Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 09 gru 2020, 14:15

MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 13:58No to nawet jak dostanie 114 dawna częstotliwość to się puszcza na Tyniec co 24 minuty i po problemie a druga część jedzie na Podwawelskie i dalej na swojej trasie zachowuje koordynację z 501, nigdzie nic nie stoi na przeszkodzie żeby poprawić mieszkańcom dojazd.
Chyba nie doczytałeś mojego posta - "114" nie dostanie dawnej częstotliwości ~f=12/24, bo dzięki zmianie na ~f=15/15 można je było skoordynować z "501" (które też ma ~f=15/15). Natomiast "112" i "162" mają raczej wrócić do starych ~f. Czyli będą częstotliwości:
"114" -> 15/15
"112" -> 20/40
"162" -> 20/40
Do tego, jak wspomniano kilka razy, są już plany by wydłużyć "114" w stronę południową.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kitek » 09 gru 2020, 14:20

Kaszmir pisze: 09 gru 2020, 14:15 Do tego, jak wspomniano kilka razy, są już plany by wydłużyć "114" w stronę południową.
To może linia "114" do Swoszowic zamiast obecnych "155" i "165" (z uporządkowaniem oczywiście pozostałych linii w tamtym rejonie)?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 312
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: obserwator » 09 gru 2020, 14:25

Skoro linia "114" zostanie na stałe z f~15 to może linie "144" i "173" też powinniśmy przystosować do tego systemu? Wydaje mi się że ze względu na to że linia "194" ma już f~7,5, bardziej zasadne byłoby, aby linia "144" dostała f~15, a linia "173" f~7,5 lecz przyznam się że nie znam napełnień tych linii na południu miasta.

Jeśli na Rżące są znacznie większe napełnienia niż na Bieżanowie, zawsze można zrobić tak aby linia jadąca przez Armii Krajowej i Rżąkę miała f~7,5, natomiast linia jadąca przez Kijowską i Bieżanów f~15.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 09 gru 2020, 14:36

Kitek pisze: 09 gru 2020, 14:20
Kaszmir pisze: 09 gru 2020, 14:15 Do tego, jak wspomniano kilka razy, są już plany by wydłużyć "114" w stronę południową.
To może linia "114" do Swoszowic zamiast obecnych "155" i "165" (z uporządkowaniem oczywiście pozostałych linii w tamtym rejonie)?
Proponowanie 169 jak Kaszmir pisze to taki sam błąd jak puszczenie tam 484, wtedy znowu autobus byłby raz na godzinę a czy się komuś 155 i 165 podoba czy nie to swoją rolę do Kurdwanowa spełniają bo to one razem ze 135 mają takt 12 minut i tam przesiąść się dalej w stronę miasta, można scalić 155 i 165 w jedną żeby dostać przyzwoitą częstotliwość do Podwawelskiego plus przystanek na Grunwaldzkim po wyjeździe z pętli gdzie teraz tego nie ma, to samo tyczy się 114 którą proponujesz więc puszczając tam też jechałaby na Swoszowice nie częściej niż co 30 minut bo logiczne że nikt nie puści tam autobusu co 15 minut, plus likwidacja 155 i 165 doprowadziłaby do sytuacji jaka była z 484.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2020, 14:48 przez MichalTyniec, łącznie zmieniany 1 raz.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 09 gru 2020, 14:42

Kaszmir pisze: 09 gru 2020, 14:15
MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 13:58No to nawet jak dostanie 114 dawna częstotliwość to się puszcza na Tyniec co 24 minuty i po problemie a druga część jedzie na Podwawelskie i dalej na swojej trasie zachowuje koordynację z 501, nigdzie nic nie stoi na przeszkodzie żeby poprawić mieszkańcom dojazd.
Chyba nie doczytałeś mojego posta - "114" nie dostanie dawnej częstotliwości ~f=12/24, bo dzięki zmianie na ~f=15/15 można je było skoordynować z "501" (które też ma ~f=15/15). Natomiast "112" i "162" mają raczej wrócić do starych ~f. Czyli będą częstotliwości:
"114" -> 15/15
"112" -> 20/40
"162" -> 20/40
Do tego, jak wspomniano kilka razy, są już plany by wydłużyć "114" w stronę południową.
Plany że 114 to sobie mogą być, żadnych konkretów ani faktów z tym związanych nikt nie przedstawił wiec póki nie ma żadnych informacji to nie ma co gdybać tak samo jak z powrotem częstotliwości 112 i 162.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 09 gru 2020, 15:15

MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 14:42Plany że 114 to sobie mogą być, żadnych konkretów ani faktów z tym związanych nikt nie przedstawił wiec póki nie ma żadnych informacji to nie ma co gdybać tak samo jak z powrotem częstotliwości 112 i 162.
To nie jest gdybanie, napisałem jak stoi sytuacja.
MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 14:36Proponowanie 169 jak Kaszmir pisze to taki sam błąd jak puszczenie tam 484, wtedy znowu autobus byłby raz na godzinę a czy się komuś 155 i 165 podoba czy nie to swoją rolę do Kurdwanowa spełniają bo to one razem ze 135 mają takt 12 minut i tam przesiąść się dalej w stronę miasta
Przecież napisałem "oraz odpowiednio dostosowując częstotliwości "135", "214" i "254"" - czyli tak, by dalej był zachowany łączny takt.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 09 gru 2020, 15:27

Kaszmir pisze: 09 gru 2020, 15:15
MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 14:42Plany że 114 to sobie mogą być, żadnych konkretów ani faktów z tym związanych nikt nie przedstawił wiec póki nie ma żadnych informacji to nie ma co gdybać tak samo jak z powrotem częstotliwości 112 i 162.
To nie jest gdybanie, napisałem jak stoi sytuacja
MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 14:36Proponowanie 169 jak Kaszmir pisze to taki sam błąd jak puszczenie tam 484, wtedy znowu autobus byłby raz na godzinę a czy się komuś 155 i 165 podoba czy nie to swoją rolę do Kurdwanowa spełniają bo to one razem ze 135 mają takt 12 minut i tam przesiąść się dalej w stronę miasta
Przecież napisałem "oraz odpowiednio dostosowując częstotliwości "135", "214" i "254"" - czyli tak, by dalej był zachowany łączny takt.
A ja jeszcze raz napiszę, wszystkie te linie uściślam chodzi o 135/155/165 jadą punktualnie od Swoszowic i dają równy takt i po to to jest zrobione a niby jak chcesz zachować takt 169 z tymi wszystkimi liniami? Skoro nie wiadomo kiedy w ogóle przyjedzie stojąc gdzieś w w korku w mieście, doprowadziłoby do tego samego co było z 484 i bardzo dobrze że to zlikwidowano.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2020, 15:51 przez MichalTyniec, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 09 gru 2020, 15:39

MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 15:27A ja jeszcze raz napiszę, wszystkie te linie jadą punktualnie od Swoszowic i dają równy takt
Punktualne? Zacytuję tu innego Forumowicza, kilka postów wcześniej:
krk_kmk pisze: 07 gru 2020, 14:10Linia 165 jest również opóźniona, szczególnie w stronę Borku Fałęckiego.
No to mówię "sprawdzam", aktualny odczyt z TTSS. "165" przy Parku Zdrojowym kier. Borek Fałęcki ma właśnie opóźnienie 9 minut, czyli jedzie prawie w parze z "254" z którym rzekomo wg Ciebie jest tak idealnie skoordynowany. Z kolei "165" na Witosa kier. Os. Podwawelskie ma "tylko" 5 minut spóźnienia - a przecież jeszcze nie dojechał do ronda Matecznego...

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 09 gru 2020, 15:45

Kaszmir pisze: 09 gru 2020, 15:39
MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 15:27A ja jeszcze raz napiszę, wszystkie te linie jadą punktualnie od Swoszowic i dają równy takt
Punktualne? Zacytuję tu innego Forumowicza, kilka postów wcześniej:
krk_kmk pisze: 07 gru 2020, 14:10Linia 165 jest również opóźniona, szczególnie w stronę Borku Fałęckiego.
No to mówię "sprawdzam", aktualny odczyt z TTSS. "165" przy Parku Zdrojowym kier. Borek Fałęcki ma właśnie opóźnienie 9 minut, czyli jedzie prawie w parze z "254" z którym rzekomo wg Ciebie jest tak idealnie skoordynowany. Z kolei "165" na Witosa kier. Os. Podwawelskie ma "tylko" 5 minut spóźnienia - a przecież jeszcze nie dojechał do ronda Matecznego...
Owszem i jest opóźniona ale na odcinku za Swoszowicami w kierunku Borku i odwrotnie a ja mówię o odcinku Swoszowice/Kurdwanów gdzie nie ma utrudnień, nikt nie kazał posyłać 165 do borku Fałęckiego gdzie przez ten odcinek ta linia tyle traci i nie taki zamysł miał być przy tworzeniu nowych linii bo miała być mocna częsta linia na trasie Swoszowice/Kurdwanów, poza tym nigdzie nie napisałem o koordynacji z 254 tylko o 135/155/165, Tobie chodziło o koordynacje z 214 i 254 przy likwidacji 155 i 165 więc wtedy ani 169 nie przyjedzie normalnie ani 214 i 254 bo stoją w korku na Kąpielowej więc upychanie tam linii z miasta z mizerną częstotliwością uważasz za coś lepszego niż obecny układ 135,155,165?
Ostatnio zmieniony 09 gru 2020, 16:00 przez MichalTyniec, łącznie zmieniany 2 razy.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 09 gru 2020, 15:51

obserwator pisze: 09 gru 2020, 14:25 Skoro linia "114" zostanie na stałe z f~15 to może linie "144" i "173" też powinniśmy przystosować do tego systemu? Wydaje mi się że ze względu na to że linia "194" ma już f~7,5, bardziej zasadne byłoby, aby linia "144" dostała f~15, a linia "173" f~7,5 lecz przyznam się że nie znam napełnień tych linii na południu miasta.
Szczerze, uważam, że pomysł ze zmianą częstotliwości linii alejowych z f~12 na f~7,5/15 mógłby być całkiem ciekawy, lecz w obecnej chwili byłby on średnio możliwy do zrealizowania. Porównując f~12 i f~7,5, są to 3 kursy na godzinę więcej, natomiast w przypadku wprowadzenia f~15 na danej linii, byłby to jeden kurs na godzinę mniej. Wychodzi z tego, że jeśli nie chcielibyśmy zwiększyć jakoś znacząco nakładów na komunikację, więcej linii musiałoby zostać zdegradowanych do f~15 niż wzmocnionych do f~7,5, co sprawiłoby że straciłyby głównie osiedla, które mają do dyspozycji jedną z tych linii zdegradowanych do f~15. Może w przyszłości, gdy Kraków będzie przeznaczał jeszcze więcej na komunikację miejską, takie coś będzie można wprowadzić.

Uważam też, że wprowadzanie na jednej linii f~7,5, na innej f~15, a na jeszcze innych f~12 nie jest dobre dla koordynacji tych linii. Nie mówię tutaj konkretnie o odcinku na Alejach Trzech Wieszczów, gdzie autobusy odjeżdżają na tyle często, że nie robi to różnicy, lecz o odcinkach, gdzie przydałaby się jako taka koordynacja. Przykładowo na Alei Kijowskiej, obecnie są dwa autobusy: "144" z f~12 i "194" z f~7,5; na Klonowica jest "174" z f~15 i "179" z f~12; na Armii Krajowej jest "114" z f~15 i "173" z f~12. Tych linii niestety nie da się skoordynować ze sobą, co często powoduje jazdę stadną. Uważam tym samym, że system ten powinien zostać w miarę możliwości ujednolicony.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 09 gru 2020, 16:17

MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 15:27 A ja jeszcze raz napiszę, wszystkie te linie uściślam chodzi o 135/155/165 jadą punktualnie od Swoszowic i dają równy takt i po to to jest zrobione a niby jak chcesz zachować takt 169 z tymi wszystkimi liniami? Skoro nie wiadomo kiedy w ogóle przyjedzie stojąc gdzieś w w korku w mieście, doprowadziłoby do tego samego co było z 484 i bardzo dobrze że to zlikwidowano.
Otóż niestety linie te nie są punktualne. W Swoszowicach tworzą się korki i niestety cokolwiek byśmy tam nie puścili, i tak będzie jeździć opóźnione. 9 minut opóźnienia o których wspomniał Kaszmir, to rzeczywiście nic wielkiego. Sam byłem świadkiem jak "155", które przecież nie ma długiej trasy przyjechało na Kurdwanów spóźnione prawie 20 minut. Niestety, jest to niekomfortowa sytuacja dla Swoszowic, które są głównym generatorem opóźnienia, przez co są traktowane po macoszemu i najpewniej dopóki będą występować tam korki, nie otrzymają one żadnej lepszej linii od obecnego układu. Wielka szkoda, bo gdyby nie to, "184"/"484" tamże dałoby radę i z pewnością poprawiłoby skomunikowanie Swoszowic z resztą miasta. Gdyby iść tokiem myślenia, że likwidujemy wszystko co ma opóźnienia, Swoszowice byłyby pozbawione komunikacji miejskiej.
MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 15:45 Owszem i jest opóźniona ale na odcinku za Swoszowicami w kierunku Borku i odwrotnie a ja mówię o odcinku Swoszowice/Kurdwanów gdzie nie ma utrudnień
Jak wspomniałem wyżej, utrudnienia na tym odcinku także się zdarzają. Gdyby ich nie było, myślę, że nikt nie wyrzucałby "184"/"484" ze Swoszowic.

Swoją drogą, czy ktoś wie czym te korki są spowodowane? Czy występowały one zawsze czy może powoduje je przebudowa ulicy Myślenickiej, która cały czas trwa?

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 09 gru 2020, 16:32

prezes pisze: 09 gru 2020, 16:17
MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 15:27 A ja jeszcze raz napiszę, wszystkie te linie uściślam chodzi o 135/155/165 jadą punktualnie od Swoszowic i dają równy takt i po to to jest zrobione a niby jak chcesz zachować takt 169 z tymi wszystkimi liniami? Skoro nie wiadomo kiedy w ogóle przyjedzie stojąc gdzieś w w korku w mieście, doprowadziłoby do tego samego co było z 484 i bardzo dobrze że to zlikwidowano.
Otóż niestety linie te nie są punktualne. W Swoszowicach tworzą się korki i niestety cokolwiek byśmy tam nie puścili, i tak będzie jeździć opóźnione. 9 minut opóźnienia o których wspomniał Kaszmir, to rzeczywiście nic wielkiego. Sam byłem świadkiem jak "155", które przecież nie ma długiej trasy przyjechało na Kurdwanów spóźnione prawie 20 minut. Niestety, jest to niekomfortowa sytuacja dla Swoszowic, które są głównym generatorem opóźnienia, przez co są traktowane po macoszemu i najpewniej dopóki będą występować tam korki, nie otrzymają one żadnej lepszej linii od obecnego układu. Wielka szkoda, bo gdyby nie to, "184"/"484" tamże dałoby radę i z pewnością poprawiłoby skomunikowanie Swoszowic z resztą miasta. Gdyby iść tokiem myślenia, że likwidujemy wszystko co ma opóźnienia, Swoszowice byłyby pozbawione komunikacji miejskiej.
MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 15:45 Owszem i jest opóźniona ale na odcinku za Swoszowicami w kierunku Borku i odwrotnie a ja mówię o odcinku Swoszowice/Kurdwanów gdzie nie ma utrudnień
Jak wspomniałem wyżej, utrudnienia na tym odcinku także się zdarzają. Gdyby ich nie było, myślę, że nikt nie wyrzucałby "184"/"484" ze Swoszowic.

Swoją drogą, czy ktoś wie czym te korki są spowodowane? Czy występowały one zawsze czy może powoduje je przebudowa ulicy Myślenickiej, która cały czas trwa?
Przecież 484 zostało zlikwidowane tam nie przez to że parę minut stoi się dodatkowo przy wyjeździe ze Swoszowic w szczycie tylko przez swoją trasę przez cale miasto i to dobiło tą linię, to samo byłoby przy stworzeniu kolejnej innej linii z miasta i nie chodzi tu o żadne złe traktowanie ich komunikacyjnie tylko leżą niestety w takim położeniu że cokolwiek by zrobić nie da się takiej linii puścić żeby normalnie kursowała a trudno wymagać żeby kierowcy jechali 2 godziny w jedną stronę, i po to stworzono 155 i 165 żeby było razem jak najszybciej do najbliższego węzła przesiadkowego choć i jedna i druga linia jest do poprawki.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: ant_sm » 09 gru 2020, 18:31

Trochę się zaczął robić off top.

Według mnie Swoszowice powinny się opierać na w miarę mocnej linii dowozowej np. z/i Kurdwanowa/Łagiewnik, która będzie minimalnie narażona na korki. Dlatego dla mnie obecny układ 135/155/165 jest jakimś kuriozum, które było w dodatku forsowane przez jednego radnego miejskiego.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 09 gru 2020, 18:52

ant_sm pisze: 09 gru 2020, 18:31 Trochę się zaczął robić off top.

Według mnie Swoszowice powinny się opierać na w miarę mocnej linii dowozowej np. z/i Kurdwanowa/Łagiewnik, która będzie minimalnie narażona na korki. Dlatego dla mnie obecny układ 135/155/165 jest jakimś kuriozum, które było w dodatku forsowane przez jednego radnego miejskiego.
Radny chciał dobrze i żeby była jedna mocna linia dowozowa a nie kilka z rzadszą częstotliwością ale Ztp tak wymyśliło z tym wszystkim że zrobili też 155 a 165 zostawili do Podwawelskiego żeby awantur większych nie było że w ogóle zniknął autobus do centrum.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 10 gru 2020, 13:21

MichalTyniec pisze: 09 gru 2020, 16:32 Przecież 484 zostało zlikwidowane tam nie przez to że parę minut stoi się dodatkowo przy wyjeździe ze Swoszowic w szczycie tylko przez swoją trasę przez cale miasto i to dobiło tą linię, to samo byłoby przy stworzeniu kolejnej innej linii z miasta
Wydaje mi się jednak, że o to właśnie chodzi. W Krakowie mamy wiele linii, które mają za zadanie komunikować dwa przeciwległe końce miasta i nikt nie myśli o ich likwidacji. Linia "184" potrafiła funkcjonować przez tyle lat, łącząc Kurdwanów z Prądnikiem Czerwonym i dopiero po skierowaniu do Swoszowic linia ta zaczęła łapać duże opóźnienia. Wniosek z tego taki, że to Swoszowice były sporym generatorem opóźnień i myślę, że gdyby nie występowały tam korki, nie byłoby przeciwskazań do skierowania tam "184"/"484". Linia zapewniająca sensowne połączenie jest dużo lepsza niż linia dowozowa i uważam, że każde większe osiedle powinno mieć przynajmniej linię autobusową w kierunku centrum. Czy takim osiedlem powinny być Swoszowice? Myślę, że trzeba by się nad tym zastanowić.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 18 gości