Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
judash
Ekspert
Posty: 612
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: judash » 18 sie 2023, 8:08

No i właśnie o to w tym wszystkim chodzi, że grupa dyletantów podejmuje decyzje, które są dla miasta ważne.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 18 sie 2023, 19:25

pjetrek pisze: 17 sie 2023, 21:16 Dokładnie, jak już wszystkie święta wypadające "w tygodniu", to wszystkie. Albo nawet wszystkie "na czerwono" w kalendarzu... A tu np. w Boże Ciało, czy 11 listopada jest, ale już 1 listopada nie ma...
Za to w Wigilię (normalny dzień pracy!) opłaty nie ma... słabo to intuicyjne dla mieszkańców, a co dopiero dla przyjezdnych...!
Zawsze można zlikwidować te wyjątki i mieć po prostu SPP pn-sb, bez względu na to, czy jest to jakiekolwiek święto :mrgreen:

kucyk
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kucyk » 06 lis 2023, 18:35

Nasz cudowny ZTP już się skrupulatnie przygotowuje do przyszłorocznego uruchomienia SCT w Krakowie. :lol:

Zamawia system informatyczny do zarządzania strefą:
Przygotowywany system w pierwszej kolejności ma pozwolić na stworzenie bazy danych z wykazem pojazdów uprawnionych do wjazdu do SCT. Proces rejestracji w systemie w przypadku wszystkich pojazdów zarejestrowanych na terenie Polski będzie zautomatyzowany i po wprowadzeniu numeru rejestracyjnego będzie automatycznie pobierał dane dotyczące roku produkcji i normy Euro z istniejącej już ogólnopolskiej bazy (CEPiK). Kierowcy z zagranicy swoje uprawnienia potwierdzaliby skanem dowodu rejestracyjnego.
Źródło:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ztp-p ... 53645.html

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kbieniu7 » 07 lis 2023, 17:28

kucyk pisze: 06 lis 2023, 18:35 Nasz cudowny ZTP już się skrupulatnie przygotowuje do przyszłorocznego uruchomienia SCT w Krakowie. :lol:

Zamawia system informatyczny do zarządzania strefą:



Źródło:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ztp-p ... 53645.html
No to jeśli to się kryje w tych "17 mln zł za 7 tablic", to może jednak nie wyszliśmy na tym tak źle, faktycznie coś przydatnego tam przemycili :D

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: ant_sm » 07 lis 2023, 21:10

kbieniu7 pisze: 07 lis 2023, 17:28 No to jeśli to się kryje w tych "17 mln zł za 7 tablic", to może jednak nie wyszliśmy na tym tak źle, faktycznie coś przydatnego tam przemycili :D
Powtórzę to co już pisałem w innym wątku, bo cały czas powielasz swoją narrację pasującą pod tezę, ale pomijając część faktów.
Szkoda że miasto nie powiedziało wszystkiego w zakresie tego projektu, bo to nie tylko tablice, ale również system zarządzania. A przede wszystkim projekt jest dofinansowany ze środków UE, w ponad 70%, a może i więcej bo pierwotne założenia to ponad 21 mln, a wyszło ostatecznie nie całe 17 mln.

https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=99821
https://zdmk.krakow.pl/informacje/przet ... -vii-2021/

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: fysztof » 08 lis 2023, 9:07

Owszem, że to uproszczenie w stwierdzeniu kolegi, ale szczerze - jakie praktyczne znaczenie będzie mieć ten system? W dobie GPSów w telefonach - żadne. Czy to jest 17, 7 czy 3 mln złotych - są to pieniądze wyrzucone w błoto, bez jakiegokolwiek praktycznego znaczenia dla miasta. A na przedłużenie linii o 500m lub dodanie kursu jest stała odpowiedź 'niedasie' bo koszty. Także tak...

panA
Pasażer
Posty: 22
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:35

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: panA » 08 lis 2023, 9:10

fysztof pisze: 08 lis 2023, 9:07 Owszem, że to uproszczenie w stwierdzeniu kolegi, ale szczerze - jakie praktyczne znaczenie będzie mieć ten system? W dobie GPSów w telefonach - żadne. Czy to jest 17, 7 czy 3 mln złotych - są to pieniądze wyrzucone w błoto, bez jakiegokolwiek praktycznego znaczenia dla miasta. A na przedłużenie linii o 500m lub dodanie kursu jest stała odpowiedź 'niedasie' bo koszty. Także tak...
Nie bądź ignorantem...

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: fysztof » 08 lis 2023, 9:28

panA pisze: 08 lis 2023, 9:10 Nie bądź ignorantem...
Nie no, nie jestem. Czytam:
W ramach projektu zmodernizowany zostanie system tablic zmiennej treści na najważniejszych trasach wjazdowych do Krakowa, co pozwoli na dostarczanie podróżującym poszerzonej informacji, w tym dotyczącej czasu przejazdu na danych odcinkach, trasach alternatywnych oraz dostępności parkingów Park & Ride. Przeprowadzona zostanie integracja z istniejącym systemem monitoringu dróg celem automatyzacji pozyskiwania danych i szacowania informacji o czasie przejazdu.
Opis klarowny, cel projektu jasny - najważniejsze są "poszerzone informacje w tym dotyczące czasu przejazdu". Więc raz jeszcze - serio? Na pewno kierowcy porzucą mapy google itp. na rzecz tych tablic w naszym mieście. Aż dziw, że w ogóle używali nawigacji;-P
Jedyne, co w tym projekcie może mieć jakikolwiek sens, to:
utworzenie tzw. hurtowni danych wraz z magazynem danych operacyjnych oraz implementacja interfejsów API do wymiany danych
Pytanie czy to API tylko dla ZDMK czy ktokolwiek więcej będzie mieć do niego dostęp.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 08 lis 2023, 11:49

Ja jestem ciekaw wskaźników rezultatu dla tego projektu (dostał dofinansowanie, więc musieli składać wniosek), może stamtąd dałoby się wydobyć, po co w ogóle był ten zakup.

