Można też tak, w sensie układ 2+1 w zależności od pory dnia
Może to faktycznie nawet najlepsze rozwiązanie.
Maria pisze: ↑30 lip 2020, 11:45Zdaję sobie sprawę że to najmniej precyzyjne narzędzie świata, ale wychodziłoby że tam jezdnia ma ok 14 m szerokości.
Nowohucka z tego co widzę w MPZP to droga klasy G, więc min. szerokość pasów ruchu to:
- 3,50 m - pasy skrajne;
- 3,00 m - środkowe;
Z ew. możliwością zejścia do 3,25 + 3,00, ale to raczej nierealne przy takim układzie rodzajowym ruchu, jaki tam jest.
Tak więc gdyby pasy ruchu miały tam obecnie 2x3,50m (a zapewne tak jest), czyli razem 14,0m, to realnie można zejść do 3,50 + 3,00 + 3,00 + 3,50 = 13m. Czyli zyskujemy 1,00m - kicha - ale o tym dalej.
Maria pisze: ↑30 lip 2020, 11:45Jeszcze można by całkiem zrezygnować z południowego chodnika bo on nie ma w ogóle ciągłości za mostem w stronę Podgórza (jest tylko wydeptana ścieżka do Koszykarskiej), przesunąć jezdnię max do południowej barierki a wydzielić CPR po północnej stronie, tak jak pisze kot_felix.
Nie przesuniesz pasa ruchu na południowy chodnik, bo tam są latarnie, a obok nich trzeba jeszcze zapewnić odpowiednią skrajnię (one jest obecnie wydzielona kosztem chodnika, zwróć uwagę, że bariera jest cofnięta o 0,50m względem krawędzi pasa ruchu)
Dodatkowo nie wiem, czy te chodniki nie są częściowo podwieszone do konstrukcji mostu = mają zupełnie inną nośność.
Jeśli chodzi o zwężenie pasów ruchu to:
Obecnie mamy
najprawdopodobniej układ (uwzględniając skrajnię):
0,5m / 3,50 - 3,50 / 3,50 - 3,50 / 0,5 m ---> razem 15,00 m szerokości, uwzględniając skrajnię;
Możemy z tego zejść do:
- (1) pasów ruchu 3,5 + 3,0 (środkowy);
lub:
- (2) pasów ruchu 3,25 + 3,0 (środkowy) - przy uspokojeniu ruchu, ale kurde, ja bym się w tym miejscu faktycznie pod czymś takim raczej nie podpisał (przy takim natężeniu ruchu pojazdów ciężarowych itd.).
Minimalna szerokość dwukierunkowej DDR:
- 2,0 m + skrajnia 0,2 m;
Gdyby zrobić układ z DDR po północnej stronie to mamy:
- dla v. (1) - 0,50 / 3,50 - 3,00 / 3,00 - 3,50 / 0,50 / 2,00 / 0,20 ---> 16,20 m*, przy dostępnych 15,00 m
- dla v. (2) - 0,50 / 3,25 - 3,00 / 3,00 - 3,25 / 0,50 / 2,00 / 0,20 ---> 15,70 m*, przy dostępnych 15,00 m
można iść jeszcze po bandzie i nie robić skrajni przy DDR:
- dla v. (2) - 0,50 / 3,25 - 3,00 / 3,00 - 3,25 / 2,00 ---> 15,00 m, przy dostępnych 15,00 m - i to jest jedyna opcja, gdzie DDR się mieści**
* i jedno i drugie wymaga przesunięcia krawężników;
** ze zwężonym środkowym pasem ruchu, dodatkowo zwężonymi pasami skrajnymi, DDR przyklejoną do pasa ruchu bez skrajni, brakiem skrajni między DDR, a latarniami - ufff, wszystko się upchało, ale ja bym się na miejscu projektanta raczej w życiu pod tym nie podpisał (chociaż w sumie chyba coś podobnego powstało na niewielkim odcinku wzdłuż Konopnickiej, przy r. Matecznego....)