Infrastruktura - różne

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Infrastruktura - różne

Post autor: Kaszmir » 01 cze 2020, 23:06

Przy pętli w Bieżanowie powstaje rondo [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przy- ... 36035.html
Budowa ronda sporo zmieni w organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu. Wjazd na rondo zostanie zawężony z dwóch do jednego pasa ruchu, zbudowane zostaną cztery przejścia dla pieszych oraz trzy perony przystankowe. Pojawią się też nowe przejazdy rowerowe.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Cukier » 02 cze 2020, 11:31

Wygląda naprawdę ładnie. Szkoda że na Barbary nie przewidziano żadnej zatoki postojowej dla autobusów, bo byłoby to fajne miejsce na przystanek końcowy gdyby zrobić jakąś dowozówkę w myśl krótka trasa a często.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Kaszmir » 02 cze 2020, 11:39

Cukier pisze: 02 cze 2020, 11:31Wygląda naprawdę ładnie. Szkoda że na Barbary nie przewidziano żadnej zatoki postojowej dla autobusów, bo byłoby to fajne miejsce na przystanek końcowy gdyby zrobić jakąś dowozówkę w myśl krótka trasa a często.
Rozumiem co masz na myśli. Z drugiej strony, kilometr dalej jest pętla autobusowa - i wg mnie możliwość przesiadki na "173" i "503" (dwie częste linie, oferujące połączenie z Bonarką czy Alejami) jest warta tych wzkm.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Cukier » 02 cze 2020, 11:54

No właśnie to moim zdaniem całkiem rujnuje tą ideę krótkiej linii. Przykładowo ze Złocienia do pętli tramwajowej jest 2,6 km, a ty mówisz o nadkładaniu lekką ręką 1,1 km. W takim przypadku to jest kwestia mieć 30 kursów czy mieć 40 kursów, co robi różnicę.

Poza tym korzystanie z "503" w tej relacji to poza świątecznym porankiem bezsensowne nakładanie drogi i wycieczka krajoznawcza. Dużo więcej sensu ma podjechać pierwszym lepszym tramwajem do Bieżanowskiej i tam łapać pęczek autobusów.

Swoją drogą mogłoby być fajne, gdyby "143" robiła przez Barbary wjazd kieszeniowy na to rondo i obsługiwała przesiadkę na tramwaje.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Kaszmir » 02 cze 2020, 12:31

Cukier pisze: 02 cze 2020, 11:54No właśnie to moim zdaniem całkiem rujnuje tą ideę krótkiej linii. Przykładowo ze Złocienia do pętli tramwajowej jest 2,6 km, a ty mówisz o nadkładaniu lekką ręką 1,1 km. W takim przypadku to jest kwestia mieć 30 kursów czy mieć 40 kursów, co robi różnicę.
To często jest wybór między "krócej, czy bardziej funkcjonalnie" i trzeba szukać kompromisu. Pójście w jak najkrótsze linie, byle zwiększyć częstotliwość nawet kosztem funkcjonalności, nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem.

Złocień już miał linię do Nowego Bieżanowa (pierwsze "183") i walczono o to, by ją wydłużyć bo pętla tramwajowa zapewnia ograniczone możliwości przesiadki. Aleje czy Kamieńskiego to na południu kluczowe relacje i pasażerowie ze Złocienia, starego Bieżanowa, itp. powinni móc dojechać tamże z max jedną przesiadką. Były badania kilka lat temu które wskazały że jedna przesiadka jest w miarę akceptowalna wśród dużej części pasażerów, dwie natomiast już ich zniechęcają.

Podobnie np. "250" zahacza o rondo Barei mimo że oznacza to wydłużenie trasy o ok. 1/3. Robi to bo tak samo uznano, że tym wydłużeniem trasy znacząco zwiększa się funkcjonalność linii. I nikt raczej nie sugeruje, by ją skracać nawet mimo tego, że zyskałaby tyle kursów. I odwrotnie, (prawie?) wszyscy tu na forum zgadzali się, że dużym błędem jest iż pętla "123", "221" itd. jest na Małym Płaszowie podczas gdy dwa przystanki dalej jest główny węzeł przesiadkowy w okolicy.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Zieleńczanin » 02 cze 2020, 13:22

Nie prościej by było przy okazji remontu trasy do Bieżanowa połączyć tramwajowe przystanki Prokocim Nowy i Ćwiklińskiej w jeden na wysokości ulicy Aleksandry i tam stworzyć węzeł przesiadkowy? Dojazd do Alej jak najbardziej by był ;)

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: obserwator » 02 cze 2020, 14:32

To jest planowany jakiś remont trasy do Bieżanowa? :shock:

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Zieleńczanin » 02 cze 2020, 14:58

obserwator pisze: 02 cze 2020, 14:32 To jest planowany jakiś remont trasy do Bieżanowa? :shock:
Chodziło mi o to, że gdy kiedyś będzie remont tej trasy (bo przecież kiedyś musi być) może warto by coś takiego zrobić ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Kaszmir » 04 lip 2020, 11:09

Raport o stanie miasta. Większe inwestycje idą w żółwim tempie
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rapor ... 36209.html

Statystyki: (ile było w 2018 --> ile było w 2019)
Parkingi P&R: 4 --> 5
Miejsca na P&R: 523 --> 688
% torowisk wymagających naprawy: 20,7 --> 19,9
Wybudowane trasy rowerowe w km: 9,30 --> 13,14

Link do pełnego dokumentu:
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=111327

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Kaszmir » 20 sie 2020, 9:34

ZTP wrzuciło zdjęcia nowego ronda przy pętli "Nowy Bieżanów". Wg mnie prezentuje się w porządku :)
https://www.instagram.com/p/CEFB-7_H-HV/

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kucyk » 02 paź 2020, 16:27

Cukier pisze: 02 cze 2020, 11:31 Wygląda naprawdę ładnie. Szkoda że na Barbary nie przewidziano żadnej zatoki postojowej dla autobusów, bo byłoby to fajne miejsce na przystanek końcowy gdyby zrobić jakąś dowozówkę w myśl krótka trasa a często.
Zatoki może nie ma ale przystanek jest:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/45122#photo

To zapewne tylko dla linii kursującej w dniach uroczystości WŚ. :)

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: kucyk » 31 gru 2020, 10:52


Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Kaszmir » 05 mar 2021, 13:26

Szpital Rydygiera - nową Długą :D

„Szpital Rydygiera, brak przejazdu”. Linia 125 znów jedzie skróconą trasą
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/szpit ... 40126.html
W minionym miesiącu, 14 razy kierowcy autobusów linii nr 125 musieli skrócić trasę.
Urzędnicy przygotowują nową organizację ruchu przy szpitalu im. Rydygiera, aby autobusy linii nr 125 mogły kursować po swojej stałej trasie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Kaszmir » 16 cze 2021, 10:21

Na przejściu dla pieszych koło Filharmonii pojawi się wysepka oddzielająca pasy ruchu
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... pasy-ruchu
Jeszcze w tym miesiącu, na niebezpiecznym przejściu dla pieszych koło Filharmonii, w centrum Krakowa, pojawi się wysepka oddzielająca pasy ruchu. Przejście od strony ulicy Franciszkańskiej jest długie, co stwarza zagrożenie dla przechodniów. O poprawę bezpieczeństwa wnioskowali mieszkańcy Krakowa i Rada Dzielnicy Stare Miasto.

Dr2
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Dr2 » 29 cze 2021, 15:10

Czy ładowarki przy Dworcu Wschód i Zachód działają?
Bo do kilku dni "179" latają się ładować z Kurdwanowa na Wolę, nie zauważyłem czy po każdym kursie czy tylko co drugim. Jednak po każdym kursie każdy autobus ma przerwy przynajmniej 40 minut na Kurdwanowie - dzięki temu przy Dworcu postoje są bardzo krótkie bo rano koło 5 minut - rekordziści mają nawet po 3 minuty 7:46/7:49 - 8:10/8:13, popołudniu jest to w okolicy 7 minut.
Efekt nie jest trudny do przewidzenia. Linia stała się niepunktualna i niepewna, a puste krążące autobusy obniżają dodatkowo przepustowość skrzyżowania przy pętli tramwajowej, gdzie znacznie zwiększono priorytet tramwaju wjeżdżającego i wyjeżdżającego z pętli.
Nie mówiąc o dodatkowym koszcie bo trasa Kurdwanów-zajezdnia-Kurdwanów liczy około 7 kilometrów. Przewoźnik jest w tym momencie hojny i finansuje to z własnych środków, czy może miasto coś dopłaca, tudzież dopłaci przy kolejnej waloryzacji/kalkulacji wozokilometra?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości