Infrastruktura - różne

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: NowaHutaWschód » 21 lip 2023, 18:43

Tak z czystej ciekawości, dla kogo powstał Park Technologiczny przy Igołomskiej w pobliżu pętli, skoro jest to teren cały czas zamknięty i nijak nie można tam wjechać? Nie było co zrobić z funduszami czy co?
Jeb** upa i bandere!!! Wołyń pamiętamy!!!

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kbieniu7 » 18 sie 2023, 12:56

Na audytach pojawił się projekt drogi dojazdowej do planowanego toru samochodowo-motocyklowego:

https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... l-kosiarzy

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kot_feliks » 27 sie 2023, 15:26

Dyskusja odnośnie 101, 112 i 162 na Grunwaldzkim dała mi trochę do myślenia odnośnie tego, w jaki sposób w Krk przewala się $ myśląc kompletnie o KMK i pasażerach.

Zobaczcie na inwestycje z ostatnich lat, gdzie jedynie przy lepszych projektach, bez prawie w ogóle dodatkowych środków finansowych, dałoby się stworzyć sensowną infrastrukturę dla KMK. Ba, gdyby zamawiający nie myśleli z klapkami na oczach jedynie o samochodach, to można by powiedzieć, że w obecnej chwili powinniśmy mieć już całkiem sensowny system transportu w skali miasta. BEZ JAKICHKOLWIEK DODATKOWYCH KOSZTÓW.

Idąc totalnie losowo:

(1) Rondo Czyżyńskie - pozostało przy dawnym, antyprzesiadkowym projekcie. Całość i tak była przebudowywana, spokojnie można było tam zrobić chociażby PATy, sensowne przesiadki (dodatkowe PdP) na wylocie w kierunku Mogilskiej, a gdyby zrezygnować z upierania się przy kosztownym remoncie tuneli, zapewne i przebudować całość w fajny węzeł przesiadkowy na powierzchni, zmieniając trochę geometrię;

(2) Rondo Mogilskie - również całość budowana totalnie od podstaw, może nie będę w ogóle komentował ;)

(3) KG i cały odcinek od Bratysławskiej, aż do Pachońskiego. Gdyby nie skupiać się jedynie na autach i przeskalowanym węźle z Opolską, kładce dla pieszych itd, spokojnie można tam było zaprojektować:

- sensowny, zadaszony punkt przesiadkowy na KG;
- dodatkowe przystanki (T) na skrzyżowaniu z Opolską;
- zamiast olbrzymiego ronda nad Opolską, kładki, przeskalowanej infra z 5 pasami na wlotach itd., raczej poszedłbym w... wydłużenie tej 2x2 aż do Bratysławskiej, w płytkim tunelu zaczynającym się między Opolską, a KG. Mamy fajny punkt przesiadkowy, brak autostrady na powierzchni, a także odciążenie okolicznych ulic od ruchu samochodowego;

(4) Czerwone Maki i pętla tramwajowa - również całość budowana od podstaw, może również nie będę komentował ;)

Niestety realizowane obecnie projekty i te planowane, przez idiotyzmy zamawiającego, lepsze nie będą :/

tomta1
Ekspert
Posty: 655
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: tomta1 » 27 sie 2023, 17:15

kot_feliks pisze: 27 sie 2023, 11:32 Żeby to miało ręce i nogi w dłuższej perspektywie, już obecnie powinno się:
- (a) zrobić przetarg na projekt linii w Lema (ew. ZiZ, ale tutaj musiałby być mocny nadzór ze strony miasta, a jak to wygląda, wszyscy wiemy...);
- (b) zrobić przetarg na modernizację inii w al. Pokoju;
- (c) zrobić przetarg na koncepcję przebudowy Grzegórzeckiego (tam powinien postać normalny, sensowny węzeł przesiadkowy);
- (d) zrobić przetarg na nowy tabor, jeśli nie >40m, to min. 32m tak, aby zastąpić część obecnych 26m.;
Nie jest aż tak źle. Co do tramwaju na Lema, to takie zadanie jest procedowane, ale nie ma na niego finansowania. Zobaczymy, może zdarzy się cud i będą na to pieniądze w przyszłorocznym budżecie. Natomiast w zakresie ronda Grzegórzeckiego, to koncepcji wielkich rozbudów nie ma, ale jest za to wniosek budżetu obywatelskiego, który pozwoli na wydłużenie dwóch peronów – co poprawi trochę warunki przesiadek (możliwość wymiany pasażerskiej pomiędzy dwoma nie najdłuższymi tramwajami).

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kucyk » 18 paź 2023, 8:53

Na słynnym łuku szynowym na Nowosądeckiej są pomalowane czerwonym sprayem odcinki przy szynach. Wymiana czy napawanie?
Od tygodnia nad przejściem podziemnym przy przystanku "Wlotowa" odsłonięto tłuczeń od szyn w kierunku Bieżanowa (możliwa wymiana szyn bo tam od wielu lat rzucało wagonami).
Zniknęły wiaty tramwajowe na przystanku "Bieżanowska" w stronę miasta i będą nowe bo są oznaczenia sprayem na popękanych płytkach chodnikowych (!!!). ;)

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kucyk » 08 gru 2023, 15:45

Chce się rzec - NARESZCIE !!!

Stan nawierzchni w tym miejscu jest tragiczny. Wie każdy kto tamtędy jeździ.

Wymiana asfaltu na moście Wandy i Rondzie Pagaczewskiego:

https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... zewskiego/

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kbieniu7 » 20 gru 2023, 14:12

Na audytach pojawił się zaktualizowany projekt wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Kąpielowej:

https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... kapielowej

Awatar użytkownika
elot360
Znawca
Posty: 150
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom / Kraków

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: elot360 » 11 sty 2024, 12:16

Czy w związku z budową wiaduktu nad przyszłą trasą S7 w Nowej Hucie, i spodziewanego z tego powodu zawieszenia ruchu na tym ciągu, jest przewidziany jakiś generalny remont torowiska od Placu Centralnego do Kombinatu? Kiedy jak nie przy takich okolicznościach?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Kaszmir » 11 sty 2024, 12:27

elot360 pisze: 11 sty 2024, 12:16Czy w związku z budową wiaduktu nad przyszłą trasą S7 w Nowej Hucie, i spodziewanego z tego powodu zawieszenia ruchu na tym ciągu, jest przewidziany jakiś generalny remont torowiska od Placu Centralnego do Kombinatu? Kiedy jak nie przy takich okolicznościach?
Powołując się na PSMKMS, niestety nie ma pewności, czy dojdzie do remontu:
Nie udało się jeszcze w 2023 roku przywrócić ruchu tramwajów wzdłuż ulicy Łowińskiego. Nastąpi to najpewniej dopiero wczesną wiosną, jeżeli warunki atmosferyczne pozwolą. Dopiero wtedy możliwe będzie zamknięcie torowiska w ciągu alei Solidarności i rozpoczęcie budowy wiaduktu tramwajowego nad przyszłą drogą ekspresową. Wciąż nie wiadomo też, czy zamknięcie to uda się wykorzystać również do modernizacji torowiska na całej długości od Placu Centralnego do Kombinatu. Zadanie to musi zostać wykonane poza zakresem budowy drogi ekspresowej S7. Trwają starania mające na celu jego realizację.
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... -2024-roku

WDZ
Specjalista
Posty: 299
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: WDZ » 11 sty 2024, 21:13

W budżecie miasta nie ma ani grosza na ten remont więc kto miałby za to zapłacić?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kbieniu7 » 13 mar 2024, 18:41

Podczas zebrania Rady Dzielnicy XIII Podgórze 12 marca 2023 radni zawnioskowali o "ograniczenie prędkości na ul. Herlinga-Grudzińskiego pomiędzy Mostem Kotlarskim a ul. Dekerta do 50 km/h." Link do postu na FB z informacją o tym:

https://www.facebook.com/DzielnicaXIIIP ... qorUWQhnel

Moim zdaniem to dobry pomysł. Okolica się tam bardzo zmieniła od czasu budowy tramwaju na Płaszów (to już jakieś 15 lat): z poprzemysłowego obszaru zmieniła się w mix mieszkalno-studencko-biurowy, znacząco wzrósł ruch pieszy oraz wymiana pasażerów na przystanku "Zabłocie", którego perony oraz powierzchnia dla pieszych oczekujących na zielone światło między torowiskiem a jezdnią są teraz za wąskie względem potrzeb. Nie tak źle, jak na Kablu, ale jednak.

Obrazek

Niestety geometria tej drogi niczym na autostradzie nie będzie zachęcać do zwolnienia. Dlatego wychodzę z pomysłem, aby zawęzić tam pasy ruchu do 3,00m (ewentualnie skrajne prawe zostawić na 3,25m ale wolałbym jednak tutaj 3,00m na obu). Najlepiej by było zrobić tam przebudowę i odgięcie jezdni, jednak można zrobić to już teraz za pomocą oznakowania i elementów przykręcanych do jezdni, ewentualnie betonowych barier. Co dzięki temu uzyskamy:
- Fizycznie nakłonimy kierowców do zmniejszenia prędkości;
- Zwiększymy ilość miejsca oczekiwania dla pieszych między jezdnią a torowiskiem. Teraz jest tam raptem ~2,90m, co jest za ciasno względem obecnych potoków, ludzie często się tam nie mieszczą;
- Poszerzymy peron. Dostępna przestrzeń między barierką a torowiskiem to ~3,25m, ale przydałoby się więcej. Może nie trzeba by było przebudowywać "na grubo", ale nawet z jakichś tymczasowych, mocowanych do jezdni elementów. Albo i samo przeniesienie barierki i wwiercenie jej w jezdnię, jak na pl. Boh Getta by dało radę.

Obrazek

Przy okazji można też zawęzić wlot ślepego fragmentu ul. Zabłocie. Jednia na wysokości przejścia ma 7,00m szerokości, co jest zupełnie niepotrzebne. Zresztą już za przejściem jest pas postojowy, a więc na dalszym odcinku ta jezdnia ma i tak 5,00m. Dzięki temu zwiększylibyśmy również powierzchnię oczekiwania dla pieszych między jezdną ul. Herlinga-Grudzińskiego, a ul. Zabłocie.

Obrazek

Rozrysowałem i zwymiarowałem to na podkładzie ortofotomapy. Poniżej wycinek rysunku. LINK DO PEŁNEGO ROZMIARU

Obrazek

Chętnie przyjmę komentarze :)

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Kierman » 13 mar 2024, 20:25

kbieniu7 pisze: 13 mar 2024, 18:41 Chętnie przyjmę komentarze :)
Kolejny, który wziął sobię za cel gnębienie kierowców samochodów w imię wyimaginowanego bezpieczeństwa?

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kucyk » 13 mar 2024, 20:42

Kierman pisze: 13 mar 2024, 20:25 Kolejny, który wziął sobię za cel gnębienie kierowców samochodów w imię wyimaginowanego bezpieczeństwa?
Dokładnie. A potem się dziwimy, że całe miasto stoi w jednym wielkim korku. Ostatnie lata potwierdzają w jakim kierunku to miasto się cofnęło? Czy lepiej nam się żyje gdy wdychamy więcej spalin stojących samochodów na każdej ulicy bo niektórzy mają swoje "widzi mi sie" i ślepi urzędnicy takie "klopsy" starają się realizować. :evil:

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kbieniu7 » 13 mar 2024, 21:24

Dzięki. Odpowiem tylko, że ja nie proponuję tam zabierania pasów ruchu i zmniejszenia przepustowości tej ulicy. Sam byłbym temu przeciwny. Chodzi tylko o wygodę pasażerów i bezpieczeństwo (wcale nie wyimaginowane), bo tam już bywa tłoczno na obszarze oczekiwania przed przejściem dla pieszych.

suchy
Ekspert
Posty: 774
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: suchy » 14 mar 2024, 11:14

Kierman pisze: 13 mar 2024, 20:25 Kolejny, który wziął sobię za cel gnębienie kierowców samochodów w imię wyimaginowanego bezpieczeństwa?
A na czym polega to równie wyimaginowane "gnębienie" kierowców po zwężeniu jezdni o 50 centymetrów? :roll:

- Są obecnie 2 pasy? No są.
- Zostają 2 pasy? No zostają.

Więc gdzie to gnębienie :?: :?:
kucyk pisze: 13 mar 2024, 20:42 Dokładnie. A potem się dziwimy, że całe miasto stoi w jednym wielkim korku. Ostatnie lata potwierdzają w jakim kierunku to miasto się cofnęło? Czy lepiej nam się żyje gdy wdychamy więcej spalin stojących samochodów na każdej ulicy bo niektórzy mają swoje "widzi mi sie" i ślepi urzędnicy takie "klopsy" starają się realizować. :evil:
Przecież w godzinach szczytu ta ulica i tak stoi w jednym wielkim korku - więc co za różnica czy auta będą stać i smrodzić spalinami na pasie 3,5m czy też 3m? Że niby stojąc na węższym pasie będą spalać więcej paliwa? :lol: :lol:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości