kbieniu7 pisze: ↑11 kwie 2023, 22:41Pomysł ciekawy, na pewno na plus ta próba lepszego dociągnięcia "244" gdzieś dalej
Dzięki! By odkryć coś dobrego, na pewno trzeba próbować!
kbieniu7 pisze: ↑11 kwie 2023, 22:41ale łączenie akurat z "155" moim zdaniem ma więcej minusów niż plusów.
Szczerze mówiąc, nie ma zbyt wielu alternatyw. Żeby zrozumieć mój start: jak wcześniej zapisałem, dokładnie w tych samych kosztach co obecnie można "244" zamiast do Nowego Bieżanowa dociągnąć do przystanku 'Bieżanowska'. Zatem przyjąłem, że ten przystanek jest punktem wyjścia dla dalszej marszruty, bo jest to też minimum tego, na czym zależy większości pasażerów "244". Pierwsza opcja - linia kończy właśnie tam. Jak dla mnie 'dałoby się' to osiągnąć, o czym kiedyś wspominałem (np. przez kryterium Wolska - Na Kozłówce - Nowosądecka), ale to już między innymi trzeba by zapewnić punkt socjalny i pewnie uporządkować parkowanie na początku ulicy... Zatem przyjmuję, że to nie wchodzi w grę. Szukam zatem linii, które kończą niedaleko i ich łączenie mogłoby mieć sens. Właściwie widzę trzy takie: "107", "143" i "155".
Ta środkowa jest najmniej realna, bo mocno zawinięta całość by powstała, ciężko byłoby utrzymać dojazd "143" do Kabla, a to wygodny punkt przesiadkowy no i obie mają wyraźnie różne częstotliwości.
Dalej zatem "107" początkowo rozważałem, ale też musiałoby zostać za bardzo ścięte: z f=20 na f=24 w wąskim szczycie "244", z f=20 na f=30 w kilku kolejnych godzinach i z f=30 do f=40 w weekendy. Nie o to chodzi.
Najbliższe pod względem liczby kursów jest zatem zdecydowanie "155". No i bardzo fajne jest kilka dodatkowych aspektów, które wcześniej wymieniłem na "+".
kbieniu7 pisze: ↑11 kwie 2023, 22:41"155" to głównie linia dedykowana Swoszowicom i to temu rejonowi powinna być podporządkowana.
Zgadza się. Natomiast pytanie czy zyski z możliwości dojazdu w nowe rejony (Prokocim i tamtejszy szpital czy Wielicka oraz Wieliczka) nie byłyby warte lekkiego uzależnienia linii.
kbieniu7 pisze: ↑11 kwie 2023, 22:41
Tak, "Wola Duchacka" to zespół luźno porozrzucanych przystanków, między którymi przesiadki to dość karkołomne zadanie. Dojazd do Zajezdni oznacza dostęp do wszystkich autobusów "sławkowskich" z tego samego peronu (nawet jeśli w jednym przypadku to póki co żwir). Do tego po forum chodziły ploty o pomyśle wydłużenia go pod Bonarkę.
To prawdę mówiąc największy mankament w mojej opinii. Przy czym "wszystkie autobusy sławkowskie" tak naprawdę sprowadzą się tu do "164" i utrudnieniu przesiadki z/na tę linię. Dla lepszego zobrazowania, tak by to wyglądało w mojej propozycji:
- Prop_01.jpg (104.04 KiB) Przejrzano 793 razy
Na "174" i "179" wygodna przesiadka nadal będzie zachowana, tylko np. na przystanku "Pszenna". Na "169/469" i dziś nie ma przesiadki ze "155" na tym samym peronie co inne 'sławkowskie'. Natomiast generalnie przesiadka na/z "164" będzie zachowana, choć trudniejsza... No i znów to trochę kwestia bilansu. Komuś będzie niewygodniej z powodu braku "164", ale może równie dużo lub więcej skorzysta z opcji dojazdu np. do Wielickiej? Druga opcja to zachowanie trasy "169/469" jak dziś, a puszczenie "244" na trasie Klonowica - Sławka - Kamieńskiego - Wielicka - ale to kolejne potrzebne wzkm.
kbieniu7 pisze: ↑11 kwie 2023, 22:41
W wątku o Klinach padła propozycja wydłużenia "155" ze Swoszowic SKA do Klinów właśnie - i to moim zdaniem byłaby znacznie przydatniejsza linia obwodowa niż pożenione "244"+"155".
Pamiętam. I w sumie to wcale nie wyklucza się. Nawet takie docelowe "244" mogłoby stać się bardzo fajnym połączeniem - popatrzcie jak przyjemnie uzupełniałoby się z "204" w obsłudze południa Krakowa:
- Prop_02.jpg (80.38 KiB) Przejrzano 793 razy