Złocień

- Linie, trasy, rozkłady
kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Złocień

Post autor: kucyk » 05 maja 2022, 6:50

Kaszmir pisze: 04 maja 2022, 9:50 Pytanie o przejazd kolejowy przez Półłanki - jak tam jest z korkami? Czy "183" łapie duże spóźnienia?
Co do przejazdu który jest remontowany to przedmówca napisał jak to wygląda. Niestety ale duża ilość pociągów osobowych jeździ torami po których kursują normalnie pociągi towarowe. Najczęściej jednak wstrzymania są powodowane ciągłym przetaczaniem składów na przejazdach niestrzeżonych - nieraz stałem w takich zatorach kilka razy dziennie. :?
Generalnie co do opóźnień to według mnie jest cały czas tak samo. Pomoże tylko budowa estakady czy tunelu w tym miejscu ale cały czas ta inwestycja jest przekładana w czasie a lata lecą. :roll:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 06 maja 2022, 11:42

Dzięki za odpowiedzi! Pytam bo na Złocieniu było ostatnio oddolnie zorganizowane głosowanie (online + na żywo) - pytano ludzi, jakiego połączenia najbardziej by potrzebowali. Oddano blisko 600 głosów, acz część się powtarza między obiema formami.

Ponad 55% głosujących wskazało połączenie z Alejami. Temat raczej trudny do zrealizowania, lecz ma pójść pytanie do ZTP. Jako ciekawostka, liczyłem i taki wariant:
-> likwidacja "183",
-> przetrasowanie "153" do MCO / Wydz. Farmaceutycznego (i tak docelowo ma tam jechać),
-> wydłużenie "503" z N. Bieżanowa przez Ćwiklińskiej, Półłanki do Złocienia,
byłby nawet tańszy od obecnego układu, rocznie ok.150-200 tys. zł mniej, a Złocień zyskałby linię magistralną z f10.

No tylko ten nieszczęsny przejazd na Półłanki, przez co nie wydaje mi się, by była szansa skierowania jakiejś linii dalekosiężnej tamże. Lecz poanalizować zawsze można ;)

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Złocień

Post autor: Kowalik » 06 maja 2022, 12:02

503 będzie strasznie wężykować po Bieżanowie. Nie dałoby się ominąć pętli? Wytrasować ją prosto przez Małą Górę i ewentualnie Heleny by zahaczała o pętle tramwajową?

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Złocień

Post autor: damian_krk2 » 06 maja 2022, 12:14

Kaszmir pisze: 06 maja 2022, 11:42 Dzięki za odpowiedzi! Pytam bo na Złocieniu było ostatnio oddolnie zorganizowane głosowanie (online + na żywo) - pytano ludzi, jakiego połączenia najbardziej by potrzebowali. Oddano blisko 600 głosów, acz część się powtarza między obiema formami.

Ponad 55% głosujących wskazało połączenie z Alejami. Temat raczej trudny do zrealizowania, lecz ma pójść pytanie do ZTP. Jako ciekawostka, liczyłem i taki wariant:
-> likwidacja "183",
-> przetrasowanie "153" do MCO / Wydz. Farmaceutycznego (i tak docelowo ma tam jechać),
-> wydłużenie "503" z N. Bieżanowa przez Ćwiklińskiej, Półłanki do Złocienia,
byłby nawet tańszy od obecnego układu, rocznie ok.150-200 tys. zł mniej, a Złocień zyskałby linię magistralną z f10.

No tylko ten nieszczęsny przejazd na Półłanki, przez co nie wydaje mi się, by była szansa skierowania jakiejś linii dalekosiężnej tamże. Lecz poanalizować zawsze można ;)
Pomysł do kosza ponieważ na 503 muszą jeździć elektryki, chyba że zjeżdżałoby na ładowanie na NBP, tak jak ma to miejsce na 144.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Złocień

Post autor: kucyk » 21 maja 2022, 9:56

Od wczoraj mamy poprawę w przemieszczaniu się w rejonach os. Złocień:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/z-uli ... 46150.html

Można powiedzieć: Nareszcie. ;)

Urbino18
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 21 cze 2020, 0:36

Re: Złocień

Post autor: Urbino18 » 25 sie 2022, 15:32

Z cyklu jak nas urządzono od 27 sierpnia:

1. Ostatnie 125 według rozkładu przed wakacjami odjeżdżało o 22:45 i 23:15 z Ronda Mogilskiego i później o 22:58 i 23:28 z Małego Płaszowa (kursy te odjeżdżając z Małego Płaszowa miały napełnienie rzędu ok. 20-25 osób). Otóż teraz ostatnie 125 pojedzie o z MAŁEGO PŁASZOWA 22:43, a na 605 trzeba sobie poczekać 1,5h. Ciekawy jestem co powiedzą osoby kończące pracę o 22:30 - 23, które nie zdążą dojechać na ostatni kurs 125.

2. Pierwsze 125 w kierunku miasta odjeżdżało przed wakacjami o 4:24 (zapełnienia ok. 15 osób z osiedla) - teraz pierwszy autobus wyjedzie w tym kierunku o 5:00.

3. Pierwszy autobus w kierunku Nowego Bieżanowa również opóźniono, choć nie tak drastycznie - jednak zamiast 4:41, będzie o 4:54.

Zostawiam to bez komentarza

Urbino18
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 21 cze 2020, 0:36

Re: Złocień

Post autor: Urbino18 » 07 lis 2022, 22:24

Petycja w sprawie przywrócenia bezpośredniego połączenia ze Złocienia do centrum miasta:
https://www.petycjeonline.com/petycja_o ... rum_miasta

Zachęcam do podpisywania!

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Złocień

Post autor: Tramwajolog14 » 08 lis 2022, 14:05

A gdyby tak zamienić "425" w "525" i wydłużyć w stronę Ronda Grzegórzeckiego, pomijając na nowym odcinku większość przystanków? Czyli trasa:
ZŁOCIEŃ - ... - Mały Płaszów - Lipska - Kuklińskiego - Most Kotlarski - Rondo Grzegórzeckie - dalej DGW, a może Starowiślna, zahaczając o SKA? Na nowym odcinku tylko przystanki Lipska i te za Rondem Grzegórzeckim. Byłoby to połączenie szybsze od tego przez Ofiar Dąbia, a może i nawet od tramwaju, biorąc pod uwagę, że korki na Kotlarskiej się zmniejszyły od kiedy jest nowy cykl na Grzegórzeckim.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Złocień

Post autor: judash » 08 lis 2022, 14:21

A podobno karawany chodziły do ZTP z prośbami o kasację 125 z Huty.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 08 lis 2022, 14:41

Z tą petycją to niezłe zamieszanie było. Sporo mieszkańców Złocienia mówi, że o żadnej petycji nie słyszało. Z tego co wnioskuję na podstawie różnych kanałów (mogę się jednak mylić!), w piśmie proszono o utrzymanie tymczasowego "725" (Złocień - Lipska, na czas zamknięcia Półłanki). Pasażerowie chcieli by utrzymać tę linię bo jeździła bardziej punktualnie niż "125".

Jednak w tej petycji nie było nic o likwidacji "125", a jedynie prośba o dodanie/utrzymanie nowego połączenia. Tymczasem urzędnicy postanowili sobie to zinterpretować tak, że Złocień chce skrócenia "125".

Mam kuzynostwo na Złocieniu, też mówi że linia do centrum była lepsza. A obecne "125" i tak notuje gigantyczne spóźnienia, parę dni temu dostałem na skrzynkę screenshot z aplikacji, "125" było ponad godzinę do tyłu. I nie jest to sytuacja wyjątkowa.

Pomysł z "525" interesujący, acz jednak to dubel tramwaju więc pewnie trudno będzie to przepchnąć. Trasa "125" przez Ofiar Dąbia była efektem naszych nacisków sprzed kilkunastu lat (gdy otwierano tramwaj), jako kompromis: linia dojeżdżała do centrum, nie dublowała tramwaju, a przy okazji obsługiwała rejon Saskiej czy Myśliwskiej.

Nie mówię, że "125" musiało koniecznie jeździć ze Złocienia do Huty, acz dla Złocienia wg mnie optymalna byłaby linia Złocień - Dworzec Główny (tak jak planowano kilkanaście lat temu), ewentualnie Złocień - Starowiślna (wzmocnienie oferty przy przystanku Grzegórzki SKA).

Dla Huty w zamian wzmocnienie "128" (ale uczciwe, a nie np. zostawienie ogryzka f40 w weekendy) plus dołożenie kursów na innych liniach.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Złocień

Post autor: Parówczak » 08 lis 2022, 15:02

Na początek wydłużenie 425 do Lipskiej wydaje się sensowne. Będzie dzięki temu możliwość przesiadki na tramwaje kolejnych linii, nie tylko te z pętli Mały Płaszów. 125 łapie dużo opóźnień przez przejazdy kolejowe oraz przebudowę przy Szpitalu Uniwersyteckim. Podobnie miało 183, podobnie mają 204 i 144. Zakończy się remont to się poprawi.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Złocień

Post autor: pablo » 08 lis 2022, 18:05

Kaszmir pisze: 08 lis 2022, 14:41

Nie mówię, że "125" musiało koniecznie jeździć ze Złocienia do Huty, acz dla Złocienia wg mnie optymalna byłaby linia Złocień - Dworzec Główny (tak jak planowano kilkanaście lat temu), ewentualnie Złocień - Starowiślna (wzmocnienie oferty przy przystanku Grzegórzki SKA).
Dla Huty w zamian wzmocnienie "128" (ale uczciwe, a nie np. zostawienie ogryzka f40 w weekendy) plus dołożenie kursów na innych liniach.
O ile dobrze pamiętam, to swego czasu (dość dawno) nawet dyskutowaliśmy na (drugim) forum i wśród propozycji pojawiło się coś w stylu Złocień - Dworzec - połączenie ze 154. 154 w niedługim czasie pewnie doczeka się zmian, więc może warto połączyć go z podgórską częścią 125.
Dla Nowej Huty obecne 128 nic nie zmienia, bo tam nie dojeżdża. Według mnie powinno zostać wzmocnione 152, bo rozkład co 20-30 minut na tak ważnej linii to jedna wielka pomyłka.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Złocień

Post autor: suchy » 08 lis 2022, 21:14

Kaszmir pisze: 08 lis 2022, 14:41 Mam kuzynostwo na Złocieniu, też mówi że linia do centrum była lepsza. A obecne "125" i tak notuje gigantyczne spóźnienia, parę dni temu dostałem na skrzynkę screenshot z aplikacji, "125" było ponad godzinę do tyłu. I nie jest to sytuacja wyjątkowa.
Potwierdzam, ze 2 tygodnie temu byłem w odwiedzinach w szpitalu i wracałem po 15:00 - w korkach stało dosłownie WSZYSTKO, cała Jakubowskiego (w stronę Kauflanda) oraz Kostaneckiego (od strony Wydziału Farmacji) aż po samą Wielicką. Zapewne większość personelu lekarsko-pielęgniarskiego oraz obsługującego dojeżdża autami zamiast komunikacją.

Z ciekawości postałem sobie chwilę poobserwować - z pętli MCO akurat wyjechało 125 w stronę Płaszowa, to przez 20 minut nie zdołał nawet dojechać do pierwszego przystanku (Instytut Pediatrii 01), stał jakieś 10 metrów przed zatoką. A po kolejnych 20 minutach wciąż jeszcze nie dojechał do ronda przy Kostaneckiego.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Złocień

Post autor: kbieniu7 » 08 lis 2022, 22:24

suchy pisze: 08 lis 2022, 21:14 Potwierdzam, ze 2 tygodnie temu byłem w odwiedzinach w szpitalu i wracałem po 15:00 - w korkach stało dosłownie WSZYSTKO, cała Jakubowskiego (w stronę Kauflanda) oraz Kostaneckiego (od strony Wydziału Farmacji) aż po samą Wielicką. Zapewne większość personelu lekarsko-pielęgniarskiego oraz obsługującego dojeżdża autami zamiast komunikacją.

Z ciekawości postałem sobie chwilę poobserwować - z pętli MCO akurat wyjechało 125 w stronę Płaszowa, to przez 20 minut nie zdołał nawet dojechać do pierwszego przystanku (Instytut Pediatrii 01), stał jakieś 10 metrów przed zatoką. A po kolejnych 20 minutach wciąż jeszcze nie dojechał do ronda przy Kostaneckiego.
Tak, też to widziałem za każdym razem, jak ostatnio przejeżdżałem obok szpitala, korek który blokuje autobusy jadące przez szpital: 125, 144 i 204. Można powiedzieć, że mieszkańcy Rżąki zostali wpuszczeni w kanał przekierowaniem ich autobusu tamtędy...

Na to nakładać się może też problem z 304 - ja na miejscu rżączan (tak to się mówi?) w takich porach bym jechał 304 albo 503. Albo własnym samochodem, który nie będzie musiał zajeżdżać pod szpital... 204 też w sumie przez to traci, więc lepiej jechać 304, a dawniej i... 244.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Złocień

Post autor: pablo » 08 lis 2022, 23:45

Między przystankiem Jerzmanowskiego a Prokocim Szpital potrafi nieraz stać/jechać w korku w popołudniowym szczycie nawet i 5 autobusów linii 144. Przez to ta linia jest zupełnie nieprzewidywalna. Nie tak dawno na Alejach przy Muzeum Narodowym w ciągu 17 minut po godzinie 16 przejechało siedem autobusów 144. Łatwo sobie wyobrazić, że skoro połowa taboru tej linii w tak krótkim czasie jest w jednym miejscu, to w innych miejscach go nie ma. Czekanie po około 40 minut na ten autobus nie jest niczym rzadkim.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 11 gości