autobusu do Toń nie dało się złapać z jednego miejsca (bo "154" zacznie z DG i ominie KG, a "120" i aglo pojadą tylko z KG), jest nie do wybronienia. Mały Płaszów ma dwie linie w stronę Wielickiej, lecz żadnej w pełnym wymiarze godzin więc w weekendy jest problem z powrotem z Podgórza czy Kazimierza. Dobieranie częstotliwości tak, że linii jadących tym samym ciągiem nie da się skoordynować też jest dla mnie błędem (przykłady: "196" ze "106/136", "144" ze "194", "503" ze "169/469" itd.).

Wróciliśmy też do problemu sprzed kilkunastu lat, gdzie dobre czy słuszne idee wykonuje się tak, że efekt jest odwrotny do zamierzonego. Rozcinanie linii miało przynieść więcej pasażerów (dzięki większej punktualności). Tymczasem nieraz wskutek rozcięcia po prostu zabrano ludziom autobus bez rekompensaty ("184") albo pocięto go do nieakceptowalnej częstotliwości ("133"). Dalej, ten sam ZTP który zebrał słuszne brawo za uruchomienie linii agloX do centrum miasta, teraz wymyślił że pozostałe linie aglo będzie na siłę wyrzucał. "244" skrócono za bardzo, przy okazji niszcząc też mocne połączenie "204+244". Z kolei "208", które wg mnie było kandydatem na kolejny agloX, w ogóle zlikwidowano. Zresztą temat połączeń do lotniska i odcięcia pracowników od dojazdu do pracy był poruszany wielokrotnie. W tym temacie trzeba też wspomnieć znów o tendencji to zabierania jednym, by dać drugim. W 2022 problemy kadrowe wykorzystano jako pretekst, by realnie zabrać kursy z Huty czy Mydlnik do innych rejonów ("196", "425").

Zresztą nie jest tak, że ZTP jest jednorodne w opiniach. Wręcz przeciwnie, tam często jedna połowa sama ubolewa nad tym, co robi druga.

Z prywatnego podwórka: swojego czasu, jakoś dwa lata temu, przygotowałem urzędnikom korektę rozkładu "124/424" tak, by poza szczytem nie jeździły stanie z "502" tylko był takt 9+6. Masa wyliczeń, porządnie to dopracowałem, wiele rzeczy tam się poprawiało przy okazji (lepszy takt chyba też ze "184", z "2", więcej czasu na ładowanie się "124/424" na os. Podwawelskim). Urzędnikom się pomysł spodobał, wprowadzili go. Na wakacje były zmiany, a po wakacjach... korekta znikła i dano z powrotem stary rozkład. I cała praca do kosza.

W mojej opinii coś niedobrego stało się z ZTP w ostatnim czasie. I wg mnie nie chodzi o problemy z budżetem, a o to jak się dysponuje tym, co jest. Tęsknię za jednostką z lat 2016-2018. Większość pomysłów trzymała się kupy, zmiany często były konsultowane z pasażerami i wychodziło to na plus, a polityka transportowa wydawała się być bardziej spójna. Oby to wróciło bo sam uważam, że jest tam obecnie bardzo dużo sensownych osób.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Działalność ZTP

Post autor: Kaszmir » 07 cze 2023, 11:11

Kontynuuję z Rozdziału taboru:
Bayer2003 pisze: 02 cze 2023, 15:57Przede wszystkim zwolniony powinien zostać Łukasz Franek, stojący na czele cięć ostatnich lat, a zarabiający kilkanaście procent brakującej kwoty do utworzenia "7".
To i tak będzie potrzebny nowy dyrektor, któremu tak samo trzeba zapłacić. Czyli oszczędność zero.
Bayer2003 pisze: 02 cze 2023, 15:57Myślę, że zmiana na tym stanowisku już pozwoliłaby rozmawiać o pewnych wzmocnieniach, jednak jeżeli to by nie wystarczyło, zwolnieni powinni zostać wszyscy zatrudnieni w ZTP od końca października 2020, ponieważ nie wnieśli oni do tej jednostki absolutnie nic pozytywnego dla pasażerów.
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie - które konkretne stanowiska wg Ciebie powinny zostać zlikwidowane? I kto konkretnie ma przejąć ich zadania?

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Działalność ZTP

Post autor: tomek_m » 07 cze 2023, 13:48

Kaszmir pisze: 07 cze 2023, 11:11 Kontynuuję z Rozdziału taboru:
To i tak będzie potrzebny nowy dyrektor, któremu tak samo trzeba zapłacić. Czyli oszczędność zero.
Ale być może na jego miejsce przyjdzie ktoś bardziej kompetentny. I nie mam tu na myśli "papierka"

wanek
Pasażer
Posty: 23
Rejestracja: 28 sie 2021, 19:57

Re: Działalność ZTP

Post autor: wanek » 07 cze 2023, 15:36

O gorszego trudno. Tu nawet nie trzeba nie wiadomo jakiego specjalisty, tylko człowieka wsluchujacego sie w potrzeby mieszkancow, dobrego zarzadcy, a nie zarozumialego goscia przekonanego o swojej nieomylnosci, utrudniajacego ludziom zycie jak sie da i podatnego na lobby "kolejowe" (vide transport na lotnisko).

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Działalność ZTP

Post autor: WDZ » 07 cze 2023, 15:59

Podstawowa specjalność dyrektora każdej miejskiej jednostki to umiejętności polityczne pozwalające na pozyskanie adekwatnego do potrzeb budżetu. Bez tego może do woli "wsłuchiwać się w potrzeby mieszkańców" - bez pieniędzy wiele nie zrobi. Od spraw merytorycznych powinien mieć kompetentnych podwładnych. Tylko... znajdźcie mi doświadczonego i kompetentnego inżyniera transportu który weźmie ciężką i niewdzięczną robotę za 6000 brutto (a te 6000 brutto to górne widełki w ostatnich ofertach pracy na stanowiska merytoryczne w ZTP). A skoro nie ma co się chciało to trzeba brać co jest. I zbierać frukta...

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Działalność ZTP

Post autor: kbieniu7 » 07 cze 2023, 17:59

wanek pisze: 07 cze 2023, 15:36 O gorszego trudno. Tu nawet nie trzeba nie wiadomo jakiego specjalisty, tylko człowieka wsluchujacego sie w potrzeby mieszkancow, dobrego zarzadcy, a nie zarozumialego goscia przekonanego o swojej nieomylnosci, utrudniajacego ludziom zycie jak sie da i podatnego na lobby "kolejowe" (vide transport na lotnisko).
"Gorszego" z czyjej perspektywy? Bo Franka mimo wszystko, za całość jego "kadencji" oceniam pozytywnie. Sporo zmian udało się przeforsować, które jeszcze 10 lat temu były marzeniem. Dopiero ostatnie lata to jakiś zastój, cofanie się i pokrętna komunikacja z mieszkańcami. I to należałoby zmienić, ale jak pisze WDZ...
WDZ pisze: 07 cze 2023, 15:59 Podstawowa specjalność dyrektora każdej miejskiej jednostki to umiejętności polityczne pozwalające na pozyskanie adekwatnego do potrzeb budżetu. Bez tego może do woli "wsłuchiwać się w potrzeby mieszkańców" - bez pieniędzy wiele nie zrobi. Od spraw merytorycznych powinien mieć kompetentnych podwładnych. Tylko... znajdźcie mi doświadczonego i kompetentnego inżyniera transportu który weźmie ciężką i niewdzięczną robotę za 6000 brutto (a te 6000 brutto to górne widełki w ostatnich ofertach pracy na stanowiska merytoryczne w ZTP). A skoro nie ma co się chciało to trzeba brać co jest. I zbierać frukta...
No właśnie...

wanek
Pasażer
Posty: 23
Rejestracja: 28 sie 2021, 19:57

Re: Działalność ZTP

Post autor: wanek » 07 cze 2023, 21:11

kbieniu7 pisze: 07 cze 2023, 17:59 "Gorszego" z czyjej perspektywy?
Zenona Nowaka.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Działalność ZTP

Post autor: mkm3 » 08 cze 2023, 14:20

Nie mam potwierdzenia, ale ponoć na spotkaniu "Porozmawiajmy o Krakowie" na Zwierzyńcu z mieszkańcami, padł argument, że na wydłużenie 192 do lotniska nie ma pieniędzy (a to może z 1 km!!!!). Może ktoś był i potwierdzi to? Bo jeśli to prawda to ciągłe robienie ludzi w balona, to ja nie chcę takiego dyrektora ZTP. Bo pieniądze są. Zabrane z Olszanicy i Woli z linii 252 na utworzenie linii 300. Najpierw powinno wrócić to co było, a potem uruchamiać nowe.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Działalność ZTP

Post autor: Adrian14 » 08 cze 2023, 15:30

mkm3 pisze: 08 cze 2023, 14:20 Nie mam potwierdzenia, ale ponoć na spotkaniu "Porozmawiajmy o Krakowie" na Zwierzyńcu z mieszkańcami, padł argument, że na wydłużenie 192 do lotniska nie ma pieniędzy (a to może z 1 km!!!!). Może ktoś był i potwierdzi to? Bo jeśli to prawda to ciągłe robienie ludzi w balona, to ja nie chcę takiego dyrektora ZTP. Bo pieniądze są. Zabrane z Olszanicy i Woli z linii 252 na utworzenie linii 300. Najpierw powinno wrócić to co było, a potem uruchamiać nowe.
A 300 nie ma przypadkiem dłużej trasy niż 252 przez Wolę Justowską?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Działalność ZTP

Post autor: Kaszmir » 08 cze 2023, 17:09

Na szybko mierząc, wychodzi mi że trasa "300" jest dłuższa o ok. 2 km od "252", w jedną stronę (14,7 vs 12,6 km)
"252": https://www.google.pl/maps/dir/Krak%C3% ... ?entry=ttu
"300": https://www.google.pl/maps/dir/Krak%C3% ... ?entry=ttu

Tylko znów - nikt nie zmuszał ZTP do stworzenia "300". To był ich własny pomysł, w ramach "oddzielania potoków miejskich od lotniskowych". W efekcie istniejące potoki miejskie zostawiono bez połączenia - pracownicy z Woli Justowskiej nie mają jak dojechać na lotnisko, za to "300" i tak służy do obsługi potoków miejskich, tyle że między Bielanami i Przegorzałami a r. Grunwaldzkim :D

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Działalność ZTP

Post autor: Adrian14 » 08 cze 2023, 19:56

Kaszmir pisze: 08 cze 2023, 17:09 Na szybko mierząc, wychodzi mi że trasa "300" jest dłuższa o ok. 2 km od "252", w jedną stronę (14,7 vs 12,6 km)
"252": https://www.google.pl/maps/dir/Krak%C3% ... ?entry=ttu
"300": https://www.google.pl/maps/dir/Krak%C3% ... ?entry=ttu

Tylko znów - nikt nie zmuszał ZTP do stworzenia "300". To był ich własny pomysł, w ramach "oddzielania potoków miejskich od lotniskowych". W efekcie istniejące potoki miejskie zostawiono bez połączenia - pracownicy z Woli Justowskiej nie mają jak dojechać na lotnisko, za to "300" i tak służy do obsługi potoków miejskich, tyle że między Bielanami i Przegorzałami a r. Grunwaldzkim :D
No czyli puszczając 300 również przez Wolę Justowską bez zatrzymywania, można wydłużyć 192 na Lotnisko przynajmniej kursami do Olszanica Bory.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości