Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 26 gru 2020, 13:28

Kaszmir pisze: 26 gru 2020, 12:00 Co do "Malborskiej" - pomijając że to jazda naokoło, nie do końca rozumiem jak pasażerowie mieliby się przesiąść na "144+173", skoro "107" nie miało w ogóle takiego przystanku.
Rzeczywiście, masz rację, że "107" się tam nie zatrzymywało. Przepraszam, mój błąd. Mimo wszystko trochę szkoda, bo przesiadka tamże byłaby całkiem opłacalna. Zastanawiam się czy może przy ewentualnym powrocie "107" do Podgórza SKA udałoby się wytyczyć mu przystanek tamże, np. na Malborskiej za skrzyżowaniem z Kamieńskiego (pomiędzy Kamieńskiego a Wielicką). Myślę, że gdyby się postarać, znalazłoby się tam trochę miejsca na przystanek.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Mr. Passenger » 08 mar 2021, 20:27

Zastanawiam się ostatnio nad lokalizacją przystanku "Wola Duchacka" na ulicy Klonowica, z którego korzystają "174" oraz "179" w kierunku Kurdwanowa. Po sprawdzeniu na mapie okazało się, że jest on oddalony o ponad 350 metrów od skrzyżowania ze Sławka i Malborską. Jest to i tak stosunkowo niewiele w porównaniu z dystansem, który trzeba przejść by dostać się na przystanek o tej samej nazwie na ulicy Malborskiej - tam dystans wynosi ponad pół kilometra. Stąd właśnie moje pytanie - czy nie dałoby się podjąć próby przesunięcia go w miejsce położone nieco bliżej skrzyżowania ze Sławka oraz Malborską? Zdaję sobie sprawę, że jest to dosyć stromy odcinek, ale wydaje mi się że istnieją w Krakowie przystanki przy których autobus przegubowy jest w stanie swobodnie zatrzymać się, a następnie ruszyć.

Myślę, że takie rozwiązanie byłoby sporym ułatwieniem dla mieszkańców Woli Duchackiej Wschód, którzy z powodu tak dużego dystansu do przejścia rzadko wybierają podróż "179" (które mimo wszystko jest najczęściej kursującą linią w rejonie). Zwłaszcza, że w ciągu ostatniego roku zostali dodatkowo pozbawieni "184" i obecnie są skazani jedynie na "164" (które już wcześniej notowało ogromne opóźnienia, a w kolejnych miesiącach, z powodu budowy tramwaju na Górkę Narodową, będą one jeszcze większe) oraz "169" (które również do punktualnych nie należy, a dodatkowo robi sobie jeszcze dodatkową wycieczkę przez Malborską)

toja
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 05 gru 2020, 20:21

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: toja » 08 mar 2021, 21:54

Rzeczywiście jest tam duże wzniesienie, z którego to powodu obawiano się usytuować przystanek blisko skrzyżowania. Kiedy uruchomiono komunikację miejską na tej ulicy, przystanek początkowo umiejscowiono zdecydowanie bliżej niż jest obecnie. Jednak właściciel domu, przy którym go umieszczano, jeszcze w dniu montażu słupka, skutecznie doprowadził do jego demontażu i przeniesienia przystanku w odległe miejsce. I tak zostało do dzisiaj.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 08 mar 2021, 22:12

toja pisze: 08 mar 2021, 21:54 Rzeczywiście jest tam duże wzniesienie, z którego to powodu obawiano się usytuować przystanek blisko skrzyżowania. Kiedy uruchomiono komunikację miejską na tej ulicy, przystanek początkowo umiejscowiono zdecydowanie bliżej niż jest obecnie. Jednak właściciel domu, przy którym go umieszczano, jeszcze w dniu montażu słupka, skutecznie doprowadził do jego demontażu i przeniesienia przystanku w odległe miejsce. I tak zostało do dzisiaj.
Przystanek rzeczywiście, kilka lat temu funkcjonował 50 metrów bliżej skrzyżowania niż obecnie, jednak jego przeniesienie było spowodowane tym, że w dawnym miejscu pobliski sklep wyznaczył miejsce na postój samochodu dostawczego dostarczającego towar do sklepu. Wcześniej był z tym ponoć problem, dlatego właściciel wyprosił przeniesienie przystanku. Nie jest prawdą, że doszło do tego w dniu montażu słupka, bo przystanek w tej lokalizacji funkcjonował przez kilka lat.
Mr. Passenger pisze: 08 mar 2021, 20:27 Stąd właśnie moje pytanie - czy nie dałoby się podjąć próby przesunięcia go w miejsce położone nieco bliżej skrzyżowania ze Sławka oraz Malborską? Zdaję sobie sprawę, że jest to dosyć stromy odcinek, ale wydaje mi się że istnieją w Krakowie przystanki przy których autobus przegubowy jest w stanie swobodnie zatrzymać się, a następnie ruszyć.
Lokalizacja tego przystanku rzeczywiście jest sporym problemem dla osób przesiadających się, bo skutecznie zniechęca do przesiadki. Osobiście uważam, że jeśli miałoby dojść do przesunięcia tego przystanku w pobliże skrzyżowania (o ile to możliwe), to powinno się stworzyć nową parę przystankową pomiędzy skrzyżowaniem, a przystankiem Beskidzka, gdyż jest to okolica dość gęsto zamieszkana, a przerwa między przystankami wynosi tam 750 metrów. Ta nowa para przystankowa mogłaby właściwie znajdować się na wysokości obecnego przystanku "Wola Duchacka" w kierunku Kurdwanowa. Wystarczyłoby dodać tamże przystanek w przeciwnym kierunku.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: WDZ » 09 mar 2021, 9:20

Ten przystanek jest całkiem OK, w tamtej okolicy przydałby się przystanek w kierunku przeciwnym. Nie wydaje mi się, żeby ten akurat przystanek generował jakieś istotne potoki przesiadkowe - jeśli ktoś się przesiada w kierunku Piasków zrobi to wcześniej, jeśli w stronę Swoszowic - później.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Mr. Passenger » 09 mar 2021, 13:09

WDZ pisze: 09 mar 2021, 9:20 Ten przystanek jest całkiem OK, w tamtej okolicy przydałby się przystanek w kierunku przeciwnym. Nie wydaje mi się, żeby ten akurat przystanek generował jakieś istotne potoki przesiadkowe - jeśli ktoś się przesiada w kierunku Piasków zrobi to wcześniej, jeśli w stronę Swoszowic - później
To że nie generuje potoków przesiadkowych nie oznacza, że nie ma pasażerów, którzy używają go jako celu swojej podróży. Tak jak mówiłem wcześniej, jego lokalizacja skutecznie zniechęca pasażerów z całej Woli Wschód do korzystania ze "174" oraz "179", które są podstawą komunikacji międzydzielnicowej w tym rejonie. Dla mieszkańców Łużyckiej, Białoruskiej, Estońskiej i Trybuny Ludów oznacza to około kilometrowy spacer, zarówno z przystanku pod zajezdnią, jak i z Klonowica, podczas gdy mógłby on być o chociażby 300 metrów mniejszy. I o ile dla osoby w młodym wieku, takiej jak ja, nie jest to duży problem to jednak w tym rejonie mieszka wiele osób w podeszłym wieku, dla których jest to już realne utrudnienie.

Obecny przystanek "Wola Duchacka" na Klonowica można nawet pozostawić w obecnej lokalizacji, postawić dodatkowy w kierunku przeciwnym i przemianować na np. "Klonowica" - na pewno będzie to również spore ułatwienie dla okolicznych mieszkańców, którzy nie będą musieli dreptać tych kilkuset metrów by skorzystać z przystanku na Sławka.
A jeśli chodzi o nowy to mógłby się on znaleźć na przykład w tym miejscu. Ponad 200 metrów bliżej skrzyżowania ze Sławka oraz Malborską, a jedocześnie na tyle daleko by nie blokował ruchu na nim.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 09 mar 2021, 15:39

Mr. Passenger pisze: 09 mar 2021, 13:09 Obecny przystanek "Wola Duchacka" na Klonowica można nawet pozostawić w obecnej lokalizacji, postawić dodatkowy w kierunku przeciwnym i przemianować na np. "Klonowica" - na pewno będzie to również spore ułatwienie dla okolicznych mieszkańców, którzy nie będą musieli dreptać tych kilkuset metrów by skorzystać z przystanku na Sławka.
O tym pisałem. Uważam, że zabieranie tego przystanku przy ewentualnym przenoszeniu nie wchodzi w grę, gdyż generuje on duże potoki spośród mieszkańców pobliskich bloków, a okolica w najbliższym czasie będzie się bardziej zabudowywać. Oddzielenie istniejącego przystanku "Wola Duchacka" od zespołu przystankowego i dodanie drugiego w przeciwnym kierunku bardzo ułatwiłoby życie okolicznym mieszkańcom i myślę, że nie byłby to duży problem, aby dodać taki przystanek. Sam niegdyś regularnie podjeżdżałem autobusem w tamtą okolicę i irytowało mnie to, że w jedną stronę musiałem dreptać kilka minut, a w drugą stronę miałem przystanek pod samym punktem docelowym mojej podróży.
WDZ pisze: 09 mar 2021, 9:20 Nie wydaje mi się, żeby ten akurat przystanek generował jakieś istotne potoki przesiadkowe - jeśli ktoś się przesiada w kierunku Piasków zrobi to wcześniej, jeśli w stronę Swoszowic - później.
Z tego co pamiętam, dystans dzielący te przystanki był też jednym z argumentów Dzielnicy X, aby skierować "107" do Zajezdni Woli Duchackiej. Zapewniała ona niegdyś istotne połączenie Malborskiej z tramwajami na Wielickiej i gdy ją zabrano, Rada Dzielnicy XI postulowała o jej przywrócenie. Gdyby wyeliminowano tę trudność, przesiadka ze "107" na linie autobusowe w kierunku centrum mogłaby się odbywać na przystanku Wola Duchacka, dzięki czemu można by ją skierować z powrotem do Podgórza SKA.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 09 mar 2021, 19:46

prezes pisze: 09 mar 2021, 15:39Z tego co pamiętam, dystans dzielący te przystanki był też jednym z argumentów Dzielnicy X, aby skierować "107" do Zajezdni Woli Duchackiej. Zapewniała ona niegdyś istotne połączenie Malborskiej z tramwajami na Wielickiej i gdy ją zabrano, Rada Dzielnicy XI postulowała o jej przywrócenie. Gdyby wyeliminowano tę trudność, przesiadka ze "107" na linie autobusowe w kierunku centrum mogłaby się odbywać na przystanku Wola Duchacka, dzięki czemu można by ją skierować z powrotem do Podgórza SKA.
Tak, lecz mimo wszystko głównym argumentem było zwiększenie częstotliwości. "107" mógłby wrócić do Podgórza SKA, jednak byłoby to kosztem przywrócenia poprzedniego taktu. Czyli co lepsze: trasa do Podgórza SKA z ~f=35/35, czy do Zajezdni z ~f=20/30.

Malborska straciła "107" do Wielickiej, z drugiej strony odległość między skrzyżowaniem Malborska/Kamieńskiego oraz Wielicką wynosi... 210 metrów. Większość osób pewnie przechodzi ten odcinek pieszo. To mniej, niż na wielu innych węzłach przesiadkowych.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 12 mar 2021, 22:00

Kaszmir pisze: 09 mar 2021, 19:46 Tak, lecz mimo wszystko głównym argumentem było zwiększenie częstotliwości. "107" mógłby wrócić do Podgórza SKA, jednak byłoby to kosztem przywrócenia poprzedniego taktu. Czyli co lepsze: trasa do Podgórza SKA z ~f=35/35, czy do Zajezdni z ~f=20/30.
Dla pasażerów z Soboniowic czy Kosocic większa częstotliwość kosztem krótszej trasy jest raczej lepszą opcją, aczkolwiek odbywa się to kosztem innych pasażerów, z Woli Duchackiej Wschód, którzy bez żadnej rekompensaty tracą autobus dowożący do tramwajów na Wielickiej. Dla pasażerów z Malborskiej połączenie to było istotne, gdyż chcąc jechać tramwajem do centrum nie musieli się cofać na Nowosądecką.
Kaszmir pisze: 09 mar 2021, 19:46 Malborska straciła "107" do Wielickiej, z drugiej strony odległość między skrzyżowaniem Malborska/Kamieńskiego oraz Wielicką wynosi... 210 metrów. Większość osób pewnie przechodzi ten odcinek pieszo. To mniej, niż na wielu innych węzłach przesiadkowych.
Odległość między skrzyżowaniami wynosi może i 210 metrów, natomiast odległość między przystankami wynosi już około 400 metrów (w zależności od kierunku). Gdy komuś się nie spieszy to może i przejdzie żwawo ten kawałek, natomiast rano, gdy ludzie spieszą się do pracy, tracenie czasu na przechodzenie pomiędzy przystankami, aby się przesiąść nie wchodzi w grę. Wcześniej, gdy "107" dojeżdżało na Wielicką, przesiadka mogła odbywać się drzwi w drzwi i niejedna osoba na tym skorzystała.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 12 mar 2021, 23:09

prezes pisze: 12 mar 2021, 22:00Odległość między skrzyżowaniami wynosi może i 210 metrów, natomiast odległość między przystankami wynosi już około 400 metrów (w zależności od kierunku). Gdy komuś się nie spieszy to może i przejdzie żwawo ten kawałek, natomiast rano, gdy ludzie spieszą się do pracy, tracenie czasu na przechodzenie pomiędzy przystankami, aby się przesiąść nie wchodzi w grę. Wcześniej, gdy "107" dojeżdżało na Wielicką, przesiadka mogła odbywać się drzwi w drzwi i niejedna osoba na tym skorzystała.
Nie chcę się targować na metry, natomiast to nie jest 400. Po pierwsze, zmierzyłeś odległość do przystanku autobusowego na Wielickiej, który jest o 50 m dalej niż tramwajowy. Po drugie - jeśli już walczymy o metry - o ile przesiadkę T->A mapy google pokazują w miarę uczciwie (wychodzi 300), tak A->T jest zawyżona bo trasa przy Kablu jest poprowadzona naokoło, środkiem jezdni i przez północny chodnik. Pójdźmy zatem krakowskim targiem w "średnio 300 m", dyskutować czy to jest 280 czy 320 nie ma sensu.

Tak czy owak - to jest podobna (a czasem nawet mniejsza) odległość do tych, które przechodzi się przy przesiadkach na Mogilskim. Może więc nie piszmy że Malborska jest odcięta od przesiadki na tramwaj, bo to tak jakby napisać że od przesiadki na tramwaj odcięte jest też Pilotów.

Chyba cały problem polega na tym, że przystanek nazywa się "Malborska" zamiast po prostu "Kabel Kamieńskiego", a może nawet zwykłe "Kabel".

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: obserwator » 27 mar 2021, 9:35

Na profilu Facebookowym Radnego Michała Starobrata pojawiły się informacje na temat stworzenia parkingu przy ulicy Bochenka:
Na wczorajszej sesji Rady Miasta Krakowa zwróciłem się w interpelacji do Prezydenta Miasta Krakowa z prośbą o jednoznaczne potwierdzenie bądź zaprzeczenie informacji, która krąży wśród mieszkańców Podgórza Duchackiego w sprawie udostępnienia wszystkim mieszkańcom bezpłatnego parkingu naprzeciwko ogrodu sensorycznego przy ul. Bochenka (aktualnie teren nie jest własnością Gminy Miejskiej Kraków).
Wśród mieszkańców krąży informacja, jakoby w zamian za pozwolenie na budowę w miejscu dawnego parkingu przy szpitalu, Dobra Forma miała oddać mieszkańcom/miastu teren naprzeciwko ogrodu sensorycznego, na którym znajduje się parking, ale nie jest ogólnodostępny.
Ze względu na ogromny problemy z ilością miejsc postojowych w tej okolicy utworzenie ogólnodostępnego parkingu tuż przy Parku Drwinka będzie dobrym rozwiązaniem.
Zwróciłem się również z prośbą o udzielenie informacje na jakim etapie znajduje się miasto Kraków z wykupem terenów pod Park Drwinka, o wskazanie harmonogramu wykupów oraz wskazanie ewentualnych powodów hamujących szybsze zakończenie wykupów.
Jeśli miasto wykupiłoby ten teren, może byłoby to odpowiednie miejsce na pętlę dla linii "164"? Czy poprawiłoby to chociaż trochę sytuację komunikacyjną na ulicy Bochenka?

krk_kmk
Pasażer
Posty: 28
Rejestracja: 20 lis 2020, 9:59
Lokalizacja: Kraków, Dzielnica XI

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: krk_kmk » 27 mar 2021, 17:18

Kaszmir pisze: 09 mar 2021, 19:46
prezes pisze: 09 mar 2021, 15:39Z tego co pamiętam, dystans dzielący te przystanki był też jednym z argumentów Dzielnicy X, aby skierować "107" do Zajezdni Woli Duchackiej. Zapewniała ona niegdyś istotne połączenie Malborskiej z tramwajami na Wielickiej i gdy ją zabrano, Rada Dzielnicy XI postulowała o jej przywrócenie. Gdyby wyeliminowano tę trudność, przesiadka ze "107" na linie autobusowe w kierunku centrum mogłaby się odbywać na przystanku Wola Duchacka, dzięki czemu można by ją skierować z powrotem do Podgórza SKA.
Tak, lecz mimo wszystko głównym argumentem było zwiększenie częstotliwości. "107" mógłby wrócić do Podgórza SKA, jednak byłoby to kosztem przywrócenia poprzedniego taktu. Czyli co lepsze: trasa do Podgórza SKA z ~f=35/35, czy do Zajezdni z ~f=20/30.

Malborska straciła "107" do Wielickiej, z drugiej strony odległość między skrzyżowaniem Malborska/Kamieńskiego oraz Wielicką wynosi... 210 metrów. Większość osób pewnie przechodzi ten odcinek pieszo. To mniej, niż na wielu innych węzłach przesiadkowych.
Według mnie linia powinna zostać przywrócona do Dworca Płaszów - zapewniałaby dostęp zarówno do tramwajów do, czy z Bieżanowa, jak i do pociągów relacji krajowej. Podgórze SKA dubluje się z tramwajem - dlatego wybrałbym Dworzec Płaszów.
Bez stresu, to tylko post ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 29 mar 2021, 12:06

krk_kmk pisze: 27 mar 2021, 17:18Według mnie linia powinna zostać przywrócona do Dworca Płaszów - zapewniałaby dostęp zarówno do tramwajów do, czy z Bieżanowa, jak i do pociągów relacji krajowej. Podgórze SKA dubluje się z tramwajem - dlatego wybrałbym Dworzec Płaszów.
Próbowaliśmy swojego czasu skrócić "643" do Dworca Płaszów celem poprawy koordynacji z "69", jednak MPK broniło się przed tym rękami i nogami - brak punktu socjalnego dla kierowców.

Byłem pasażerem "107" przez kilka lat. Nie wiem, czy wolałbym "107" do Wielickiej z 1-2 kursami/h, niż obecnie rozwiązanie. Chyba nie.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 29 mar 2021, 15:08

Kaszmir pisze: 29 mar 2021, 12:06 Byłem pasażerem "107" przez kilka lat. Nie wiem, czy wolałbym "107" do Wielickiej z 1-2 kursami/h, niż obecnie rozwiązanie. Chyba nie.
Zależy z której perspektywy patrzysz. Dla pasażerów z Woli Duchackiej zdecydowanie nie jest to korzystne, bo utracili oni bezpośrednie połączenie do Wielickiej, które umożliwiało przesiadkę na tramwaje tamże i tym samym możliwość szybszego dojechania tramwajem do centrum, bez konieczności cofania się na Nowosądecką lub spacerowania. Nie mówię, że tak drastyczne cięcie kursów byłoby ok, jednak w tym przypadku wzmocniono jeden rejon kosztem innego nie dając nic w zamian i to już dobre nie jest.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 02 kwie 2021, 11:54

prezes pisze: 29 mar 2021, 15:08Dla pasażerów z Woli Duchackiej zdecydowanie nie jest to korzystne, bo utracili oni bezpośrednie połączenie do Wielickiej, które umożliwiało przesiadkę na tramwaje tamże i tym samym możliwość szybszego dojechania tramwajem do centrum, bez konieczności cofania się na Nowosądecką lub spacerowania. Nie mówię, że tak drastyczne cięcie kursów byłoby ok, jednak w tym przypadku wzmocniono jeden rejon kosztem innego nie dając nic w zamian i to już dobre nie jest.
Wola Duchacka w większości ma połączenie do tramwajów, bez cofania się. Straciła je niewielka część przy Malborskiej. Zaznaczyłem poniżej obszary do 500 m wokół każdego przystanku, który ma dojazd do tramwajów jadących w kier. Wielickiej, bez cofania się.

Czy uwzględniłeś że od 2012 "174" jeździ przez Klonowica i Sławka? ;) Ono podebrało pasażerów "107" dojeżdżających z Woli Duchackiej do tramwajów - nawet mimo opóźnień, lepsze ~f=12/20 niż 35/70. Ot, zamiast przesiadać się przy Kablu, przesiadają się na Podgórzu SKA.

Zatem jedynie wąski pasek przy przystanku "Sułkowskiego" (zaznaczony na czerwono) stracił dojazd. Czy dla tego wąskiego paska trzeba psuć rozkład linii "107" (bo wydłużenie = mniej kursów), jedynej w Kosocicach i głównej dla Soboniowic? Grupa realnie poszkodowanych jest tym mniejsza jeśli uwzględnimy że 1) z "Malborskiej" do "Kabla" jest 300 m piechotą i 2) "169/469" dojeżdża do r. Matecznego, gdzie też są tramwaje.

Nie zgodzę się też, że Wola Duchacka czy Malborska nie dostały nic w zamian. Nawet na Malborskiej, wraz ze skróceniem "107" w 2017, zamieniono "184" na "169" które ma więcej kursów. Zależy też, o jakiej skali czasowej mówimy - jeśli dłuższej, to trzeba uwzględnić wzmocnienie "184" w 2012 (zmiana ~f=20 na 12 w szczycie). W 2020 zabrano "184", jednak w zamian jest mocniejsze "169/469" (dawniej kończące na Podgórzu SKA), dodano "165", a po pandemii jeszcze "179" dostanie lepszy rozkład.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 16 gości