Krakowska Tarcza dla Mobilności

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: Cukier » 11 lis 2020, 22:18

No i fajnie, że w końcu uporządkują ten burdel z pseudopasem ruchu, który od lat de facto i tak był parkingiem. Tak samo jak na Mikołajczyka w kierunku ronda Hipokratesa. W Starej Hucie też po wielu latach zaczęto przesuwać podwójne ciągłe z teoretycznego środka jezdni na faktyczny środek dostępnej przestrzeni między krawężnikiem a de facto parkingiem (takie miejsca jak tu)

Infrastruktura miejska powinna być jasno wyznaczona - jeśli gdzieś jest na tyle miejsca by mógł funkcjonować parking, to powinien być wprost parkingiem nazwany.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: Kaszmir » 08 sty 2021, 12:31

Wg badań, 42% mieszkańców popiera zmiany w ramach Tarczy dla Mobilności, dla 36% są one obojętne. Czyli tylko 22% są przeciwne, tj. zdecydowana mniejszość. Wg mnie to badanie - jeśli było przeprowadzone uczciwie - może służyć za argument by kontynuować dzieło :)

Samochód jest jak woda. Trzeba go oszczędzać
https://wyborcza.biz/akcjespecjalne/7,1 ... edzac.html
Radykalne zmiany nie wszystkim się podobały. Ich przeciwnicy głośno je krytykowali, i pomstowali na tych, którzy te zmiany wprowadzali.

– Trzeba być przygotowanym na różne zachowania i reakcje. Niestety, jeżeli chcemy wprowadzać zmiany, to wiąże się to czasami z dużymi emocjami, w tym obrażaniem. Najważniejsza jest jednak ocena całościowa działań.

Zrobiliśmy badanie opinii publicznej w grudniu i aż 42 proc. mieszkańców Krakowa uznało zmiany za potrzebne! Dla kolejnych 36 proc. były neutralne. Zatem zdecydowanej większości się spodobało lub nie zaszkodziło, czyli zmiany bronią się dzisiaj same.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: Kaszmir » 18 sty 2021, 14:39

Jako ciekawostkę - na Moście Grunwaldzkim, po zmianach układu, mniej więcej 1/4 to ruch samochodowy, 1/4 to piesi i rowerzyści, a 1/2 to transport zbiorowy:
„Osiągnęliśmy zrównoważony podział: 25 proc. użytkowników Mostu Grunwaldzkiego to kierowcy, 25 to piesi i rowerzyści, a 50 proc. stanowią pasażerowie transportu zbiorowego” – dodaje Wójcik.
https://oko.press/w-pandemii-miasta-prz ... rewolucje/

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: Łukasz » 25 cze 2021, 8:49

Prezydent Krakowa: „Zmiany na moście Grunwaldzkim się nie sprawdziły”
https://krknews.pl/prezydent-krakowa-zm ... prawdzily/
Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski zapowiedział, że miasto wycofa się z niektórych zmian w organizacji ruchu na ulicach w centrum miasta

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: Łukasz » 30 cze 2021, 18:44

Kraków wycofa się ze zmian na ulicy Grzegórzeckiej. Dwaj odpowiedzialni za drogowe rewolucje urzędnicy odejdą? "Spada na nich fala hejtu"
https://gazetakrakowska.pl/krakow-wycof ... 4-15689899
Wiceprezydent Andrzej Kulig przyznał, że eksperyment z wydzieleniem pasa dla rowerów i zmiany organizacji ruchu na ulicy Grzegórzeckiej się nie sprawdził i zmiany będą cofnięte. Do tego dodał, że niewiele brakuje, aby ze swoich stanowisk odeszli Łukasz Gryga i Łukasz Franek, którzy według prezydenta mierzą się z wielką falą hejtu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: Kaszmir » 05 lip 2021, 17:17

Od września na północnej części m. Grunwaldzkiego (tej w stronę ronda) przywrócony zostanie drugi pas ruchu kosztem drogi rowerowej. Z kolei droga rowerowa na części południowej zostaje bez zmian.
Od września udrożnienie ruchu samochodowego na moście Grunwaldzkim

poniedziałek, 5 lipca 2021 r.

Od września nastąpi zmiana organizacji ruchu na moście Grunwaldzkim. W północnej części mostu, czyli na kierunku od Wawelu w stronę Centrum Kongresowego ICE Kraków, przywrócone zostaną dwa pasy dla ruchu samochodowego. Ta decyzja ma usprawnić wyjazd z centrum.

Obrazek
Jan Graczyński

Obecna organizacja ruchu na moście Grunwaldzkim uwzględnia drogi dla rowerów w dwóch kierunkach, tj. po obu stronach mostu. Analizy natężenia ruchu przeprowadzone w ostatnich tygodniach wykazały jednak, że północna część mostu – kierunek od Wawelu – jest mniej wykorzystywana przez rowerzystów, w przeciwieństwie do części południowej (kierunek od Hotelu Forum), gdzie ruch rowerowy jest o 50 proc. częstszy. Ma to swoje uzasadnienie, ponieważ od tej strony stykają się drogi wzdłuż Monte Cassino, z osiedla Podwawelskiego i ulicy Konopnickiej (z nowo otwartej kładki). Rowerzystów przejeżdża tu tyle, ile samochodów jednym pasem mostu.

Aby udrożnić ruch samochodowy na kierunku od Wawelu, od września przed mostem Grunwaldzkim przywrócone zostaną dwa pasy ruchu dla kierowców.
https://www.krakow.pl/aktualnosci/25096 ... dzkim.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: Kaszmir » 14 lip 2021, 12:38

Tak zmieni się ruch na moście Grunwaldzkim. Zobacz MAPĘ
https://gazetakrakowska.pl/tak-zmieni-s ... 1-15706566

Obrazek ZTP

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: Kitek » 12 sie 2021, 11:14

Pojawiła się petycja: "NIE dla likwidacji ścieżki rowerowej na Grzegórzeckiej".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!


Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: Łukasz » 24 wrz 2021, 8:12

Stanowisko PKK w sprawie likwidacji ścieżki rowerowej na Grzegórzeckiej
https://www.facebook.com/PKKinfo/videos ... 524390289/

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: Tramwajolog14 » 24 wrz 2021, 8:36

Komentarze pod postem pokazują opinię ludu na ten temat... jeju nie rozumiem ludzi. Chociaż łapki i reakcje sugerują coś innego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: Kaszmir » 24 wrz 2021, 9:56

Złota zasada: głos 10 krytykujących słychać bardziej niż 100 zadowolonych.

Warto stosować do wszystkiego ;) Autobus na Avii, Tarcza dla Mobilności, itd.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

Post autor: pjetrek » 28 wrz 2021, 11:04

Kolejna zmiana decyzji urzędników... Ścieżka na Grzegórzeckiej jednak zostaje...

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/sciez ... 42920.html

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości