BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
INFORMACJE OGÓLNE
Producent
Bombardier Transportation
Długość
32 830 mm
Układ członów i wózków
Bo'+2'2'+Bo'
Masa własna
42 000 kg
Masa całkowita
62 400 kg
Odbierak prądu
Stemmann Fb700
WÓZKI
Konstrukcja
Bombardier Transportation (Siegen)
Rozstaw osi w wózku
1800 mm
Rozstaw osi czopów wózków
9460/5500/9460 mm
Silnik
SKODA, 4x 2MLU 3343 K/4 105 kW
Przekładnia
Flender, 4x ASZA 400
Koła
Sab Wabco V60
Hamulec szynowy
Ralf Schwarzer EMS66
Hamulec hydrauliczny
Knorr Bremse HGK-PN/17 wózek napędny
Knorr Bremse HGK-PN/16 wózek toczny
CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
Kiepe Elektrik,
Przetwornica trakcyjna
Kiepe Elektrik, 4x DPU 423 A1
Nastawnik
Kiepe Elektrik
Komputer pokładowy
Kiepe Elektrik
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Odskokowo-przesuwne Bode Kassel, 1-2-2-2-2-2-1
Liczba miejsc dla pasażerów
225 = 77 (siedzących) + 148 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze
Kiepe Elektrik, 3x HKL 342 18,0 kW (moc chłodnicza) 18,0 kW (moc grzewcza)
INFORMACJE OGÓLNE
Producent
Bombardier Transportation
Długość
32 830 mm
Układ członów i wózków
Bo'+2'2'+Bo'
Masa własna
42 000 kg
Masa całkowita
62 400 kg
Odbierak prądu
Stemmann Fb700
WÓZKI
Konstrukcja
Bombardier Transportation (Siegen)
Rozstaw osi w wózku
1800 mm
Rozstaw osi czopów wózków
9460/5500/9460 mm
Silnik
SKODA, 4x 2MLU 3343 K/4 105 kW
Przekładnia
Flender, 4x ASZA 400
Koła
Sab Wabco V60
Hamulec szynowy
Ralf Schwarzer EMS66
Hamulec hydrauliczny
Knorr Bremse HGK-PN/17 wózek napędny
Knorr Bremse HGK-PN/16 wózek toczny
CZĘŚĆ ELEKTRYCZNA
Przetwornica statyczna
Kiepe Elektrik,
Przetwornica trakcyjna
Kiepe Elektrik, 4x DPU 423 A1
Nastawnik
Kiepe Elektrik
Komputer pokładowy
Kiepe Elektrik
PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
Drzwi
Odskokowo-przesuwne Bode Kassel, 1-2-2-2-2-2-1
Liczba miejsc dla pasażerów
225 = 77 (siedzących) + 148 (stojących)
Urządzenia wentylacyjno-grzewcze
Kiepe Elektrik, 3x HKL 342 18,0 kW (moc chłodnicza) 18,0 kW (moc grzewcza)
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
RY803 utracił kilka gwiazdek. Od strony drzwi zostało ich zaledwie siedem .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
Ciekawe, czy przetrwają NG.Bayer2003 pisze:RY803 utracił kilka gwiazdek. Od strony drzwi zostało ich zaledwie siedem .
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
Ten wagon już jest po NB.Tramwajolog14 pisze: ↑20 sie 2021, 23:29Ciekawe, czy przetrwają NG.Bayer2003 pisze:RY803 utracił kilka gwiazdek. Od strony drzwi zostało ich zaledwie siedem .
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
Dzisiaj mija 9 lat od debiutu pierwszych wagonów tej serii na krakowskich torach. Jak dla mnie dobry okres z dobrymi pojazdami.
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
To prawda. Szkoda, tylko że nie udało się Bombardierowi wygrać kolejnych przetargów... ale i tak dobrze, że mamy te 74 solidne tramwaje
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
Jeśli mieliby znowu dostarczyć tramwaje takie jak NGT8, w których podczas jazdy nie słychać nawet własnych myśli (szczególnie w środkowym członie), to może i lepiej, że kolejnych przetargów już nie wygrali... Ja wiem, że to zależy głównie od stanu torowiska, ale jakoś Lajkoniki sobie pod tym względem o niebo lepiej radzą i komfort jazdy znacznie większy. Nawet Krakowiaki są cichsze.
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
Oj nie mogę się zgodzić, że Krakowiaki są cichsze. Przejedź się kiedyś wylotówką z Mogilskiego w stronę Mogilskiej. Tak olbrzymich wibracji oraz hałasu jaki jest w Krakowiakach nie doświadczyłem jeszcze nigdy w żadnym tramwaju. Tak samo było, gdy w 2017-2018 torowisko wzdłuż Powstania Warszawskiego błagało o wyszlifowanie. W NGT8 było znośnie, natomiast w Krakowiakach nie do wytrzymania. A co do Lajkoników to pogadamy za 10 lat czy będą nadal takie cichePKPfan pisze: ↑07 paź 2021, 20:31 Jeśli mieliby znowu dostarczyć tramwaje takie jak NGT8, w których podczas jazdy nie słychać nawet własnych myśli (szczególnie w środkowym członie), to może i lepiej, że kolejnych przetargów już nie wygrali... Ja wiem, że to zależy głównie od stanu torowiska, ale jakoś Lajkoniki sobie pod tym względem o niebo lepiej radzą i komfort jazdy znacznie większy. Nawet Krakowiaki są cichsze.
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
W tunelu też jest takie irytujące zjawisko akustyczne, że po prostu można zwariować. Takie wibracje wchodzące w mózg... masakra. Ale w każdym tramwaju tak jest. Albo było, bo może już tam szlifowali.
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
W kuluarach opinie są takie, że z nowych wozów najlepsze są Bombardiery (ogólnie, nie dzielę na NGT6 i NGT8), potem Lajkoniki, potem dopiero Krakowiaki. Spora szansa, że NGT8 (a może i NGT6?) przeżyją żywotnością PESY, a nawet Stadlery.
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
Przejedź się NGT6/8 tuż po naprawie głównej - mkną cichutko. W Krakowiakach też jest głośno nad wózkami tocznymi i to wygląda na przypadłość tego typu wózków - po dłuższej eksploatacji, zużywają się elementy tłumiące i robią się głośne. Na Stadlery trzeba poczekać, aż trochę dłużej pojeżdżąPKPfan pisze: ↑07 paź 2021, 20:31 Jeśli mieliby znowu dostarczyć tramwaje takie jak NGT8, w których podczas jazdy nie słychać nawet własnych myśli (szczególnie w środkowym członie), to może i lepiej, że kolejnych przetargów już nie wygrali... Ja wiem, że to zależy głównie od stanu torowiska, ale jakoś Lajkoniki sobie pod tym względem o niebo lepiej radzą i komfort jazdy znacznie większy. Nawet Krakowiaki są cichsze.
Pełna zgoda
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
W moim odczuciu pierwsze egzemplarze (RY82x oraz HY84x) już wydają się głośniejsze od tych najnowszych. Kwestia czasu i będzie tak samo jak w innych tramwajach (chociaż oczywiście Krakowiaków raczej długo nic nie przebije ).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
Wydaje mi się, że te NGT8 które przeszły przez TR w ostatnich dwóch latach mniej hałasują. Sprawa dotyczy wózków środkowych bez napędu w których coś poprawili. NGT8 są mniej zrywne od NGT6 mając tą samą moc a większy ciężar. Dla mnie 1 miejsce ma NGT6, drugie Stadler, trzecie NGT8 a czwarte 2014N. Krakowiaki może już są opanowane i się już tak nie psują. Ale korozja i wypłowienie lakieru po sześciu latach bije po oczach.
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
Co się stało z RY809, już od miesiąca nie wyjedża z zajezdni. Miał jakąś awarię, kolizję?
Re: BOMBARDIER Flexity Classic NGT8
Wedle strony Michała Wojtaszka - jest w naprawie/modernizacji:
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/c ... a-podgorze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość