Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 28 lip 2023, 1:10

Kowalik pisze: 27 lip 2023, 17:09Czy byłaby opcja przeniesienia kursów 169 z Zajezdni Wola Duchacka do pętli na Piaskach? Jaki byłby ewentualny koszt takiego wydłużenia?
Racja, przydałoby się wreszcie złączyć warianty "169+469". Piaski Wielkie i Bochenka to raz, a dwa to Piaski Nowe - zabrano "184", a teraz jeszcze "164" i "169" będą przycięte.

Pytanie co wtedy z ładowaniem "169"? Na Piaskach Wielkich nie ma ładowarki. Chyba, żeby linia zjeżdżała na Kurdwanów i dzieliła się ładowarką tamże? Tylko raz to dodatkowe koszty, a dwa że tamta ładowarka pewnie będzie zajęta przez "179". Przydałoby się pomyśleć o ładowarce na Piaskach Wielkich.

Co do kosztów wydłużenia, wariant do Piasków Wielkich będzie teraz wykonywać ok. 210 kursów tygodniowo (przy f30/40). Trasa jest dłuższa o ok. 2 km, czyli 4 km na pełne kółko. Wychodzi ok. 9500 zł tygodniowo, rocznie niecałe pół miliona.

Kowalik
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » 28 lip 2023, 9:39

A czy alternatywnie 169 nie zmieściłoby się ze 164 na Piaskach Nowych? Problemu z ładowaniem tam by nie było, z bloków na Bochenka nie jest aż tak daleko. Dodatkowo wschodnia cześć Woli Duchackiej zyskałaby niewielkie wzmocnienie 164. Od skrzyżowania z Malborską do Piasków Nowych jest 750m dalej względem Zajezdni. W ten sposób uniknęlibyśmy zjazdów na ładowanie, a po udrożnieniu ulicy Bochenka i budowie ładowarki na Piaskach Wielkich scalili linię w jedną całość. Okolice zajezdni będą od września na plus, bo zyskują 179 co 7,5minuty.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 28 lip 2023, 9:47

Kowalik pisze: 28 lip 2023, 9:39A czy alternatywnie 169 nie zmieściłoby się ze 164 na Piaskach Nowych?
Byłaby to zmiana na plus względem obecnego stanu. Z tego co pamiętam, niestety w przeszłości pojawiał się argument o pojemności końcówki na Piaskach Nowych, np. gdy część osób postulowała skierowanie tam "107". Faktycznie wydaje się, że miejsca starczy tam tylko na "164".

Kowalik
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kowalik » 28 lip 2023, 11:26

Kaszmir pisze: 28 lip 2023, 9:47 Byłaby to zmiana na plus względem obecnego stanu. Z tego co pamiętam, niestety w przeszłości pojawiał się argument o pojemności końcówki na Piaskach Nowych, np. gdy część osób postulowała skierowanie tam "107". Faktycznie wydaje się, że miejsca starczy tam tylko na "164".
To dodatkowe 1-2 kursy na godzinę. Nie wierzę, że nie udałoby się pomieścić tam tego dodatkowego pojazdu przy dobrej woli. Zwłaszcza że na części brygad jeżdżą solówki. W najgorszym razie na kursach gdzie nie byłoby potrzeby ładowania, kierowca mógłby skorzystać z punktu i np. te 5 minut przed odjazdem podjechać na przystanek początkowy gdzie jest długa zatoka, uwalniając miejsce dla kolejnego pojazdu.

Robert
Znawca
Posty: 153
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 31 sie 2023, 11:02

Kolejne lekceważenie przez Radę Dzielnicy sprawy ul. Podedworze i ul. Spornej bez remontu których ZTP nie skieruje autobusów w ten rejon.

Brak tych zadań na liście zadań wnioskowanych do RM...
Dz-11.0021.7.2023
UCHWAŁA NR LVII/485/2023
RADY DZIELNICY XI PODGÓRZE DUCHACKIE
z dnia 10 lipca 2023 roku
w sprawie wprowadzenia zadań do budżetu Miasta Krakowa na rok 2024 oraz do Wieloletniej
Prognozy Finansowej i Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na rok 2024 i lata następne.
Na podstawie § 3 pkt 3 lit. k Uchwały Nr XCIX/1505/14 Rady Miasta Krakowa z dnia 12 marca
2014 r. w sprawie: organizacji i zakresu działania Dzielnicy XI Podgórze Duchackie w Krakowie (Dz.
Urz. Woj. Małopolskiego z 2021 r. poz. 6712) Rada Dzielnicy XI Podgórze Duchackie uchwala, co
następuje:
§ 1. Wnioskuje się do Prezydenta Miasta Krakowa o wprowadzenie do budżetu Miasta Krakowa
na rok 2024 oraz do Wieloletniej Prognozy Finansowej i Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na rok
2024 i lata następne następujących zadań:
1. Przebudowa ul. Na Łuku.
2. Przebudowa ul. Madera.
3. Przebudowa ul. Urwanej.
4. Przebudowa ul. Widnokrąg.
5. Budowa ronda ul. Cechowa - ul. Łużycka.
6. Budowa ronda ul. Cechowa - ul. Bochenka.
7. ul. Pierackiego - remont nawierzchni wraz z podbudową.
8. ul. E. Heila - nakładka przed budynkiem nr 9 wraz z zatoką parkingową.
9. ul. Trybuny Ludów i ul. Łużycka od ul. Malborskiej do ul. Nowosądeckiej - remont
nawierzchni.
10. ul. Białoruska od wjazdu na parking do ul. Ivo Andricia - remont nawierzchni.
11. ul. Wysłouchów boczna od nr 32 do głównej ulicy - remont nawierzchni.
12. ul. Wyżynna część kamienna oraz dwa sięgacze - remont nawierzchni wraz z podbudową.
13. ul. Dobczycka - dokończenie remontu nawierzchni oraz remontu chodników.
14. ul. Obronna od ul. Przewiewnej do ul. Kostaneckiego wraz z pętlą - remont nawierzchni.
15. ul. M. Ossowskiego - remont nawierzchni.
16. ul. Wspólna od ul. S. Klonowica do ul. Dobczyckiej oraz odcinek bez przejazdu - remont
nawierzchni.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady i Zarządu
Dzielnicy XI Podgórze Duchackie
Kazimierz Bożek

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 188
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Mr. Passenger » 31 sie 2023, 11:47

6. Budowa ronda ul. Cechowa - ul. Bochenka
Chyba chodziło im o Łużycką - Bochenka nie ma żadnego skrzyżowania z Cechową 🤔

Robert
Znawca
Posty: 153
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Robert » 31 sie 2023, 12:23

Mr. Passenger pisze: 31 sie 2023, 11:47 Chyba chodziło im o Łużycką - Bochenka nie ma żadnego skrzyżowania z Cechową 🤔
Na kolanie pisane... ot taki profesjonalizm ich xD
Wszystkie uchwały też publikują z 1-2 miesięcznym opóźnieniem.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 31 sie 2023, 13:46

Mr. Passenger pisze: 31 sie 2023, 11:47 Chyba chodziło im o Łużycką - Bochenka nie ma żadnego skrzyżowania z Cechową 🤔
Albo ul. Cechowa - ul. Bojki. Projekt ronda nawet się wczoraj pojawił na audytach.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 30 wrz 2023, 22:43

Przejeżdżałem dziś obok Bonarki i widziałem korek na pierwszym zjeździe do centrum handlowego (w kierunku od centrum) wylewający się na ul. Kamieńskiego. Oczywiście utkwiły w nim autobusy.

Sytuacja się często powtarza w weekendy z większym popytem zakupowym np. przed świętami (chociaż nie wiem, czemu akurat dziś tak było?). Sprawia to, że w takich dniach właściwie w ogóle nie ma po co brać KMK pod uwagę na tym ciągu 🤪

Czy MPK/ZTP mają jakąś procedurę na taką sytuację? Może autobusy by mogły wtedy mieć przykaz użycia drugiego zjazdu (za estakadą), rondami dojeżdżając do przystanku. Ten drugi zjazd jest wolny, bo nim nie da się dojechać bezpośrednio na wyższe poziomy parkingu przy centrum handlowym. Kojarzę, że ktoś opisał na forum taki proceder wykorzystywany przez co sprytniejszych kierowców autobusów.

Poniżej schemat na szybko na telefonie rysowany. Czerwony: zatkany zjazd. Niebieski: możliwy objazd.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 30 wrz 2023, 23:21

kbieniu7 pisze: 30 wrz 2023, 22:43Czy MPK/ZTP mają jakąś procedurę na taką sytuację? Może autobusy by mogły wtedy mieć przykaz użycia drugiego zjazdu (za estakadą), rondami dojeżdżając do przystanku. Ten drugi zjazd jest wolny, bo nim nie da się dojechać bezpośrednio na wyższe poziomy parkingu przy centrum handlowym. Kojarzę, że ktoś opisał na forum taki proceder wykorzystywany przez co sprytniejszych kierowców autobusów.
Tak, byłem kiedyś świadkiem jak autobus MPK (bodajże "144") tak pojechał.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 01 paź 2023, 9:08

Kaszmir pisze: 30 wrz 2023, 23:21 Tak, byłem kiedyś świadkiem jak autobus MPK (bodajże "144") tak pojechał.
A pamiętasz może, czy to był przegub czy krótki?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 01 paź 2023, 9:26

kbieniu7 pisze: 01 paź 2023, 9:08A pamiętasz może, czy to był przegub czy krótki?
Przegub (wydaje mi się, że "144" jednak tu nie jestem na 100% pewny - w każdym razie przegubowiec).

Jamnik
Ekspert
Posty: 1118
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Jamnik » 01 paź 2023, 12:31

W poprzednią sobotę też jeden "144" tak pojechał.

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kojak » 26 lis 2023, 20:24

204 Uważam, ze powinni podzielić na 2 linie, naprawdę Ruczaj potrzebuje bezpośrednie połączenie z Wieliczką?
Ta linia łapie duże opóźnienia. Dałoby się to sensownie podzielić.
204 Puścić do Łagiewnik skoro jest Tramwaj do Borku, A przez Jugowicką puścić jakąś linię 2x5 żeby nie pozbawiać tego rejonu dojazdu do tramwaju.
Chociaż ja bym raczej widział 133 na trasie Borek - Jugowicka - Halszki - Łużycka i dalej Cechowa.
A 433 zostawić tak jak jest, tylko zrobić całodzienną. Rejony Woli i Kurdwanowa są pozbawione dojazdu do Szpitala Rafała. Tak samo rejony z Rżąki i Bieżanowa.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: miloszkasperczyk » 26 lis 2023, 20:28

Kojak pisze: 26 lis 2023, 20:24 204 Uważam, ze powinni podzielić na 2 linie, naprawdę Ruczaj potrzebuje bezpośrednie połączenie z Wieliczką?
Ta linia łapie duże opóźnienia. Dałoby się to sensownie podzielić.
204 Puścić do Łagiewnik skoro jest Tramwaj do Borku, A przez Jugowicką puścić jakąś linię 2x5 żeby nie pozbawiać tego rejonu dojazdu do tramwaju.
Chociaż ja bym raczej widział 133 na trasie Borek - Jugowicka - Halszki - Łużycka i dalej Cechowa.
A 433 zostawić tak jak jest, tylko zrobić całodzienną. Rejony Woli i Kurdwanowa są pozbawione dojazdu do Szpitala Rafała. Tak samo rejony z Rżąki i Bieżanowa.
204 do Ruczaju pozwala na w miarę sensowy dojazd ze Skawiny do Wieliczki, nie powinniśmy zmuszać ludzi do kolejnych przesiadek. Wystarczy już że rozbiliśmy 139 na 2 linie i raczej ma to więcej minusów niż korzyści.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 28 gości