Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)
: 12 sty 2022, 20:44
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Idźmy za ciosem. W 2024 roku strefa czystego transportu obejmie obszar wewnątrz czwartej obwodnicy?
Jeśli weźmiemy pod uwagę zapisy programu ochrony powietrza to tak musimy zrobić. Są podane dwie daty wprowadzenia nowej strefy: koniec grudnia 2025 roku lub zakończenie budowy IV obwodnicy Krakowa. Jak wynika z deklaracji wykonawcy północnej obwodnicy, oddanie drogi ekspresowej nastąpi w 2024 roku. Ograniczenie wjazdu dotyczyłoby samochodów ciężarowych jak i osobowych, które nie spełniają odpowiednio normy emisyjnej euro 6 w przypadku pojazdów z silnikiem diesla oraz euro 4 w przypadku pojazdów benzynowych. Może się okazać, że po tym, jak zacznie obowiązywać pierwsza strefa, trzeba będzie podjąć prace nad wprowadzeniem kolejnej strefy obejmującej praktycznie cały Kraków.
ZTP chce przeprowadzić dwutygodniową inwentaryzację zajętości miejsc postojowych oraz rotacji parkujących samochodów od wtorku do czwartku w godzinach od 8 do 12 i od 15 do 21. Zachowania parkujących – również dotyczące tego, jaki rodzaj płatności za postój wybierają – będą sprawdzane również w soboty (między 10 a 22) i w niedziele od godziny 9 do 17. Mowa o podstrefie A i sektorach A2, A3, A4 oraz A13 (Kazimierz) – w sumie badanie ma zostać przeprowadzone na kilkudziesięciu ulicach.
Podobna analiza zostanie przeprowadzona w czterech sektorach, gdzie obecnie nie płaci się za postój.
– W ścisłym centrum największy problem z parkowaniem występuje w soboty po popołudniu i całe niedziele.
Jeśli dojdzie do podwyżki - może by tak dodatkowe środki budżetowe przeznaczyć na komunikację miejską?Dodał, że urzędnicy otrzymują wnioski od mieszkańców, aby za parkowanie w niedzielę na terenie strefy A trzeba było wnosić opłaty. – Jak otrzymamy za ok. dwa tygodnie raport z ostatnich badań, to najprawdopodobniej sformalizujemy wniosek do rady miasta zmieniający regulamin strefy. Obecna stawka 6 złotych za godzinę nie spełnia swojej roli, czyli nie powoduje odpowiedniego poziomu rotacji – podkreślił.
Przede wszystkim powinny być zróżnicowane (w tym godzinowo - czyli tak, jak piszesz). Nie ma imho żadnego uzasadnienia, aby np. w okolicy sądów na Grzegórzkach SPP obowiązywała dopiero od 10 rano (a nie od 8) i była aż do 20 (a nie np. do 16). Z drugiej strony w samym centrum, czy na Kazimierzu, bezsensem jest kończenie pobierania opłat o 20, szczególnie w piątki i soboty (tam spokojnie SPP powinna być do 22, czy nawet 24).mkm3 pisze: ↑25 maja 2022, 15:03 Opłaty za parkowanie w SPP trzeba było już dawno podnieść. Co do godzin funkcjonowania to w niedzielę można wprowadzić strefę w godz. 12-21, a w dni powszednie wydłużyć w godz. 9-21. W zamian integracja taryfowa z koleją i zwiększenie częstotliwości niektórych połączeń. Poza tym może i obniżka biletów na strefę I+II choćby o 10 zł/miesięcznie.