Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: WDZ » 14 cze 2022, 12:07

Wzmacnianie linii zwykłej przyśpieszoną to IMO niespecjalny pomysł. Raz, że koordynacja takich linii możliwa jest tylko na początkowych odcinkach trasy a im więcej przystanków wyleci tym większe szanse na stadną jazdę na jej końcu. Dwa - to lista przystanków do ominięcia. Z założenia linia przyśpieszona ma zbierać pasażerów na początku trasy, w partiach środkowych obsługiwać główne węzły i na odcinku końcowym obsługuje wszystkie przystanki wysadzając dowiezionych na miejsce pasażerów. Tyle, że w przypadku 179 tego "pomijalnego środka" właściwie nie ma - od Kurdwanowa do Zajezdni do pominięcia są góra dwa przystanki, oszczędności z pominięcia przystanków na Kamieńskiego i tak skonsumuje korek (poza tym brak obsługi Bonarki zostanie na pewno solennie oprotestowany), dalej wylecieć mogą już tylko "Ludwinów" i "Grottgera". Trochę mało jak na przyśpieszony wariant...

Mit o koniecznej jakoby koordynacji 179 i 164 sięga czasów, kiedy po świecie chodziły mamuty, na Kurdwanów nie docierał tramwaj a 179 kursował przez Witosa. Wtedy koordynacja była uzasadniona i potrzebna ze względu na wspólną trasę od Nowosądeckiej do NK. Potem jednak 179 zaczął kursować przez Beskidzką i Klonowica a 164 przez Puszkarską a wspólna trasa zredukowała się do odcinka Mateczny - NK gdzie alternatyw jest tyle, że koordynowanie tych akurat dwóch linii nie ma większego sensu.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: fysztof » 14 cze 2022, 15:42

Kaszmir pisze: 14 cze 2022, 11:32Pomysł mi się bardzo podoba :) Jedynie sugerowałbym większe dogęszczenie przystanków na południu - inne "5xx" na końcach trasy zatrzymują się na (prawie) wszystkich przystankach by zebrać pasażerów z tych rejonów, dla których są dedykowane. W przypadku "579", powinno wg mnie zatrzymywać się na każdym przystanku od Kurdwanowa do Zaj. Wola Duchacka - w szczególności "Stojałowskiego" które jest pierwszym po pętli, oraz przystankach na Klonowica bo ciężar obsługi tej ulicy wisi na "179". Może ewentualnie "Wola Duchacka" byłaby do pominięcia skoro i tak jest jednokierunkowa, lecz tu niech wypowiedzą się osoby znające rejon.
A potem od Kamieńskiego niech śmiga :)
Cieszę się, że pomysł Ci się podoba:-) Co do przystanków:
- w przypadku "Stojałowskiego" założyłem, że jest dość blisko sąsiednich - ale jak najbardziej rozumiem Wasze argumenty i powinien jednak być na linii 579
- w przypadku odcinka "Kurdwanów P+R" - "Zajezdnia Wola Duchacka" to przystanki są tam co ~400 metrów, wydaje się, że to trochę często już, w szczególności "Beskidzka" - "Pszenna" to jakieś 350 metrów; brzegowe dla tego odcinka "Kurdwanów P+R" i "Zajezdnia WD" to pewniki, "Wola Duchacka" jest jednokierunkowy więc bym go w obie pominął i wychodzi na to, że z pary "Beskidzka"/"Pszenna" wobec tego ten drugi, bo jest w środku rzeczonego odcinka zostaje.
WDZ pisze: 14 cze 2022, 12:07Wzmacnianie linii zwykłej przyśpieszoną to IMO niespecjalny pomysł. Raz, że koordynacja takich linii możliwa jest tylko na początkowych odcinkach trasy a im więcej przystanków wyleci tym większe szanse na stadną jazdę na jej końcu.
Aż takich problemów z koordynacją chyba nie ma, to będzie kwestia kilku minut. Jeśli zgodnie z moją wcześniejszą rozpiską na starcie będzie układ ok. 5+10, to na trasie zejdzie do np. 8+7. To bardziej chodzi o odczucie, które jest też dla wspomnianego 503. Skoro tam działa, to czemu tu nie? Przypadek jest ten sam niemalże.
WDZ pisze: 14 cze 2022, 12:07(...) w przypadku 179 tego "pomijalnego środka" właściwie nie ma - od Kurdwanowa do Zajezdni do pominięcia są góra dwa przystanki, oszczędności z pominięcia przystanków na Kamieńskiego i tak skonsumuje korek (poza tym brak obsługi Bonarki zostanie na pewno solennie oprotestowany), dalej wylecieć mogą już tylko "Ludwinów" i "Grottgera". Trochę mało jak na przyśpieszony wariant...
Znowu odniosę się do 503. Nie ma przystanku przy "Bonarce", pominięty będzie też "Sławka" i "Kamieńskiego". Kolejno pominięcie "Kamieńskiego Wiadukt", wspomnianego "Ludwinów", "Konopnickiej", "Radio Kraków". Powyżej wspomniane "Beskidzka" i jednokierunkowo "Wola Duchacka". To jest w sumie ujęcie 8/9 przystanków na trasie - co już jest zauważalne.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Mr. Passenger » 14 cze 2022, 18:46

fysztof pisze: 14 cze 2022, 15:42 Wola Duchacka" jest jednokierunkowy więc bym go w obie pominął
Ja tylko przypomnę, że istnieje też takie osiedle jak Wola Duchacka Wschód, któremu najpierw odebrano "184" i pozostawiono wydmuszkę w postaci "165", które wkrótce pójdzie do likwidacji, a jedyną rekompensatą za jej wyrzucenie może być wzmocnienie "179", które tego osiedla i tak nie obsłuży. Niedługo też otwiera się trasa tramwajowa do Górki Narodowej, więc prawdopodobnie coś z duetu "164" i "169" też przy okazji poleci i jestem niemal pewien, że o Woli znowu nikt nie pomyśli. Więc moim zdaniem priorytetem powinno być stworzenie dla "179" brakującego przystanku za skrzyżowaniem Klonowica ze Sławka, a jeżeli pomysł z "579" by wypalił to w obie strony powinien zatrzymywać się właśnie tam, nawet kosztem pomijania przystanków przy Zajezdni i Pszennej.

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 14 cze 2022, 22:09

Kowalik pisze: 13 cze 2022, 23:15 Również się kiedyś nad tym zastanawiałem. Naprzeciw wjazdu do Szpitala Świętego Rafała, co prawda zostały posadzone drzewa, między zatokami parkingowymi, ale tam idealnie by wpasowała się zatoka autobusowa dla postoju autobusu. Pytanie co z punktem socjalnym, ponieważ sąsiadująca działka będąca częścią Parku Drwinki nadal chyba jest w rękach dewelopera. Przy okazji przydałoby się ucywilizowanie okolicy, zważywszy że parking szpitala pęka w szwach i ten łącznik jest mocno zatłoczony. Dodatkowo trzeba by przebudować skrzyżowanie łącznika z ulicą Podedworze, bo tam byłoby ciężko się złożyć dla autobusu.
Trzeba będzie wypracować jakieś rozwiązanie poza drogami SM Piaski Nowe (fragment Podedworze), ponieważ tam panuje jakaś obsesja ograniczania ruchu i wszędzie zakazy ruchu dla pojazdów bez identyfikatora. I zapewne o ich brak zgody chodzi. Codzienne polowania Straży Miejskiej straszącej czetrocyfrowym mandatem robią swoje. Myślę, że bardziej elastyczne będą wspólnoty z nowych bloków. Swoją drogą wybory się zbliżają to trzeba na radnych naciskać.
Można by też pomyśleć o wykorzystaniu działek po północnej stronie ul. Bochenka tj. 69/45 i 69/23 - należą do miasta i można by na nich wygospodarować miejsce na dosyć długie zatoki autobusowe i nawet dodatkowe miejsca parkingowe, których tak brakuje - rozważyłbym przeniesienie tych miejsc z południowej strony ul. Bochenka, nie dość że nie mieszczą się tam samochody to nie ma tam przez to chodnika dla pieszych. Nie trzeba by też wycinać zieleni, miejsce jest. Jeśli kiedyś udałoby się autobus pokierować przez ul. Podedworze też byłyby do wykorzystania.

Obrazek

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: WDZ » 15 cze 2022, 10:44

Przystanków n/ż nawet nie liczyłem - miejskie linie przyśpieszone takich chyba z definicji nie obsługują. "Po sprawiedliwości" to wypadałoby zrobić pomiary i odpuścić obsługę przystanków o najmniejszej frekwencji. Tyle, że wtedy wyjdzie że Bonarka musi zostać ze względu na potężną wymianę pasażerska tamże... Z 503 sytuacja jest o tyle specyficzna, że wszystkie linie bieżanowskie od AGH/UR do Teligi jadą tą samą trasą - 503 może więc pominąć przystanki na Kamieńskiego bez szkody dla pasażerów. W przypadku linii kurdwanowskich tak nie jest - na Kamieńskiego dochodzi bowiem 174. Jadąc z Alej na Kurdwanów bardzo opłaca się podjechać czymkolwiek na Kamieńskiego czy pod Bonarkę... IMO 579 powinien obsłużyć któryś z przystanków na Kamieńskiego - Bonarka broni się tu frekwencją a Kamieńskiego - ofertą przesiadkową.

Na przystanek "Wola Duchacka" trafia też sporo pasażerów z okolic zajezdni a to dlatego, że mają tam 164 i 179 w jednym miejscu podczas gdy pod Zajezdnią trzeba wybierać... Gdyby podczas ubiegłorocznego remontu skrzyżowania pod zajezdnią zdecydowano się przesunąć przystanek w stronę centrum przed skrzyżowanie to przystanek "Wola Duchacka" na Sławka można by spokojnie zlikwidować...

Co do przystanku 179 na Klonowica za skrzyżowaniem ze Sławka to przecież już było. W początkach kursowania 179 przez Klonowica miał on przystanek zaraz za skrzyżowaniem, przed wylotem Heila. Potem ten przystanek przesunięto za Heila, a na koniec tam, gdzie jest teraz. Jakie były powody tych migracji - pojęcia nie mam, ale jakieś merytoryczne uzasadnienie pewnie było...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 16 cze 2022, 10:18

O zatoki autobusowe na Bochenka bym się nie martwił - teraz tendencja w Europie jest by odchodzić od zatok, autobusy zatrzymują się raczej na głównej jezdni. Kluczowe jest, gdzie i jak linia by zawróciła.
WDZ pisze: 14 cze 2022, 12:07Wzmacnianie linii zwykłej przyśpieszoną to IMO niespecjalny pomysł. Raz, że koordynacja takich linii możliwa jest tylko na początkowych odcinkach trasy a im więcej przystanków wyleci tym większe szanse na stadną jazdę na jej końcu. Dwa - to lista przystanków do ominięcia. Z założenia linia przyśpieszona ma zbierać pasażerów na początku trasy, w partiach środkowych obsługiwać główne węzły i na odcinku końcowym obsługuje wszystkie przystanki wysadzając dowiezionych na miejsce pasażerów. Tyle, że w przypadku 179 tego "pomijalnego środka" właściwie nie ma - od Kurdwanowa do Zajezdni do pominięcia są góra dwa przystanki, oszczędności z pominięcia przystanków na Kamieńskiego i tak skonsumuje korek (poza tym brak obsługi Bonarki zostanie na pewno solennie oprotestowany), dalej wylecieć mogą już tylko "Ludwinów" i "Grottgera". Trochę mało jak na przyśpieszony wariant...
Sprawdziłem rozkłady i gdyby zatrzymywał się na wszystkich przystankach od Kurdwanowa do Zajezdni, potem na "Kamieńskiego", a potem jak "503" do N. Kleparza, to wyszłoby 4-5 minut mniej. To sporo bo pokonanie tego odcinka zajmuje 20-35 minut (zależnie gdzie zaczniemy i skończymy). Czyli można oszczędzić nawet 20-25% czasu. Będzie też efekt psychologiczny że linia śmiga, samo niewjeżdżanie pod Bonarkę da odczuwalny zysk.

Korki raz, że są nie zawsze i nie w każdym kierunku, dwa, że zatrzymanie się na przystanku w korku tak samo powoduje stratę czasu, bo w międzyczasie autobus przegonią kolejne samochody, więc będzie on do tyłu.

Pytanie też czy "579" zatrzymałby się na r. Grunwaldzkim - jeśli nie, to może śmigać tunelem. "301" i "304" się nie zatrzymują. "503" staje, lecz to dlatego że obsługuje też północ miasta oraz że powstało z rozcięcia dawnego "114" (Prądnik Biały Zachód - Kampus UJ) więc chciano dać w zamian pasażerom możliwość przesiadki na tramwaje do Ruczaju. Natomiast "179" jest bliższe "301" i "304" bo też kończy w centrum, więc "pięćsetka" mogłaby ominąć ten przystanek.

Niezłą koordynację zaproponował fysztof - na Kurdwanowie 5+5+5 ("174/579/179"), w centrum wyszłoby 9+6 ("579/179").
fysztof pisze: 14 cze 2022, 15:42Cieszę się, że pomysł Ci się podoba:-) Co do przystanków:
- w przypadku "Stojałowskiego" założyłem, że jest dość blisko sąsiednich - ale jak najbardziej rozumiem Wasze argumenty i powinien jednak być na linii 579
- w przypadku odcinka "Kurdwanów P+R" - "Zajezdnia Wola Duchacka" to przystanki są tam co ~400 metrów, wydaje się, że to trochę często już, w szczególności "Beskidzka" - "Pszenna" to jakieś 350 metrów; brzegowe dla tego odcinka "Kurdwanów P+R" i "Zajezdnia WD" to pewniki, "Wola Duchacka" jest jednokierunkowy więc bym go w obie pominął i wychodzi na to, że z pary "Beskidzka"/"Pszenna" wobec tego ten drugi, bo jest w środku rzeczonego odcinka zostaje.
Nie upieram się i wszystko jest do przegadania ;) Acz warto uwzględnić, że ludzie jeszcze muszą dojść do przystanków. Do tego np. "Beskidzka" -> "Kurdwanów P&R" to już 600 m + duże skrzyżowanie. Z kolei "Wola Duchacka" jak wspomniano jest oknem na wschodnią część rejonu.
WDZ pisze: 15 cze 2022, 10:44Przystanków n/ż nawet nie liczyłem - miejskie linie przyśpieszone takich chyba z definicji nie obsługują.
Nie ma takiej zasady - "503", "511" i "537" mają przystanki n/ż :)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 16 cze 2022, 19:55

Pomysł ciekawy. Przyznam, że jako częsty pasażer 179 raczej wolałbym po prostu zwiększenie częstotliwości do 7,5min, ale może i takie 179+579 by nie było takie głupie? Ciężko mi powiedzieć. Na pewno to, że chyba wszystkie przystanki między os. Kurdwanów a Zajezdnią Wola Duchacka powinny być obsługiwane - to jedyne połączenie dla tych rejonów, jak również zawsze na tych przystankach była spora frekwencja.

Na dziś dość denerwuje stadna jazda 174+179.
fysztof pisze: 14 cze 2022, 9:29 - poprawić buspasy na Kamieńskiego, między innymi wylot spod Bonarki, który obecnie mocno blokuje autobusy - swego czasu w tej kwestii rzuciłem taki pomysł
- koniecznie przy okazji planowania przebudowy ulicy Sławka uwzględnić buspas w kierunku Kamieńskiego

Jak uważacie, pomysł ma rację bytu?
Każdy buspas dla mnie na plus. Bardzo ciekawy pomysł w tym wątku zaproponowałeś, że też wcześniej nie widziałem go :) Na pewno ucywilizowanie Bonarki jest konieczne. Szczerze, to jest to miejsce gdzie najchętniej bym widział po prostu poszerzenie drogi tutaj o jeden pas,tak by właśnie z wylotu trafiał wprost do zatoki autobusowej. Przy czym wydaje mi się, że nie ma co dawać dwóch pasów dla samochodów osobowych na kierunku Bonarka->Mateczny na skrzyżowaniu z Puszkarską - obecnie ten jeden pas w pewien sposób "dawkuje" liczbę samochodów, które dojeżdżają do Matecznego. Ba, wręcz bym poszedł dalej i przeznaczył prawy pas dla autobusów i na dalszym odcinku, do Matecznego.

Można by też pomyśleć nad przeniesieniem przystanku od centrum przed skrzyżowanie z Puszkarską i spróbować jakoś poprawić dojście do stacji kolejowej. Straciliśmy wielką szansę na dobry węzeł przesiadkowy w tym miejscu (gdyby przesunąć perony bliżej Kamieńskiego, a może nawet i poszerzyć wiadukt robiąc przystanki na nim), ale warto by chociaż spróbować coś wyrzeźbić z tego.

Tak samo problem jest przed Matecznym jadąc od centrum. Nie ma tu taniego rozwiązania niestety ale warto by kiedyś poszerzyć most nad Wilgą o jeden pas i pociągnąć buspas aż do skrzyżowania z ul. Orawską i za nie. Mielibyśmy dodatkowe 400m buspasa.
Obrazek

Wyjazd ze Sławka w Kamieńskiego, o dziwo, nigdy jakoś nie korkował się (tylko raz, gdy coś program sygnalizacji był schrzaniony, że na zielone długo się czekało dla Sławka). Gorzej ma linia 164 na Puszkarskiej.

Robert
Znawca
Posty: 146
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 16 cze 2022, 21:53

Kaszmir pisze: 16 cze 2022, 10:18 O zatoki autobusowe na Bochenka bym się nie martwił - teraz tendencja w Europie jest by odchodzić od zatok, autobusy zatrzymują się raczej na głównej jezdni. Kluczowe jest, gdzie i jak linia by zawróciła.
Tutaj raczej chodzi o budowę zatoki w celu organizacji przystanku początkowo/końcowego.
Po zawróceniu na układzie ulic gdzieś te autobusy muszą stać - ciągnięcie ich później dalej po zawróceniu na Bochenka do Piasków Wielkich to puste kilometry...

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 07 lip 2022, 19:46

Hej,

Tak się zastanawiam nad przystankami autobusu 133 na ul. Wysłouchów ("Wysłouchów" i "Bojki"). Zostały utworzone jakąś dekadę temu, ale moim zdaniem można by je poprawić - wydaje się, że wtedy były wyznaczone dość na szybko.

Kurdwanów jest dość dużym osiedlem. Przejście pieszo z jednego końca na drugi (a nawet połowa tej długości dla osób mniej mobilnych) jest już dużym dystansem. Odległość między przystankami to odpowiednio:
"Bujaka" -> "Wysłouchów": 525m
"Wysłouchów" -> "Bojki": 616m
"Bojki" -> "Kurdwanów Szkoła": 645m

Moim zdaniem to trochę zbyt duże odległości, zwłaszcza że dość istotny punkt jakim jest przychodnia, jej okolica (jest tam dużo sklepów i punktów usługowych skoncentrowanych w tym miejscu, w porównaniu do innych części ul. Wysłouchów) jest oddalona od przystanków.
Obrazek

Proponowałbym zmiany: "Wysłouchów" może zostać tam, gdzie jest obecnie (ew. przesunąć go trochę na zachód). "Bojki" przenieść za skrzyżowanie z ul. Kordiana, a pomiędzy nimi utworzyć dodatkowy przystanek, np. "Turniejowa" albo "Kurdwanów Przychodnia". Wtedy odległości pomiędzy przystankami wychodziłyby ok. 525m, 390m, 390m i 450m. Do tego by skróciło dojście m.in. do SP164 (chodziłem tam, nie polecam) i wschodniej części parku.

Tak, wiem - dokładanie przystanków (któremu sam często jestem przeciwny), ale nie jest to linia magistralna, a dodatkowo pełni "obsługę wewnętrzną" Kurdwanowa, czyli bardzo gęsto zaludnionego obszaru. Z mojego osobistego punktu widzenia, ma szansę to zauważalnie poprawić poruszanie się po osiedli.
Obrazek

Co sądzicie? :)

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: ant_sm » 07 lip 2022, 19:53

Pomysł nie jest zły. Sprawdzałeś czy jest miejsce na wyznaczenie dodatkowych przystanków? Bo tam wzdłuż ulicy jest sporo miejsc parkingowych i zabranie ich wywoła tam potężną awanturę 🙄

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 07 lip 2022, 20:27

W trzech z proponowanych przeze mnie miejsc są miejsca parkingowe. Z drugiej strony, obecne przystanki są w "bieda-zatokach", które powstały właśnie w zatokach parkingowych.
Obrazek

Obrazek

Obszar tuż przed przychodnią i Biedronką to w ogóle porażka - jak cała ul. Wysłouchów ma wygodne i zadrzewione chodniki, tak tu jest bałagan, pełen betonu i samochodów, a gromadzi się tutaj mnóstwo pieszych. Mam pomysł, by wnieść do miasta o przebudowę tego miejsca. I po zrobieniu wizualizacji, to pomyślałem, że może by w tym lokalnym centrum przydał się też i przystanek autobusowy...
Obrazek

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » 07 lip 2022, 21:56

Ta biedronka to w ogóle ewenement, bo praktycznie nie ma gdzie zaparkować, chcąc zrobić tam nieco większe zakupy. A proponowany tam przystanek wyczerpie taką możliwość. Może wystarczyłoby przesunąć przystanek w kierunku Piasków, na ten trawnik, przy którym stoi warzywniak.

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: pawel200020 » 08 lip 2022, 13:33

Kowalik pisze: 07 lip 2022, 21:56 Ta biedronka to w ogóle ewenement, bo praktycznie nie ma gdzie zaparkować, chcąc zrobić tam nieco większe zakupy. A proponowany tam przystanek wyczerpie taką możliwość. Może wystarczyłoby przesunąć przystanek w kierunku Piasków, na ten trawnik, przy którym stoi warzywniak.
No tylko teraz tego warzywniaka już tam nie ma, stoi nowy blok na jego miejscu i tego parkingu na lewo on warzywniaka patrząc od Bierdronki

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 11 lip 2022, 10:20

kbieniu7 pisze: 07 lip 2022, 19:46Proponowałbym zmiany: "Wysłouchów" może zostać tam, gdzie jest obecnie (ew. przesunąć go trochę na zachód). "Bojki" przenieść za skrzyżowanie z ul. Kordiana, a pomiędzy nimi utworzyć dodatkowy przystanek, np. "Turniejowa" albo "Kurdwanów Przychodnia". Wtedy odległości pomiędzy przystankami wychodziłyby ok. 525m, 390m, 390m i 450m. Do tego by skróciło dojście m.in. do SP164 (chodziłem tam, nie polecam) i wschodniej części parku.
kbieniu7 pisze: 07 lip 2022, 19:46Co sądzicie? :)
Może warto zgłosić do Rady Dzielnicy? ;)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 14 lip 2022, 22:02

Kaszmir pisze: 11 lip 2022, 10:20 Może warto zgłosić do Rady Dzielnicy? ;)
Taki mam zamiar ;) Dałem paru znajomym też ten projekt do przejrzenia - generalnie każdy zwraca uwagę, że zmniejszy się liczba miejsc parkingowych, a także pojawił się głos, że problemem są dostawy do biedronki, które w godzinach rannych blokują Wysłouchów :(

Tak czy inaczej, zacząłem się zastanawiać jeszcze, czy jest sens przenosić przystanek w stronę Halszki - jest w wygodnym miejscu, w cieniu drzew. Przy zmianie oznaczałby w pełnym słońcu (nawet jeśli posadzilibyśmy jakieś sadzonki). No, ale z drugiej strony do przychodni się zmniejszy dystans... Trochę jestem w kropce teraz.

Jeśli chodzi o drugi kierunek - to moim zdaniem trzeba by tu dać dodatkowy przystanek, obecnie jest zbyt daleko.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości