Strona 1 z 33
Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 31 maja 2020, 2:09
autor: Kaszmir
Przecięte „184” – komentarz
https://krabok.wordpress.com/2020/05/30 ... komentarz/ Skracanie tras jest zawsze kontrowersyjne, jednak może być korzystne – przykładem „137” czy „183” (powstałe w miejsce dawnego „108”). Jego intencją musi być jednak dobro pasażerów, a nie oszczędności bo inaczej dochodzi do takich sytuacji jak powyższa. Podobnie było ze „156” gdzie chęć poczynienia cięć też zepsuła dobrą ideę. W efekcie wszyscy przegrywają – pasażerowie czują się oszukani i tym bardziej zniechęcają się do idei skracania tras, a urzędnikom tym ciężej przekonać mieszkańców do kolejnych podobnych pomysłów.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 31 maja 2020, 13:40
autor: Adro12
To tylko jest pomysł.
Linia 183 żeby jechała od pętli Kurdwanów i do pętli Złocień co minut 20.
Zamienić trasę linii 184 i by nie jechało na Kurdwanów tylko do pętli Miejskie Centrum Opieki i by jeździło co 19 minut.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 23 sie 2020, 18:52
autor: Kaszmir
Nowy autobus na południu Krakowa
https://krabok.wordpress.com/2020/08/23 ... u-krakowa/ Jestem po kolejnych rozmowach z przedstawicielami Zarządu Transport Publicznego w Krakowie w sprawie zapewnienia mieszkańcom Swoszowic dojazdu do pętli na Kurdwanowie oraz pętli w Borku Fałęckim z częstotliwością ok. 15 minut.
Aktualnie ZTP analizuje możliwość utworzenia nowej linii autobusowej Borek Fałęcki pętla – Swoszowice Poczta – Kurdwanów pętla – Płaszów (Dworcowa) tak, aby w połączeniu z innymi liniami zapewnić założoną częstotliwość. Jeżeli uda się zsynchronizować rozkład nowa linia będzie mogła ruszyć już końcem sierpnia / początkiem września.
Możliwe też, że wspomniana nowa linia to dopiero początek większych zmian, które mogłyby zajść za kilka tygodni w rejonie Kurdwanowa. Jak wspominałem, „184” prawdopodobnie nie wróci na starą trasę, jednak w zamian rozważa się inne rekompensaty. W kuluarach mówi się m.in. o zwiększeniu częstotliwości linii „179” do 7,5 minuty w szczycie (byłby to kolejny, obok „178/578”, autobus który zyskałby najwyższą częstotliwość) albo alternatywnie wydłużeniu w rejony Kurdwanowa / Piasków Wielkich linii „114”, która od przyszłej soboty będzie kończyć bieg na os. Podwawelskim.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 23 sie 2020, 19:10
autor: witold4
Jestem za 114 CHELMONSKIEGO PETLA - PIASKI WIELKIE, bylaby to bardzo ciekawa relacja.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 23 sie 2020, 23:46
autor: Mr. Passenger
Jako że prawdopodobnie dużo się zmieni w ciągu najbliższych miesięcy w tym rejonie to spróbowałem jakoś to ogarnąć i wymyśliłem coś takiego:
114: Chełmońskiego Pętla - Armii Krajowej - Aleje - Kamieńskiego - Sławka - Łużycka - Witosa - Halszki - Stojałowskiego - Kurdwanów Pętla
133: Nowy Bieżanów Południe - Ćwiklińskiej - Mała Góra - Łaczka - Bieżanów Potrzask
155: Łagiewniki - Fredry - Turowicza - Witosa - Halszki - Wysłouchów - Cechowa - Kosocicka - Wielicka - Kostaneckiego - Wydział Farmaceutyczny UJ
184: Prądnik Czerwony - Powstańców - Majora - Dobrego Pasterza - Młyńska - Pilotów - Beliny-Prażmowskiego - Rondo Mogilskie - Lubomirskiego - Dworzec Główny Wschód
435: Zajezdnia Wola Duchacka - Sławka - Beskidzka - Halszki - Myślenicka - Swoszowice
KORZYŚCI:
- Nowe 114 pozwoli zwolnić trochę miejsca na pętli pod Centrum Kongresowym i zaoszczędzić na niepotrzebnych wjazdach i zjazdach. Dodatkowo, Wola Duchacka i Kurdwanów dostają pierwszą bezpośrednią relację z Miasteczkiem Studenckim, rejonem Czarnowiejskiej i Armii Krajowej oraz sklepami w rejonie Ronda Ofiar Katynia (Galeria Bronowice, IKEA, Makro, Castorama i wiele wiele innych). Przy odpowiedniej synchronizacji z 144 i 173 udałoby się stworzyć bardzo mocną relację Kawiory-Aleje-Bonarka, na którą zdecydowanie (zwłaszcza w roku szkolnym) jest zapotrzebowanie
- Nowe 155 utrzymuje najważniejsze relacje obsługiwane przez obecne 133 na krótszym odcinku, zapewniając przy okazji możliwość przesiadki na tramwaje w Łagiewnikach, Kurdwanowie oraz w Prokocimiu
- Nowe 435 kursuje na znacznie krótszej i mniej korkogennej trasie oraz zapewnia Swoszowicom to czego potrzebują najbardziej - szybki dojazd do najbliższego węzła przesiadkowego, czyli na Kurdwanów. Dodatkowo, pociągnięcie linii przez Beskidzką aż do Zajezdni umożliwia również przesiadkę na 164 i 169, czyli kolejne linie do ścisłego centrum. Moim zdaniem znacznie lepsza opcja od linii z Borku Fałęckiego na Płaszów, której opóżnienia prawdopodobnie można by liczyć w godzinach
WADY:
- Skierowanie 114 na Kurdwanów pogrzebałoby plany na przywrócenie tej linii na Ruczaj oraz przywrócenie 184 w dawnej formie w przyszłości
- Odebranie pasażerom bezpośredniej przesiadki z tramwaju na 184 na Rondzie Grzegórzeckim
- Konieczność postawienia nowego przystanku Prokocim Szpital na ulicy Kostaneckiego dla 155
- Możliwe duże opóźnienia nowego 155 - nawet pomimo rozdzielenia nie ma możliwości pocięcia obecnego 133 w takiej konfiguracji by uniknąć dużych opóźnień i przy okazji nie skasować żadnej ważnej relacji
Co do skierowania 184 na DGW to wymyśliłem to tylko dlatego by nie skazywać kierowców na robienie wielkiej pętli wokół Ronda Grzegórzeckiego, a w pobliżu nie ma żadnej innej, bardziej cywilizowanej końcówki. Nie orientuję się za bardzo w tamtych rejonach i nie jestem pewien czy taka linia miałaby w ogóle jakieś zapotrzebowanie, ale jeśli trzeba się dostosować do obecnych warunków to nie jest chyba taki zły pomysł
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 24 sie 2020, 0:12
autor: sorig
Tak na szybko:
Nie bardzo podoba mi się wyrzucenie '184' z Grzegórzeckiego; moim zdaniem ta linia powinna kończyć na Podwawelskim, a jeżeli to niemożliwe to mimo wszystko obsługa Grzegórzeckiego jest warunkiem sine qua nom. Jeśli chodzi o końcówkę w tamtych rejonach to mnie do głowy przychodzi reaktywacja pętli "Krakowska Akademia". Chociaż w zasadzie nie znajduję przyczyny dla której Rondo Grzegórzeckie nie może zostać na stałe.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 25 sie 2020, 13:41
autor: Kaszmir
Też uważam, że optymalna trasa dla "184" to do osiedla Podwawelskiego. No i "155" omijałoby węzeł przesiadkowy przy Prokocimiu Szpitalu - wg mnie to zbyt duża strata dla dojeżdżających z Kosocickiej - dlatego przekonał mnie pomysł z zawracaniem tej linii przez Na Kozłówce.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 25 sie 2020, 16:13
autor: zubrzyk111
sorig pisze: ↑24 sie 2020, 0:12
Tak na szybko:
Nie bardzo podoba mi się wyrzucenie '184' z Grzegórzeckiego; moim zdaniem ta linia powinna kończyć na Podwawelskim, a jeżeli to niemożliwe to mimo wszystko obsługa Grzegórzeckiego jest warunkiem sine qua nom. Jeśli chodzi o końcówkę w tamtych rejonach to mnie do głowy przychodzi reaktywacja pętli "Krakowska Akademia". Chociaż w zasadzie nie znajduję przyczyny dla której Rondo Grzegórzeckie nie może zostać na stałe.
Mnie chodzi po głowie następująca opcja: PRĄDNIK CZERWONY - (...) - Rondo Grzegórzeckie - Podgórska - GALERIA KAZIMIERZ - Wawrzyńca - Starowiślna - Hala Targowa - Rondo Grzegórzeckie - (...) - PRĄDNIK CZERWONY. Oprócz przystanku końcowo-początkowego przy Galerii dodatkowy na wysokości tramwajowego Wawrzyńca.
Zapewniamy tym samym połączenie z Kazimierzem, galerią handlową, jak i (jednokierunkowo wprawdzie, ale zawsze) Halą Targową. Co o tym sądzicie?
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 25 sie 2020, 17:24
autor: Cukier
Ja bym się skłaniał ku rozwiązaniu pośredniemu: z jednej strony uważam, że nie ma sensu wpuszczać linii w korek na Dietla dopóki nie powstanie tam PAT, z drugiej strony uważam podobnie jak kot_feliks, że przynajmniej do Hali Targowej dojazd być powinien, bo będzie tam przystanek kolejowy o dużym znaczeniu.
Może udałoby się wykorzystać do zawracania Dajwór? Najbardziej mnie niepokoi kwestia skrętu od Hali Targowej w lewo w Starowiślną, tak żeby na Dietla jednak z PATa skorzystać. Jeśliby to rozwiązać, to dalej mamy bez problemów - jeśli nie Dajwór to ślimaki za mostem, Rynek Podgórski albo... Powstańców Wielkopolskich.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 25 sie 2020, 20:10
autor: Zieleńczanin
A gdyby "184" kończyło przy Galerii Kazimierz, ale jadąc przez Daszyńskiego?
Przystanki widziałbym tak:
Rondo Grzegórzeckie -> Hala Targowa 03 (na Al. Daszyńskiego, za skrzyżowaniem z Metalowców) -> Aleja Daszyńskiego 01 (za skrzyżowaniem z Masarską) -> PODGÓRSKA 01 (przed skrzyżowaniem z Gęsią) -> Rondo Grzegórzeckie.
Plusy i minusy:
+ obsługa Daszyńskiego i Podgórskiej;
+ obsługa Hali Targowej...
- ...ale z koniecznością dojścia do Grzegórzek SKA;
- brak obsługi węzła Starowiślna.
Co sądzicie?
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 25 sie 2020, 20:47
autor: zubrzyk111
Zieleńczanin pisze: ↑25 sie 2020, 20:10
A gdyby "184" kończyło przy Galerii Kazimierz, ale jadąc przez Daszyńskiego?
Przystanki widziałbym tak:
Rondo Grzegórzeckie -> Hala Targowa 03 (na Al. Daszyńskiego, za skrzyżowaniem z Metalowców) -> Aleja Daszyńskiego 01 (za skrzyżowaniem z Masarską) -> PODGÓRSKA 01 (przed skrzyżowaniem z Gęsią) -> Rondo Grzegórzeckie.
Plusy i minusy:
+ obsługa Daszyńskiego i Podgórskiej;
+ obsługa Hali Targowej...
- ...ale z koniecznością dojścia do Grzegórzek SKA;
- brak obsługi węzła Starowiślna.
Co sądzicie?
Trasa byłaby w sam raz, ale nie brałem jej pod uwagę z uwagi na ciężkie dla autobusu warunki drogowe, tj. ciasne skrzyżowanie przy Metalowców (przegubowiec by raczej nie miał szans, standardowy też nie wiadomo) i wąskość jezdni na Daszyńskiego. Mieszkałem na krakowskich Grzegórzkach i często jeździłem tamtędy osobówką i nawet z tej perspektywy trzeba było uważać na zaparkowane, często niechlujnie, wzdłuż alei auta.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 26 sie 2020, 21:14
autor: Zieleńczanin
zubrzyk111 pisze: ↑25 sie 2020, 20:47
Zieleńczanin pisze: ↑25 sie 2020, 20:10
A gdyby "184" kończyło przy Galerii Kazimierz, ale jadąc przez Daszyńskiego?
Przystanki widziałbym tak:
Rondo Grzegórzeckie -> Hala Targowa 03 (na Al. Daszyńskiego, za skrzyżowaniem z Metalowców) -> Aleja Daszyńskiego 01 (za skrzyżowaniem z Masarską) -> PODGÓRSKA 01 (przed skrzyżowaniem z Gęsią) -> Rondo Grzegórzeckie.
Plusy i minusy:
+ obsługa Daszyńskiego i Podgórskiej;
+ obsługa Hali Targowej...
- ...ale z koniecznością dojścia do Grzegórzek SKA;
- brak obsługi węzła Starowiślna.
Co sądzicie?
Trasa byłaby w sam raz, ale nie brałem jej pod uwagę z uwagi na ciężkie dla autobusu warunki drogowe, tj. ciasne skrzyżowanie przy Metalowców (przegubowiec by raczej nie miał szans, standardowy też nie wiadomo) i wąskość jezdni na Daszyńskiego. Mieszkałem na krakowskich Grzegórzkach i często jeździłem tamtędy osobówką i nawet z tej perspektywy trzeba było uważać na zaparkowane, często niechlujnie, wzdłuż alei auta.
Zawsze można przetestować, kto wie, może wyrobi. Jeśli jednak rzeczywiście nadal tak jest, to byłaby to autobusowa Długa
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 30 sie 2020, 14:40
autor: Kaszmir
Skierowanie przez ZTP "155" do Zajezdni Wola Duchacka wg mnie oznacza, że docelowo linia będzie jednak kończyć na Kurdwanowie Pętli, nawracając w kryterium ulicznym podobnie jak kiedyś "135". W każdym razie, kursowanie tej linii na odcinku Kurdwanów Pętla - Zajezdnia prawie nic nie daje. Co innego, gdyby pojechała Malborską.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 30 sie 2020, 14:53
autor: obserwator
Może jak skrócą do Kurdwanowa, przez co oszczędzą trochę pieniędzy, to dadzą te potworki co 30 minut chociaż w szczycie?
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 01 wrz 2020, 0:58
autor: Kaszmir
List do redakcji (przyp.) w sprawie linii 184
https://klub428.pl/index.php/c_news/wiecej/801 Jeżeli linia 184 kursowała dotąd co 12 minut w szczycie i obsługiwały ją autobusy przegubowe, a według zmian na odcinku „północnym” mają one zostać co kwadrans, zaś na południu miasta pojazdy 12-metrowe na linii 165/484 mają kursować co 36 minut (dla kogo?) to gdzie podzieją się te osoby, które w ilości 80-90 zapełniały każdy przegubowiec jadący pięć razy na godzinę?
Szanowni Państwo, bardzo wielu mieszkańców tego miasta z odległych dzielnic, które łączy linia 184 nie zgadza się na jej faktyczną likwidację. Szczególnie tryb wprowadzenia zmian jest chwytem poniżej pasa. Potencjalna argumentacja znana jest z wielu działań „ulepszających” komunikację i została przedstawiona powyżej. Szacunek do mieszkańców opłacających z podatków ZTP wymaga przynajmniej skonsultowania się z nimi i zaproponowania zastępczych i konkretnych rozwiązań a nie uznawania autorytarnie zmian wprowadzanych cichcem pod pozorem remontu. A jeżeli brakuje pieniędzy w budżecie na komunikację to należy je oszczędzać wszędzie sprawiedliwie. Nie tak dawno, aby poprawić sytuację na linii 192 podzielono ją, ale tak, że uzyskano wraz z nową linią odcinek na którym się pokrywają ich trasy i ulega oferta wzmocnieniu.