Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Kierman
Specjalista
Posty: 370
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kierman » 13 kwie 2024, 6:04

Wszyscy tu kombinujemy Ile się da, tworzymy pomysły, a w każdym poście pojawia się zdanie, z którego wynika, że trzeba przywrócić starą trasę 184. Więc może zmierzajmy w tym kierunku, twórzmy presję na jej przywrócenie, a nie kombinujmy z przetasowaniem kilku istniejących już linii i robienia zamieszania.

Gdyby hipotetycznie przywrócono takie 184 do Kurdwanowa, to można by je śmiało puścić przez Wysłouchów, jak tutaj kilka osób pisało, aby ten rejon dostał nową częstą linię.

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » 13 kwie 2024, 10:52

Tak 184 przywrócić, dać je przez Wysłouchów, ale nie przez Malborską, tylko Sławka. Na Malborską puścić 155, co pół godziny. Pozostaje też kwestia linii 107, która raczej pełni dowozówkę do tramwaju, a mogłaby także obsługiwać Malborską, bo jej częstotliwość jest nawet lepsza niż 155.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1570
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: damian_krk2 » 13 kwie 2024, 11:34

Mr. Passenger pisze: 13 kwie 2024, 2:19 Obawiam się, że bez przywrócenia "184" albo puszczenia przez Wolę Duchacką kolejnej linii autobusowej nie widzę za bardzo szans na poprawę sytuacji w taki sposób, żeby nikt nie był stratny. Ale skoro trzeba wymyśleć coś przy obecnych warunkach to dlaczego by nie pójść w tę stronę?

155: PODÓGRZE SKA / BONARKA (do uzgodnienia) - Puszkarska - Sławka - Beskidzka - Klonowica - Halszki - ... - SWOSZOWICE SKA
164: PIASKI WIELKIE - Cechowa - Łużycka - ... - MYDLNIKI WAPIENNIK P+R / BRONOWICE MAŁE
169: OS. KURDWANÓW - Wysłouchów - Halszki - Witosa - Łużycka - Malborska - ... - PRĄDNIK BIAŁY WSCHÓD
469: PIASKI NOWE - Nowosądecka - Łużycka - Malborska - ... - PRĄDNIK BIAŁY WSCHÓD

Potencjalne plusy:
+ Piaski Wielkie, nowe bloki przy Bochenka i szpital św. Rafała dostają autobus dwukrotnie częściej niż obecnie, a dodatkowo krótszą i mniej objazdową trasą
+ Przywracamy relację, którą kiedyś pełniło "184" puszczając po tej trasie wydłużone kursy "169" spod Zajezdni (przy okazji robimy porządek z numerkami - "169" jako linia bazowa dostaje dłuższą trasę, natomiast "469" krótszą). Trasa lekko krajoznawcza, ale nie widzę za bardzo innego sposobu na obsługę Malborskiej. Teoretycznie ze względu na ten fakt na "kurdwanowskim" odcinku "169" może być pustakiem, ale za to w weekendy może podbierać część pasażerów "179" (zawsze lepiej jest wsiąść w coś co jedzie trochę bardziej naokoło niż czekać kilkanaście minut na kolejny kurs)
+ Bardzo podoba mi się pomysł puszczenia jakiejś linii bardziej dalekobieżnej od "133" przez Wysłouchów. Jeżeli tylko uda się wyeliminować wszystkie przeszkody infrastrukturalne to może to być mała rewolucja dla tamtego rejonu
+ Wyprostowanie trasy "155" przez Klonowica i Beskidzką może lekko poprawić jej zapełnienia i sprawić, że będzie bardziej atrakcyjna dla pasażerów ze Swoszowic
- Wzmocnienie obsługi Łużyckiej - zamiast półtorej linii, tak jak obecnie ("164"+"469") zyskujemy dwie pełne ("164"'+"x69"). Teoretycznie nie jest to pełen zysk, bo wylatuje stąd "155", ale z moich obserwacji wynika, że linia ta cieszy się tutaj tak szczątkowym zainteresowaniem, że jej zniknięcie prawdopodobnie nie zostanie nawet zauważone

Potencjalne minusy:
- Gdyby kiedyś udało się wydłużyć jakąś linię z Piasków Nowych przez Podedworze w stronę szpitala św. Rafała to w moim wariancie musiałoby być to rzadziej kursujące "469". Ale skoro na razie na takie wydłużenie się nie zapowiada to może, zamiast czekać na ewentualną przyszłość, lepiej zmaksymalizować potencjał dzisiejszej siatki połączeń?
- Teoretycznie połowę kursów traci też przystanek "Piaski Nowe", z którego korzysta wielu okolicznych mieszkańców. W praktyce jednak spora część okolicznych bloków jest w zasięgu przystanku "Tuchowska" i "Nowosądecka" (na którym, w porównaniu do dzisiaj, przybyłyby dwa kursy na godzinę w kierunku centrum)
- Wysokie koszty i konieczność dołożenia kilku nowych brygad. Mimo tego jednak nadal byłaby to suma mniejsza niż wydłużanie z powrotem "184" aż na Kurdwanów. No i ZTP ma spory dług wobec Woli Duchackiej za wyrzucenie stamtąd tej linii bez żadnej rekompensaty. Może w taki sposób ten rejon w końcu przestałby wychodzić na minus?
Kolejny minus to ladowanie 164.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 13 kwie 2024, 11:35

WDZ pisze: 12 kwie 2024, 15:59 A na Wysłouchów przegub się wyrobi?
yosujiro pisze: 12 kwie 2024, 16:48 Moim zdaniem bezproblemowo, jedynie trzeba by zlikwidować wysepkę przy PdP na Halszki, bo mogłoby być ciut za ciasno przy skręcie w stronę Witosa.
Ja niezbyt widzę przegub na Wysłouchów i to nie przez skrzyżowanie z Halszki, a z Kordiana:
https://www.google.com/maps/@50.0075403 ... ?entry=ttu

Poza tym ze względu na BRD i płynność ruchu moim zdaniem ta wysepka przy Halszki dobrze działa, ułatwiając m.in. wyjazd z Wysłouchów :P
Kierman pisze: 13 kwie 2024, 6:04 Wszyscy tu kombinujemy Ile się da, tworzymy pomysły, a w każdym poście pojawia się zdanie, z którego wynika, że trzeba przywrócić starą trasę 184. Więc może zmierzajmy w tym kierunku, twórzmy presję na jej przywrócenie, a nie kombinujmy z przetasowaniem kilku istniejących już linii i robienia zamieszania.
Ja z kolei to prawdę powiedziawszy nie jestem zbyt fanem przywracania "184" z perspektywy południa. Z mojej subiektywnej pozycji, to najlepsze by było wzmocnienie "155" i skierowanie go do Bonarki (może przez Puszkarską i teren Bonarki - jak na screenie), a z drugiej strony może nawet i do Klinów. Swoszowice by się na pewno ucieszyły na silną dowozówkę, również i Kliny by zyskały, jak i dla Woli Duchackiej oraz Kurdwanowa by lokalnie byłoby to ułatwienie w poruszaniu się lokalnie.
Obrazek

A jeśli nie, to chyba do propozycji Mr. Passengera się bym przychylał.
Mr. Passenger pisze: 13 kwie 2024, 2:19 155: PODÓGRZE SKA / BONARKA (do uzgodnienia) - Puszkarska - Sławka - Beskidzka - Klonowica - Halszki - ... - SWOSZOWICE SKA
164: PIASKI WIELKIE - Cechowa - Łużycka - ... - MYDLNIKI WAPIENNIK P+R / BRONOWICE MAŁE
169: OS. KURDWANÓW - Wysłouchów - Halszki - Witosa - Łużycka - Malborska - ... - PRĄDNIK BIAŁY WSCHÓD
469: PIASKI NOWE - Nowosądecka - Łużycka - Malborska - ... - PRĄDNIK BIAŁY WSCHÓD

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: yosujiro » 13 kwie 2024, 12:49

Moim zdaniem skrzyżowanie z Kordiana spokojnie ujdzie, są gorsze miejsca gdzie przeguby muszą się łamać, chociażby na skrzyżowaniu Klasztornej z Sieroszewskiego, czy Sieroszewskiego z Osiedlem Młodości, 572 z początkowego w łącznik do Andersa, skręt z Borkowskiej w Krygowskiego i zakręt na tej drugiej. Można by tak jeszcze sporo podobnych miejsc wymienić, a na wspomnianym przez Ciebie ciągu ruch nie jest jakoś specjalnie duży, więc nie powinno być problemów z przejazdem.

Kierman
Specjalista
Posty: 370
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kierman » 13 kwie 2024, 13:37

Pełna zgoda z postem powyżej. Wystawiają nas na gorsze próby, chociażby rynek Dębnicki czy wspomniane przez Ciebie skrzyżowania:)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5817
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 13 kwie 2024, 17:48

Południe trzeba wzmocnić, jednak nie jestem pewny czy powinno to być wydłużone "184". W dyskusji zapomina się, że linia ma jeszcze drugą końcówkę - Prądnik Czerwony. Dawniej autobusy były wiecznie spóźnione, skrócenie jednak poprawiło tę punktualność (nie licząc obecnych, czasowych utrudnień przy Młyńskiej).

Mnie w rozcinaniu linii bulwersuje nie tyle samo rozcinanie, co to że zwykle któryś z rejonów mocno na tym tracił. W tym przypadku Wola Duchacka i Kurdwanów nie dostały nic w zamian za "184" - wzmocnienie "179" o 3 kursy/h się nie liczy bo w zamian ścięto "164" i "169", a wcześniej "174".

Rozwiązaniem prostym i tanim jest wydłużenie wariantów "169" (do rozwiązania sprawa elektryków) Jeśli byłyby fundusze na nową linię, i ta miałaby iść śladem "184", może lepszy byłby osobny autobus kończący w centrum (Starowiślna? Rondo Mogilskie?). Można też rozważyć, czy nie spróbować trasy przez Podgórską, np. Kurdwanów - Witosa - Sławka - R. Matecznego - Korona - Podgórska - R. Grzegórzeckie - R. Mogilskie.

Trochę też zastanawiam się, czy do zagospodarowania nie byłoby "124/424", które po otwarciu tramwaju na Meissnera straci potoki i może będzie wymagać zmian. Powrót linii na Kurdwanów po 25 latach to byłby niezły come back ;)
kbieniu7 pisze: 13 kwie 2024, 11:35Z mojej subiektywnej pozycji, to najlepsze by było wzmocnienie "155" i skierowanie go do Bonarki (może przez Puszkarską i teren Bonarki - jak na screenie)
Chyba lepsza propozycja przez Kamieńskiego. Krótsza trasa i dogodna przesiadka na inne autobusy.
Kojak pisze: 13 kwie 2024, 10:52Na Malborską puścić 155, co pół godziny. Pozostaje też kwestia linii 107, która raczej pełni dowozówkę do tramwaju, a mogłaby także obsługiwać Malborską, bo jej częstotliwość jest nawet lepsza niż 155.
"107" dowozi też do "179", głównej linii w stronę Alej. Po skierowaniu przez Malborską przesiadka jednak byłaby znacznie utrudniona. Dlatego może lepszym kandydatem byłoby "155" (jeśli od Kurdwanowa jeździ puste).

Kierman
Specjalista
Posty: 370
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kierman » 13 kwie 2024, 19:01

W 155 na Kurdwanowie wysiada jakieś 95% autobusu.

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » 13 kwie 2024, 20:33

Jeśli puścimy 155 przez Klonowica to przesiadka na 179 czy 174 nie będzie utrudniona.
155 na Witosa jest zbędne

124 powrót na Wolę popieram.
Ale 184 jeśli już to powinno być tak rozcięte, że jeździ właśnie na Woli, historia tej linii zaczęła się od trasy Wola Duchacka Zachód (zawracanie na ul. Przykopy i Myślenicka, potem parkingu w miejscu obecnego placu targowego Beskidy) i druga końcówka Plac Boh Getta. Na Prądnik hulało wówczas 160.... I połączono to kasując 160 a zostawiając 184.

Oddajmy poradnikowi 160. A Woli 184, by nie było jak na klinach że 141 wylądował w Hucie a z Huty przywędrował 121... trzeba powiedzieć stop radosnej twórczości urzędników wprowadzających zamęt.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 14 kwie 2024, 10:29

Kaszmir pisze: 13 kwie 2024, 17:48 Południe trzeba wzmocnić, jednak nie jestem pewny czy powinno to być wydłużone "184". W dyskusji zapomina się, że linia ma jeszcze drugą końcówkę - Prądnik Czerwony. Dawniej autobusy były wiecznie spóźnione, skrócenie jednak poprawiło tę punktualność (nie licząc obecnych, czasowych utrudnień przy Młyńskiej).
Ja również. "184" dla Kurdwanowa w ostatniej dekadzie to była raczej druga opcja, zapasowa - robiła dodatkowe kilometry na Malborskiej i Kamieńskiego, stała w korkach, a na Dietla/Rondo Grzegórzeckie szybciej było dostać się tramwajami. To linia przede wszystkim dla środkowo-wschodniej Woli Duchackiej i dla połączeń wewnątrz dzielnicy XI.

Dlatego albo bym widział zrobienie mocnej "155" dla całej osi Bonarka - Wola Duchacka - Kurdwanów - Swoszowice - Kliny zapewniającej jednocześnie połączenie z SKA, albo ten Twój pomysł:
Kaszmir pisze: 13 kwie 2024, 17:48 Rozwiązaniem prostym i tanim jest wydłużenie wariantów "169" (do rozwiązania sprawa elektryków) Jeśli byłyby fundusze na nową linię, i ta miałaby iść śladem "184", może lepszy byłby osobny autobus kończący w centrum (Starowiślna? Rondo Mogilskie?). Można też rozważyć, czy nie spróbować trasy przez Podgórską, np. Kurdwanów - Witosa - Sławka - R. Matecznego - Korona - Podgórska - R. Grzegórzeckie - R. Mogilskie.
Bardzo podoba mi się pomysł linii jadącej przez Podgórską i do Ronda Grzegórzeckiego. Brakuje takich połączeń w centrum w poprzek komunikacyjnych. Obawiam się tylko korków na Podgórskiej.
Kaszmir pisze: 13 kwie 2024, 17:48 Chyba lepsza propozycja przez Kamieńskiego. Krótsza trasa i dogodna przesiadka na inne autobusy.
Masz rację. Nie upieram się przy swoim pomyśle.

W ogóle dobrze by było zrobić jakąś debatę na temat układu linii w Podgórzu Duchackim oraz Swoszowicach i Klinach. Podyskutować o tym, ale także rozwinąć temat punktów przesiadkowych. Bo za wyjątkiem Kurdwanowa P+R to na razie są pojedyncze przesiadki tam, gdzie akurat wypadnie wspólny przystanek.

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » 14 kwie 2024, 12:52

kbieniu7 pisze: 14 kwie 2024, 10:29
Dlatego albo bym widział zrobienie mocnej "155" dla całej osi Bonarka - Wola Duchacka - Kurdwanów - Swoszowice - Kliny zapewniającej jednocześnie połączenie z SKA
Wyjazd z Klin się bardzo mocno korkuje, sam pomysł połączenia rejonu Klinów z rejonem Woli Duchackiej wydaje się bardzo sensowny, ale linia mocno ucierpiałaby na punktualności.

Linia 184 na trasie Kurdwanów - Prądnik miała kilka zadań, po pierwsze świetnie komunikowała ruch wewnątrzdzielnicowy na Pogórzu Duchackim, zwłaszcza, że 174 i 179 idą na skróty przez Klonowica. Poza tym z obszarów nie objętych tramwajem wewnątrz dzielnicy XI wyprowadzała ruch w okolice Hali targowej. Była wygodną linią, która zapewniała z południowych rejonów Krakowa dojazd na największy cmentarz w Krakowie "Batowice".

Urzędnicy próbują na siłę uszczęśliwiać ludzi, przekierowując potoki pasażerskie na tramwaj, wbrew woli ludzi, jeśli ludzie woleliby jechać tramwajem to 184 jeździłoby puste, a skoro nie jeździło puste, tylko wręcz jeździły przegubowce to widać, ludzie woleli tak niż tramwaj.
Pomysł by niektórymi kursami wydłużyć 184 do Swoszowic też wskazywał, ze jednak ta linia jest potrzebna.

Natomiast uważam, ze trasa 184 z Kurdwanowa przez Bojki - Wysłouchów - Halszki - Witosa - Łużycką - Sławka - Kamieńskiego - Powst Śląskich - Limanowskiego - Getta - Podgórska - Kotlarska - Rondo Grzegórzeckie i dalej po swojej trasie byłoby opcją wskazaną.

I 155 w Klonowica i Malborską do SKA Podgórze.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5817
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 14 kwie 2024, 21:12

Kaszmir pisze: 13 kwie 2024, 17:48"107" dowozi też do "179", głównej linii w stronę Alej. Po skierowaniu przez Malborską przesiadka jednak byłaby znacznie utrudniona. Dlatego może lepszym kandydatem byłoby "155" (jeśli od Kurdwanowa jeździ puste).
Kojak pisze: 13 kwie 2024, 20:33Jeśli puścimy 155 przez Klonowica to przesiadka na 179 czy 174 nie będzie utrudniona.
Zdanie dotyczące przesiadki było o "107". Po skierowaniu jej przez Malborską nie będzie dogodnej możliwości. Ze "155" przecież i tak można się przesiąść na Halszki i tu nie robi różnicy, czy potem jedzie przez Witosa czy przez Klonowica. Dlatego wg mnie "155" przez Malborską można rozważyć. Natomiast "107" bym nie ruszał.

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » 15 kwie 2024, 10:41

Kaszmir pisze: 14 kwie 2024, 21:12 Zdanie dotyczące przesiadki było o "107". Po skierowaniu jej przez Malborską nie będzie dogodnej możliwości. Ze "155" przecież i tak można się przesiąść na Halszki i tu nie robi różnicy, czy potem jedzie przez Witosa czy przez Klonowica. Dlatego wg mnie "155" przez Malborską można rozważyć. Natomiast "107" bym nie ruszał.
Faktycznie, źle przeczytałem.
Rzeczywiście z uwagi na odsunięcie przystanku Wola Duchacka na ul Malborskiej za zakręt, przesiadka byłaby problematyczna.

Z innej beczki - w tym rejonie, na ul. Łużyckiej jest przystanek Karpińskiego, który funkcjonuje tylko w jedną stronę. A kiedyś funkcjonował w obydwu kierunkach.
Z uwagi na nowo powstałe bloki (kilka ich w tym rejonie powstało) przydałby się ten przystanek, przy czym nie musiałby być vis-a-vis istniejącego, a nieco niżej już na ul. Trybuny Ludów.

WDZ
Specjalista
Posty: 299
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: WDZ » 15 kwie 2024, 11:47

Tylko, że tam wszędzie jest bardzo ciasno. Jedyne szersze miejsca to albo wjazdy na posesje albo parkingi przed budynkami. Z drugiej strony nieodległy przystanek "Wola Duchacka" w stronę Zajezdni funkcjonuje na chodniku o podobnej szerokości...

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: kbieniu7 » 15 kwie 2024, 12:58

WDZ pisze: 15 kwie 2024, 11:47 Tylko, że tam wszędzie jest bardzo ciasno. Jedyne szersze miejsca to albo wjazdy na posesje albo parkingi przed budynkami. Z drugiej strony nieodległy przystanek "Wola Duchacka" w stronę Zajezdni funkcjonuje na chodniku o podobnej szerokości...
I powinno się dążyć do jego zmiany, bo jest najbardziej obłożonym przystankiem w tym rejonie. M.in. też jedynym, gdzie na jednym peronie zjeżdżają się "155", "164", "169", "174", "179". Sąsiednia działka-klepisko niestety jest w prywatnych rękach. Pytanie, czy dałoby się to ZRIDem ogarnąć? Po wyborach może spróbuję w radzie dzielnicy coś porozmawiać.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość