Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 21 gru 2022, 11:28

Radny pyta o tańsze parkowanie dla płacących podatki w Krakowie
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/radny ... 49127.html
Wiceprzewodniczący rady miasta Artur Buszek zwrócił się do władz miasta z pytaniami w sprawie tego, czy są jakieś przeciwwskazania prawne i formalne, by posiadacze Karty Krakowskiej, a więc wszyscy ci, którzy płaca podatki w Krakowie, mogli dostać zniżki na parkowanie w strefie.
Na szczęście wydaje się, że Miasto jest na nie. I dobrze bo oznaczałoby to spadek wpływów - co będzie mieć znaczenie, gdyby udało się przeznaczać całe wpływy ze Strefy na funkcjonowanie komunikacji miejskiej.

Urzędnicy chcą zmian w strefie. Parkowanie ma być droższe i we wszystkie dni tygodnia
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/urzed ... 49135.html
Urzędnicy chcą, aby na obszarze strefy A trzeba było płacić za parkowanie przez cały tydzień. W pozostałych dwóch strefach (B oraz C) zasady mają się nie zmienić – za postój trzeba będzie płacić od poniedziałku do soboty.
Dodał, że nie ma przeszkód prawnych, aby w niedzielę strefa obowiązywała w innych godzinach niż od poniedziałku do soboty.
Według mnie po dwóch czy trzech godzinach parkowania stawka powinna drastycznie rosnąć. To powinno wymusić rotację miejsc parkingowych – powiedział Andrzej Hawranek.

Łukasz Franek: – Zgodnie z ustawą nie mamy możliwości podwojenia stawki. Możemy ją różnicować jedynie o 20 procent. Jesteśmy otwarci na takie propozycje.

Samorządowcy nad zmianami w strefie płatnego parkowania mają dyskutować jeszcze w najbliższą środę podczas sesji rady.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 11 sty 2023, 12:28

Priorytety Miasta.

Nie będzie dziś dyskusji o podwyżkach w strefie parkowania
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nie-b ... 49401.html
Radni jednak po raz kolejny zdecydowali o zdjęciu tej sprawy z porządku obrad. Taki wniosek poparło 30 radnych, przeciwni byli radni klubu prezydenckiego.

Ma się natomiast odbyć dyskusja o podwyżkach cen biletów na komunikację miejską.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 25 sty 2023, 22:07

Długa dyskusja o zmianach i podwyżkach w strefie. Kierowcy spoza Krakowa zapłacą więcej?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dluga ... 49593.html

W skrócie:
- większość Radnych przeciwko podwyżce stawek za parkowanie w Strefie :(
- płatne parkowanie w niedziele ma jakieś szanse przejść, tu opinie są podzielone
– Co w tym złego, że rodzina z Zielonek czy Michałowic przyjeżdża w niedzielę do Krakowa? Po pierwsze jest to dzień wolny, który mieszkańcy mają możliwość spędzić tak jak chcą. A wielu z nich, z czego myślę powinniśmy się cieszyć, wybiera Kraków – pytała radna Kucharska.
Ano to złego, że potem brakuje miejsca dla innych, w tym krakusów. Zaparkowanie w niedzielę bez 20-30 minutowego krążenia graniczy z cudem.

Swoją drogą, we wtorek przejeżdżałem al. 3 Maja i większość zaparkowanych rejestracji tamże to nawet nie były "KR".

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: pablo » 25 sty 2023, 23:43

Kaszmir pisze: 25 sty 2023, 22:07
Swoją drogą, we wtorek przejeżdżałem al. 3 Maja i większość zaparkowanych rejestracji tamże to nawet nie były "KR".
Al. 3 maja to jest jakieś kuriozum. Już dawno powinna być w strefie płatnego parkowania. Wiele dalszych rejonów objętych jest strefą, a tu strefa nie sięga. Ścisłe centrum - patrząc od strony Alej Trzech Wieszczów. Płatny podziemny parking przy Muzeum Narodowym, często prawie pusty, bo na powierzchni parkowanie bezpłatne.

A radna Kucharska z postu powyżej, powinna się dobrze zastanowić, czy w następnej kadencji nie powinna starać się zostać radną z Zielonek lub Michałowic, skoro przedkłada interesy mieszkańców gmin ościennych nad interesami mieszkańców Krakowa, których to podobno reprezentuje.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: obserwator » 28 sty 2023, 18:41

Moim zdaniem warto rozważyć wprowadzenie opłat za SPP w niedziele, ale pozostawiając bezpłatne parkowanie dla mieszkańców. W zamian za uzyskane środki za parkowanie uważam, że KM w niedziele dla mieszkańców powinna być bezpłatna.
Miasto niekoniecznie musiałoby na tym stracić, gdyż z całą pewnością wiele osób by to zmobilizowało do płacenia podatków w Krakowie, aby wyrobić Kartę Krakowską.
Wprowadzając takie udogodnienia dla mieszkańców jako pierwsze duże miasto w Polsce z pewnością odbiłoby się to szerokim echem w kraju, co mogłoby się przyczynić do zwiększenia ilości mieszkańców i rozwoju miasta.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Jaky » 28 sty 2023, 21:48

obserwator pisze: 28 sty 2023, 18:41 Moim zdaniem warto rozważyć wprowadzenie opłat za SPP w niedziele, ale pozostawiając bezpłatne parkowanie dla mieszkańców. W zamian za uzyskane środki za parkowanie uważam, że KM w niedziele dla mieszkańców powinna być bezpłatna.
Rozumiem, że darmowe parkowanie tylko w ich podstrefie?

Wszelkie pomysły darmowej komunikacji uważam, że należy porzucić raz na zawsze. Jeśli wyuczymy społeczeństwo, że w niedzielę jest darmowo, to gwarantuję, że za 2-3 lata pojawią się głosy "dlaczego w pozostałe dni nie jest za darmo?". Natomiast druga część zacznie narzekać, że to nieuczciwe w stosunku do mieszkańców, którzy kupują bilety miesięczne (przy każdym dniu darmowej komunikacji z powodu smogu pojawiają się takie głosy).

A koszty za zwiększenie opłat w SPP... można przeznaczyć choćby na zakup tablic SIP na przystanki autobusowe. :)

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: pablo » 28 sty 2023, 23:42

Ciekawe, że darmowe parkowanie jakoś nie bulwersuje, ale darmowa komunikacja już tak. Moim zdaniem pomysł z darmową komunikacją w niedziele można próbować pilotażowo wprowadzić np. na 12 miesięcy. A potem zebrać opinie. Czy mieszkańcy wolą mieć bezpłatną komunikację i płatne parkowanie, czy bezpłatne parkowanie i płatną komunikację. Dotyczyłoby to tylko niedziel i świąt. Bo jak na razie, to tylko miasto wymyśla za co by tu jeszcze obywatele mieli płacić. A tak to byłaby jakaś rekompensata. Pomysł nie jest taki bez sensu jak się na pierwszy rzut oka wydaje. Trzeba tylko na to popatrzyć z innej perspektywy, nieszablonowo. Jak się nie sprawdzi, to trudno. Wtedy się wycofa. Jak ktoś powie, że nie ma rzeczy za darmo, to ja się zgadzam - nic nie jest za darmo, nawet foldery reklamowe dla turystów nie są za darmo, choć na nich napisane czasem jest "egzemplarz bezpłatny". To tak na marginesie, żeby ewentualna dyskusja nie poszła bezproduktywnie w takim kierunku. Tzw. darmowa komunikacja w niedzielę = budżet Krakowa musi znaleźć kilka-kilkanaście (?) milionów aby pokryć kwotę, którą pasażerowie płacą kasując bilety jednorazowe. Można to częściowo uzyskać z opłat za parkowanie. Natomiast jeśli chodzi o posiadaczy biletów miesięcznych: można formalnie ustalić, że karty obowiązują oprócz dni świątecznych, w święta przejazdy bezpłatne są z innego tytułu. I tak szykuje się podwyżka biletów miesięcznych - byłaby ostatecznie o te parę złotych mniejsza. Święta byłyby finansowane wprost z budżetu a nie z biletów.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: fysztof » 29 sty 2023, 10:17

Bardzo celna uwaga w pierwszym zdaniu!

Swoją drogą mi się podobał patent z Kolonii, gdy naście lat temu odwiedzałem tam znajomą. Mianowicie w weekendy (bodaj tam było od piątku od 12 do poniedziałku do 12) każda osoba posiadająca miesięczny bilet mogła zabierać ze sobą bezpłatnie jedną osobę.

Według mnie to mogłoby być fajnym pogodzeniem na naszym gruncie - na początek na przykład sprawdzić to w dni świąteczne. Często tak jest, że jedna osoba w parze ma bilet miesięczny a druga nie. No i w niedzielę jak się jedzie "do miasta", to hop do auta. A tu byłaby większa szansa, że jednak skorzysta się z KMK, albo na przykład podjedzie gdzieś bliżej a potem przesiądzie na tramwaj do ścisłego celu.

Osobiście zdecydowanie poparłbym taki układ - wprowadzenie SPP w niedzielę a w zamian dla posiadaczy biletów miesięcznych możliwość zabrania w ten dzień ze sobą osoby towarzyszącej. Jak dla mnie układ win-win.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Jaky » 29 sty 2023, 10:51

pablo pisze: 28 sty 2023, 23:42 Ciekawe, że darmowe parkowanie jakoś nie bulwersuje, ale darmowa komunikacja już tak.
Po pierwsze nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem, ponieważ stale słyszymy sygnały choćby od mieszkańców, że chcą płatnego parkowania, bo to dyscyplinuje kierowców, którzy 2 razy się zastanowią, zanim zostawią samochód na dłużej niż 2-3h.

Uważam, że w przypadku wprowadzenia SPP w niedziele nie powinno być żadnego pójścia na kompromis. Taka strefa powinna być wprowadzona, skoro sami mieszkańcy jej chcą.
Kompromisu natomiast szukałbym w przypadku podwyżek w obecne dni. Tutaj dobrym pomysłem mogłyby być dokładne wyliczenia, ile Miasto otrzymuje z takiej strefy, a następnie zaproponowanie jakiejś "inwestycji półrocznej" co 6 miesięcy, której wartość byłaby równa wpływom z SPP.

Nie wiem, jak wy, ale ja wolałbym fizycznie mieć coś ulepszającego KM, aniżeli za darmo podróżować w niedzielę za część pieniędzy.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: GoMeZz391 » 29 sty 2023, 11:56

fysztof pisze: 29 sty 2023, 10:17 Bardzo celna uwaga w pierwszym zdaniu!

Swoją drogą mi się podobał patent z Kolonii, gdy naście lat temu odwiedzałem tam znajomą. Mianowicie w weekendy (bodaj tam było od piątku od 12 do poniedziałku do 12) każda osoba posiadająca miesięczny bilet mogła zabierać ze sobą bezpłatnie jedną osobę.

Według mnie to mogłoby być fajnym pogodzeniem na naszym gruncie - na początek na przykład sprawdzić to w dni świąteczne. Często tak jest, że jedna osoba w parze ma bilet miesięczny a druga nie. No i w niedzielę jak się jedzie "do miasta", to hop do auta. A tu byłaby większa szansa, że jednak skorzysta się z KMK, albo na przykład podjedzie gdzieś bliżej a potem przesiądzie na tramwaj do ścisłego celu.

Osobiście zdecydowanie poparłbym taki układ - wprowadzenie SPP w niedzielę a w zamian dla posiadaczy biletów miesięcznych możliwość zabrania w ten dzień ze sobą osoby towarzyszącej. Jak dla mnie układ win-win.
Jeśli mieszkasz w Krakowie lub w miejscu, gdzie masz często KMK, to i tak w 90% skorzystasz z niej nawet w niedzielę.
Lecz weź pod uwagę mieszkańców miejscowości z gmin ościennych, np. Brzezinki, Radwanowic, Kobylan, gdzie mają średnio co ok. 120 min autobus, to wiadome, że taka rodzina wybierze auto, jak ma jechać w weekend lub święta do miasta.

Osobiście wolałbym podniesienie opłat w SPP np. o 10%, niż wprowadzenie SPP w niedziele i święta.

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: fysztof » 29 sty 2023, 13:31

Nie wierzę w taki obrót spraw, zresztą sam jestem potwierdzeniem. Mieszkam w Krakowie teoretycznie z dostępem do KMK i wobec beznadziejnej oferty KMK w święta, zresztą regularnie pogarszanej, od kilku lat nie pamiętam kiedy jechałem w niedzielę autobusem lub tramwajem. Nawet jeśli mam 10 minut krążyć szukając miejsca i tak będę sprawniej u celu autem. Na pewno jakością świątecznej KMK nikogo do niej Kraków nie zachęci. Jest po prostu beznadziejna. Jedyną drogę widzę w tym, by co nieco 'zniechęcić' do wybierania auta przez wprowadzenie opłat w SPP, zachęt do KMK jak wyżej i w perspektywie poprawy oferty z tych środków i z budżetu miasta.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kbieniu7 » 29 sty 2023, 13:38

pablo pisze: 28 sty 2023, 23:42 Ciekawe, że darmowe parkowanie jakoś nie bulwersuje, ale darmowa komunikacja już tak. Moim zdaniem pomysł z darmową komunikacją w niedziele można próbować pilotażowo wprowadzić np. na 12 miesięcy. A potem zebrać opinie. Czy mieszkańcy wolą mieć bezpłatną komunikację i płatne parkowanie, czy bezpłatne parkowanie i płatną komunikację. Dotyczyłoby to tylko niedziel i świąt. Bo jak na razie, to tylko miasto wymyśla za co by tu jeszcze obywatele mieli płacić. A tak to byłaby jakaś rekompensata.
Tylko, że nam w budżecie na komunikację brakuje rozpaczliwie pieniędzy, nie powinniśmy wprowadzać dodatkowych bezpłatnych opcji. Zgadzam się, że komunikacja nie może być droga, (a odpowiednio przemyślane tanie bilety mogą być sposobem na walkę z inflacją), ale darmowa niewiele zmieni i mało kogo przyciągnie, jeśli oferta jest słaba. Co chwilę coś tniemy, co chwilę kolejne kursy wypadają, a efekty maksymalizacji sprzed kilku lat znikają krok po kroku.

Na moim przykładzie - już na kilka lat przed pandemią przestałem korzystać z KMK wieczorami, bo celowanie w autobusy jeżdżące raz na 30-60 minut o 20:00 nie satysfakcjonowało mnie w ogóle.
Jaky pisze: 29 sty 2023, 10:51 Po pierwsze nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem, ponieważ stale słyszymy sygnały choćby od mieszkańców, że chcą płatnego parkowania, bo to dyscyplinuje kierowców, którzy 2 razy się zastanowią, zanim zostawią samochód na dłużej niż 2-3h.

Uważam, że w przypadku wprowadzenia SPP w niedziele nie powinno być żadnego pójścia na kompromis. Taka strefa powinna być wprowadzona, skoro sami mieszkańcy jej chcą.
Kompromisu natomiast szukałbym w przypadku podwyżek w obecne dni. Tutaj dobrym pomysłem mogłyby być dokładne wyliczenia, ile Miasto otrzymuje z takiej strefy, a następnie zaproponowanie jakiejś "inwestycji półrocznej" co 6 miesięcy, której wartość byłaby równa wpływom z SPP.

Nie wiem, jak wy, ale ja wolałbym fizycznie mieć coś ulepszającego KM, aniżeli za darmo podróżować w niedzielę za część pieniędzy.
Zgadzam się w pełni :)
fysztof pisze: 29 sty 2023, 10:17 Swoją drogą mi się podobał patent z Kolonii, gdy naście lat temu odwiedzałem tam znajomą. Mianowicie w weekendy (bodaj tam było od piątku od 12 do poniedziałku do 12) każda osoba posiadająca miesięczny bilet mogła zabierać ze sobą bezpłatnie jedną osobę.
To już jest lepszy pomysł, jedna osoba towarzysząca dla posiadacza biletu miesięcznego w niedzielę.
GoMeZz391 pisze: 29 sty 2023, 11:56 Jeśli mieszkasz w Krakowie lub w miejscu, gdzie masz często KMK, to i tak w 90% skorzystasz z niej nawet w niedzielę.
Lecz weź pod uwagę mieszkańców miejscowości z gmin ościennych, np. Brzezinki, Radwanowic, Kobylan, gdzie mają średnio co ok. 120 min autobus, to wiadome, że taka rodzina wybierze auto, jak ma jechać w weekend lub święta do miasta.

Osobiście wolałbym podniesienie opłat w SPP np. o 10%, niż wprowadzenie SPP w niedziele i święta.
A ja (ostatnio głównie jako kierowca) na odwrót - wolałbym pozostawienie stawek w dni powszednie na obecnym poziomie, a rozszerzenie opłat na niedziele i święta. Dzisiaj ciężko jest w dni wolne znaleźć miejsce, często to graniczy z cudem. Co po darmowym parkowaniu, jeśli nie da się zaparkować?

Znów dwa przykłady osobiste:
- 1 stycznia przyjechała do Polski koleżanka pociągiem. Z racji bagażu chciałem zaparkować w okolicy dworca, by zostawić bagaż w aucie, zjeść w jednej knajpie i pochodzić po Kleparzu i Starym Mieście i spotkać się ze znajomą. 30 minut (!) jeździłem po całym Kleparzu, dopiero trafiłem, jak ktoś wyjechał i zwolnił jedno miejsce na Szlaku. Już miałem jechać na parking Galerii Krakowskiej.
- co jakiś czas jadę na Kazimierz do jednej restauracji. Czasami jem na miejscu, czasami na wynos. O ile w tygodniu nie ma problemu, tak w niedzielę zaparkowanie graniczy z cudem i jak znajdę miejsce w odległości pół kilometra od niej, to jest dobrze (ul. Miodowa jest niedostępna w weekendy dla ruchu ogólnego, co dodatkowo wyłącza pulę dostępnych miejsc).

W tygodniu jest super. Za wyjątkiem kilku lokalizacji, da się znaleźć miejsce i jadąc do lekarza, do knajpy, zawieźć coś, spotkać ze znajomymi wieczorem, to nie ma problemu. Ot, zapłacę ~12 zł co jakiś czas.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 29 sty 2023, 14:30

GoMeZz391 pisze: 29 sty 2023, 11:56 Jeśli mieszkasz w Krakowie lub w miejscu, gdzie masz często KMK, to i tak w 90% skorzystasz z niej nawet w niedzielę.
Lecz weź pod uwagę mieszkańców miejscowości z gmin ościennych, np. Brzezinki, Radwanowic, Kobylan, gdzie mają średnio co ok. 120 min autobus, to wiadome, że taka rodzina wybierze auto, jak ma jechać w weekend lub święta do miasta.
Ale po to są właśnie (i powinny być w szerszym wydaniu) parkingi P+R. Jeśli mieszkasz w gminie ościennej i nie masz sensownego transportu zbiorowego -> wsiadasz w auto -> ale nie wjeżdżasz nim do centrum miasta, tylko zostawiasz na którymś z P+R.

W przypadku gminy Zabierzów rolę tych P+R pełnią parkingi przy przystankach kolejowych + powinien być również P+R w Bronowicach, z przesiadką na tramwaj.

Jeśli KMK byłaby darmowa w weekendy, albo byłoby rozwiązanie "+ 1 osoba gratis", czy np. "bilet dobowy biletem weekendowym" (jak np. w Poznaniu), albo "dwie osoby na jeden bilet" - cokolwiek, to zapewne zdecydowanie więcej osób porzuciłoby samochody na P+R.

Obecnie w weekendy się to kompletnie nie opłaca, bo w mieście i tak nie masz korków.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: pablo » 29 sty 2023, 15:09

W kwestii płatnego parkowania w niedziele to w większości się tutaj zgadzamy, że Kraków powinien takie opłaty wprowadzić. Natomiast uważam, że jednocześnie Kraków powinien pomyśleć nad jakąś formą promocji niedzielnej komunikacji zbiorowej. Pomysłów w ostatnich postach kilka padło. Oferta jest słaba i pewnie taka pozostanie w najbliższym czasie. Czy opłata 20-30 zł za kilka godzin postoju w centrum przez osoby przyjezdne spowoduje, że problem z niedzielnym parkowaniem w centrum przez mieszkańców zostanie w pełni rozwiązany? Trochę się poprawi, ale sądzę, że przyjezdni wkalkulują sobie te dodatkowe złotówki do cen biletów do kina/teatru/muzeum tudzież cen w kawiarni/restauracji. Samo wprowadzenie niedzielnych opłat w SPP nie spowoduje w jakimś większym stopniu zachęty do korzystania ze słabej oferty km. Trzeba pomyśleć o tym, by coś zmienić na plus dla pasażerów w niedzielnej komunikacji.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: mkm3 » 29 sty 2023, 16:04

Nie zapominajcie, że dla podróży rodzinnych KMK w weekendy istnieje bilet rodzinny.. może ten właśnie trzeba promować? Albo wprowadzić jakiś bilet weekendowy grupowy?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości