Strona 16 z 16

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 12 sty 2024, 10:45
autor: kbieniu7
mkm3 pisze: 12 sty 2024, 10:24 Strefa powinna być tylko do Alej i tyle. (...)
Moim zdaniem taka mała strefa mija się trochę z celem. Owszem, zgadzam się, że cały obszar Krakowa to był przestrzelony pomysł, lepsza była oryginalna granica na IV obwodnicy. Ale jeśli jeszcze ją ograniczać, to nie mniej niż do wnętrza III obwodnicy + większe osiedla poza nią (Kurdwanów+Bieżanów+Nowa Huta+Prądnik Czerwony+Ruczaj), ale z dojazdem do P+R i np. zmniejszyć już do tego Euro 2 limit dla benzyn, ale zostawić dla diesli.

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 04 mar 2024, 15:24
autor: kucyk
Ograniczenie ruchu samochodowego i budowa metra w Krakowie. Jak to widzą krakowianie?:
Najczęściej za ograniczeniami dla kierowców są mieszkańcy Podgórza (68,05 proc.) oraz Śródmieścia (67,83 proc.). Najwięcej przeciwników (32,74 proc.) mieszka natomiast na terenie Nowej Huty.
Źródło:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/sonda ... 55483.html

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 04 mar 2024, 16:16
autor: Kierman
Na tak tendencyjnie postawione pytanie w oczywisty sposób mieszkańcy opowiedzą się ZA. Pytanie powinno brzmieć "Czy jesteś za ograniczeniami w ruchu samochodów w centrum polegającymi na tym, że będą tam mogły wjechać tylko elektryki i nowoczesne auta". Gwarantuję, że wszyscy Ci posiadacze kilku/kilkunastoletnich aut by zmienili zdanie i wyniki byłyby odwrotne.

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 04 mar 2024, 16:51
autor: Ydhflx
Dokładnie! Samo pytanie sugeruje, że ograniczanie ruchu samochodowego jest konieczne do rozwijania komunikacji miejskiej. Najbardziej tendencyjne pytanie w sondażu, jakie widziałem od miesięcy. Zacytuję tu zresztą to pytanie:
Czy w Krakowie powinno się ograniczać ruch samochodowy w centrum miasta, by rozwijać i promować komunikację miejską?

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 05 mar 2024, 8:37
autor: kbieniu7
Kierman pisze: 04 mar 2024, 16:16 Na tak tendencyjnie postawione pytanie w oczywisty sposób mieszkańcy opowiedzą się ZA. Pytanie powinno brzmieć "Czy jesteś za ograniczeniami w ruchu samochodów w centrum polegającymi na tym, że będą tam mogły wjechać tylko elektryki i nowoczesne auta". Gwarantuję, że wszyscy Ci posiadacze kilku/kilkunastoletnich aut by zmienili zdanie i wyniki byłyby odwrotne.
To też jest tendencyjne pytanie. Te "nowoczesne auta", to 26-letnie benzyny, elektryki przy tym to promil...

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 12 mar 2024, 15:41
autor: kucyk
Tańsze parkowanie pod znakiem zapytania:
NSA nie wyznaczył jak dotąd terminu posiedzenia. Na rozstrzygnięcie trzeba więc będzie poczekać. To stawia pod znakiem zapytania wprowadzanie zmian w strefie. Zdaniem urzędników wojewody, zapis dotyczący tańszych płatności telefonem pozostaje nieważny, dopóki nie zapadnie prawomocny wyrok w tej sprawie.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tansz ... 55621.html

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 23 kwie 2024, 21:16
autor: mkm3
Miały być zmiany w SCT, a jak na razie dowiadujemy się, że mimo wszystko dotychczasowe przepisy będą obowiązywać?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/uchwa ... 56229.html

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 24 kwie 2024, 6:07
autor: tomta1
No tak, dopóki Rada Miasta Krakowa (teoretycznie może to zrobić rzutem na taśmę jeszcze ta obecnej kadencji) nie uchyli tej uchwały lub nie przesunie jej obowiązywania w życie, to SCT wchodzi w życie od 1 lipca. I o ile NSA nie odrzuci kasacji, to będzie obowiązywała… z tym, że rozpatrzenie tego przez NSA optymistycznie potrwa miesiącami, a realistycznie – latami.