Strona 5 z 16

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 12 sty 2022, 20:44
autor: Łukasz
Obrazek

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 12 sty 2022, 22:11
autor: tomta1
Można prosić o jakiś komentarz? Co to, skąd to?

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 13 sty 2022, 13:15
autor: GoMeZz391
tomta1 pisze: 12 sty 2022, 22:11 Można prosić o jakiś komentarz? Co to, skąd to?
Są to ulice, gdzie ma zostać wprowadzone Tempo 30.
Informacja była ostatnio na stronach miasta .

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 13 sty 2022, 21:24
autor: lukov
Ulica Borek Fałęcki Wschód w dzielnicy Swoszowice? No bardzo ciekawe...

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 13 sty 2022, 21:28
autor: kucyk
lukov pisze: 13 sty 2022, 21:24 Ulica Borek Fałęcki Wschód w dzielnicy Swoszowice? No bardzo ciekawe...
Jak zwykle. Profesjonalizm "wielką gębą". Ja osobiście wczoraj jak to zobaczyłem olałem te wypociny. :lol:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 14 sty 2022, 12:14
autor: WDZ
Bo to nie są ulice tylko strefy. Na tej mapce https://ztp.krakow.pl/rower/mapy-rowero ... 3/19.91987 na żółto

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 21 sty 2022, 9:25
autor: Kaszmir
Uu, czyli w 2024 rewolucja może objąć prawie całe miasto :o

W prawie całym Krakowie będą obowiązywać ograniczenia dla samochodów. Zostały dwa lata [Rozmowa]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-pra ... 44434.html
Idźmy za ciosem. W 2024 roku strefa czystego transportu obejmie obszar wewnątrz czwartej obwodnicy?

Jeśli weźmiemy pod uwagę zapisy programu ochrony powietrza to tak musimy zrobić. Są podane dwie daty wprowadzenia nowej strefy: koniec grudnia 2025 roku lub zakończenie budowy IV obwodnicy Krakowa. Jak wynika z deklaracji wykonawcy północnej obwodnicy, oddanie drogi ekspresowej nastąpi w 2024 roku. Ograniczenie wjazdu dotyczyłoby samochodów ciężarowych jak i osobowych, które nie spełniają odpowiednio normy emisyjnej euro 6 w przypadku pojazdów z silnikiem diesla oraz euro 4 w przypadku pojazdów benzynowych. Może się okazać, że po tym, jak zacznie obowiązywać pierwsza strefa, trzeba będzie podjąć prace nad wprowadzeniem kolejnej strefy obejmującej praktycznie cały Kraków.

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 21 sty 2022, 14:58
autor: GoMeZz391
No fajnie, fajnie... Ale znam z doświadczenia, że jest pełno starszych benzyn, co mają normę EURO 3, a parametry spalin są jak dla EURO 4 i wtedy co? Nic nie zrobisz bo nie mogą dać wyższej normy, bo nikt nie przewidział.

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 11 mar 2022, 15:54
autor: Kaszmir
ZTP chce sprawdzić, jak parkujemy w niedziele. Nowe obszary wejdą do OPP?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ztp-c ... 45131.html
ZTP chce przeprowadzić dwutygodniową inwentaryzację zajętości miejsc postojowych oraz rotacji parkujących samochodów od wtorku do czwartku w godzinach od 8 do 12 i od 15 do 21. Zachowania parkujących – również dotyczące tego, jaki rodzaj płatności za postój wybierają – będą sprawdzane również w soboty (między 10 a 22) i w niedziele od godziny 9 do 17. Mowa o podstrefie A i sektorach A2, A3, A4 oraz A13 (Kazimierz) – w sumie badanie ma zostać przeprowadzone na kilkudziesięciu ulicach.

Podobna analiza zostanie przeprowadzona w czterech sektorach, gdzie obecnie nie płaci się za postój.

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 25 maja 2022, 14:13
autor: Kaszmir
Łukasz Franek: Mamy problem z parkowaniem
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/lukas ... 46173.html
– W ścisłym centrum największy problem z parkowaniem występuje w soboty po popołudniu i całe niedziele.
Dodał, że urzędnicy otrzymują wnioski od mieszkańców, aby za parkowanie w niedzielę na terenie strefy A trzeba było wnosić opłaty. – Jak otrzymamy za ok. dwa tygodnie raport z ostatnich badań, to najprawdopodobniej sformalizujemy wniosek do rady miasta zmieniający regulamin strefy. Obecna stawka 6 złotych za godzinę nie spełnia swojej roli, czyli nie powoduje odpowiedniego poziomu rotacji – podkreślił.
Jeśli dojdzie do podwyżki - może by tak dodatkowe środki budżetowe przeznaczyć na komunikację miejską?

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 25 maja 2022, 15:03
autor: mkm3
Opłaty za parkowanie w SPP trzeba było już dawno podnieść. Co do godzin funkcjonowania to w niedzielę można wprowadzić strefę w godz. 12-21, a w dni powszednie wydłużyć w godz. 9-21. W zamian integracja taryfowa z koleją i zwiększenie częstotliwości niektórych połączeń. Poza tym może i obniżka biletów na strefę I+II choćby o 10 zł/miesięcznie.

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 25 maja 2022, 15:12
autor: Kaszmir
Proszę, nie mieszajcie do tego integracji taryfowej.

Po pierwsze, było już wielokrotnie powiedziane, że prace trwają. I że pewnie efekty poznamy gdy skończą się remonty i SKA ruszy w pełni.

Po drugie, integracja taryfowa to kwestia kilku podmiotów, nie tylko Miasta Kraków. By zaszła, wszystkie strony muszą chcieć i wszystkie muszą się dołożyć.

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 25 maja 2022, 16:37
autor: fysztof
No ale trudno nie mieszać, jeśli brak tej integracji ma bezpośredni wpływ na mizerię w temacie... Jeśli dziesiątki tysięcy aut wjeżdżają do miasta, bo nic ich kierowców do tego nie zniechęca, a później nie bardzo można te auta zaparkować - także przez brak integracji. Generalnie miasto w kwestii rozwiązania problemów parkingowych wypada baaaaardzo blado. Sam Franek rok temu zapowiadał, że "jesienią 2021 przedstawimy szczegóły integracji tak, aby w 2022 wprowadzić ją w życie". No i po raz n-ty okazały się to puste słowa w tej kwestii:-/

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 25 maja 2022, 17:27
autor: judash
Dziwmy się dalej, że ludzie jeżdżą w weekendy do centrum autem.. Dobrze obłożona kiedyś "6" upieprzona w weekendy. Marna częstotliwość innych.
Podobnie do Bagrów "127" - tam tylko własnym transportem. Komunikacja w Krakowie pod tym względem jest żałosna. Tylko dla tych, co są zmuszeni. Reszta ma w du*ie "ofertę" strony miejskiej, nawet przy takich stawkach za paliwo.

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

: 25 maja 2022, 18:20
autor: kot_feliks
Ludzie mieszkający na terenie Krk raczej rzadko jeżdżą do centrum autem w weekendy. I powód jest bardzo prosty: przez brak SPP w taką niedzielę w centrum nie tyle jest trudno zaparkować, co nawet sensownie przejechać samochodem.

Ok, tramwaje jeżdżą co 20 min, tyle, że sam przejazd np. Wielopola autem (od Dietla, do Westerplatte) potrafi zająć i... 15min. A znalezienie miejsca postojowego np. 30, czy 40 min.
mkm3 pisze: 25 maja 2022, 15:03 Opłaty za parkowanie w SPP trzeba było już dawno podnieść. Co do godzin funkcjonowania to w niedzielę można wprowadzić strefę w godz. 12-21, a w dni powszednie wydłużyć w godz. 9-21. W zamian integracja taryfowa z koleją i zwiększenie częstotliwości niektórych połączeń. Poza tym może i obniżka biletów na strefę I+II choćby o 10 zł/miesięcznie.
Przede wszystkim powinny być zróżnicowane (w tym godzinowo - czyli tak, jak piszesz). Nie ma imho żadnego uzasadnienia, aby np. w okolicy sądów na Grzegórzkach SPP obowiązywała dopiero od 10 rano (a nie od 8) i była aż do 20 (a nie np. do 16). Z drugiej strony w samym centrum, czy na Kazimierzu, bezsensem jest kończenie pobierania opłat o 20, szczególnie w piątki i soboty (tam spokojnie SPP powinna być do 22, czy nawet 24).

Przydałyby się też SPP dalej od centrum, ale punktowo, z niską stawką godzinową (ale odstraszającą od parkowania dzień w dzień), w godzinach uzależnionych od specyfiki okolicy. Ot np. w rejonie Bora - Lublańskiej - Dobrego Pasterza, gdzie jest zagłębie biurowców. Czemu nie zrobić np. SPP z opłatą choćby 2 pln/h (czy nawet 1 pln/h), w godzinach 8-17? Jak ktoś jedzie tam coś załatwić spokojnie zapłaci ten 1 pln/h. Ale ktoś parkujący dzień w dzień będzie miał już do wydania + 160/320 pln/mc.

Czy choćby w miejscach takich jak Bagry (jedynie w weekendy, tym bardziej, że obok jest P+R).

Tego się nie da załatwić jedną uchwałą RMK na zasadzie "od 10, do 20 w całym mieście", i tak to praktycznie nigdzie (poza PL) nie działa :roll:

Mieszkańcy dalej od centrum będą się złościć, że "jak to tak, to nikt do nas nie przyjedzie na weekend?", no to niechże zrobią wzorem choćby NL x h parkowania za free dla gości mieszkańców. Tam to działa w formie takich quasi liczników wkładanych za szybę: masz np. 20h do wykorzystania w m-cu, ktoś do Cb przyjeżdża -> dajesz mu to coś i sobie wkłada za szybę -> parkuje za free. Obecnie można by to zrobić choćby w formie apki mobilnej (jako mieszkaniec masz konto i podpinasz dany nr rej włączając "parkowanie").

Tylko tam są strefy totalnie zróżnicowane (np. w Hadze), w zależności od specyfiki danego rejonu. Są miejsca ze strefą 8-16, są takie 10-20, a są i takie.... 18-24.