Bo jeśli jako wskaźniki są podane jakieś lepsze informacje dla kierowców (niż poprzez mapy google), to... ;)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kbieniu7 » 08 lis 2023, 20:09

ant_sm pisze: 07 lis 2023, 21:10 Powtórzę to co już pisałem w innym wątku, bo cały czas powielasz swoją narrację pasującą pod tezę, ale pomijając część faktów.
No, ale ja napisałem:

"No to jeśli to się kryje w tych "17 mln zł za 7 tablic", to może jednak nie wyszliśmy na tym tak źle, faktycznie coś przydatnego tam przemycili :D"

Pierwsze informacje o tym systemie dowiedziałem się z artykułów na portalach informacyjnych, gdzie opis był wyłącznie jako system wyłącznie pod informację dla kierowców - podobnie, jak to opisał fysztof. W tym wątku dowiedziałem się, że nie tylko i przyznałem, że jeśli za tymi 17 mln zł kryje się coś więcej, to jest to dobra informacja ;p

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: GoMeZz391 » 18 lis 2023, 18:27

Rzecznik ITS: strefy czystego transportu są potrzebne, ale ich wprowadzenie może generować niepożądane zjawiska.

Pan Krupiński z ITSa, bardzo ładnie stwierdził o SCT, które mogą doprowadzić do wykluczenia motoryzacyjnego niektórych grup społecznych, co budzi już szereg obaw.

Sam znam wiele przykładów, gdzie ludzie jeżdżą 20 letnimi samochodami, które są bardziej zadbane od samochodów 5 czy 10 letnich, a tym bardziej od części flotowych.

Poniżej wklejam kilka "ważniejszych" cytatów z wywiadu udzielonego dla PAP.
Mikołaj Krupiński - Rzecznik ITS pisze:Należy jednak podkreślić, że zanieczyszczenia powietrza nie wynikają tylko z emisji spalin pojazdów, dochodzą również zanieczyszczenia z przemysłu, pieców domowych opalanych niskiej jakości węglem, czy tzw. mikropyły generowane ze zużywających się opon, okładzin hamulców i sprzęgieł. Naukowcy coraz częściej zwracają uwagę na to źródło zanieczyszczeń transportowych, które przez wielu uznawane jest na równi z tym pochodzącym z rur wydechowych.
[...]
Nawet ten ekologiczny, bo przecież samochody elektryczne czy wodorowe (zasilane ogniwami paliwowymi) również zanieczyszczają wspomnianymi wcześniej mikropyłami z opon. Samochody elektryczne są średnio o ok. 30 proc. cięższe od spalinowych odpowiedników, przez co ich opony mogą zużywać się szybciej
[...]
Leciwy samochód nie znaczy zły, jeżeli jest regularnie serwisowany i przechodzi przeglądy techniczny. To jest wybór podyktowany, jak w przypadku wielu Polaków, zasobnością portfela.
[...]
Mamy też przykład samochodów choćby 10-letnich, czyli w miarę nowych, jak na rodzime standardy, które mają niesprawny układ filtrujący - np. ktoś wyciął filtry cząstek stałych - i ten samochód będzie mógł jeździć po strefie, chociaż będzie emitował zanieczyszczenia, choć mam nadzieję, że do takich sytuacji nie będzie dochodziło
[...]
SCT może wpływać nierównomiernie na różne grupy społeczne, mieszkańcy o niższych dochodach, którzy nie są w stanie wymienić swoich pojazdów, na bardziej ekologiczne, mogą być bardziej dotknięci tym ograniczeniami, niż pozostali, których na takie samochody stać. Tutaj dochodzimy do potencjalnego wykluczenia motoryzacyjnego, czyli kwestii, która budzi szereg obaw.
Tekst pochodzi z Transinfo: https://transinfo.pl/infotrans/its-stre ... zebne-ale/

kucyk
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kucyk » 14 gru 2023, 17:11

Zmierzamy w kierunku łagodzenia zasad SCT?:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/pomys ... 54299.html

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kierman » 15 gru 2023, 12:29

No jeszcze trochę i może wyleci w kosmos ten antyobywatelski pomysł.

WDZ
Specjalista
Posty: 299
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: WDZ » 15 gru 2023, 14:11

Przecież utworzenie SCT to wymóg ustawowy więc jakaś musi powstać...

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kierman » 15 gru 2023, 14:48

WDZ pisze: 15 gru 2023, 14:11 Przecież utworzenie SCT to wymóg ustawowy więc jakaś musi powstać...
Nope. Ustawa dała możliwość prawną na jej utworzenie, a nie obliguje do utworzenia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości