Strona 2 z 2

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 11 lis 2020, 22:18
autor: Cukier
No i fajnie, że w końcu uporządkują ten burdel z pseudopasem ruchu, który od lat de facto i tak był parkingiem. Tak samo jak na Mikołajczyka w kierunku ronda Hipokratesa. W Starej Hucie też po wielu latach zaczęto przesuwać podwójne ciągłe z teoretycznego środka jezdni na faktyczny środek dostępnej przestrzeni między krawężnikiem a de facto parkingiem (takie miejsca jak tu)

Infrastruktura miejska powinna być jasno wyznaczona - jeśli gdzieś jest na tyle miejsca by mógł funkcjonować parking, to powinien być wprost parkingiem nazwany.

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 08 sty 2021, 12:31
autor: Kaszmir
Wg badań, 42% mieszkańców popiera zmiany w ramach Tarczy dla Mobilności, dla 36% są one obojętne. Czyli tylko 22% są przeciwne, tj. zdecydowana mniejszość. Wg mnie to badanie - jeśli było przeprowadzone uczciwie - może służyć za argument by kontynuować dzieło :)

Samochód jest jak woda. Trzeba go oszczędzać
https://wyborcza.biz/akcjespecjalne/7,1 ... edzac.html
Radykalne zmiany nie wszystkim się podobały. Ich przeciwnicy głośno je krytykowali, i pomstowali na tych, którzy te zmiany wprowadzali.

– Trzeba być przygotowanym na różne zachowania i reakcje. Niestety, jeżeli chcemy wprowadzać zmiany, to wiąże się to czasami z dużymi emocjami, w tym obrażaniem. Najważniejsza jest jednak ocena całościowa działań.

Zrobiliśmy badanie opinii publicznej w grudniu i aż 42 proc. mieszkańców Krakowa uznało zmiany za potrzebne! Dla kolejnych 36 proc. były neutralne. Zatem zdecydowanej większości się spodobało lub nie zaszkodziło, czyli zmiany bronią się dzisiaj same.

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 18 sty 2021, 14:39
autor: Kaszmir
Jako ciekawostkę - na Moście Grunwaldzkim, po zmianach układu, mniej więcej 1/4 to ruch samochodowy, 1/4 to piesi i rowerzyści, a 1/2 to transport zbiorowy:
„Osiągnęliśmy zrównoważony podział: 25 proc. użytkowników Mostu Grunwaldzkiego to kierowcy, 25 to piesi i rowerzyści, a 50 proc. stanowią pasażerowie transportu zbiorowego” – dodaje Wójcik.
https://oko.press/w-pandemii-miasta-prz ... rewolucje/

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 25 cze 2021, 8:49
autor: Łukasz
Prezydent Krakowa: „Zmiany na moście Grunwaldzkim się nie sprawdziły”
https://krknews.pl/prezydent-krakowa-zm ... prawdzily/
Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski zapowiedział, że miasto wycofa się z niektórych zmian w organizacji ruchu na ulicach w centrum miasta

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 30 cze 2021, 18:44
autor: Łukasz
Kraków wycofa się ze zmian na ulicy Grzegórzeckiej. Dwaj odpowiedzialni za drogowe rewolucje urzędnicy odejdą? "Spada na nich fala hejtu"
https://gazetakrakowska.pl/krakow-wycof ... 4-15689899
Wiceprezydent Andrzej Kulig przyznał, że eksperyment z wydzieleniem pasa dla rowerów i zmiany organizacji ruchu na ulicy Grzegórzeckiej się nie sprawdził i zmiany będą cofnięte. Do tego dodał, że niewiele brakuje, aby ze swoich stanowisk odeszli Łukasz Gryga i Łukasz Franek, którzy według prezydenta mierzą się z wielką falą hejtu.

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 05 lip 2021, 17:17
autor: Kaszmir
Od września na północnej części m. Grunwaldzkiego (tej w stronę ronda) przywrócony zostanie drugi pas ruchu kosztem drogi rowerowej. Z kolei droga rowerowa na części południowej zostaje bez zmian.
Od września udrożnienie ruchu samochodowego na moście Grunwaldzkim

poniedziałek, 5 lipca 2021 r.

Od września nastąpi zmiana organizacji ruchu na moście Grunwaldzkim. W północnej części mostu, czyli na kierunku od Wawelu w stronę Centrum Kongresowego ICE Kraków, przywrócone zostaną dwa pasy dla ruchu samochodowego. Ta decyzja ma usprawnić wyjazd z centrum.

Obrazek
Jan Graczyński

Obecna organizacja ruchu na moście Grunwaldzkim uwzględnia drogi dla rowerów w dwóch kierunkach, tj. po obu stronach mostu. Analizy natężenia ruchu przeprowadzone w ostatnich tygodniach wykazały jednak, że północna część mostu – kierunek od Wawelu – jest mniej wykorzystywana przez rowerzystów, w przeciwieństwie do części południowej (kierunek od Hotelu Forum), gdzie ruch rowerowy jest o 50 proc. częstszy. Ma to swoje uzasadnienie, ponieważ od tej strony stykają się drogi wzdłuż Monte Cassino, z osiedla Podwawelskiego i ulicy Konopnickiej (z nowo otwartej kładki). Rowerzystów przejeżdża tu tyle, ile samochodów jednym pasem mostu.

Aby udrożnić ruch samochodowy na kierunku od Wawelu, od września przed mostem Grunwaldzkim przywrócone zostaną dwa pasy ruchu dla kierowców.
https://www.krakow.pl/aktualnosci/25096 ... dzkim.html

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 14 lip 2021, 12:38
autor: Kaszmir
Tak zmieni się ruch na moście Grunwaldzkim. Zobacz MAPĘ
https://gazetakrakowska.pl/tak-zmieni-s ... 1-15706566

Obrazek ZTP

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 12 sie 2021, 11:14
autor: Kitek
Pojawiła się petycja: "NIE dla likwidacji ścieżki rowerowej na Grzegórzeckiej".

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 12 sie 2021, 11:44
autor: Kaszmir

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 24 wrz 2021, 8:12
autor: Łukasz
Stanowisko PKK w sprawie likwidacji ścieżki rowerowej na Grzegórzeckiej
https://www.facebook.com/PKKinfo/videos ... 524390289/

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 24 wrz 2021, 8:36
autor: Tramwajolog14
Komentarze pod postem pokazują opinię ludu na ten temat... jeju nie rozumiem ludzi. Chociaż łapki i reakcje sugerują coś innego.

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 24 wrz 2021, 9:56
autor: Kaszmir
Złota zasada: głos 10 krytykujących słychać bardziej niż 100 zadowolonych.

Warto stosować do wszystkiego ;) Autobus na Avii, Tarcza dla Mobilności, itd.

Re: Krakowska Tarcza dla Mobilności

: 28 wrz 2021, 11:04
autor: pjetrek
Kolejna zmiana decyzji urzędników... Ścieżka na Grzegórzeckiej jednak zostaje...

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/sciez ... 42920.html