Na "11" - o której mowa w poście - tak. Rano jest potok w stronę Ruczaju (przez Kurdwanów) bo studenci jadą na zajęcia, a pracownicy do biur.
Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Piaski Nowe
Przystanek montują... Oby jak najszybciej miał co obsługiwać (chociaż bywają i takie co latami stoją puste...)
Przystanek montują... Oby jak najszybciej miał co obsługiwać (chociaż bywają i takie co latami stoją puste...)
-
- Pasażer
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2021, 9:28
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Nie ma szans na linię przez Podedworze do Bochenka.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Na razie wyremontowali tylko połowę ulicy (a nawet może 1/3). Jak wyremontują resztę to może wtedy tak.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Plany są by ulicą Podedworze pojechała km, tylko właśnie raczej dopiero po remoncie całej ulicy. Chyba, że skierują mikrobusy?
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
A jak wygląda stanowisko SM Piaski Nowe? Remont zakończył się na odcinku należącym do miasta. Zaraz za nim wjazd tylko z identyfikatorem. Choć sukces jakiś jest, ponieważ końcówka od strony Bochenka jest już dwukierunkowa, by można było dojechać do szkoły.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Z tego co kojarzę, SM nie była skora współpracować w tej materii. Przynamniej tak było jeszcze niecały rok temu - nie mam info, czy coś się zmieniło od tego czasu.
-
- Pasażer
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2021, 9:28
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Nic się nie zmieniło
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Dlatego ludzie "dymają" do szpitala kilometr z tramwaju, bo z centrum linia 469 kursuje rzadko i skraca ten dystans zaledwie o połowę. W sąsiedztwie ulic Podedworze i Bochenka rosną kolejne wieżowce. Skoro nie idzie się dogadać z SM Piaski, to trzeba zacząć kombinować wjazdy kieszeniowe w Bochenka tak jak tu już było proponowane.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Rozkłady jazdy od 19 grudnia. Rano w stronę Kabla z ciągu kurdwanowskiego "11" i "24" takt 1+14 (pierwsza "24", która tym sposobem na pewno będzie niezabieralna). Bez przywrócenia połączenia całego ciągu kurdwanowskiego z Koroną oraz wzmocnienia dojazdu z tego ciągu do Centrum (jak np. w mojej propozycji linii "7" w innym temacie) daleko się nie zajedzie...
Dodam jeszcze, że minutę za tą "11" rano w kierunku Kabla jedzie linia "50" (kursami z Kurdwanowa). Ciekawe, jakie będzie miała ona opóźnienia na tych kursach, jadąc tuż za dwoma innymi tramwajami .
Dodam jeszcze, że minutę za tą "11" rano w kierunku Kabla jedzie linia "50" (kursami z Kurdwanowa). Ciekawe, jakie będzie miała ona opóźnienia na tych kursach, jadąc tuż za dwoma innymi tramwajami .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Żadnego, bo zapewne 11tka przyjedzie spóźniona o kilka minut (światła w Łagiewnikach, przy Trasie Łagiewnickiej oraz Turowicza)Bayer2003 pisze: ↑15 gru 2022, 22:02 Rozkłady jazdy od 19 grudnia. Rano w stronę Kabla z ciągu kurdwanowskiego "11" i "24" takt 1+14 (pierwsza "24", która tym sposobem na pewno będzie niezabieralna). Bez przywrócenia połączenia całego ciągu kurdwanowskiego z Koroną oraz wzmocnienia dojazdu z tego ciągu do Centrum (jak np. w mojej propozycji linii "7" w innym temacie) daleko się nie zajedzie...
Dodam jeszcze, że minutę za tą "11" rano w kierunku Kabla jedzie linia "50" (kursami z Kurdwanowa). Ciekawe, jakie będzie miała ona opóźnienia na tych kursach, jadąc tuż za dwoma innymi tramwajami .
Co do niezabieralności 24 - to chyba nie ma żadnej różnicy, czy 11 pojedzie przed czy po 24, bo przecież 3 minuty wcześniej jedzie poprzednia 50tka (też z Kurdwanowa), więc kto się będzie chciał przesiąść, to wsiądzie i pojedzie. 24 mogą zapchać jedynie pasażerowie bezprzesiadkowi, jadący stricte w kierunku Wielickiej i Starowiślnej.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Podrzucony pomysł z innego wątku:
kbieniu7 pisze: ↑07 sty 2023, 21:24 Na początku pomyślałem "co za absurd", a po chwili "kurczę, to miałoby sens" Gdyby ona kończyła gdzieś za Szpitalem Św. Rafała (a może i do Piasków Wielkich?) to skomunikowałoby się dobrze ten ważny punkt, jakim jest szpital. Nawet dałoby się przejść taką trasą bez wielkich wyburzeń* i bez dużych przewyższeń.
Na "Nowosądeckiej" miałaby ten sam peron, co dotychczas. Byłaby to też dobra końcówka dla "10" i innych ew. linii jadących od TŁ. Obecnie "10" jest dostępna tylko dla części Kurdwanowa i Woli Duchackiej, do tego jej perony są słabo dostępne, a tak by mogły jeździć na zakładkę.
*Podstacja trakcyjna, serwis samochodowy, biedronka, dwa domy jednorodzinne (z tego jeden to ruina), garaże-blaszaki.
Oj tak, to boli... bardzo boli...
Jeszcze jedna opcja mi się nasuwa - teren nieco równiejszy. Tylko jest problem z miejscem na pętlę/tory do zawracania (koszt zakupu działki byłby spory, ale działka pusta póki co...). No i dalej od szpitala..Robert pisze: ↑09 sty 2023, 10:20 Pomysł z dwiema przeciwstawnymi pętlami na ciągu Witosa-Nowosądecka ciekawy. Po zachodniej stronie Kurdwanów, po wschodniej stronie Piaski Nowe/ Wola Duchacka Wschód. Tylko problem z Piaskami jest taki że osiedle jest na szczycie wzniesienia i dookoła są bardzo duże spadki terenu... Wepchnięcie tam pętli i torów czy po jednej stronie czy po drugiej może być dosyć ciężkie.
Można ew próbować coś zmieścić blisko Nowosądeckiej w okolicy Włoskiej/Białoruskiej czy Podedworze. Ewentualnie przy samej podstacji trakcyjnej przy Łużyckiej.
Tylko to raczej nie w tym temacie te rozważania
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Jeśli chodzi o różnice w wysokości terenu, to wydaje mi się, że w obu przypadkach jest podobnie, tak patrząc po Google Maps 3D i Geoportalu. W Twojej propozycji torowisko ma faktycznie łagodniejszy teren i nie ma kolizji z zabudową, ale może być problem przy wpięciu do ul. Nowosądeckiej - tam właściwie torowisko jest nachylone, trzeba by podnosić najniższy punkt, by zmieścić tam rozjazdy.
Do tego mielibyśmy rozjazdy na środku odcinka, spowalniając tramwaje (a tam się nieźle rozpędzają). Przy ul. Łużyckiej mielibyśmy odbicie na przystanku i bez przecinania jezdni ul. Nowosądeckiej.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Teren oceniam z poziomu faktycznego użytkownika/mieszkańcakbieniu7 pisze: ↑09 sty 2023, 11:46 Jeśli chodzi o różnice w wysokości terenu, to wydaje mi się, że w obu przypadkach jest podobnie, tak patrząc po Google Maps 3D i Geoportalu. W Twojej propozycji torowisko ma faktycznie łagodniejszy teren i nie ma kolizji z zabudową, ale może być problem przy wpięciu do ul. Nowosądeckiej - tam właściwie torowisko jest nachylone, trzeba by podnosić najniższy punkt, by zmieścić tam rozjazdy.
Wiadomo to tylko luźna myśl jeśli chodzi o najłagodniejszy teren i kolizję z zabudową.
Przy tym wariancie "zachodnim" może lepsze połączenie i zasięg ale tam naprawdę nie ma za wiele miejsca - a za Biedronką tego "domku z parkingiem" już nie ma - ogrodzone i wyburzone wszystko pod inwestycje.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Wracając jeszcze bardziej do "bardziej realnych" spraw jeśli chodzi o Piaski Nowe. Myślę o piśmie do Rady Dzielnicy i ZDMK w sprawie remontu drugiej części ul. Podedworze - to jedyna z barier "fizycznych" żeby przekierować linie autobusowe w okolicę.
W tym momencie jeśli chodzi o inwestycje w okolicy wygląda to tak:
1 (zielone) - przebudowany fragment ul. Podedworze
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... w-krakowie)
2 (czerwony) - brakujący niewyremontowany fragment ul. Podedworze (280m)
3 (niebieski) - niewyremontowany fragment ul. Bochenka ale z przygotowanym projektem (remont jest potrzebny ale nie konieczny żeby uruchomić autobusy)
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... -szpakowej
4 (niebieski) - przebudowa skrzyżowania ul. Łużyckiej z ul. Bochenka na rondo - jest przygotowany projekt (nie jest konieczna żeby uruchomić autobusy)
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... az-kijanki
Wiadomo potrzebne dla mieszkańców są wszystkie te inwestycje ale bez remontu tego fragmentu ul. Podedworze nic nie ruszy z komunikacją (a nie ma nawet przygotowanego projektu).
Może jakaś zbiorowe pismo od większej liczby mieszkańców? Najpierw żeby chociaż projekt przygotowali a remont jak się znajdą fundusze albo przy okazji jakiejś budowy dewelopera. Jak sprawdzałem to praktycznie na każdą wolną działkę w okolicy składają wnioski o pozwolenie na budowę (żółtymi kropkami zaznaczyłem miejsca gdzie już budują/będą budować/chcą budować).
W tym momencie jeśli chodzi o inwestycje w okolicy wygląda to tak:
1 (zielone) - przebudowany fragment ul. Podedworze
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... w-krakowie)
2 (czerwony) - brakujący niewyremontowany fragment ul. Podedworze (280m)
3 (niebieski) - niewyremontowany fragment ul. Bochenka ale z przygotowanym projektem (remont jest potrzebny ale nie konieczny żeby uruchomić autobusy)
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... -szpakowej
4 (niebieski) - przebudowa skrzyżowania ul. Łużyckiej z ul. Bochenka na rondo - jest przygotowany projekt (nie jest konieczna żeby uruchomić autobusy)
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... az-kijanki
Wiadomo potrzebne dla mieszkańców są wszystkie te inwestycje ale bez remontu tego fragmentu ul. Podedworze nic nie ruszy z komunikacją (a nie ma nawet przygotowanego projektu).
Może jakaś zbiorowe pismo od większej liczby mieszkańców? Najpierw żeby chociaż projekt przygotowali a remont jak się znajdą fundusze albo przy okazji jakiejś budowy dewelopera. Jak sprawdzałem to praktycznie na każdą wolną działkę w okolicy składają wnioski o pozwolenie na budowę (żółtymi kropkami zaznaczyłem miejsca gdzie już budują/będą budować/chcą budować).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości