Złocień

- Linie, trasy, rozkłady
tomaszep42
Specjalista
Posty: 216
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Złocień

Post autor: tomaszep42 » 09 lis 2022, 13:46

Albo auta albo komunikacja miejska...trudno :evil: zrobiłbym dowozówkę z rejonu SU do pętli NBP i niech stoi w korkach a przelotową 144 czy tym bardziej 204 Wielicką dołem bym puścił

kubsiik
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 20 lip 2022, 20:04

Re: Złocień

Post autor: kubsiik » 19 maja 2023, 13:21

W czwartek, 25 maja, zostanie zamknięty dla ruchu odcinek od ul. Agatowej (bocznej) do ul. Domagały. Wprowadzone zostaną objazdy, dojazd do posesji będzie zapewniony. Swoje trasy zmienią jednak linie autobusowe nr 125, 163, 425 i 725.
Zmiany w komunikacji miejskiej:
nr 125 – będzie kursować po trasie skróconej: „Mały Płaszów P+R” – ... ul. Domagały – „Złocień”. Wybrane kursy nadal będą realizowane po trasie wariantowej z obsługą przystanku „Nad Drwiną”. Linia będzie kursować co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w dni wolne.
nr 163 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: „Nowy Bieżanów P+R” – ... – przystanek „Bieżanów Pomnik”, ul. Półłanki, przystanek „Bazarowa” – ... – „Szpital Rydygiera”. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.
nr 425 – zostanie zawieszona. W zamian zostanie zwiększona częstotliwość kursowania linii nr 125.
nr 725 – zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa po trasie „Miejskie Centrum Opieki” – ul. Jakubowskiego, ul. Kostaneckiego, ul. Teligi, ul. Ćwiklińskiej, ul. Mała Góra (powrót: ul. Barbary), ul. Bieżanowska, ul. Półłanki, ul. Nad Drwiną, ul. Domagały – „Złocień”. Wybrane kursy będą realizowane po trasie wariantowej do pętli „Wydział Farmaceutyczny UJ”. Linia będzie kursować co 20 minut w dni powszednie i co 40 minut w dni wolne.
https://www.krakow.pl/dzielnica_xii_bie ... KEYbXwe8mA

Leonard
Pasażer
Posty: 23
Rejestracja: 19 sie 2022, 10:57

Re: Złocień

Post autor: Leonard » 20 maja 2023, 19:56

W powyższym komunikacie wkradł się błąd przy linii 163 - według niego zaczyna niby przy pętli tramwajowej jak linia 133. Tak naprawdę oczywiście jest bez zmian, czyli normalnie dojeżdża do pętli "Nowy Bieżanów Południe" - komunikat ZTP to potwierdza.

Wojciech
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Złocień

Post autor: Wojciech » 27 maja 2023, 22:05

No to chyba najmocniejszą linię w mieście - "125" nawet o 22 ma f10, kto da więcej? :D

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Złocień

Post autor: krawiec » 28 maja 2023, 10:07

Wojciech pisze: 27 maja 2023, 22:05 No to chyba najmocniejszą linię w mieście - "125" nawet o 22 ma f10, kto da więcej? :D
Propagandowa linia będzie z takim rozkładem. Co tam, że 182 w weekendy z Dworca ma f 30 min i od samego początku jest niezabieralna :)

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Złocień

Post autor: Parówczak » 28 maja 2023, 12:31

Byliście kiedyś na Rybitwach w godzinach zmiany w zakładach, fabrykach? Tym bardziej że przez remont Agatowej z Domagały zniknął 163.

kubsiik
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 20 lip 2022, 20:04

Re: Złocień

Post autor: kubsiik » 28 maja 2023, 19:53

Przez zmianę rozkładów 125, w weekendy nie jest ona w ogóle zsynchronizowana z 20, podczas przesiadki na Małym Płaszowie w stronę złocenia, teraz trzeba czekać 18 minut, bo 20 przyjeżdża o 2 minuty za późno. Wcześniej było to zsynchronizowane i 20 przyjeżdżała, z 2 minutowym zapasem na przesiadkę. Czy jest możliwość aby ZTP skorygowało to jakoś?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 14 gru 2023, 2:27

Na prośby mieszkańców, zwróciliśmy się z KdM dwa tygodnie temu do ZTP o wydłużenie "425" do Lipskiej, by pasażerowie ze Złocienia dostali możliwość przesiadki na "9/49" i "50". Zmianę można wprowadzić bez dodawania brygad, jedynie potrzeba drobnych przesunięć odjazdów (i podobnie dla "125", by była zachowana koordynacja). Punkt socjalny kierowcy dalej będą mieć dostępny na Złocieniu.

Idealnie byłoby też wydłużyć "125", jednak tu sprawy są trochę bardziej skomplikowane ze względu na brak zaplecza na drugiej końcówce, Rżące.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 17 gru 2023, 20:52

W kontekście planów skierowania "125" do centrum, zastanawiam się czy - po oddaniu tramwaju na Meissnera, gdy zmniejszą się korki spowodowane budową - nie warto rozważyć połączenia "128" z "425" w jedną linię Złocień - Prądnik Czerwony (i przez "Lipską"). Wprawdzie linia miałaby pewnie gorszą punktualność, jednak razem ze "125" mogłyby zapewnić mocne połączenie od al. Pokoju przez Ofiar Dąbia, Płaszów, Rybitwy do Złocienia. Może nawet udałoby się zrobić f15 na obu, dając łącznie f7,5. Poprawiłby się też dojazd od strony Prądnika Czerwonego do Rybitw, dawniej zapewniany przez "125".

Arni
Pasażer
Posty: 11
Rejestracja: 01 lut 2023, 11:19

Re: Złocień

Post autor: Arni » 18 gru 2023, 9:34

Nie wiem czemu oni uparli się aby linię 125 puścić uliczkami wewnątrz Płaszowa. Dla mnie mogą tu wyniknąć pewne problemy związane z blokowaniem pasa ruchu przez auta klientów korzystających z delikatesów Premium oraz pobliskiego mechanika. Dodatkowo przy sklepie jest paczkomat i popołudniami pas ruchu blokują auta kurierskie. Nadto sam wyjazd na ulicę Myśliwską osobówką jest słabo widoczny a co dopiero autobusem. Jest jeszcze jedno utrudnienie przejazdowe na jeden pas koło szkoły na Myśliwskiej.
Załączniki
Screenshot_20231218-091534~2.png
Screenshot_20231218-091534~2.png (216.49 KiB) Przejrzano 1214 razy

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Złocień

Post autor: fysztof » 18 gru 2023, 12:22

To dopiero pierwsza propozycja puszczona w eter - czy ja wiem czy można to w takim razie nazywać, że "się uparli"? A swoją drogą ja to widzę dwa plusy. Po pierwsze będzie regularna linia pod szkołę, co jest całkiem dogodne - bo nie wszyscy mają do szkoły blisko. Dwa - mieszkałem parę lat na osiedlu przy Myśliwskiej (tym na końcu, z lat 90-tych) i z tamtej perspektywy całkiem bym się ucieszył mając opcję dojazdu z tej strony. Nieraz chodziłem z Płaszowskiej - a to jednak był kawałek. Spod szkoły będzie znacznie bliżej. Jeżeli będzie taka opcja, dla mnie na pewno warto rozważyć. Szczególnie, jeśli argumentem przeciw miałoby być to, że blokują kurierzy czy klienci warsztatu... Zanim linia ruszy, można ustawić odpowiednie oznakowanie, umieścić ogłoszenia że się pojawi autobus i nie można już blokować ulicy, można wykorzystać radę dzielnicy do wsparcia takiego informowania itp.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Złocień

Post autor: mkm3 » 19 gru 2023, 13:31

ZTP napisał na Facebooku:
W nawiązaniu do ubiegłotygodniowej informacji o planowanych wzmocnieniach oferty Komunikacji Miejskiej w Krakowie w 2024 roku chcemy uspokoić, że w ramach przedłużenia linii 125 do pętli Dworzec Główny Wschód nie jest planowane pozbawienie mieszkańców osiedla Złocień możliwości dojazdu w kierunku Nowego Bieżanowa i Prokocimia ↔
🚏🚌Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie docelowo widzi obsługę tego rejonu w następujący sposób:
👉linia 125 Złocień – Mały Płaszów P+R – Dworzec Główny Wschód;
👉linia 163 Szpital Rydygiera – Złocień – Miejskie Centrum Opieki;
👉linia 195 Mały Płaszów P+R – Złocień – Rżąka (zamiast linii 425).
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... s9Uikmvy5l

PS. Znowu wysoki numer 195, a wolne 115.

Justforfun
Znawca
Posty: 134
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: Złocień

Post autor: Justforfun » 19 gru 2023, 14:39

A można by zostawić 125 zamiast 425 i 185 do DGW, tak historycznie troszkę 🤔
Ex kierowca MPK, PW.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 19 gru 2023, 15:59

Brak punktu socjalnego na Rżące zamyka drogę do wydłużenia "195/425" do "Lipskiej". Wg mnie lepiej byłoby wrócić do układu ze "183", czyli:
"125" Złocień - M. Płaszów - Dw. Gł. Wschód,
"425" Złocień - M. Płaszów - Lipska (w przyszłości może połączenie ze "128"),
"183" Złocień - Rżąka (może nawet jako "463").

Dojazd "125" do centrum super, jednak część osób chce szybko podjechać i przesiąść się na "9/49" i "50". Dajmy im taką możliwość.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 153
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Złocień

Post autor: Zorza Polarna » 20 gru 2023, 15:19

https://gazetakrakowska.pl/krakow-zmian ... 1-18176953

Właśnie czytam sobie list czytelnika zacytowany w ww. artykule. Ktoś wpadł na naprawdę ciekawy pomysł. Co o nim Myślicie?
"Osiedle Złocień jest jednym z najbardziej rozbudowujących się osiedli. Obecnie komunikacja w tym rejonie polega na liniach dowozowych do tramwajów:
- na Nowy Bieżanów 125+163
- na Mały Płaszów 125+425
Dodatkowo linia 163 umożliwia dojazd do Nowej Huty.
W planach jest wydłużenie linii 125 do Dworca Głównego Wschód.

Należy uruchomić połączenie dalekosiężne, pośpieszne w inny rejon centrum Krakowa. Ponieważ tworzenie nowych połączeń jest bardzo kosztowne najlepiej wydłużyć obecne połączenie.

Wobec tego proponuję skierować linię 513 ulicą Marii Orwid, Wielicką, Mała Góra, Bieżanowska, Półłanki, Agatową do pętli Złocień.

Proponowane przystanki na wydłużonej trasie Węzeł Wielicki, Korepty i Bieżanów Pomnik.
Pomijane byłyby przystanki:
- Jerzmanowskiego z uwagi koniecznośc przekroczenia trzech pasów ruchliwej ulicy Wielickiej w celu lewoskrętu w ul. Orwid.
- Madejówka, Duża Góra i Agatowa, przystaki n/ż z małym ruchem.

Czas przejazdu od przystanku Szpital Uniwersytecki/Instytut Pediatrii do os. Złocień wynosiłby od 10 do 12 minut, co przy częstotliwości 15 minut w godzinach szczytu wymagałby dodatkowych dwóch autobusów, a poza szczytem i w weekendy jeden autobusów.

Ponadto czas wyrównawczy wynoszący obecnie 9-12 minut w godzinach szczytu na pętli MCO, uległby wydłużeniu do około 18 minut na pętli Złocień, co może spowodować, że odjazdy ze Złocienia będą punktualne.

Mieszkańcy Złocienia zyskają szybki dojazd do Bonarki, oraz Ronda Matecznego oraz punktów przy Alejach.

Moim zdaniem ten pomysł z 513 byłby ciekawy. Wtedy z 503-ką linia miałaby tą samą trasę aż do ul. Małej Góry co moim zdaniem trochę naprawiłoby problem z rozłączeniem tych linii, jednak nadal spełniałaby funkcje 513-tki czyli dowóz pod MCO. Moim zdaniem powyższa propozycja powinna zostać ulepszona poprzez dodanie jakiegoś przystanku między przystankami Węzeł Wielicki a Cmentarz Bieżanów tak aby mieszkańcy choćby ul. Ks. Łaczka i innych pobliskich bloków mogli z tej linii korzystać a nie byli skazani na łażenie 1km aby dojść pod Węzeł Wielicki. Ewentualnie aby ta linia zatrzymywała się na przystanku Cmentarz Bieżanów, żeby można było od tej strony ul. Małej Góry dojechać w stronę Węzła, a nie tylko do N. Bieżanowa P+R.
- Jerzmanowskiego z uwagi koniecznośc przekroczenia trzech pasów ruchliwej ulicy Wielickiej w celu lewoskrętu w ul. Orwid.
A tutaj natomiast linia mogłaby tak jak choćby 578 obsługiwać ten przystanek jednokierunkowo (w stronę Węzła Wielickiego).

Ogólnie kończąc. Ktoś wpadł na fajny pomysł połączenia tej strony Bieżanowa i Złocienia i mam nadzieję że może w przyszłości ktoś ten apel wysłucha.
Kobierzyn im my <3

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości