Złocień

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 12 lut 2024, 12:51

scyzor663 pisze: 12 lut 2024, 11:48125 - centrum - Domagały - Złocień
163 - Huta - Domagały - Złocień - Rżąka
463 - Mały Płaszów - Półłanki - Złocień - MCO lub WF UF
Coś w ten deseń proponuje ZTP, tyle że pod numerem "195" (nie "463") i wymienionymi końcówkami: "195" do Rżąki, "163" do MCO. Mnie jednak to rozwiązanie właśnie nie przekonuje ze względu na przejazd przez Półłanki, obecnie jest sporo głosów że rozkład "125" się przez to bardzo sypie. Dlatego wg mnie lepiej rozdzielić "195/463" właśnie na dwie linie: Płaszów - Złocień (może w przyszłości połączona ze "128") oraz Złocień - Rżąka.

Przy okazji, przy obecnej trasie "163", końcówka na Rżące odpada bo wtedy kierowcy nie mieliby zaplecza na żadnej z końcówek. Dlatego właśnie "163" ma być do MCO, a "125/195" do Rżąki.

scyzor663
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Złocień

Post autor: scyzor663 » 12 lut 2024, 13:44

Rozdzielić 463 jak najbardziej można, kluczowe dla punktualności jest tu natomiast skrócenie 125.

kubsiik
Pasażer
Posty: 25
Rejestracja: 20 lip 2022, 20:04

Re: Złocień

Post autor: kubsiik » 06 mar 2024, 16:40

Poprzez remont na Półłanki i zmianę rozkładu 163, w kierunku Złocienia jadąc z Bieżanowa została zaburzona całkowicie synchronizacja linii 125 ze 163, zamiast taktu 10+10 mamy 4+16 i autobusy jeżdżą głównie stadnie na odcinku Ćwiklińskiej-Półłanki…

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Złocień

Post autor: yosujiro » 18 kwie 2024, 6:10

Tak się zastanawiam, skoro mieszkańcy Złocienia od dawna narzekają, że nie ma bezpośredniego dojazdu do 50, to czemu 425 nie może kursować do Lipskiej? Dłuższe przerwy i tak są na Złocieniu razem z punktem socjalnym.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 18 kwie 2024, 8:42

yosujiro pisze: 18 kwie 2024, 6:10Tak się zastanawiam, skoro mieszkańcy Złocienia od dawna narzekają, że nie ma bezpośredniego dojazdu do 50, to czemu 425 nie może kursować do Lipskiej? Dłuższe przerwy i tak są na Złocieniu razem z punktem socjalnym.
Też tak uważam. Zapytaliśmy o to pod koniec zeszłego roku, taką odpowiedź otrzymaliśmy:
ZTP pisze:W odpowiedzi na Państwa pismo dotyczące przedłużenia linii 425 do przystanku Lipska z dnia 27 listopada 2023 roku, Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie informuje, że obecnie bierze się pod rozwagę przedłużenie linii 125 do centrum miasta. W takiej sytuacji skierowanie linii 425 do przystanku Lipska nie miałoby uzasadnienia. Ostateczne decyzje w tym zakresie jednak jeszcze nie zapadały i będą uzależnione między innymi od planowanej wielkości środków finansowych, przeznaczonych na funkcjonowanie Komunikacji Miejskiej w Krakowie w ramach Budżetu Miasta Krakowa na rok 2024.
Ciężko się zgodzić z tą argumentacją. Po pierwsze, wg planów "125" pojedzie przez Rzebika i Myśliwską więc przesiadka na "50" będzie możliwa dopiero w centrum, na rondzie Mogilskim. A przecież dla pasażerów byłoby lepiej złapać ją od razu na Lipskiej i ominąć korki. Po drugie, nawet gdyby coś się zmieniło i "125" miało pojechać przez Lipską to lepiej mieć dwa autobusy do tego węzła niż tylko jeden.

Acz może chodzi o co innego. W komentarzach ZTP przyznało, że jeśli "125" pojedzie na trasie Złocień - Dworzec Główny Wschód, to w zamian chcą do Rżąki w jego miejsce wydłużyć "425" jako "195". Wtedy "195" miałoby punkt socjalny tylko na Małym Płaszowie i wydłużenie odpada. Nie przekonuje mnie jednak ten plan. Lepiej zostawić "425" (i wydłużyć do Lipskiej), a w zamian przywrócić "183" na trasie Złocień - Rżąka, i oczywiście wydłużyć "163" do Miejskiego Centrum Opieki.

scyzor663
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Złocień

Post autor: scyzor663 » 18 kwie 2024, 8:56

A jak miałaby być realizowana nawrotka na Lipskiej? Który przystanek byłby "końcowym"?

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Złocień

Post autor: kucyk » 18 kwie 2024, 8:59

Kaszmir pisze: 18 kwie 2024, 8:42 Też tak uważam. Zapytaliśmy o to pod koniec zeszłego roku, taką odpowiedź otrzymaliśmy:
Ciężko się zgodzić z tą argumentacją. Po pierwsze, wg planów "125" pojedzie przez Rzebika i Myśliwską więc przesiadka na "50" będzie możliwa dopiero w centrum, na rondzie Mogilskim. A przecież dla pasażerów byłoby lepiej złapać ją od razu na Lipskiej i ominąć korki. Po drugie, nawet gdyby coś się zmieniło i "125" miało pojechać przez Lipską to lepiej mieć dwa autobusy do tego węzła niż tylko jeden.

Acz może chodzi o co innego. W komentarzach ZTP przyznało, że jeśli "125" pojedzie na trasie Złocień - Dworzec Główny Wschód, to w zamian chcą do Rżąki w jego miejsce wydłużyć "425" jako "195". Wtedy "195" miałoby punkt socjalny tylko na Małym Płaszowie i wydłużenie odpada. Nie przekonuje mnie jednak ten plan. Lepiej zostawić "425" (i wydłużyć do Lipskiej), a w zamian przywrócić "183" na trasie Złocień - Rżąka, i oczywiście wydłużyć "163" do Miejskiego Centrum Opieki.
Nie do końca się z Tobą Kaszmir zgodzę. Mieszkańcy Rżąki, Prokocimia i Bieżanowa nie chcą autobusu tylko do Złocienia jak proponujesz powrót "183". Ten Rejon (Dzielnica XII i jej wielkie osiedla) potrzebuje podobnie jak inne rejony miasta linii do Płaszowa i okolic. Obecne "125" jest 1000 razy lepsze bo na szeroko rozumianych Rybitwach jest mnóstwo firm, fabryk w których Ci ludzie pracują i nie może być tak, że ich kosztem (zabranie autobusu który jest "strzałem w 10", spowoduje dodatkowe przesiadki co wydłuża oczywiście podróż w obie strony a w konsekwencji porzucą oni KM i przesiądą się do swoich samochodów co spowoduje jeszcze większe korki które w tym rejonie są normą praktycznie każdego dnia i o każdej porze). Już lepsza jest ta propozycja ZTP odnośnie wydłużenia obecnego "425" niż Twoja propozycja ze "183". Ale po co zmieniać numerek "125" na "195" to nadal nie rozumiem. Niech nowej linii na trasie Złocień - Dw. Główny Wschód dadzą nowy numer (może być to "195") a obecne "125" pozostawić w spokoju i nic nie mieszać ludziom w głowach co dwa lata skoro się ta linia bardzo przyjęła i przydała się - w ocenie wielu mieszkańców jakby wzmocniła rozkładowo "163" na odcinku od Bieżanowa do Placu na Rybitwach. :)

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Złocień

Post autor: yosujiro » 18 kwie 2024, 9:06

scyzor663: Opcja trudniejsza- zmiana sygnalizatora na taki dopuszczający zawracanie i obsługa nieczynnego obecnie liniowo przystanku. Opcja teoretycznie łatwiejsza, ale dorzucająca wzkm czyli skręt w Saską w lewo, nawrotka na rondzie przy Żołnierskiej i w miejscu pinezki robimy przystanek końcowo- początkowy.

https://maps.app.goo.gl/mDdbmVfy7vRJ7bMv8

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Złocień

Post autor: Kaszmir » 18 kwie 2024, 9:22

yosujiro pisze: 18 kwie 2024, 9:06scyzor663: Opcja trudniejsza- zmiana sygnalizatora na taki dopuszczający zawracanie i obsługa nieczynnego obecnie liniowo przystanku. Opcja teoretycznie łatwiejsza, ale dorzucająca wzkm czyli skręt w Saską w lewo, nawrotka na rondzie przy Żołnierskiej i w miejscu pinezki robimy przystanek końcowo- początkowy.
W ten drugi sposób zawracało już tymczasowe "725", tylko bez tego dodatkowego przystanku początkowo-końcowego :)
kucyk pisze: 18 kwie 2024, 8:59Mieszkańcy Rżąki, Prokocimia i Bieżanowa nie chcą autobusu tylko do Złocienia jak proponujesz powrót "183". Ten Rejon (Dzielnica XII i jej wielkie osiedla) potrzebuje podobnie jak inne rejony miasta linii do Płaszowa i okolic. Obecne "125" jest 1000 razy lepsze bo na szeroko rozumianych Rybitwach jest mnóstwo firm, fabryk w których Ci ludzie pracują i nie może być tak, że ich kosztem (zabranie autobusu który jest "strzałem w 10", spowoduje dodatkowe przesiadki co wydłuża oczywiście podróż w obie strony a w konsekwencji porzucą oni KM i przesiądą się do swoich samochodów co spowoduje jeszcze większe korki które w tym rejonie są normą praktycznie każdego dnia i o każdej porze).
Zgadzam się że połączenie Dzielnicy XII z Rybitwami jest potrzebne, po zmianach obsłużyłoby je w sporej mierze "163" przedłużone do MCO. Co do Rżąki, pojawiały się opinie że ze "125" korzysta tam mało osób. Niemniej jeśli jest ono ważne to "195" zawsze zostaje opcją do rozważenia ;)
kucyk pisze: 18 kwie 2024, 8:59Ale po co zmieniać numerek "125" na "195" to nadal nie rozumiem.
To było tu już przez nas dyskutowane. Wg mnie propozycja ZTP ma sens. Po pierwsze dlatego, że "195" nie pojedzie po trasie "125" (przez Domagały) tylko jak "425" (przez "Magazynową" i "Danalówkę"). Do tego historycznie to "125" zawsze było linią łączącą Złocień z centrum.

scyzor663
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Złocień

Post autor: scyzor663 » 18 kwie 2024, 11:20

Tak właśnie myślałem, że proponujecie dwie takie opcje ;)

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Złocień

Post autor: Kojak » 18 kwie 2024, 11:34

Kaszmir pisze: 12 lut 2024, 12:51 Przy okazji, przy obecnej trasie "163", końcówka na Rżące odpada bo wtedy kierowcy nie mieliby zaplecza na żadnej z końcówek. Dlatego właśnie "163" ma być do MCO, a "125/195" do Rżąki.
Może niech prezydenty i inne kandydaty zajmą się problemem braku zaplecza socjalnego kierowców. To już któraś sytuacja, że przez brak sraczyka nie można zmienić trasy autobusu.
Gorzej jak w Afryce. Naprawdę ludzie mają mieć niepełnowartościową komunikacji bo na końcówkach brakuje kibli?
Tak ciężko jest postawić taki kiosk, dawniej na końcówkach były takie kioski, albo nawet większe jak na Kurdwanowie czy Borku Fałęckim, nazywało się to PKR (punkt kontroli ruchu). Na Piaskach wielkich był też taki w formie kiosku. Właściwie tam były 2 kioski. Jeden. Kioski ruchu i obok kioski PKR. Latem w tych PKR przywozili wodę mineralna dla kierowców, którzy dostawali takie bloczki z kartkami (zupełnie jak to w komunie) i mogli to wymieniać na wodę do picia.

Trzeba w końcu rozwiązać ten sedesowy problem na końcówkach, niech się towarzysz Gibała albo towarzysz Miszalski zajmie tym śmierdzącym problemem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 14 gości