Strona 9 z 10

Re: Działalność ZTP

: 25 lip 2023, 10:37
autor: Robert
Ja też ostatnio prosiłem o te przeprowadzone analizy i konsultacje z innymi jednostkami na które się powoływali w mojej sprawie - finalnie okazało się że żadnych dokumentów nie ma, z nikim oficjalnie się nie konsultowali a analiza była przeprowadzona na zasadzie opinii urzędnika zza biurka...

Re: Działalność ZTP

: 29 sie 2023, 16:57
autor: kucyk
Aby nie wyszło, że cały nasz ZTP i pochodne spółeczki są tylko "be" więc w taki oto sposób burwy muszą sobie trochę posmarować / nawazelinować. :lol:

Jaki to Kraków jest przyjazny mieszkańcom:

https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... wnosciami/

Re: Działalność ZTP

: 29 sie 2023, 17:43
autor: ant_sm
kucyk pisze: 29 sie 2023, 16:57 Aby nie wyszło, że cały nasz ZTP i pochodne spółeczki są tylko "be" więc w taki oto sposób burwy muszą sobie trochę posmarować / nawazelinować. :lol:

Jaki to Kraków jest przyjazny mieszkańcom:

https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... wnosciami/
Ja myślę, że to pokłosie niedawnej akcji Pana Jaśko, który narzekał że infrastruktura jest niedostosowana do osób z niepełnosprawnościami.

Re: Działalność ZTP

: 01 wrz 2023, 13:04
autor: edek3253
Zauważam ostatnio, że zaczęto chować logo i skrót ZTP na rzecz logo z napisem KMK. Np. są nowe mapki na stronie już z obrandowaniem KMK.

Re: Działalność ZTP

: 01 wrz 2023, 17:14
autor: tomta1
Zauważyłem też, że na nowych wyciągach z regulaminów przewozów oraz taryfy, które są w autobusach i tramwajach (najczęściej za kabiną prowadzącego) jest link do strony kmkrakow.pl. Myślałem, że po uruchomieniu nowej strony ztp.krakow.pl 2 czy 3 lata temu ZTP będzie chciało pozbyć się starych adresów (najpierw zaniechać używania, potem zapewne i usunąć przekierowanie). A tu proszę, nagle wrócili do tego adresu.

Czyżby szykował się powrót marketingowego brandu „KMK”?

Re: Działalność ZTP

: 01 wrz 2023, 19:11
autor: mkm3
Czyli mieszanie bigosu na nowo. Kolejne schematy malowania, kolejne oznakowania... ech..

Re: Działalność ZTP

: 01 wrz 2023, 19:20
autor: suchy
tomta1 pisze: 01 wrz 2023, 17:14 Zauważyłem też, że na nowych wyciągach z regulaminów przewozów oraz taryfy, które są w autobusach i tramwajach (najczęściej za kabiną prowadzącego) jest link do strony kmkrakow.pl. Myślałem, że po uruchomieniu nowej strony ztp.krakow.pl 2 czy 3 lata temu ZTP będzie chciało pozbyć się starych adresów (najpierw zaniechać używania, potem zapewne i usunąć przekierowanie). A tu proszę, nagle wrócili do tego adresu.

Czyżby szykował się powrót marketingowego brandu „KMK”?
Tylko, że jak wpiszesz kmkrakow.pl, to i tak przekierowuje na ztp.krakow.pl :lol: :lol:

Re: Działalność ZTP

: 16 lis 2023, 11:01
autor: ganov
Czy istnieje tutaj ktoś, kto - tak, jak ja - po dziś dzień nie może się pogodzić ze zmianą strony, na której publikowane są komunikaty ZTP? Osobiście uważam, że zmiana ta była absolutnie tragiczna, do tego stopnia, że w zasadzie kompletnie odechciewa mi się tam wchodzić i robię to tylko raz na jakiś czas (gdzie kiedyś było to częścią mojej codziennej rutyny podczas przeglądania Internetu).

Dla porównania:
- ostatni zachowany zapis starej strony z 25.07.2021: klik;
- aktualna strona: klik.

Mam wrażenie, że wszystko, co mogło pójść źle, poszło źle. Kiedyś komunikaty były wyświetlane od razu na stronie głównej kmkrakow.pl, a w resztę podsekcji strony można było łatwo wejść z menu po lewej (co widać na zrzucie strony podlinkowanym przeze mnie wyżej), obecnie wejście na kmkrakow.pl przekierowuje nas na stronę ogólną https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... ja-miejska, skąd dopiero trzeba przejść w podstronę "komunikaty". Ale to nie koniec - na stronie pierwotnej kliknięcie w nagłówek komunikatu po prostu rozwijało całą jego treść, gdy aktualnie jesteśmy wbrew naszej woli wciągani w zabawę w kotka i myszkę, dostając nieraz enigmatyczną wiadomość. Przykład: "Szanowni Pasażerowie, uprzejmie informujemy, że od dnia 6.11.2023 r. (poniedziałek), nastąpią zmiany w obsłudze wybranych przystanków oraz w funkcjonowaniu linii 189, według porządku określonego w komunikacie.". Co trzeba zrobić, by w końcu móc się wszystkiego dowiedzieć? Kliknąć kolejny raz, tym razem w "Czytaj więcej". Dopiero wtedy naszym oczom ukazuje się cała treść - po uruchomieniu kolejnej podstrony, indywidualnej dla każdego komunikatu.

Nie wspominając o tym, że same komunikaty oraz ich nagłówki (kolory, ikonki tramwajów/autobusów, podkreślenia) na starej stronie wydają się po prostu znacznie bardziej czytelne i przejrzyste. Przykro mi, że zrezygnowano z czegoś, co działało tak dobrze i w zamian powstało coś, gdzie doświadczenie użytkownika leży.

Przyznaję jednak, że piszę to z perspektywy osoby, która ze strony ZTP (dawniej ZIKiT) praktycznie do niczego innego nie używa i nigdy nie używała. Dopuszczam ewentualność, że całościowo zmiana przyniosła poprawę, bo na przykład inne sekcje były toporne kiedyś, a teraz już nie są i w związku z tym ciekaw jestem Waszych opinii.

Re: Działalność ZTP

: 16 lis 2023, 11:36
autor: mkm3
Też uważam, że najważniejszą informacją na tej stronie poza rozkładami jazdy są komunikaty. Moim zdaniem strzałka nie powinna rozwijać opisu, ale od razu przekierowywać do pełnej treści komunikatu.

Ponadto sekcję komunikaty dałbym wyżej niż aktualności na głównej stronie.

Re: Działalność ZTP

: 16 lis 2023, 11:42
autor: Kaszmir
Tak, komunikaty powinny być bardziej wyeksponowane.

Natomiast z perspektywy forum jest jedna zaleta - dawniej nie było linków do indywidualnych komunikatów. Jeśli wejdziecie w archiwalne tematy, znajdziecie jedynie linki do głównej strony. Teraz każdy komunikat ma własny adres i można go bezpośrednio linkować.

Re: Działalność ZTP

: 16 lis 2023, 12:19
autor: ganov
Kaszmir pisze: 16 lis 2023, 11:42 Tak, komunikaty powinny być bardziej wyeksponowane.

Natomiast z perspektywy forum jest jedna zaleta - dawniej nie było linków do indywidualnych komunikatów. Jeśli wejdziecie w archiwalne tematy, znajdziecie jedynie linki do głównej strony. Teraz każdy komunikat ma własny adres i można go bezpośrednio linkować.
Myślę, że dałoby się załatwić obie sprawy jednocześnie; wystarczyłoby, żeby do komunikatów były przypisywane id, a kliknięcie danego komunikatu rozwijałoby go w pełni (jak pierwotnie) i przewijałoby do niego stronę, co jednocześnie sprawiałoby, że w pasku adresu dodawałby się hashtag z id komunikatu (czyli tak, jak dzieje się choćby tutaj po opublikowaniu posta).

Re: Działalność ZTP

: 21 lis 2023, 22:57
autor: ant_sm
ganov pisze: 16 lis 2023, 11:01 Czy istnieje tutaj ktoś, kto - tak, jak ja - po dziś dzień nie może się pogodzić ze zmianą strony, na której publikowane są komunikaty ZTP? Osobiście uważam, że zmiana ta była absolutnie tragiczna, do tego stopnia, że w zasadzie kompletnie odechciewa mi się tam wchodzić i robię to tylko raz na jakiś czas (gdzie kiedyś było to częścią mojej codziennej rutyny podczas przeglądania Internetu).
Weź pod uwagę to, że kiedyś strona dotyczyła tylko komunikacji miejskiej, teraz strona ZTP dotyczy wszystkich działań jednostki dlatego trudno zachować strukturę i ekspozycję tylko części treści. Zgadzam się co do tego, że komunikaty powinny być wyeksponowane wyżej, aby już po otwarciu strony głównej był ślad bez konieczności zjeżdżania stroną w dół. Natomiast co do reszty w zakresie samej strony, to według mnie jest to zrobione sensownie i w moim odczuciu ta strona jest całkiem przyjemna jeśli chodzi o funkcjonalność i wrażenia graficzne. Biorąc pod uwagę, że ostatnio wrócili do sygnowania systemu jako KMK, czyli trochę tak jak ZTM w Warszawie ma WTP to może w przyszłości powrócą do odrębnej domeny tylko w zakresie KMK, a strona ZTP będzie zawierała tylko informacje z pozostałej działalności.

Re: Działalność ZTP

: 30 lis 2023, 18:01
autor: pjetrek
Wraz z uruchomieniem linii przyspieszonej aglomeracyjnej (tak zwane 200) przydałoby się, żeby schemat linii na stronie ZTP obejmował szersze okolice... Do tej pory LR0 było "poza planem", ale można to było przełknąć bo jest(była?) linią sezonową. Natomiast agloexpress (tzw. 200) będzie linią stałą.
A jeśli uda się powiększyć obszar planu "na północ" to może nie będzie już konieczności robienia okienek dla końcowych odcinków linii 222, 267 i 277 bo zmieszczą się na planie. Swoją drogą LR0 nawet na okienko nie zasłużyła.

Re: Działalność ZTP

: 30 lis 2023, 21:31
autor: miloszkasperczyk
pjetrek pisze: 30 lis 2023, 18:01 Wraz z uruchomieniem linii przyspieszonej aglomeracyjnej (tak zwane 200) przydałoby się, żeby schemat linii na stronie ZTP obejmował szersze okolice... Do tej pory LR0 było "poza planem", ale można to było przełknąć bo jest(była?) linią sezonową. Natomiast agloexpress (tzw. 200) będzie linią stałą.
A jeśli uda się powiększyć obszar planu "na północ" to może nie będzie już konieczności robienia okienek dla końcowych odcinków linii 222, 267 i 277 bo zmieszczą się na planie. Swoją drogą LR0 nawet na okienko nie zasłużyła.
Powoli zaczyna brakować miejsca na okienka w schemacie, także jak najbardziej zwiększenie mapki na północ by się przydało.

Re: Działalność ZTP

: 02 gru 2023, 21:05
autor: pjetrek
Patrząc na dzisiejszą sobotę po raz kolejny przychodzi mi taka refleksja na temat organizacji kmk i poziomu informowania pasażerów...
Miasto walczy ze śniegiem, pogoda nie ułatwia stąd kmk utyka tu i tam, czasem też się wykolejają. Niestety, takie rzeczy się zdarzają, tylko dlaczego informacje o tym płyną (tylko i wyłącznie) od przewoźnika?! Swoją drogą dziś wrzucili już chyba około 50 postów, za co im ogromne brawa!
Tymczasem z fanpejdżu Organizatora dowiedzieć się można o rowerowej Wypożyczalni, która dwa dni temu zawiesiła działalność aż do wiosny i o kolejnych argumentach za wyższością SCT nad smogiem... już nie mówię o stronie internetowej Organizatora, bo tam nawet nie ma stosownej zakładki na takie informacje, a z aktualności można się dowiedzieć, że ponad miesiąc temu wdrożono jakiś projekt zrównoważonego transportu...
Nie uważacie, że taka sytuacja jest co najmniej kuriozalna?
Zresztą MPK (co jest zrozumiałe) informuje tylko o utrudnieniach "swoich" linii, a nie wierzę, że 102 pod Obserwatorium nie miała żadnych kłopotów, albo 142 lub inne linie...
W przyszłym roku, kiedy udział prywatnego przewoźnika jeszcze wzrośnie problem może się nasilić...