Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 03 sie 2022, 21:55

Wracam z tematem o którym pisałem wyżej tj. Piaski Nowe/Bochenka.
Chcę jeszcze raz uderzyć z pismami do ZTP, ZDMK i Rady Dzielnicy - żeby odniosło to większy efekt przydałaby się większa skala niż tylko pismo ode mnie, może jakaś petycja zbiorowa od mieszkańców? Byłby ktoś zainteresowany dołączeniem?
Poniżej to co proponuję (do ew dyskusji oczywiście).

ETAP I
Możliwy w zasadzie do wprowadzenia bardzo szybko. Polegałby na uruchomieniu 2 przystanków przelotowych - pierwszy "północny" na ul. Bochenka na wysokości SP, drugi "południowy" przy skrzyżowaniu ul. Podedworze z łącznikiem Bochenka-Podedworze przy szpitalu i nowych blokach (na załączonym mapkach zaznaczone na czerwono).
Proponowałbym skierowanie tam:
*linii 169/469 - przelotowo w drodze do pętli Piaski Wielkie (z istniejącego przystanku "Bochenka", następnie przystanek "południowy", kolejno przystanek "północny" i powrót na trasę do pętli Piaski Wielkie.
Koszty oprócz wzkm to ustawienie 2 przystanków "na feldze" i ewentualnie wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Szpakowej żeby nie było problemów z przejazdem autobusu (jest to krótki odcinek i nie powinien powodować dużych utrudnień dla mieszkańców). Wszystkie drogi są na miejskich działkach więc tutaj też nie powinno być problemu ze zgodą zarządcy.
*linii 164 - (*po zakończeniu obecnego remontu fragmentu ul. Podedworze) do obecnego przystanku końcowego Piaski Nowe bez zmian, następnie w kierunków Górki Narodowej zamiast w ul. Nowosądecką mógłby jechać ul. Podedworze do ul. Bochenka, następnie przystanek "północny", kolejno istniejące przystanki "Bochenka" i "Tuchowska", następnie już powrót na obecną trasę przystanek "Nowosądecka" na ul Łużyckiej i dalej.
Koszty oprócz wzkm to tak jak powyżej ten sam dodatkowy przystanek "północny" na feldze. W tym przypadku trzeba by było dogadać się ze spółdzielnią Piaski Nowe która jest zarządcą odcinka ul. Podedworze, żeby zezwoliła na przejazd pojazdów komunikacji zbiorowej - dotąd podchodziła do tego negatywnie ale może po obecnym remoncie coś się zmieni (odbiegając od tematu trochę - na jednokierunkowym obecnie nieremontowanym odcinku ul. Podedworze wstawiono znak zakaz ruchu odcinając tym samym od dojazdu ulicą ogólnodostępną SP nr 27...)

ETAP II
Tutaj można mówić o rozwinięciu etapu I - realizację planowanych:
- remont ul. Szpakowej,
- remont ul. Bochenka z miejscami postojowymi (od ul. Szpakowej do ul. Podedworze)
- budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Łużyckiej, ul. Bochenka i ul. Kijanki
Oraz postaranie się o:
- remont pozostałego odcinka ul. Podedworze (od strony północnej do ul. Bochenka)
- remont ul. Bochenka (od ul. Podedworze do łącznika przy szpitalu i nowych blokach) - i tutaj na szerokich działkach miejskich proponowałbym budowę po stronie północnej długiej zatoki autobusowej (około 100m) z punkami do ładowania autobusów elektrycznych oraz na pozostałym odcinku około 40-50m budowę miejsc postojowych dla samochodów (w zamian za likwidację tych miejsc po stronie południowej i odtworzenie tam brakującego chodnika).
Stworzony taki przystanek końcowo/początkowy pozwoliłby na rozwinięcie oferty z etapu I:
* linia 169/469 - wydłużenie obecnych kursów linii 169 kończonych na zajezdni Wola do przystanku "północnego
* linia 164 - przesunięcie przystanku końcowego z Piasni Nowe na przystanek "północny"
Nikt na tym działaniu by nie stracił:
- linie nie znikają ze swoich obecnych tras
- pojawiają się dodatkowe miejsca postojowe (a to też ważny argument dla tych którzy poruszają się tylko samochodami)
- dzięki budowie zatoki z punktami do ładowania odpada problem z autobusami elektrycznymi - miałyby gdzie kończyć swoje trasy i dodatkowo nie byłyby uciążliwe dla okolicznych mieszkańców
- wyremontowane byłyby wszystkie ulice w rejonie

Co o tym myślicie?


Poniżej mapki:

Obrazek
Niebieskie punkty - istniejące przystanki. Czerwone punkty - nowe przystanki.

Najnowsze zdjęcia z Geoportalu:
Obrazek

Obrazek
Pomarańczowe linie - granice działek. Czerwona linia - proponowana zatoka. Żółte linie - likwidowane/nowe miejsca postojowe.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 03 sie 2022, 22:39

164 na mapce wygląda fajnie, ale w praktyce pewnie oznaczać to będzie wpakowanie jej w korek na ul. Łużyckiej.
Co do 469 - nie wiem, czy jej pasażerowie byliby zachwyceni takim dodatkowym kółkiem do zaliczenia na trasie. Chyba, że (jadąc w stronę centrum) zamiast wracać z Bochenka na Łużycką, jechałaby Podedworze do przystanku "Piaski Nowe" i dalej Nowosądecką po swojej trasie. Ino wymagałoby to zapewnienia dwukierunkowego ruchu autobusów na tej ulicy (może dla ruchu ogólnego z jednym kierunkiem?)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 04 sie 2022, 10:21

Robert pisze: 03 sie 2022, 21:55Wracam z tematem o którym pisałem wyżej tj. Piaski Nowe/Bochenka.
Chcę jeszcze raz uderzyć z pismami do ZTP, ZDMK i Rady Dzielnicy - żeby odniosło to większy efekt przydałaby się większa skala niż tylko pismo ode mnie, może jakaś petycja zbiorowa od mieszkańców? Byłby ktoś zainteresowany dołączeniem?
Chętnie nagłośnimy sprawę jako PKK. Gdyby był gotowy tekst (list / petycja), mogę też wrzucić na Kraboka :)

Jak Ci kiedyś wspominałem, wg mnie przydałoby się spotkanie wszystkich zainteresowanych stron i przedyskutowanie sprawy. Inaczej będzie dalej przerzucanie się pismami miesiące. Ktoś powinien to koordynować, może Rada Dzielnicy?

Wjazdy kieszeniowe "169/469" wydają się najprostsze i zatem najszybsze do zrealizowania na tę chwilę. Tylko z tego co pisałeś MPK nie zgadza się na kursowanie przez ten ciasny zakręt w rejonie Podedworze i Szpakowej :(

Dla Piasków Wielkich to wydłużenie podróży, jednak tam potoki są z tego co kojarzę niewielkie. Zresztą wydaje mi się, że "169/469" zostało wydłużone w dużej mierze z myślą właśnie o Bochenka.

Okrężna trasa "164" w stronę Górki Narodowej jakoś mnie nie przekonuje bo to pogarszanie km dla Piasków Nowych, a i Wam dałoby autobus tylko w jedną stronę.

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 04 sie 2022, 14:57

Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 10:21 Jak Ci kiedyś wspominałem, wg mnie przydałoby się spotkanie wszystkich zainteresowanych stron i przedyskutowanie sprawy. Inaczej będzie dalej przerzucanie się pismami miesiące. Ktoś powinien to koordynować, może Rada Dzielnicy?
Tylko kto mógłby to koordynować jeśli Rada Dzielnicy na moją prośbę o zorganizowanie takiego spotkania wprost odpisała że nie zajmie się tym... Totalnie niepoważne zachowanie z ich strony, problem widzą ale się nim nie zajmą i piszą o tym wprost...
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 10:21 Wjazdy kieszeniowe "169/469" wydają się najprostsze i zatem najszybsze do zrealizowania na tę chwilę. Tylko z tego co pisałeś MPK nie zgadza się na kursowanie przez ten ciasny zakręt w rejonie Podedworze i Szpakowej :(

Dla Piasków Wielkich to wydłużenie podróży, jednak tam potoki są z tego co kojarzę niewielkie. Zresztą wydaje mi się, że "169/469" zostało wydłużone w dużej mierze z myślą właśnie o Bochenka.
Tak to najszybsze rozwiązanie. Z moich pobieżnych obserwacji wynika że 169/469 między przystankiem Bochenka a Piaski Wielkie to wozi głównie powietrze... Wydłużona została akurat tam pewnie dlatego, że nie było innego miejsca do kończenia trasy.
Docelowo można by 169/469 Zajezdnia Wola / Piaski Wielkie przekształcić w jednolite 169 w rejon nowych bloków - po inwestycji w infrastrukturę oczywiście. I dodatkowo pomyśleć o polepszeniu oferty na 107 w zastępstwie dla Piasków Wielkich.
Tymczasowo można by wypróbować te wjazdy kieszeniowe.
Co do zakrętu i ul. Szpakowej to właśnie z tego względu postulowałem wprowadzenie tam ruchu jednokierunkowego - wtedy problem zakrętu i szerokości jezdni znika.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 10:21 Okrężna trasa "164" w stronę Górki Narodowej jakoś mnie nie przekonuje bo to pogarszanie km dla Piasków Nowych, a i Wam dałoby autobus tylko w jedną stronę.
Tak na już bez inwestycji może rzeczywiście to nie daje za wiele. Docelowo gdyby była wydłużona w rejon nowych bloków to nie byłoby złe rozwiązanie i zwiększyłoby zasięg tej linii a nie zmniejszyło (objeżdżałaby całe osiedle Piaski Nowe a nie tylko jego północną cześć). Co prawda trochę niekomfortowe byłoby to dla mieszkańców na północ od przystanku Piaski Nowe ale to zawsze jest coś za coś i sztuka kompromisu.

Można też myśleć o ruchu dwukierunkowym na ul. Podedworze - kwestia załatwienia sprawy ze spółdzielnią i remontu pozostałego odcinka. Bez remontu ruch dwukierunkowy autobusów będzie niemożliwy. Remontowana część z tego co pamiętam jest projektowana/budowana na 6m szerokości więc nie byłoby za szeroko ale powinny się mijać te autobusy. Zawracanie mogłoby się wtedy odbywać jak przy 169/469 wokół nowego osiedla. W tej opcji nikt nie traci dostępności - są tylko zyski z wydłużenia. Autobus nie stałby też w korkach na ul. Łużyckiej.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Zieleńczanin » 04 sie 2022, 19:09

Co do szerokości jezdni - 6 metrów jest chociażby na Głogowej, która jest dostosowana do ruchu km (aczkolwiek nic nigdy tamtędy nie jeździło, bo nie ma gdzie zawrócić, ale zatoki są).

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: tomta1 » 04 sie 2022, 20:53

Co do zasady ulice, po których planowana jest regularna komunikacja miejska, projektowane są jako 2 x 3,25 m, poza ulicami klasy G i GP, gdzie z definicji są pasy ruchu 3,50 m. Rzecz jasna KMK jeździ i po węższych, więc 6,00-metrowa jezdnia nie powinna być dużym problemem. Im mniej ruchliwa ulica i im mniej ma tam jeździć kursów KMK, tym łatwiej będzie puścić autobus na coraz węższą ulicę.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » 05 sie 2022, 5:21

Gdyby ulica Podedworze była dwukierunkowa na tym malutkim fragmencie od Bochenka, to czy linia 169 wyjeżdżając na Piaskach Nowych nie mogłaby pojechać prosto przez ulicę Białoruską i wyjechać na Trybuny Ludów? Omija co prawda Nowosądecką, ale przesiadki na tramwaj zapewni na Nowych Piaskach. Kiedyś kolega Kaszmir wspominał o wydłużeniu 433 przez Cechową do Piasków Wielkich, co wtedy umożliwiłoby lepszą przesiadkę pasażerów z Piasków Wielkich w kierunku Swoszowic o ile istnieją takie potoki. Ponadto przy przystanku dla linii 169 przy nawrotce "osiedlową" Bochenka, to przystanek bym proponował na wysokości wjazdu do szpitala. Obawiam się tylko, że autobus się nie złoży wyjeżdżając na tamten fragment ulicy Podedworze. Jednakże niebawem będzie tam ruszała budowa kolejnego etapu osiedla, więc można by spróbować coś podziałać z przebudowa tego zygzaka.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Krakowianin » 05 sie 2022, 9:09

Utrudnienia na skrzyżowaniu Łużyckiej i Nowosądeckiej

Od poniedziałku, 8 sierpnia, zamknięta będzie północna część skrzyżowania ul. Łużyckiej i ul. Nowosądeckiej. Wprowadzony zostanie jeden kierunek ruchu. Etap ten potrwa do 26 sierpnia.
Zmiany mają związek z rozpoczęciem kolejnego etapu robót na ul. Podedworze, prowadzonych przez dewelopera. W ramach inwestycji niedrogowej wybudowane zostaną chodniki, przystanek, położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana zostanie kanalizacja opadowa oraz oświetlenie.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/utrud ... 47197.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 11 paź 2022, 21:11

Od poniedziałku 17 października powinna zwiększyć się liczba wagonów PESA 2014N na linii 24. W najlepszym przypadku nawet 5 z 8 brygad tej linii będzie obsługiwane przez najbardziej pojemne krakowskie wagony tramwajowe.
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... co-5-minut

Wciąż czekamy na "7". Zwiększanie taboru to nie jest rozwiązanie. Nie przy linii kursującej z f15.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Bayer2003 » 11 paź 2022, 22:09

Kaszmir pisze: 11 paź 2022, 21:11 https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... co-5-minut

Wciąż czekamy na "7". Zwiększanie taboru to nie jest rozwiązanie. Nie przy linii kursującej z f15.
Jako wielki zwolennik linii "7" (chociaż wprawdzie w wersji przez Koronę, co moim zdaniem przyniosłoby więcej korzyści niż w przypadku skierowania jej dokładnie po śladzie "24", o czym pisałem zresztą w innym wątku), mam poważne obawy co do przepustowości przystanku Kabel w przypadku jej powstania. Byłoby tam wówczas aż 48 p/h w jedną stronę (24 z ciągu bieżanowskiego i 24 z ciągu kurdwanowskiego), co nigdy wcześniej się nie zdarzało. Czy na pewno przystanek ten by wówczas wyrobił, nie powodując ogromnych opóźnień na wszystkich przejeżdżających tam liniach?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 12 paź 2022, 10:13

24 i 50 wypchane po dach a 11 wozi głownie powietrze... Na dodatek większość ludzi z 11 wysiada na Kablu.
O ile na początku 11 wydawała mi się dosyć ciekawym rozwiązaniem to teraz wątpię w sens tej linii - trochę sztuka dla sztuki.
Szkoda że nie ma tego łącznika w stronę Bieżanowa bo wymiana z 24 i 50 nawet rano na przystanku Bieżanowska jest dosyć spora i na takiej relacji byłoby pewnie dużo lepsze wypełnienie (tu dla odmiany ZTP ubiło 244...)

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: suchy » 12 paź 2022, 10:41

Robert pisze: 12 paź 2022, 10:13 24 i 50 wypchane po dach a 11 wozi głownie powietrze... Na dodatek większość ludzi z 11 wysiada na Kablu.
O ile na początku 11 wydawała mi się dosyć ciekawym rozwiązaniem to teraz wątpię w sens tej linii - trochę sztuka dla sztuki.
Szkoda że nie ma tego łącznika w stronę Bieżanowa bo wymiana z 24 i 50 nawet rano na przystanku Bieżanowska jest dosyć spora i na takiej relacji byłoby pewnie dużo lepsze wypełnienie (tu dla odmiany ZTP ubiło 244...)
Kiepskie zapełnienie jest również wynikiem beznadziejnego rozkładu - no bo jak 11tka ma zbierać jakichkolwiek pasażerów na Kurdwanowie, jak jedzie 2min PO 50tce startującej z pętli - czyli wszyscy którzy chcieli jechać na ciągu kurdwanowskim do Kabla, właśnie wsiedli chwilę temu w 50.
W przeciwną stronę tak samo - najpierw jedzie 50tka do Borku, a za nią 2min później 11tka na Maki - czyli wszyscy jadący na Kurdwanów wsiedli chwilę temu do 50, więc do 11tki wsiądą WYŁĄCZNIE ci, którzy jadą bezpośrednio do Łagiewnik czy na Maki.

11 w obecnej postaci jest więc przydatna głównie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu (dojazd z/do Ruczaju do biurowców i ewentualnie Kampusu). Poza tymi godzinami jeździ co najwyżej kilkanaście osób - z czego część stanowią wspomniani wyżej przypadkowi pasażerowie, którzy nie zdążyli dobiec na 50tkę i chcą podjechać kilka przystanków.

A wystarczyłoby przetasowanie kursów - tak, żeby np. 11tka w stronę Maków jechała za SKRÓCONĄ, a nie za wydłużoną 50tką (obecnie ci, którzy wysiądą na Kurdwanowie ze skróconego kursu, nie mają NIC jadącego dalej w stronę TŁ, dopiero kolejny kurs 50tki do Borku za 7min).

Ad7
Pasażer
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Ad7 » 12 paź 2022, 11:42

Ja tam lubię "11" jest taka pusta, jest gdzie siąść na spokojnie :D

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 12 paź 2022, 11:43

Ad7 pisze: 12 paź 2022, 11:42 Ja tam lubię "11" jest taka pusta, jest gdzie siąść na spokojnie :D
Tam się nawet leżeć da... :lol:

tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: tomaszep42 » 12 paź 2022, 12:25

Tak to jest jak się na siłę rozwala coś co dobrze działało żeby propagandowo 3 linie puścić przez nową trasę...
Teraz efekt jest taki:
1. Gorączkowe poszukiwanie jak najdłuższego taboru na "24"
2. Zagęszczanie 50tki - tu bardzo dobrze ale obrywa 19tka i robi się coraz bardziej marginalizowana - wyleciała z Tunelu teraz to kwestia czasu jak zostanie zawieszona/zlikwidowana/wchłonięta całkowicie przez 17tkę
3. Pakowanie na siłę 3ciej linii na Mały Płaszów
4. Cięcia w weekend na Wadowickiej/Kalwaryjskiej - o 3 kursy/h mniej
5. Rozwalenie sensownej linii obsługującej całość Starego Podgórza (teraz od strony Łagiewnik tylko do Starowiślnej, Nowego Bieżanowa tylko do Korony, Kurdwanowa w znaczeniu Witosa i Nowosądeckiej nawet i do Korony nie dojedzie)

Coś pominąłem? :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 11 gości