Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 31 maja 2020, 2:09

Przecięte „184” – komentarz
https://krabok.wordpress.com/2020/05/30 ... komentarz/
Skracanie tras jest zawsze kontrowersyjne, jednak może być korzystne – przykładem „137” czy „183” (powstałe w miejsce dawnego „108”). Jego intencją musi być jednak dobro pasażerów, a nie oszczędności bo inaczej dochodzi do takich sytuacji jak powyższa. Podobnie było ze „156” gdzie chęć poczynienia cięć też zepsuła dobrą ideę. W efekcie wszyscy przegrywają – pasażerowie czują się oszukani i tym bardziej zniechęcają się do idei skracania tras, a urzędnikom tym ciężej przekonać mieszkańców do kolejnych podobnych pomysłów.

Adro12
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 27 maja 2020, 16:17

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Adro12 » 31 maja 2020, 13:40

To tylko jest pomysł.
Linia 183 żeby jechała od pętli Kurdwanów i do pętli Złocień co minut 20.
Zamienić trasę linii 184 i by nie jechało na Kurdwanów tylko do pętli Miejskie Centrum Opieki i by jeździło co 19 minut.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 23 sie 2020, 18:52

Nowy autobus na południu Krakowa
https://krabok.wordpress.com/2020/08/23 ... u-krakowa/
Jestem po kolejnych rozmowach z przedstawicielami Zarządu Transport Publicznego w Krakowie w sprawie zapewnienia mieszkańcom Swoszowic dojazdu do pętli na Kurdwanowie oraz pętli w Borku Fałęckim z częstotliwością ok. 15 minut.
Aktualnie ZTP analizuje możliwość utworzenia nowej linii autobusowej Borek Fałęcki pętla – Swoszowice Poczta – Kurdwanów pętla – Płaszów (Dworcowa) tak, aby w połączeniu z innymi liniami zapewnić założoną częstotliwość. Jeżeli uda się zsynchronizować rozkład nowa linia będzie mogła ruszyć już końcem sierpnia / początkiem września.
Możliwe też, że wspomniana nowa linia to dopiero początek większych zmian, które mogłyby zajść za kilka tygodni w rejonie Kurdwanowa. Jak wspominałem, „184” prawdopodobnie nie wróci na starą trasę, jednak w zamian rozważa się inne rekompensaty. W kuluarach mówi się m.in. o zwiększeniu częstotliwości linii „179” do 7,5 minuty w szczycie (byłby to kolejny, obok „178/578”, autobus który zyskałby najwyższą częstotliwość) albo alternatywnie wydłużeniu w rejony Kurdwanowa / Piasków Wielkich linii „114”, która od przyszłej soboty będzie kończyć bieg na os. Podwawelskim.

witold4
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2020, 19:59

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: witold4 » 23 sie 2020, 19:10

Jestem za 114 CHELMONSKIEGO PETLA - PIASKI WIELKIE, bylaby to bardzo ciekawa relacja.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Mr. Passenger » 23 sie 2020, 23:46

Jako że prawdopodobnie dużo się zmieni w ciągu najbliższych miesięcy w tym rejonie to spróbowałem jakoś to ogarnąć i wymyśliłem coś takiego:

114: Chełmońskiego Pętla - Armii Krajowej - Aleje - Kamieńskiego - Sławka - Łużycka - Witosa - Halszki - Stojałowskiego - Kurdwanów Pętla
133: Nowy Bieżanów Południe - Ćwiklińskiej - Mała Góra - Łaczka - Bieżanów Potrzask
155: Łagiewniki - Fredry - Turowicza - Witosa - Halszki - Wysłouchów - Cechowa - Kosocicka - Wielicka - Kostaneckiego - Wydział Farmaceutyczny UJ
184: Prądnik Czerwony - Powstańców - Majora - Dobrego Pasterza - Młyńska - Pilotów - Beliny-Prażmowskiego - Rondo Mogilskie - Lubomirskiego - Dworzec Główny Wschód
435: Zajezdnia Wola Duchacka - Sławka - Beskidzka - Halszki - Myślenicka - Swoszowice

KORZYŚCI:
- Nowe 114 pozwoli zwolnić trochę miejsca na pętli pod Centrum Kongresowym i zaoszczędzić na niepotrzebnych wjazdach i zjazdach. Dodatkowo, Wola Duchacka i Kurdwanów dostają pierwszą bezpośrednią relację z Miasteczkiem Studenckim, rejonem Czarnowiejskiej i Armii Krajowej oraz sklepami w rejonie Ronda Ofiar Katynia (Galeria Bronowice, IKEA, Makro, Castorama i wiele wiele innych). Przy odpowiedniej synchronizacji z 144 i 173 udałoby się stworzyć bardzo mocną relację Kawiory-Aleje-Bonarka, na którą zdecydowanie (zwłaszcza w roku szkolnym) jest zapotrzebowanie
- Nowe 155 utrzymuje najważniejsze relacje obsługiwane przez obecne 133 na krótszym odcinku, zapewniając przy okazji możliwość przesiadki na tramwaje w Łagiewnikach, Kurdwanowie oraz w Prokocimiu
- Nowe 435 kursuje na znacznie krótszej i mniej korkogennej trasie oraz zapewnia Swoszowicom to czego potrzebują najbardziej - szybki dojazd do najbliższego węzła przesiadkowego, czyli na Kurdwanów. Dodatkowo, pociągnięcie linii przez Beskidzką aż do Zajezdni umożliwia również przesiadkę na 164 i 169, czyli kolejne linie do ścisłego centrum. Moim zdaniem znacznie lepsza opcja od linii z Borku Fałęckiego na Płaszów, której opóżnienia prawdopodobnie można by liczyć w godzinach

WADY:
- Skierowanie 114 na Kurdwanów pogrzebałoby plany na przywrócenie tej linii na Ruczaj oraz przywrócenie 184 w dawnej formie w przyszłości
- Odebranie pasażerom bezpośredniej przesiadki z tramwaju na 184 na Rondzie Grzegórzeckim
- Konieczność postawienia nowego przystanku Prokocim Szpital na ulicy Kostaneckiego dla 155
- Możliwe duże opóźnienia nowego 155 - nawet pomimo rozdzielenia nie ma możliwości pocięcia obecnego 133 w takiej konfiguracji by uniknąć dużych opóźnień i przy okazji nie skasować żadnej ważnej relacji

Co do skierowania 184 na DGW to wymyśliłem to tylko dlatego by nie skazywać kierowców na robienie wielkiej pętli wokół Ronda Grzegórzeckiego, a w pobliżu nie ma żadnej innej, bardziej cywilizowanej końcówki. Nie orientuję się za bardzo w tamtych rejonach i nie jestem pewien czy taka linia miałaby w ogóle jakieś zapotrzebowanie, ale jeśli trzeba się dostosować do obecnych warunków to nie jest chyba taki zły pomysł

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: sorig » 24 sie 2020, 0:12

Tak na szybko:
Nie bardzo podoba mi się wyrzucenie '184' z Grzegórzeckiego; moim zdaniem ta linia powinna kończyć na Podwawelskim, a jeżeli to niemożliwe to mimo wszystko obsługa Grzegórzeckiego jest warunkiem sine qua nom. Jeśli chodzi o końcówkę w tamtych rejonach to mnie do głowy przychodzi reaktywacja pętli "Krakowska Akademia". Chociaż w zasadzie nie znajduję przyczyny dla której Rondo Grzegórzeckie nie może zostać na stałe.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 25 sie 2020, 13:41

Też uważam, że optymalna trasa dla "184" to do osiedla Podwawelskiego. No i "155" omijałoby węzeł przesiadkowy przy Prokocimiu Szpitalu - wg mnie to zbyt duża strata dla dojeżdżających z Kosocickiej - dlatego przekonał mnie pomysł z zawracaniem tej linii przez Na Kozłówce.

zubrzyk111
Znawca
Posty: 106
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: zubrzyk111 » 25 sie 2020, 16:13

:!:
sorig pisze: 24 sie 2020, 0:12 Tak na szybko:
Nie bardzo podoba mi się wyrzucenie '184' z Grzegórzeckiego; moim zdaniem ta linia powinna kończyć na Podwawelskim, a jeżeli to niemożliwe to mimo wszystko obsługa Grzegórzeckiego jest warunkiem sine qua nom. Jeśli chodzi o końcówkę w tamtych rejonach to mnie do głowy przychodzi reaktywacja pętli "Krakowska Akademia". Chociaż w zasadzie nie znajduję przyczyny dla której Rondo Grzegórzeckie nie może zostać na stałe.
Mnie chodzi po głowie następująca opcja: PRĄDNIK CZERWONY - (...) - Rondo Grzegórzeckie - Podgórska - GALERIA KAZIMIERZ - Wawrzyńca - Starowiślna - Hala Targowa - Rondo Grzegórzeckie - (...) - PRĄDNIK CZERWONY. Oprócz przystanku końcowo-początkowego przy Galerii dodatkowy na wysokości tramwajowego Wawrzyńca.
Zapewniamy tym samym połączenie z Kazimierzem, galerią handlową, jak i (jednokierunkowo wprawdzie, ale zawsze) Halą Targową. Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Cukier » 25 sie 2020, 17:24

Ja bym się skłaniał ku rozwiązaniu pośredniemu: z jednej strony uważam, że nie ma sensu wpuszczać linii w korek na Dietla dopóki nie powstanie tam PAT, z drugiej strony uważam podobnie jak kot_feliks, że przynajmniej do Hali Targowej dojazd być powinien, bo będzie tam przystanek kolejowy o dużym znaczeniu.

Może udałoby się wykorzystać do zawracania Dajwór? Najbardziej mnie niepokoi kwestia skrętu od Hali Targowej w lewo w Starowiślną, tak żeby na Dietla jednak z PATa skorzystać. Jeśliby to rozwiązać, to dalej mamy bez problemów - jeśli nie Dajwór to ślimaki za mostem, Rynek Podgórski albo... Powstańców Wielkopolskich.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Zieleńczanin » 25 sie 2020, 20:10

A gdyby "184" kończyło przy Galerii Kazimierz, ale jadąc przez Daszyńskiego?
Przystanki widziałbym tak:
Rondo Grzegórzeckie -> Hala Targowa 03 (na Al. Daszyńskiego, za skrzyżowaniem z Metalowców) -> Aleja Daszyńskiego 01 (za skrzyżowaniem z Masarską) -> PODGÓRSKA 01 (przed skrzyżowaniem z Gęsią) -> Rondo Grzegórzeckie.
Plusy i minusy:
+ obsługa Daszyńskiego i Podgórskiej;
+ obsługa Hali Targowej...
- ...ale z koniecznością dojścia do Grzegórzek SKA;
- brak obsługi węzła Starowiślna.
Co sądzicie?

zubrzyk111
Znawca
Posty: 106
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: zubrzyk111 » 25 sie 2020, 20:47

Zieleńczanin pisze: 25 sie 2020, 20:10 A gdyby "184" kończyło przy Galerii Kazimierz, ale jadąc przez Daszyńskiego?
Przystanki widziałbym tak:
Rondo Grzegórzeckie -> Hala Targowa 03 (na Al. Daszyńskiego, za skrzyżowaniem z Metalowców) -> Aleja Daszyńskiego 01 (za skrzyżowaniem z Masarską) -> PODGÓRSKA 01 (przed skrzyżowaniem z Gęsią) -> Rondo Grzegórzeckie.
Plusy i minusy:
+ obsługa Daszyńskiego i Podgórskiej;
+ obsługa Hali Targowej...
- ...ale z koniecznością dojścia do Grzegórzek SKA;
- brak obsługi węzła Starowiślna.
Co sądzicie?
Trasa byłaby w sam raz, ale nie brałem jej pod uwagę z uwagi na ciężkie dla autobusu warunki drogowe, tj. ciasne skrzyżowanie przy Metalowców (przegubowiec by raczej nie miał szans, standardowy też nie wiadomo) i wąskość jezdni na Daszyńskiego. Mieszkałem na krakowskich Grzegórzkach i często jeździłem tamtędy osobówką i nawet z tej perspektywy trzeba było uważać na zaparkowane, często niechlujnie, wzdłuż alei auta.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Zieleńczanin » 26 sie 2020, 21:14

zubrzyk111 pisze: 25 sie 2020, 20:47
Zieleńczanin pisze: 25 sie 2020, 20:10 A gdyby "184" kończyło przy Galerii Kazimierz, ale jadąc przez Daszyńskiego?
Przystanki widziałbym tak:
Rondo Grzegórzeckie -> Hala Targowa 03 (na Al. Daszyńskiego, za skrzyżowaniem z Metalowców) -> Aleja Daszyńskiego 01 (za skrzyżowaniem z Masarską) -> PODGÓRSKA 01 (przed skrzyżowaniem z Gęsią) -> Rondo Grzegórzeckie.
Plusy i minusy:
+ obsługa Daszyńskiego i Podgórskiej;
+ obsługa Hali Targowej...
- ...ale z koniecznością dojścia do Grzegórzek SKA;
- brak obsługi węzła Starowiślna.
Co sądzicie?
Trasa byłaby w sam raz, ale nie brałem jej pod uwagę z uwagi na ciężkie dla autobusu warunki drogowe, tj. ciasne skrzyżowanie przy Metalowców (przegubowiec by raczej nie miał szans, standardowy też nie wiadomo) i wąskość jezdni na Daszyńskiego. Mieszkałem na krakowskich Grzegórzkach i często jeździłem tamtędy osobówką i nawet z tej perspektywy trzeba było uważać na zaparkowane, często niechlujnie, wzdłuż alei auta.
Zawsze można przetestować, kto wie, może wyrobi. Jeśli jednak rzeczywiście nadal tak jest, to byłaby to autobusowa Długa :(

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 30 sie 2020, 14:40

Skierowanie przez ZTP "155" do Zajezdni Wola Duchacka wg mnie oznacza, że docelowo linia będzie jednak kończyć na Kurdwanowie Pętli, nawracając w kryterium ulicznym podobnie jak kiedyś "135". W każdym razie, kursowanie tej linii na odcinku Kurdwanów Pętla - Zajezdnia prawie nic nie daje. Co innego, gdyby pojechała Malborską.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: obserwator » 30 sie 2020, 14:53

Może jak skrócą do Kurdwanowa, przez co oszczędzą trochę pieniędzy, to dadzą te potworki co 30 minut chociaż w szczycie?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 01 wrz 2020, 0:58

List do redakcji (przyp.) w sprawie linii 184
https://klub428.pl/index.php/c_news/wiecej/801
Jeżeli linia 184 kursowała dotąd co 12 minut w szczycie i obsługiwały ją autobusy przegubowe, a według zmian na odcinku „północnym” mają one zostać co kwadrans, zaś na południu miasta pojazdy 12-metrowe na linii 165/484 mają kursować co 36 minut (dla kogo?) to gdzie podzieją się te osoby, które w ilości 80-90 zapełniały każdy przegubowiec jadący pięć razy na godzinę?
Szanowni Państwo, bardzo wielu mieszkańców tego miasta z odległych dzielnic, które łączy linia 184 nie zgadza się na jej faktyczną likwidację. Szczególnie tryb wprowadzenia zmian jest chwytem poniżej pasa. Potencjalna argumentacja znana jest z wielu działań „ulepszających” komunikację i została przedstawiona powyżej. Szacunek do mieszkańców opłacających z podatków ZTP wymaga przynajmniej skonsultowania się z nimi i zaproponowania zastępczych i konkretnych rozwiązań a nie uznawania autorytarnie zmian wprowadzanych cichcem pod pozorem remontu. A jeżeli brakuje pieniędzy w budżecie na komunikację to należy je oszczędzać wszędzie sprawiedliwie. Nie tak dawno, aby poprawić sytuację na linii 192 podzielono ją, ale tak, że uzyskano wraz z nową linią odcinek na którym się pokrywają ich trasy i ulega oferta wzmocnieniu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości