obserwator pisze: ↑09 gru 2020, 14:25
Skoro linia "114" zostanie na stałe z f~15 to może linie "144" i "173" też powinniśmy przystosować do tego systemu? Wydaje mi się że ze względu na to że linia "194" ma już f~7,5, bardziej zasadne byłoby, aby linia "144" dostała f~15, a linia "173" f~7,5 lecz przyznam się że nie znam napełnień tych linii na południu miasta.
Szczerze, uważam, że pomysł ze zmianą częstotliwości linii alejowych z f~12 na f~7,5/15 mógłby być całkiem ciekawy, lecz w obecnej chwili byłby on średnio możliwy do zrealizowania. Porównując f~12 i f~7,5, są to 3 kursy na godzinę więcej, natomiast w przypadku wprowadzenia f~15 na danej linii, byłby to jeden kurs na godzinę mniej. Wychodzi z tego, że jeśli nie chcielibyśmy zwiększyć jakoś znacząco nakładów na komunikację, więcej linii musiałoby zostać zdegradowanych do f~15 niż wzmocnionych do f~7,5, co sprawiłoby że straciłyby głównie osiedla, które mają do dyspozycji jedną z tych linii zdegradowanych do f~15. Może w przyszłości, gdy Kraków będzie przeznaczał jeszcze więcej na komunikację miejską, takie coś będzie można wprowadzić.
Uważam też, że wprowadzanie na jednej linii f~7,5, na innej f~15, a na jeszcze innych f~12 nie jest dobre dla koordynacji tych linii. Nie mówię tutaj konkretnie o odcinku na Alejach Trzech Wieszczów, gdzie autobusy odjeżdżają na tyle często, że nie robi to różnicy, lecz o odcinkach, gdzie przydałaby się jako taka koordynacja. Przykładowo na Alei Kijowskiej, obecnie są dwa autobusy: "144" z f~12 i "194" z f~7,5; na Klonowica jest "174" z f~15 i "179" z f~12; na Armii Krajowej jest "114" z f~15 i "173" z f~12. Tych linii niestety nie da się skoordynować ze sobą, co często powoduje jazdę stadną. Uważam tym samym, że system ten powinien zostać w miarę możliwości ujednolicony.