Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 03 sie 2022, 21:55
Wracam z tematem o którym pisałem wyżej tj. Piaski Nowe/Bochenka.
Chcę jeszcze raz uderzyć z pismami do ZTP, ZDMK i Rady Dzielnicy - żeby odniosło to większy efekt przydałaby się większa skala niż tylko pismo ode mnie, może jakaś petycja zbiorowa od mieszkańców? Byłby ktoś zainteresowany dołączeniem?
Poniżej to co proponuję (do ew dyskusji oczywiście).
ETAP I
Możliwy w zasadzie do wprowadzenia bardzo szybko. Polegałby na uruchomieniu 2 przystanków przelotowych - pierwszy "północny" na ul. Bochenka na wysokości SP, drugi "południowy" przy skrzyżowaniu ul. Podedworze z łącznikiem Bochenka-Podedworze przy szpitalu i nowych blokach (na załączonym mapkach zaznaczone na czerwono).
Proponowałbym skierowanie tam:
*linii 169/469 - przelotowo w drodze do pętli Piaski Wielkie (z istniejącego przystanku "Bochenka", następnie przystanek "południowy", kolejno przystanek "północny" i powrót na trasę do pętli Piaski Wielkie.
Koszty oprócz wzkm to ustawienie 2 przystanków "na feldze" i ewentualnie wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Szpakowej żeby nie było problemów z przejazdem autobusu (jest to krótki odcinek i nie powinien powodować dużych utrudnień dla mieszkańców). Wszystkie drogi są na miejskich działkach więc tutaj też nie powinno być problemu ze zgodą zarządcy.
*linii 164 - (*po zakończeniu obecnego remontu fragmentu ul. Podedworze) do obecnego przystanku końcowego Piaski Nowe bez zmian, następnie w kierunków Górki Narodowej zamiast w ul. Nowosądecką mógłby jechać ul. Podedworze do ul. Bochenka, następnie przystanek "północny", kolejno istniejące przystanki "Bochenka" i "Tuchowska", następnie już powrót na obecną trasę przystanek "Nowosądecka" na ul Łużyckiej i dalej.
Koszty oprócz wzkm to tak jak powyżej ten sam dodatkowy przystanek "północny" na feldze. W tym przypadku trzeba by było dogadać się ze spółdzielnią Piaski Nowe która jest zarządcą odcinka ul. Podedworze, żeby zezwoliła na przejazd pojazdów komunikacji zbiorowej - dotąd podchodziła do tego negatywnie ale może po obecnym remoncie coś się zmieni (odbiegając od tematu trochę - na jednokierunkowym obecnie nieremontowanym odcinku ul. Podedworze wstawiono znak zakaz ruchu odcinając tym samym od dojazdu ulicą ogólnodostępną SP nr 27...)
ETAP II
Tutaj można mówić o rozwinięciu etapu I - realizację planowanych:
- remont ul. Szpakowej,
- remont ul. Bochenka z miejscami postojowymi (od ul. Szpakowej do ul. Podedworze)
- budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Łużyckiej, ul. Bochenka i ul. Kijanki
Oraz postaranie się o:
- remont pozostałego odcinka ul. Podedworze (od strony północnej do ul. Bochenka)
- remont ul. Bochenka (od ul. Podedworze do łącznika przy szpitalu i nowych blokach) - i tutaj na szerokich działkach miejskich proponowałbym budowę po stronie północnej długiej zatoki autobusowej (około 100m) z punkami do ładowania autobusów elektrycznych oraz na pozostałym odcinku około 40-50m budowę miejsc postojowych dla samochodów (w zamian za likwidację tych miejsc po stronie południowej i odtworzenie tam brakującego chodnika).
Stworzony taki przystanek końcowo/początkowy pozwoliłby na rozwinięcie oferty z etapu I:
* linia 169/469 - wydłużenie obecnych kursów linii 169 kończonych na zajezdni Wola do przystanku "północnego
* linia 164 - przesunięcie przystanku końcowego z Piasni Nowe na przystanek "północny"
Nikt na tym działaniu by nie stracił:
- linie nie znikają ze swoich obecnych tras
- pojawiają się dodatkowe miejsca postojowe (a to też ważny argument dla tych którzy poruszają się tylko samochodami)
- dzięki budowie zatoki z punktami do ładowania odpada problem z autobusami elektrycznymi - miałyby gdzie kończyć swoje trasy i dodatkowo nie byłyby uciążliwe dla okolicznych mieszkańców
- wyremontowane byłyby wszystkie ulice w rejonie
Co o tym myślicie?
Poniżej mapki:
Niebieskie punkty - istniejące przystanki. Czerwone punkty - nowe przystanki.
Najnowsze zdjęcia z Geoportalu:
Pomarańczowe linie - granice działek. Czerwona linia - proponowana zatoka. Żółte linie - likwidowane/nowe miejsca postojowe.
Chcę jeszcze raz uderzyć z pismami do ZTP, ZDMK i Rady Dzielnicy - żeby odniosło to większy efekt przydałaby się większa skala niż tylko pismo ode mnie, może jakaś petycja zbiorowa od mieszkańców? Byłby ktoś zainteresowany dołączeniem?
Poniżej to co proponuję (do ew dyskusji oczywiście).
ETAP I
Możliwy w zasadzie do wprowadzenia bardzo szybko. Polegałby na uruchomieniu 2 przystanków przelotowych - pierwszy "północny" na ul. Bochenka na wysokości SP, drugi "południowy" przy skrzyżowaniu ul. Podedworze z łącznikiem Bochenka-Podedworze przy szpitalu i nowych blokach (na załączonym mapkach zaznaczone na czerwono).
Proponowałbym skierowanie tam:
*linii 169/469 - przelotowo w drodze do pętli Piaski Wielkie (z istniejącego przystanku "Bochenka", następnie przystanek "południowy", kolejno przystanek "północny" i powrót na trasę do pętli Piaski Wielkie.
Koszty oprócz wzkm to ustawienie 2 przystanków "na feldze" i ewentualnie wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Szpakowej żeby nie było problemów z przejazdem autobusu (jest to krótki odcinek i nie powinien powodować dużych utrudnień dla mieszkańców). Wszystkie drogi są na miejskich działkach więc tutaj też nie powinno być problemu ze zgodą zarządcy.
*linii 164 - (*po zakończeniu obecnego remontu fragmentu ul. Podedworze) do obecnego przystanku końcowego Piaski Nowe bez zmian, następnie w kierunków Górki Narodowej zamiast w ul. Nowosądecką mógłby jechać ul. Podedworze do ul. Bochenka, następnie przystanek "północny", kolejno istniejące przystanki "Bochenka" i "Tuchowska", następnie już powrót na obecną trasę przystanek "Nowosądecka" na ul Łużyckiej i dalej.
Koszty oprócz wzkm to tak jak powyżej ten sam dodatkowy przystanek "północny" na feldze. W tym przypadku trzeba by było dogadać się ze spółdzielnią Piaski Nowe która jest zarządcą odcinka ul. Podedworze, żeby zezwoliła na przejazd pojazdów komunikacji zbiorowej - dotąd podchodziła do tego negatywnie ale może po obecnym remoncie coś się zmieni (odbiegając od tematu trochę - na jednokierunkowym obecnie nieremontowanym odcinku ul. Podedworze wstawiono znak zakaz ruchu odcinając tym samym od dojazdu ulicą ogólnodostępną SP nr 27...)
ETAP II
Tutaj można mówić o rozwinięciu etapu I - realizację planowanych:
- remont ul. Szpakowej,
- remont ul. Bochenka z miejscami postojowymi (od ul. Szpakowej do ul. Podedworze)
- budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Łużyckiej, ul. Bochenka i ul. Kijanki
Oraz postaranie się o:
- remont pozostałego odcinka ul. Podedworze (od strony północnej do ul. Bochenka)
- remont ul. Bochenka (od ul. Podedworze do łącznika przy szpitalu i nowych blokach) - i tutaj na szerokich działkach miejskich proponowałbym budowę po stronie północnej długiej zatoki autobusowej (około 100m) z punkami do ładowania autobusów elektrycznych oraz na pozostałym odcinku około 40-50m budowę miejsc postojowych dla samochodów (w zamian za likwidację tych miejsc po stronie południowej i odtworzenie tam brakującego chodnika).
Stworzony taki przystanek końcowo/początkowy pozwoliłby na rozwinięcie oferty z etapu I:
* linia 169/469 - wydłużenie obecnych kursów linii 169 kończonych na zajezdni Wola do przystanku "północnego
* linia 164 - przesunięcie przystanku końcowego z Piasni Nowe na przystanek "północny"
Nikt na tym działaniu by nie stracił:
- linie nie znikają ze swoich obecnych tras
- pojawiają się dodatkowe miejsca postojowe (a to też ważny argument dla tych którzy poruszają się tylko samochodami)
- dzięki budowie zatoki z punktami do ładowania odpada problem z autobusami elektrycznymi - miałyby gdzie kończyć swoje trasy i dodatkowo nie byłyby uciążliwe dla okolicznych mieszkańców
- wyremontowane byłyby wszystkie ulice w rejonie
Co o tym myślicie?
Poniżej mapki:
Niebieskie punkty - istniejące przystanki. Czerwone punkty - nowe przystanki.
Najnowsze zdjęcia z Geoportalu:
Pomarańczowe linie - granice działek. Czerwona linia - proponowana zatoka. Żółte linie - likwidowane/nowe miejsca postojowe.