Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: Kaszmir » 24 cze 2020, 18:51

Oto mały projekt, którego celem jest ujednolicenie tras i częstotliwości w Nowej Hucie oraz na Woli Justowskiej.

Propozycja:
Obrazek

Powody:
1) Zamieszanie na Stokach. Niby jest 8 kursów/h do centrum, jednak połowa to "511", a połowa to "182" które jedzie naokoło i dłużej. Ludzie i tak polują na "511" (czyli 4 kursy/h). Do tego wskutek opóźnień często jest dylemat: łapać wolniejsze "182" czy czekać na opóźnione "511" które nie wiadomo kiedy będzie. Co więcej, poza szczytem jest tylko ~f=24 czyli trzykrotnie mniej kursów.

2) Jazda parami "182" i "482" wskutek różnej długości tras. Co więcej, ~f=12 w międzyszczycie uniemożliwia ich koordynację z innymi, choćby ze "139" na Bohomolca czy z "501" do centrum (te mają f=15).

3) "189" to wciąż słaba oferta dla Czyżyn. Jedzie naokoło przez Dobrego Pasterza, plus wiele osób w jego zasięgu i tak ma tramwaje albo "502" - i je wybiera jadąc do centrum.

4) Brak koordynacji na Woli Justowskiej. "252" ma inną ~f niż "152" i "192" i ciężko ustawić tę trójkę. "152" nie da się też skoordynować z "502" w międzyszczycie (mają odpowiednio ~f=20 i ~f=15).

Zmiany tras:
"189", "192", "252" - likwidacja
"138": Kombinat - ... - Kupały - R. Piastowskie - Srebrnych Orłów - Wiślicka - ... - Azory
"159": Czyżyny Dworzec - jak obecnie "189" - Bora-Komorowskiego - ... - Cichy Kącik
"182": Piastów - jak obecnie "159" - Rondo Piastowskie - ... - Dw. Gł. Wschód
"208": Dw. Gł. Zachód - ... - Kraków Airport
"292": (zamiast obecnych "192" i "252") Dw. Gł. Zachód - ... - Chełm - Olszanica - Kraków Airport
"501": Na Stoku - jak obecnie "511" - Wiślicka - ... - Chełmońskiego
"509": (zamiast obecnego "189") Bulwarowa - jak obecnie "501" - Miechowity - ... - Cracovia

Zmiany częstotliwości: "152", "182", "292", "509" ~f=15 przez cały dzień powszedni, z kolei "482" ~f=15 lecz jako szczytówka.

Uzasadnienie
- Na Stokach mocne "501+511", jadące szybką trasą. I przygotowanie do pełnego wchłonięcia "511" w "501" w przyszłości.
- Większa szansa na utrzymanie taktu "182+482". Również przygotowanie do może pełnego wchłonięcia "482" w "182" w przyszłości.
- Na Woli Justowskiej dwie linie z łącznym ~f=7,5, zamiast obecnego niepełnego taktu trzech linii.
- Koordynacja "152" z "502" poza szczytem z Huty, może też z "124/424" od Pilotów.
- Szybszy dojazd autobusem z Czyżyn. Możliwa pełna koordynacja "159" z "509".
- Możliwa pełna koordynacja "182+482" ze "139" na Bohomolca.
- Scalenie linii lotniskowych "208+292" na jednej pętli, dzięki skierowaniu na Dw. Gł. Zachód również ominięcie korków w tunelu.

Komentarz
- Do czasu powrotu rozkładów szkolnych ciężko oszacować koszty. Zapewne byłyby niezerowe bo przybywa kilka kursów w Hucie. Niemniej trochę rekompensuje to ubytek "252" między Muzeum Narodowym a Os. Podwawelskim, skierowanie "509" przez Bora-Komorowskiego zamiast "189" przez Dobrego Pasterza, wyprostowanie dojazdu ze Stoków czy skrócenie "208" i "292" (zamiast "192") do Dw. Gł. Zachód.
- "138" skierowane przez Kupały i R. Piastowskie by zastąpić w tych relacjach "182" i "159".
- Można też rozważyć "509" przez Czarnowiejską, np. do Przybyszewskiego by jeszcze bardziej scalić je ze "159".

Co sądzicie - hit czy kit?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: Zieleńczanin » 24 cze 2020, 19:36

Mi się podoba :D
W ramach cięcia kosztów można w skrajnych porach wyciąć część kursów "292", albo skrócić do Olszanicy.
Trochę też gryzie mnie mocno przesadzone f~7,5 cały dzień na Olszanicy - skróciłbym "152" do Chełmu.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: Krakowianin » 24 cze 2020, 19:38

Zmiany interesujące i jestem za. Będziesz składał pomysł do ZTP?

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: lolek-12 » 24 cze 2020, 19:40

1. A będzie miejsce na 208/292 na DGZ?
2. Linia 139 chyba też wymaga przyjrzenia się. Moim zdaniem tak długa trasa będzie zawsze wpływać na opóźnienia, może skoro ZTP majstruje z pozostawieniem 184 na skróconej trasie to można coś pokombinować z rozbiciem 139 na 2 trasy typu Mydlniki - Prądnik Czerwony; Cracovia - Kombinat?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: Zieleńczanin » 24 cze 2020, 19:41

lolek-12 pisze: 24 cze 2020, 19:40 1. A będzie miejsce na 208/292 na DGZ?
Po "132" jest stanowisko. Pojedyncze linie na pewno się zmieszczą, w parze mogą mieć problemy. Może "208" na Nowy Kleparz?

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: Cukier » 25 cze 2020, 15:52

Projekt niewątpliwie ma plusy, które Kaszmir wypunktował chyba wszystkie, więc skupię się na minusach:

1. Osiedle Piastów traci dojazd do Alej. O ile zachowanie dostępu do "182" dla wschodniej części Mistrzejowic (tak powiedzmy do ronda Piastowskiego) jest dość ważne, o tyle nie uważam by było aż tak ważne by uzasadniało pozbawienie os. Piastów dojazdu do Alej i jednoczesne odebranie mu dowozówki do Wiślickiej, która jest ważnym punktem przesiadkowym. Naprawdę sporo się os. Piastów zabiera, a w zamian dostają tylko dojazd do Dworca Głównego czy Ronda Mogilskiego... który już mają tramwajem. Dla osiedli Tysiąclecia czy Oświecenia ma to sens, bo tramwaj stamtąd jedzie bardzo naokoło i rzadko, ale dla os. Bohaterów Września i Piastów tramwaj daje radę.

2. Wydłużenie trasy "138" przez zakorkowane uliczki os. Piastów. Ruch który dużo utrudni pasażerom tranzytowym powiedzmy z Opolskiej czy nawet przesiadkowiczom z Wiślickiej w kwestii dojazdu do Makuszyńskiego czy Ujastku. Wydaje mi się to rozwiązaniem mocno na siłę, byle kursy na sztukę się zgadzały. Ogólnie to nie jestem przekonany czy w ogóle ul. Kupały powinno coś jeździć. Jeśli też dobrze kojarzę, to występuje jakiś tam potok szkolny z os. Na Stoku w rejon os. Piastów czy Tysiąclecia i to zapewne dla niego "182" korzysta z tej wątpliwej szybkości trasy.

3. Czy ul. Dąbrowskiej na pewno potrzebuje magistralnej linii? Mówimy na dobrą sprawę o dwóch przystankach, gdzie wcale zabudowy jakoś bardzo nie przybyło. Czyżyny są planistyczną porażką, bo nie przewidziano żadnej przystosowanej dla autobusów ulicy przez środek naprawdę dużego kwartału. Przez to do autobusu tak czy siak jest daleko i tak czy siak trzeba iść do niego te 7 minut, to już bez większej różnicy dołożyć kolejne dwie minuty i dojść do tramwajów czy do Wiślickiej. Zwłaszcza że absurdalny układ drogowy sprawia, że wyjazd z Dąbrowskiej w lewo w Andersa zajmuje tyle czasu że można pieszo dogonić swój autobus. Moim zdaniem układ z jedną linią przez Stella i Medweckiego i drugą przez Andersa i Dąbrowskiej jest dodatkowo głupi przez to, że na wielkim węźle przesiadkowym Wiślicka trzeba wybierać peron gdzie się udać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: Kaszmir » 08 lip 2020, 16:12

Minęła chwila, to spróbuję skonfrontować się z kontrargumentami ;)
lolek-12 pisze: 24 cze 2020, 19:401. A będzie miejsce na 208/292 na DGZ?
Tak jak wspomniał Zieleńczanin, "292" powinno się zmieścić na miejscu po "132". Wierzę, że starczy go też dla "208" - jednak jeśli nie to linia może zostać na obecnej trasie.
Cukier pisze: 25 cze 2020, 15:521. Osiedle Piastów traci dojazd do Alej. O ile zachowanie dostępu do "182" dla wschodniej części Mistrzejowic (tak powiedzmy do ronda Piastowskiego) jest dość ważne, o tyle nie uważam by było aż tak ważne by uzasadniało pozbawienie os. Piastów dojazdu do Alej i jednoczesne odebranie mu dowozówki do Wiślickiej, która jest ważnym punktem przesiadkowym. Naprawdę sporo się os. Piastów zabiera, a w zamian dostają tylko dojazd do Dworca Głównego czy Ronda Mogilskiego... który już mają tramwajem.
Nie jest tak, że tylko tracą. W zamian zyskują "138" które łączy z północą Krakowa. Pewnie "159" jest lepsze, jednak mimo wszystko wciąż dla sporej części pasażerów linie alejowe będą w zasięgu: czy to "139" (rondo Piastowskie) czy "501/511" (Okulickiego).

Co do Wiślickiej - jej znaczenie malało przez ostatnie lata. "139" i "182/482", czyli jedne z najważniejszych (najczęstszych) linii w rejonie ją omijają. Wciąż jednak dla sporej części pasażerów byłoby "138", które dałem przez Kupały m.in. po to by utrzymać połączenie z Wiślicką.

Zastanawiałem się jeszcze nad zamianą końcówek: "182/482" do Stoków, "511" do Mistrzejowic i "501" do Piastów. Wtedy całe Piastów utrzymuje połączenie z Alejami. Dodatkowo, "182" i "482" łączą się z jedno "182" z mocnym ~f na całej trasie. Acz średnio mnie przekonuje "pięćsetka" na tej trasie. Choć może byłoby to lepsze?
Cukier pisze: 25 cze 2020, 15:522. Wydłużenie trasy "138" przez zakorkowane uliczki os. Piastów. Ruch który dużo utrudni pasażerom tranzytowym powiedzmy z Opolskiej czy nawet przesiadkowiczom z Wiślickiej w kwestii dojazdu do Makuszyńskiego czy Ujastku. Wydaje mi się to rozwiązaniem mocno na siłę, byle kursy na sztukę się zgadzały. Ogólnie to nie jestem przekonany czy w ogóle ul. Kupały powinno coś jeździć. Jeśli też dobrze kojarzę, to występuje jakiś tam potok szkolny z os. Na Stoku w rejon os. Piastów czy Tysiąclecia i to zapewne dla niego "182" korzysta z tej wątpliwej szybkości trasy.
Ktoś zyskuje, ktoś traci. Te same korki mocno utrudniają teraz życie pasażerom "182". Taką trasę "138" zaproponowałem m.in. po to, by utrzymać wspomniane przez Ciebie wcześniej połączenie rejonów Piastów z Wiślicką.

Co do szkoły - a nie chodzi o Liceum Salezjanów? Z tego co kojarzę sporo młodzieży z Huty (i nie tylko) tam dojeżdżało. Dojazd ze Stoków będzie utrzymany - z "Mistrzejowic Nowych" jest taka sama odległość jak z "Kleeberga", a nawet chyba ciut mniejsza.
Cukier pisze: 25 cze 2020, 15:523. Czy ul. Dąbrowskiej na pewno potrzebuje magistralnej linii? Mówimy na dobrą sprawę o dwóch przystankach, gdzie wcale zabudowy jakoś bardzo nie przybyło.
Może tak być, aczkolwiek to wykraczało poza założenia projektu. Chciałem jedynie, w ramach istniejącej liczby linii, zamienić je końcówkami tak, by poprawić synchronizację i takt. Skoro jest jedna linia na Medweckiego, to zdecydowałem się tego nie zmieniać. Jak powinno jechać "1x9" - zostawiam do osobnej oceny ;)

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: PiotrDeda » 09 lip 2020, 1:13

Wbrew pozorom odległość do szkoły z przystanku Kleeberga (obecne 182) i z przystanku Kupały (501/511 w projekcie) jest bardzo zbliżona (odpowiednio ~600m i ~630m). Z tym że obecnie 511 się tam nie zatrzymuje, więc trzeba by dołożyć ten przystanek, żeby zachować połączenie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: Kaszmir » 09 lip 2020, 10:11

PiotrDeda pisze: 09 lip 2020, 1:13Wbrew pozorom odległość do szkoły z przystanku Kleeberga (obecne 182) i z przystanku Kupały (501/511 w projekcie) jest bardzo zbliżona (odpowiednio ~600m i ~630m).
W stronę liceum bliżej jest z Kupały, wracając z kolei bliżej są Mistrzejowice Nowe. I tak jak piszesz, odległości są porównywalne z Kleeberga, z dokładnością do błędów map.
PiotrDeda pisze: 09 lip 2020, 1:13Z tym że obecnie 511 się tam nie zatrzymuje, więc trzeba by dołożyć ten przystanek, żeby zachować połączenie.
Tak, na odcinkach gdzie znika "182" i "138", linie "501/511" zatrzymywałyby się na wszystkich przystankach by nie odcinać ludzi od sensownej km. To nie powinien być problem - taka specyfika linii. ""503", "304" czy obecne "501" też na początkowych odcinkach zatrzymują się na każdym przystanku.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: lolek-12 » 09 lip 2020, 10:29

@Kaszmir - a jakie masz zdanie o linii "139"? Moim zdaniem jej trasa w roku szkolnym zawsze będzie generować opóźnienia, może wykorzystać "511" oraz skrócone "184" do pewnych zmian polegających na rozdzieleniu tej linii na trasy 139 Mydlniki - Prądnik Czerwony, 119 Przybyszewskiego - Kombinat, może zamiast tego 509 z mocną f?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: Kaszmir » 09 lip 2020, 11:47

lolek-12 pisze: 09 lip 2020, 10:29@Kaszmir - a jakie masz zdanie o linii "139"? Moim zdaniem jej trasa w roku szkolnym zawsze będzie generować opóźnienia, może wykorzystać "511" oraz skrócone "184" do pewnych zmian polegających na rozdzieleniu tej linii na trasy 139 Mydlniki - Prądnik Czerwony, 119 Przybyszewskiego - Kombinat, może zamiast tego 509 z mocną f?
Myślę, że zaproponowane przez Ciebie trasy by idealnie odpowiadały potrzebom. Od strony Mydlnik zachowany byłby dojazd do al. 29 Listopada (połączenie budynków UR), z kolei z Huty dalej dałoby się dojechać do budynków AGH czy biurowców na Armii Krajowej.

Rozdzielenia niestety zazwyczaj wymagają nakładu dodatkowych wzkm. Widać to przy "189+192", "178" czy właśnie tej propozycji "119+139". W tym przypadku doszłaby linia z wysoką ~f na odcinku Przybyszewskiego - Prądnik Czerwony, czyli dość długim.

Trochę się dziwię, że ZTP wzięło się za rozdzielenia teraz, gdy są problemy finansowe. Gdyby był dobry rok i ktoś dał ZTP dodatkowe kilkanaście-kilkadziesiąt mln zł, to może byłoby ok - choć i wtedy pytanie, czy nie lepiej przeznaczyć wzkm na rejony ze słabą km. Natomiast w takim roku, stało się to kosztem innych pasażerów. Rozdział "189+192" pochłonął masę wzkm, które zostały wcześniej zabrane choćby Sidzinie.

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: Cukier » 09 lip 2020, 15:16

Kaszmir pisze: 08 lip 2020, 16:12 Nie jest tak, że tylko tracą. W zamian zyskują "138" które łączy z północą Krakowa. Pewnie "159" jest lepsze, jednak mimo wszystko wciąż dla sporej części pasażerów linie alejowe będą w zasięgu: czy to "139" (rondo Piastowskie) czy "501/511" (Okulickiego).

Co do Wiślickiej - jej znaczenie malało przez ostatnie lata. "139" i "182/482", czyli jedne z najważniejszych (najczęstszych) linii w rejonie ją omijają. Wciąż jednak dla sporej części pasażerów byłoby "138", które dałem przez Kupały m.in. po to by utrzymać połączenie z Wiślicką.
Trochę mnie przekonałeś, trochę nadal mam wątpliwości. Ale okej - można spróbować tak, najwyżej w razie problemów się wyprostuje.
Kaszmir pisze: 08 lip 2020, 16:12 Zastanawiałem się jeszcze nad zamianą końcówek: "182/482" do Stoków, "511" do Mistrzejowic i "501" do Piastów. Wtedy całe Piastów utrzymuje połączenie z Alejami. Dodatkowo, "182" i "482" łączą się z jedno "182" z mocnym ~f na całej trasie. Acz średnio mnie przekonuje "pięćsetka" na tej trasie. Choć może byłoby to lepsze?
O, moim zdaniem jest to fajniejsze rozwiązanie. Przy okazji też rozwiązuje się kwestia taborowa, gdzie na końcowym odcinku do Stoków nie czarujmy się, przeguby zbytnio potrzebne nie są. A "182" wyprostowane przez Okulickiego będzie dla Stoków równie szybkie co pięćsetka, a będzie miało potoki mniejsze o Mistrzejowice i Dobrego Pasterza, więc w solówkach pomieści się idealnie. Z kolei właśnie Dobrego Pasterza i Mistrzejowice z chęcią przeguby na pięćsetkach przyjmą.
Kaszmir pisze: 08 lip 2020, 16:12 Co do szkoły - a nie chodzi o Liceum Salezjanów? Z tego co kojarzę sporo młodzieży z Huty (i nie tylko) tam dojeżdżało. Dojazd ze Stoków będzie utrzymany - z "Mistrzejowic Nowych" jest taka sama odległość jak z "Kleeberga", a nawet chyba ciut mniejsza.
Co do Salezjanów masz rację, ale jeszcze jest kwestia os. Tysiąclecia. Ale okej, w razie czego można się przespacerować z Wiślickiej i też będzie.

To ja zaproponuję taką oto modyfikację:

Obrazek

Zmiany tras, częstotliwości, taboru:
"189", "192", "252" - likwidacja
"138": AZORY - [stała trasa] - Wiślicka - Srebrnych Orłów - Kupały - [stałą trasa] - KOMBINAT f~ i tabor bez zmian
"139": MYDLNIKI - [stała trasa] - Strzelców - PRĄDNIK CZERWONY f~ i tabor bez zmian
"152": trasa bez zmian, tabor bez zmian, f~15/15
"159": CICHY KĄCIK - [stała trasa] - Lublańska - [trasa linii "139"] - KOMBINAT f~7.5/7.5, tabor 18m
"182": DGW - [stała trasa] - Bora Komorowskiego - Okulickiego - [stała trasa] - OS. NA STOKU f~7.5/15, tabor 12m
"184": OS. KURDWANÓW / SWOSZOWICE - [stała trasa] - Bora Komorowskiego - Andersa - Dąbrowskiej - CZYŻYNY DWORZEC f~ i tabor bez zmian
"208": DGZ - [stała trasa] - KRAKÓW AIRPORT f~ i tabor bez zmian
"292": DGZ - [trasa linii "192"] - Chełm - Olszanica - KRAKÓW AIRPORT f~15/15, tabor 18m
"501": CHEŁMOŃSKIEGO - [stała trasa] - Lublańska - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza - [trasa linii "159"] - OS. PIASTÓW f~ i tabor bez zmian
"511": PRZYBYSZEWSKIEGO - [stała trasa] - Lublańska - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza - MISTRZEJOWICE f~ i tabor bez zmian

Komentarz:
- skrócenie "139" którego trasa jest za długa. Przebieg trasy na Prądniku Czerwonym do ustalenia - może być i przez Majora.
- "159" przejmuje wzkm z "189" i huckiej części "139", stąd całodzienne f~7.5 żeby nie było cięć w międzyszczycie. Na huckim odcinku trochę cięcia, ale obecna sytuacja ze "139" też nie jest dobra. Na Czarnowiejskiej może być to nadmiar dobrobytu, wówczas można skrócić "511" do Cracovii. Choć osobiście widziałbym duży potencjał w skierowaniu "159" od Nawojki przez Piastowską, Bronowicką i Rydla do Azorów.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: kot_feliks » 09 lip 2020, 16:56

A nie lepiej w takim układzie 139 puścić dalej przez Bohomolca choćby do Mistrzejowic?

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: Kitek » 14 lut 2021, 14:04

Pozwolę sobie odświeżyć wątek, bo mam kilka przemyśleń:
1) może lepiej by zamiast obecnego "189" ulicę Dąbrowską obsługiwała linia przyspieszona? Może zachęciłaby do korzystania z KM?
2) nie lepiej byłoby zamiast "208" i "292" by na lotnisko była jedna linia autobusowa o wysokiej częstotliwości?
3) w tym projekcie też można pomyśleć o wygospodarowaniu linii obsługującą Os. Zielone (jak zawieszone od dawna "132").
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1401
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Nowa Huta, Wola Justowska - projekt Kaszmira [A]

Post autor: pasazer_mobilisu » 14 lut 2021, 15:34

Kitek pisze: 14 lut 2021, 14:04 2) nie lepiej byłoby zamiast "208" i "292" by na lotnisko była jedna linia autobusowa o wysokiej częstotliwości?
"292" nie ma od 5 lat, ale właściwie gdyby wróciła w danej formie to byłaby właśnie taką linią o wysokiej częstotliwości, moim zdaniem dobry pomysł.
Kitek pisze: 14 lut 2021, 14:04 1) może lepiej by zamiast obecnego "189" ulicę Dąbrowską obsługiwała linia przyspieszona? Może zachęciłaby do korzystania z KM?
A gdzie byś ją chciał przyspieszyć?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości