Złocień

- Linie, trasy, rozkłady
lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Złocień

Post autor: lolek-12 » 20 lip 2020, 17:07

Kaszmir pisze: 20 lip 2020, 15:08 Wy macie jakieś pomysły, gdzie by mogła pojechać?
Najprościej na Bieżanów Potrzask, a za to skrócić ją z drugiej strony do Dworca Płaszów.

Krzysiek Mietla
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 18 lut 2020, 5:03

Re: Złocień

Post autor: Krzysiek Mietla » 20 lip 2020, 17:14

Może do Nowego Bieżanowa Południe? Można byłoby skierować Barbary, Heleny, Mała Góra i Aleksandry. Trasa byłaby prawie taka sama jak chodzi o długość wiec nie będzie dodatkowych kosztów, a zaleta też będzie że okolice przystanku Aleksandry będą miały nockę.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Złocień

Post autor: Zieleńczanin » 22 lip 2020, 20:09

Kaszmir pisze: 20 lip 2020, 15:08 Wy macie jakieś pomysły, gdzie by mogła pojechać?
Ja mam dwa :)
Pomysł 1: skrócenie do pętli ulicznej Barbary -> Ćwiklińskiej -> Mała Góra -> Bieżanowska. Kółko z obecnych 16,7 km skraca się do około 14 km (oba pomiary za google maps). Daje to oszczędność 16 wzkm tygodniowo - starczy na dodatkowy kurs.

Pomysł 2: przekształcenie "643" w linię okrężną: NBP -> Aleksandry -> Teligi -> Wielicka -> Bieżanowska -> Popiełuszki -> Lipowskiego -> Drożdżowa -> Bogucicka -> Potrzask -> Pruszyńskiego -> Weigla -> Popiełuszki -> Lipowskiego -> Łaczka -> Mała Góra -> Ćwiklińskiej -> Aleksandry -> NBP. Innymi słowy, idąc przystankami: NBP -> (jak "173") -> Bieżanowska -> (jak "143") -> Bieżanów Pomnik -> (jak wariant szkolny "183") -> Drożdżowa -> (jak "133") -> Bieżanów Potrzask -> (jak "133") -> Ćwiklińskiej -> NBP. Trasa jest krótsza o 1,1 km niż obecne kółko "643", więc oznacza to tygodniowo 6 wzkm oszczędności. Czas przejazdu wychodzi mi 44 minuty - tak aby odjechać z Bieżanowskiej o 0:26 (7 minut po przyjeździe "69" i 5 po "904"), a przyjechać na Nowy Bieżanów o 0:59 (tak aby być 5 minut przed odjazdem "69"). Dodatkowo, w mojej propozycji nie byłoby przeszkód, aby obsługiwać f~60 na "643" jedną brygadą. Na mapie trasa wygląda tak (nie wiem czy na telefonie link zadziała tak jak ma, na kompie powinien): https://www.google.pl/maps/dir/Nowy+Bie ... 012658!3e0

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Złocień

Post autor: Cukier » 22 lip 2020, 22:14

Zieleńczanin pisze: 22 lip 2020, 20:09
Kaszmir pisze: 20 lip 2020, 15:08 Wy macie jakieś pomysły, gdzie by mogła pojechać?
Ja mam dwa :)
Pomysł 1: skrócenie do pętli ulicznej Barbary -> Ćwiklińskiej -> Mała Góra -> Bieżanowska. Kółko z obecnych 16,7 km skraca się do około 14 km (oba pomiary za google maps). Daje to oszczędność 16 wzkm tygodniowo - starczy na dodatkowy kurs.

Pomysł 2: przekształcenie "643" w linię okrężną: NBP -> Aleksandry -> Teligi -> Wielicka -> Bieżanowska -> Popiełuszki -> Lipowskiego -> Drożdżowa -> Bogucicka -> Potrzask -> Pruszyńskiego -> Weigla -> Popiełuszki -> Lipowskiego -> Łaczka -> Mała Góra -> Ćwiklińskiej -> Aleksandry -> NBP. Innymi słowy, idąc przystankami: NBP -> (jak "173") -> Bieżanowska -> (jak "143") -> Bieżanów Pomnik -> (jak wariant szkolny "183") -> Drożdżowa -> (jak "133") -> Bieżanów Potrzask -> (jak "133") -> Ćwiklińskiej -> NBP. Trasa jest krótsza o 1,1 km niż obecne kółko "643", więc oznacza to tygodniowo 6 wzkm oszczędności. Czas przejazdu wychodzi mi 44 minuty - tak aby odjechać z Bieżanowskiej o 0:26 (7 minut po przyjeździe "69" i 5 po "904"), a przyjechać na Nowy Bieżanów o 0:59 (tak aby być 5 minut przed odjazdem "69"). Dodatkowo, w mojej propozycji nie byłoby przeszkód, aby obsługiwać f~60 na "643" jedną brygadą. Na mapie trasa wygląda tak (nie wiem czy na telefonie link zadziała tak jak ma, na kompie powinien): https://www.google.pl/maps/dir/Nowy+Bie ... 012658!3e0
Fajne. Ja bym je oba pożenił:
https://www.google.pl/maps/dir/50.01507 ... d1!1m0!3e0

Plusy:
- 14.1 km a więc równie tanio co pomysł 1
- obsługuje wszystkie te same rejony i przystanki co pomysł 2 (prócz: NBP i Mała Góra, co uznaję za nieistotne bo za blisko tramwaju)
- zaplecze socjalne pętli tramwajowej, a postój jest gdzie robić, a z tego co mi wiadomo to "669" i tak ma przystanek przed rodem (a jak nie ma to może zacząć mieć)
- powstają de facto dwie niezależne linie (na upartego można wydzielić dwa numerki jak "141" i "181"), dzięki czemu pasażerowie z Bieżanowskiej, którzy chcą jechać do centrum mogą wysiąść od razu na pętli tramwajowej i nie muszą robić wycieczki krajoznawczej przez Stary Bieżanów i analogicznie pasażerowie ze Starego Bieżanowa mogą wsiąść w autobus dopiero przy pętli tramwajowej, mogą więc zasnąć tramwaju bez obaw że przejadą przystanek Bieżanowska
- obsługa przystanku "Bieżanów Cmentarz" zaraz po pętli tramwajowej sporo daje ojczyźnie Locutusa (na pewno więcej niż pętla autobusowa)

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Złocień

Post autor: Zieleńczanin » 23 lip 2020, 0:09

Cukier pisze: 22 lip 2020, 22:14 - zaplecze socjalne pętli tramwajowej, a postój jest gdzie robić, a z tego co mi wiadomo to "669" i tak ma przystanek przed rondem (a jak nie ma to może zacząć mieć)
Obawa o "669" była ważniejszym z dwóch powodów skierowania przeze mnie "643" do NBP, skoro mówisz że to nie koliduje ze sobą - świetnie! (drugim powodem było przybliżenie dojazdu do Aleksandry, ale to mało istotne).
Cukier pisze: 22 lip 2020, 22:14 - obsługuje wszystkie te same rejony i przystanki co pomysł 2 (prócz: NBP i Mała Góra, co uznaję za nieistotne bo za blisko tramwaju)
Jeszcze w ramach czepialstwa przystanek Lipowskiego. Ale tu można dorobić w razie czego (chociaż chyba nie będzie trzeba) słupek na Popiełuszki, zresztą to tylko nż ;)
Cukier pisze: 22 lip 2020, 22:14 [...]dzięki czemu pasażerowie z Bieżanowskiej, którzy chcą jechać do centrum mogą wysiąść od razu na pętli tramwajowej i nie muszą robić wycieczki krajoznawczej przez Stary Bieżanów
I tak nie ma szans na zdążenie na tramwaj na zlot o 1:00 ;)
Twoje poprawki w pełni popieram!
Wg moich obliczeń czas przejazdu skrócił się o 6 minut. Trochę dużo, bo to oznacza 7 minut oczekiwania przy przesiadce "904" -> "643" i "643" -> "69", no i 10 minut przy przesiadce "69" -> "643".
Może warto skierować za te pieniądze "643" w stronę Potrzasku zamiast przez Heleny przez Ćwiklińskiej, Aleksandry i Małą Górę? Koszty rosną w porównaniu do pomysłu Cukra, ale i tak są mniejsze niż obecnie.

Notabene, nasza dyskusja o okrężnym "643" pokazuje ile wzkm marnuje się na Wielickiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 25 lip 2020, 14:35

Czy "643" bez Złocienia przeżyje? Na tej linii i tak jeżdżą małe autobusy, a spora część potoków to pewnie mieszkańcy Złocienia. I choć współautor petycji mówił że wszyscy których pytał wolą "605" nad "643", to zawsze mogą być osoby które akurat jeżdżą od strony Wielickiej (z pracy / od znajomych) i które stracą dojazd.

Zastanawiam się - pomijając na chwilę koszty - a gdyby "643" robiło objazd po starym Bieżanowie według Waszych sugestii, a potem wracało na Bieżanowską w rejonie przystanku "Złocieniowa" i zawracało gdzieś w pobliżu (choćby na pętli "Bieżanów")? Z tego co kojarzę, ten przystanek i tak częściowo służy osiedlu Złocień - zatem jakiś dojazd, i tym samym potoki, byłby utrzymany. Co o tym sądzicie?

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Złocień

Post autor: Zieleńczanin » 25 lip 2020, 17:37

Kaszmir pisze: 25 lip 2020, 14:35 Zastanawiam się - pomijając na chwilę koszty - a gdyby "643" robiło objazd po starym Bieżanowie według Waszych sugestii, a potem wracało na Bieżanowską w rejonie przystanku "Złocieniowa" i zawracało gdzieś w pobliżu (choćby na pętli "Bieżanów")? Z tego co kojarzę, ten przystanek i tak częściowo służy osiedlu Złocień - zatem jakiś dojazd, i tym samym potoki, byłby utrzymany. Co o tym sądzicie?
Patrzyłem, czy nie dałoby się zrobić wjazdu na pętlę Bieżanów przez ulicę Potrzask. Niestety:
- trasa się wydłuża o 8 minut - skracamy czas na przesiadkę do 4 minut z "904" i na "69" i do 6 z "69".
- ważniejsze - trasa się wydłuża i to mocno. Wjazd na pętlę Bieżanów to 2 km w jedną stronę = drożej o jakieś 8,4 wzkm tygodniowo.
Ale za to... wjazd od Bieżanowa Pomnika na Złocień jest możliwy do zrobienia - trasa jest dokładnie tak samo długa kilometrowo co obecna, czasowo też ok. Nie wiem tylko czy ma to sens ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Złocień

Post autor: Cukier » 26 lip 2020, 1:03

Jasieńskiego też może być pętlą. Zawsze to trochę minut i wzkm można uciąć.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Złocień

Post autor: Zieleńczanin » 26 lip 2020, 8:16

Cukier pisze: 26 lip 2020, 1:03 Jasieńskiego też może być pętlą. Zawsze to trochę minut i wzkm można uciąć.
Jeśli jest to możliwe - świetnie!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 26 lip 2020, 18:28

Cukier pisze: 26 lip 2020, 1:03Jasieńskiego też może być pętlą. Zawsze to trochę minut i wzkm można uciąć.
O, mi się Twój pomysł bardzo podoba :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 17 wrz 2020, 12:09

Co do naszej walki o wydłużenie "605" do Złocienia - dostaliśmy odpowiedź od v-ce prezydenta Kuliga, że:
W ramach planowania jesiennej oferty Komunikacji Miejskiej w Krakowie Pańska petycja zostanie przeanalizowana, a jeżeli sytuacja finansowa i operacyjna na to pozwoli, rozważona pod względem wdrożenia.
Acz zaznaczono również, iż:
w chwili obecnej priorytetem jest zabezpieczenie środków finansowych koniecznych do spełnienia podstawowych potrzeb przewozowych w ramach komunikacji miejskiej
Będziemy czekać do jesieni. Jeśli "605" nie zostanie wydłużone, to uderzymy do ZTP z naszą propozycją scalenia "605" z "902" celem oszczędności wzkm, które będzie można przeznaczyć właśnie na pociągnięcie linii do Złocienia.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Złocień

Post autor: obserwator » 17 wrz 2020, 13:06

@Kaszmir, czy wtedy Bielany nie zostaną bez połączenia nocnego?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 17 wrz 2020, 13:20

obserwator pisze: 17 wrz 2020, 13:06@Kaszmir, czy wtedy Bielany nie zostaną bez połączenia nocnego?
Bielany utrzymają nocny bo chcemy rozciąć dotychczasowe "605" na Teatrze Słowackiego - i część płaszowską połączyć z "902", a część bielańską (która miała tylko dwa kursy, tylko w weekendy) zostawić jako osobną linię, np. "6x9" Dw. Gł. Wschód - Bielany.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 11 paź 2020, 10:07

W sprawie wydłużenia "605" - prawdopodobnie w nadchodzącym tygodniu dowiem się, jaki jest status sprawy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 01 gru 2020, 12:24

Dobre wiadomości dla mieszkańców osiedla Złocień. Kończymy budowę nowego mostu nad Serafą i ul. Złocieniową. Przejazd pod obiektem zostanie otwarty w pierwszej połowie grudnia.
https://www.facebook.com/krakowpokolei/ ... 3167552749

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości