Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 14 cze 2022, 12:07
Wzmacnianie linii zwykłej przyśpieszoną to IMO niespecjalny pomysł. Raz, że koordynacja takich linii możliwa jest tylko na początkowych odcinkach trasy a im więcej przystanków wyleci tym większe szanse na stadną jazdę na jej końcu. Dwa - to lista przystanków do ominięcia. Z założenia linia przyśpieszona ma zbierać pasażerów na początku trasy, w partiach środkowych obsługiwać główne węzły i na odcinku końcowym obsługuje wszystkie przystanki wysadzając dowiezionych na miejsce pasażerów. Tyle, że w przypadku 179 tego "pomijalnego środka" właściwie nie ma - od Kurdwanowa do Zajezdni do pominięcia są góra dwa przystanki, oszczędności z pominięcia przystanków na Kamieńskiego i tak skonsumuje korek (poza tym brak obsługi Bonarki zostanie na pewno solennie oprotestowany), dalej wylecieć mogą już tylko "Ludwinów" i "Grottgera". Trochę mało jak na przyśpieszony wariant...
Mit o koniecznej jakoby koordynacji 179 i 164 sięga czasów, kiedy po świecie chodziły mamuty, na Kurdwanów nie docierał tramwaj a 179 kursował przez Witosa. Wtedy koordynacja była uzasadniona i potrzebna ze względu na wspólną trasę od Nowosądeckiej do NK. Potem jednak 179 zaczął kursować przez Beskidzką i Klonowica a 164 przez Puszkarską a wspólna trasa zredukowała się do odcinka Mateczny - NK gdzie alternatyw jest tyle, że koordynowanie tych akurat dwóch linii nie ma większego sensu.
Mit o koniecznej jakoby koordynacji 179 i 164 sięga czasów, kiedy po świecie chodziły mamuty, na Kurdwanów nie docierał tramwaj a 179 kursował przez Witosa. Wtedy koordynacja była uzasadniona i potrzebna ze względu na wspólną trasę od Nowosądeckiej do NK. Potem jednak 179 zaczął kursować przez Beskidzką i Klonowica a 164 przez Puszkarską a wspólna trasa zredukowała się do odcinka Mateczny - NK gdzie alternatyw jest tyle, że koordynowanie tych akurat dwóch linii nie ma większego sensu.